Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Możliwość dofinansowania
Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Numer usługi 2024/03/27/7675/2107606
4 320,00 PLN
brutto
3 512,20 PLNnetto
180,00 PLNbrutto/h
146,34 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Przedsiębiorców i ich pracownicy, zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach oraz wszystkich osób zainteresowanych tym tematem.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji03-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zrozumienie i pozytywne wykorzystanie czynników kształtujących różnorodność iwielokulturowość (takich jak: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania). Wykorzystanie różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnejm i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznychi gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji monitorowanie i analizy danych dotyczących zatrudnienia, awansów i ocen pracowniczych w celu zapewnienia równego traktowania wszystkich pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji Omówienie obowiązujących w danym kraju regulacji prawnych dotyczących równouprawnienia pracowników oraz pozytywnego wykorzystania różnorodności i wielokulturowości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji promowanie akceptacji różnorodności i wielokulturowości w miejscu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnychkultur. | Kryteria weryfikacji rozpoznawanie i rozwiązywanie ewentualne konflikty wynikające z różnic kulturowych, respektując przy tym równość i wzajemny szacunek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji rozumienie różnorodność i wielokulturowość pracowników: wykazywanie zrozumienia i szacunek dla różnic kulturowych i indywidualnych cech jej pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji monitorowanie postępów w zakresie równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej, w tym przeprowadzanie ankiet pracowniczych i audytów kultury organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację międzyróżnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Komunikacja wewnątrz firmy -umożliwiająca szybką i efektywną wymianę informacji między różnymi grupami pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracęz pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji Analizowanie opinii pracowników na temat atmosfery i relacji w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji obserwacja zachowania osoby w sytuacjach konfliktowych oraz analizę jej skuteczności w rozwiązywaniu różnych konfliktów związanych z różnicą styli pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji zaangażowanie pracowników w działania związane z poszanowaniem i wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności, takie jak aktywny udział w szkoleniach, warsztatach czy inicjatywach organizacyjnych promujących różnorodność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji monitorowanie postępowania pracowników w zakresie przestrzegania zasad i wartości firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji zaangażowania pracowników w inicjowanie i uczestniczenie w projektach międzykulturowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzebpracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji analiza danych dotyczących efektywności i satysfakcji pracowników z różnych kultur w danym miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Efekty uczenia się podzielone są na wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne nabyte w procesie uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Kryteria weryfikacji zostały określone jako jednoznaczne, realne oraz możliwe do zweryfikowania. Kryteria doprecyzowują efekty uczenia się, a podczas walidacji pomogą ocenić czy dany efekt został osiągnięty.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
W ramach jednego dostawcy Zakładów Badań i Atestacji ZETOM im. prof. F. Stauba w Katowicach
Sp.z o.o. zapewniamy drugą osobę do przeprowadzenia walidacji niż do procesu kształcenia. Osobą prowadzącą jest Sabina Tatarczyk a osobą prowadzącą walidacje usługi jest Mariusz Malicki.
Sp.z o.o. zapewniamy drugą osobę do przeprowadzenia walidacji niż do procesu kształcenia. Osobą prowadzącą jest Sabina Tatarczyk a osobą prowadzącą walidacje usługi jest Mariusz Malicki.
Program
Program
Dzień I
- Różnorodność i wielokulturowość jako podstawa do zarządzania w organizacji
- Regulacje prawne wobec równouprawnienia
- Rozróżnianie społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość w organizacji
- Budowanie świadomości kulturowej i empatii w stosunku do innych osób
- Wpływ różnorodności na nastroje i atmosferę w przedsiębiorstwie
Dzień II
- Wpływ różnorodności na lojalność i wydajność pracowników
- Indywidualne podejście do osób z różnych grup kulturowych
- Skuteczne zarządzanie różnorodnymi zespołami i promowanie inkluzji
- Rozwiązania zapewniające integrację na tle różnorodności w organizacji
- Tworzenie kultury organizacyjnej, która wspiera różnorodność i akceptację
Dzień III
- Utrwalenie wartości mających na celu poszanowanie dla różnych grup społecznych
- Wykorzystanie różnorodności w zwiększeniu innowacyjności w przedsiębiorstwie
- Wdrożenie rozwiązań wspierających przestrzeganie zasad i wartości firmy
- Tłumaczenie różnic w stylach funkcjonowania i potrzebach pracowników
- Promocja wielokulturowości i różnorodności wewnątrz przedsiębiorstwa
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 18
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Różnorodność i wielokulturowość jako podstawa do zarządzania w organizacji | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Regulacje prawne wobec równouprawnienia | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Rozróżnianie społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość w organizacji | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Budowanie świadomości kulturowej i empatii w stosunku do innych osób | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Wpływ różnorodności na nastroje i atmosferę w przedsiębiorstwie | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Wpływ różnorodności na lojalność i wydajność pracowników | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Indywidualne podejście do osób z różnych grup kulturowych | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Skuteczne zarządzanie różnorodnymi zespołami i promowanie inkluzji | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Przerwa | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Rozwiązania zapewniające integrację na tle różnorodności w organizacji | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Tworzenie kultury organizacyjnej, która wspiera różnorodność i akceptację | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Utrwalenie wartości mających na celu poszanowanie dla różnych grup społecznych | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Wykorzystanie różnorodności w zwiększeniu innowacyjności w przedsiębiorstwie | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Wdrożenie rozwiązań wspierających przestrzeganie zasad i wartości firmy | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Tłumaczenie różnic w stylach funkcjonowania i potrzebach pracowników | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Promocja wielokulturowości i różnorodności wewnątrz przedsiębiorstwa. | Prowadzący Sabina Tatarczyk | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 512,20 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto146,34 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Sabina Tatarczyk
Zarządzanie, komunikacja, rozwój osobisty, coaching, optymalizacja, efektywność. Specjalista w zakresie zarządzania projektami w tym o charakterze B+R. Trener. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń miękkich i coachingu dla środowiska biznesu, kadry samorządowej, pracowników instytucji publicznych, liderów/ek społecznych, pracowników/czek organizacji non-profit. W okresie ostatnich dwóch lat przeprowadziła ponad 350 h szkoleń/warsztatów między innymi z zarządzania zasobami ludzkimi, budowania relacji między pracownikami, rozwiązywania konfliktów, kultury organizacyjnej, w tym co najmniej 120 h szkoleń/warsztatów z zakresu zarządzania różnorodnością i wielokulturowością w organizacji. Posiada doświadczenie w zakresie: motywowania pracowników, zarządzania zespołem, zarządzania relacjami z klientem, kształtowaniem wizerunku- orientacja strategiczna, marketingu i sprzedaży w gospodarce cyfrowej, negocjacje, budowanie modelu biznesu w oparciu o założenia zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (ISO 26000).
Wieloletnie doświadczenie zawodowe w organie inspekcyjnym, w tym jako audytor wewnętrzny oraz zastępca kierownika ds. zarządzania jakością (PN-EN ISO/IEC 17020). Nauczyciel akademicki, Inspektor ochrony danych osobowych , Audytor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO/IEC 27001. wykształcenie wyższe II stopnia: mgr socjologii.
Wieloletnie doświadczenie zawodowe w organie inspekcyjnym, w tym jako audytor wewnętrzny oraz zastępca kierownika ds. zarządzania jakością (PN-EN ISO/IEC 17020). Nauczyciel akademicki, Inspektor ochrony danych osobowych , Audytor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO/IEC 27001. wykształcenie wyższe II stopnia: mgr socjologii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami dydaktycznymi tj. godzina lekcyjna= 45 minut.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania 80% punktów z testu wiedzy na temat charakterystyki postaw i stylu pracy osób z różnych kultur / krajów.
Adres
Adres
ul. ks. bpa Herberta Bednorza 17
40-384 Katowice
woj. śląskie
Kontakt
Kontakt
Marta Baranek
E-mail
marta.baranek@zetom.eu
Telefon
(+48) 327 040 115