Koordynator ds. dostępności w podmiotach prywatnych Zmiany od 1.01.2025r.
Koordynator ds. dostępności w podmiotach prywatnych Zmiany od 1.01.2025r.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób które profesjonalnie zajmują się dostępnością, a w szczególności zamierzają pełnić funkcję koordynatora ds. dostępności w podmiotach prywatnych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji13-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy dotyczącej zagadnienia dostępności, podstaw prawnych realizacji dostępności w instytucjach, wzmocnienie umiejętności koordynacji procesem budowania dostępności oraz przekazanie sprawdzonych rozwiązań funkcjonujących w podmiotach publicznych. Taki obowiązek będzie spoczywał na podmiotach prywatnych od 1.01.2025 r.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy poznają praktyczne metody tworzenia dokumentacji z zakresu dostępności – podczas szkolenia będzie możliwość stworzenia dokumentacji pod okiem eksperta. Dokumentacja obejmuje m.in.:1) Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; 2) Raport o dostępności poszczególnych budynków; 3) Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; 4) Zarządzenie w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności; 5) Deklaracja dostępności stron internetowych; | Kryteria weryfikacji frekwencja | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wstęp – podstawowe informacje
1) Najważniejsze podstawy prawne i definicje,
2) Terminy.
2. Potrzeby osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w podmiotach prywatnych
1) Osoby ze szczególnymi potrzebami ,
2) Rodzaje niepełnosprawności,
3) Pozostałe osoby.
3. Koordynator ds. dostępności w podmiotach prywatnych
1) Sylwetka koordynatora
2) Zadania koordynatora
3) Procesy zapewnienia dostępności
4. Rodzaje dostępności
1) Cyfrowa,
2) Architektoniczna,
3) Komunikacyjno- informacyjna
5. Raporty o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – aspekty praktyczne.
6. Wniosek o zapewnienie dostępności a jego realizacja przez podmiot.
1) Realizacja wniosku
2) Brak możliwości zapewnienia dostępności
3) Postępowanie skargowe
4) Konsekwencje i kary
7. Niezbędna dokumentacja z zakresu dostępności - praktyka.
1) Analiza stanu dostępności,
2) Plan działania,
3) Wdrożenie,
4) Dobre praktyki,
5) Sprawozdanie i deklaracja.
8. Zarządzenie o powołaniu koordynatora
1) sporządzenie zarządzenia,
2) wdrożenie zarządzenia.
9. Narzędzie do pracy koordynatora – praktyczna ankieta
10. Monitorowanie realizacji ustawy o dostępności w podmiotach prywatnych.
11. Lista kontrolna
1) omówienie listy kontrolnej
2) wypełnianie listy kontrolnej
3) raport po zakończeniu kontroli
12. Konsultacje z prelegentem, dobre praktyki, podsumowanie, wymiana doświadczeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Koordynator ds. dostępności w podmiotach prywatnych Zmiany od 1.01.2025r. | Prowadzący Adriana Głuchowska | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 05:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto602,70 PLN
- Koszt usługi netto490,00 PLN
- Koszt godziny brutto100,45 PLN
- Koszt godziny netto81,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adriana Głuchowska
Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła kilkadziesiąt tysięcy osób, przeprowadzając tysiące szkoleń. Posiadająca wszechstronną wiedzę i doświadczenie z zakresu prawa, rachunkowości, ekonomii oraz ponadto absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji, uprawnienia audytora PN-ISO/EIC 27001 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji). Czynny Koordynator ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem szkolenia wysyłamy oficjalne potwierdzenie z informacjami organizacyjnymi.
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl