Diversity and Inclusion – Zarządzanie różnorodnością w organizacji międzypokoleniowej ( Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową )
Diversity and Inclusion – Zarządzanie różnorodnością w organizacji międzypokoleniowej ( Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową )
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy wszystkie osoby, którym, niezależnie od pełnionej roli, nie jest obojętne kształtowanie środowiska pracy opartego na szacunku przy jednoczesnym niewykluczaniu nikogo ze względu na odmienność.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji30-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Diversity and Inclusion – Zarządzanie różnorodnością w organizacji międzypokoleniowej" przygotowuje uczestników do zarządzania różnorodnością, poprzez zastosowanie dobrych praktyk pozwalających na opracowanie skutecznej strategii zarządzania różnorodnością w organizacji oraz zarządzanie międzypokoleniowością znając motywy działania poszczególnych pokoleń.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie zarządzania różnorodnością w organizacji międzypokoleniowej | Kryteria weryfikacji • definiuje czym jest, a czym nie jest zarządzanie różnorodnością w praktyce• omawia dobre praktyki pozwalające na opracowanie skutecznej strategii zarządzania różnorodnością w organizacji • charakteryzuje motywy działania poszczególnych pokoleń oraz atuty, jakie wnosi do organizacji każda z generacji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza różnorodnością w organizacji | Kryteria weryfikacji • stosuje dobre praktyki pozwalające na opracowanie skutecznej strategii zarządzania różnorodnością w organizacji (zróżnicowanej pod kątem m.in: wieku, płci, orientacji seksualnej)• zarządza międzypokoleniowością w miejscu pracy poprzez zrozumienie motywów działania poszczególnych pokoleń • charakteryzuje się inkluzywnym podejściem do międzypokoleniowego zarządzania organizacją • kształtuje środowisko pracy oparte na szacunku przy jednoczesnym niewykluczaniu nikogo ze względu na odmienność • wykorzystuje różnorodność do budowania w organizacji mostów zamiast murów | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza wiekiem i współpracą międzypokoleniową w organizacji | Kryteria weryfikacji • identyfikuje oczekiwania i aspiracje zawodowe różnych grup wiekowych pracowników• ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników • buduje zróżnicowane wiekowo/pokoleniowo zespoły pracownicze w organizacji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
1. Znaczenie różnorodności w organizacji
- Poczucie przynależności oraz zróżnicowanie w miejscu pracy — znaczenie i wpływ na pracownika oraz na wskaźniki biznesowe
- Największe korzyści dla biznesu oraz dla pracownika wynikające z zarządzania różnorodnością w organizacji — jak przekonać innych do inwestycji w D&I
- Budowanie kultury różnorodności w organizacji
2. Wdrażanie kultury różnorodności
- Sprawdzone narzędzia i metody m.in w obszarze wieku, płci czy orientacji seksualnej
- Zarządzanie międzypokoleniowością jako element różnorodności
3. Zarządzanie międzypokoleniowością jako element różnorodności
- Budowanie inkluzywności pokoleniowej poprzez zrozumienie motywów działania w miejscu pracy poszczególnych pokoleń — charakterystyka generacji BB; X; Y; Z: ramy czasowe, czynniki kształtujące każde z pokoleń oraz ich charakterystyka
- Zarządzanie wiekiem — w jaki sposób być uważnym na potrzeby pokoleń BB, X, Y, Z w miejscu pracy — dobre praktyki w zakresie m.in. realizacji ścieżki kariery, budowania autorytetu menedżera, motywowania, komunikowania międzypokoleniowego
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 7 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Znaczenie różnorodności w organizacji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Wdrażanie kultury różnorodności- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Zarządzanie międzypokoleniowością jako element różnorodności cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Zarządzanie międzypokoleniowością jako element różnorodności cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Selwakowska-Domańska | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto193,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto157,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Selwakowska-Domańska
Magister socjologii ze specjalnością Badanie Rynku i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim, a także absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” oraz Szkoły Trenerów Biznesu MATRIK w Krakowie.
Certyfikowany trener biznesu i zarządzania. Certyfikowany trener – facylitator Management 3.0: zwinne zarządzanie na bazie metodyk Agile poziom Foundation (międzynarodowy certyfikat od 2020 roku). Od 2015 roku akredytowany konsultant Insights Discovery® oraz Cubiks (narzędzia psychometryczne PAPI – Personality and Preferences Inventory oraz RfB – Reasoning for Business). Ukończyła 8-tygodniowy kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz kilkutygodniowy trening emisji głosu w Laboratorium Śpiewu i Mowy. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Małgorzata Kledzik
Magister inżynier ze specjalnością Zarzadzanie i Inżynieria Przemysłu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wrocławiu oraz magister Filologii Angielskiej Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu. Absolwentka studiów podyplomowych – Trener Biznesu na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Certyfikowany project manager w metodologii Six Sigma oraz Prince2.
Prywatnie szczęśliwa żona, mama Emilii i Michała oraz właścicielka kota i psa.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |