Coaching
Coaching
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Wszyscy, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności coachingowe, którzy chcą w przyszłości zostać samodzielnymi, akredytowanymi coachami, oraz tych, którzy chcą wykorzystywać umiejętności coachingowe w swojej pracy.
- Wszyscy, którzy lubią pracować z ludźmi i chcieliby w przyszłości wykonywać zawód coacha.
- Trenerzy i konsultanci przygotowujący i prowadzący szkolenia.
- Menedżerowie, których jednym z zadań jest rozwijanie swoich pracowników.
- Trenerzy sportowi, selekcjonerzy i osoby specjalizujące się w coachingu sportowym.
- Osoby, które zawodowo zajmują się pomaganiem innym i chcieliby rozszerzyć zakres swoich działań.
- Przedsiębiorcy i właściciele małych firm.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi188
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Coaching jest procesem dzięki któremu ludzie, zespoły i organizacje są w stanie osiągnąć maksymalne rezultaty poprzez świadomy rozwój swojego potencjału. W biznesie oznacza to dynamiczny rozwój zasobów ludzkich i wzrost efektywności. W sporcie - osiągnięcie pożądanych wyników. W życiu codziennym – przejęcie kontroli nad swoimi nawykami i możliwość realizacji wymarzonych celów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna psychologiczne uwarunkowania procesu rozwoju i zmiany, w tym kompetencji i wiedzy oraz związane z nimi problemy. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat założeń i zasad coachingu i mentoringu, rozumie różnice między nimi, zna rodzaje oraz modele coachingu i mentoringu. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posiada specjalistyczną wiedzę na temat realizacji procesu coachingowego i mentoringowego oraz jego uwarunkowań, zna narzędzia pracy coacha i mentora. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania relacji opartych na zaufaniu i szacunku oraz budowania autorytetu mentora. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi wytyczać cele i projektować działania z klientem, zarządzać postępami i zaangażowaniem klienta oraz planować działania, realizujące cele rozwojowe organizacji | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi samodzielnie przeprowadzić sesję coachingową i mentoringową, z zastosowaniem narzędzi i technik pracy coacha i mentora. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia Podyplomowe - Coaching
BLOK I. ZAGADNIENIA WPROWADZAJĄCE DO COACHINGU
- Wstęp do coachingu
Zajęcia mają charakter wprowadzający do studiów. Celem zajęć jest przybliżenie istoty coachingu, jego podstawowych zasad, standardów i założeń oraz wyjaśnienie znaczenia coachingu w zarządzaniu organizacją. W czasie zajęć odpowiemy sobie na pytanie, czym jest (powinien być), a czym nie jest (nie powinien być) coaching. Przedstawione zostaną różne rodzaje coachingu i obszary jego zastosowania. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest samoocena i doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą ćwiczeń, studiów przypadków i dyskusji.
- Etyka w coachingu
Głównym celem zajęć jest zwrócenie uwagi na kwestie etyczne w coachingu, a także zachęcenie słuchaczy do ustalenia swoich wartości, obserwacji własnych zachowań oraz szukania innych (lepszych) rozwiązań.
BLOK II. NARZĘDZIA STOSOWANE W COACHINGU
- Rodzaje coachingu.
Podczas zajęć zostaną omówione różne rodzaje coachingu, ich formy zastosowania w życiu prywatnym i zawodowy.
- Komunikacja w coachingu
Podczas zajęć zostaną omówione i przećwiczone pytania coachingowe. Wprowadzany zostanie jeden z modeli rozmów coachingowych. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest autorefleksja dotycząca własnych przekonań dotyczących komunikacji i doskonalenie umiejętności za pomocą ćwiczeń, analiz konkretnych sytuacji i dyskusji.
- Procedura coachingu i sesji coachingowych
Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom procesu coachingowego oraz poszczególnych sesji. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach.
- Narzędzia diagnostyczne w coachingu
Celem zajęć jest zapoznanie się z praktycznymi aspektami stosowania narzędzi diagnostycznych w procesach coachingowych indywidualnych i zespołowych. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, będą zawierały części wykładowe, praktyczne ćwiczenia i dyskusje.
- Narzędzia stosowane w coachingu
Celem zajęć jest dostarczenie słuchaczom wiedzy na temat narzędzi wykorzystywanych podczas sesji indywidualnych z Klientami. Słuchacze będą mieli okazję doświadczać ich działania. Każdy słuchacz będzie uczestnikiem procesu wchodząc w rolę coacha lub coachee.
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach.
- Motywacja w coachingu
Celem zajęć jest prezentacja optymalnego podejścia do motywacji w procesie coachingu. Wprowadzone i pokazane zostanie podejście wspierające zarówno motywację klienta coachingowego jak i coacha w realizowaniu jego roli. Zajęcia realizowane są w interaktywnej formie i poprzez praktyczne ćwiczeniach. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest autorefleksja dotycząca własnych motywacji i doskonalenie umiejętności poprzez udział w ćwiczeniach praktycznych i dyskusjach.
- Proces współpracy z klientem coachingowym
Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom procesu coachingowego i dostarczenie narzędzi wykorzystywanych podczas sesji indywidualnych z Klientami. Słuchacze będą mieli okazję doświadczać ich działania, ponieważ w dużej części zajęć będą uczestnikami procesu wchodząc w rolę coacha lub coachee.
- Zarządzanie czasem w pracy coacha
Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez Studentów najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie zarządzanie sobą w czasie. Zarządzanie czasem to proces, polegający na kontrolowaniu życia poprzez robienie właściwego użytku z czasu.
Uświadomienie i opanowanie kilku narzędzi coacha: arkusz codziennych czynności; arkusz strat czasu/rozwiązań; lista spraw do załatwienia; arkusz oceny harmonogramu; arkusz podziału celów na zadania. Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne (case study, ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje w procesie - synteza, analiza, konkluzja) refleksja i plan działania.
BLOK III. COACHING W BIZNESIE
- Coaching kariery
Celem zajęć jest przybliżenie istoty scenariuszy rozwoju kariery, ich podstawowych zasad i założeń oraz konsekwencji dokonywanych wyborów zawodowych. Celem jest także wskazanie uczestnikom kierunków i sposobów dalszego rozwijania tego zestawu wiedzy i umiejętności. Poza przekazaniem praktycznej wiedzy, celem zajęć jest doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą studiów przypadków i dyskusji.
- Coaching menedżerski
Wskazanie miejsca coachingu w pełnieniu roli menedżerskiej. Zakres i granice coachingu w relacji między współpracownikami wynikającej ze struktury organizacyjnej. Zajęcia poszerzają wiedzę na temat coachingowego stylu zarządzania. Uczestnicy ćwiczą umiejętności coachingowe przydatne w pracy menedżera korzystając z przedstawionych modeli.
- Coaching zmiany
Głównym celem zajęć jest przybliżenie coachingu jako procesu zorientowanego na skuteczne wprowadzanie zmian w życiu jednostki oraz w biznesie. W szczególności chodzi o uświadomienie słuchaczom, w jaki sposób można stać się kreatorem zmiany w sferze osobistej i w sferze zawodowej. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.
- Coaching konfliktu
Konflikt jest częstym elementem sytuacji zawodowych. Znajomość jego źródeł, uwarunkowań, form i przebiegu w pracy coachingowej bardzo pomaga przy analizie trudnych sytuacji. Od konfliktów personalnych przez międzyludzkie, grupowe i organizacyjne pojawia się odmienność orientacji, zadań, informacji i wartości, które wymagają interwencji nie tylko w zakresie racjonalnych decyzji, ale i odczuć emocjonalnych. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.
BLOK IV PROFIL I ROZWÓJ PROFESJONALNEGO COACHA
- Profil psychologiczny i rozwój spersonalizowanych kompetencji profesjonalnego coacha.
Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez uczestników najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie diagnozowania profilu psychologicznego i rozwoju spersonalizowanych kompetencji profesjonalnego coacha. Uświadomienie i opanowanie kilku dodatkowych narzędzi coacha: (dokonywanie analizy cech osobowych, postaw i zachowań metodą DISC; Points of You - praca z obrazem Podróż Bohatera - opracowanie indywidualnej ścieżki kariery jako coacha)
Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne (ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje) refleksja i plan działania.
BLOK V BUDOWANIE MARKI OSOBISTEJ COACHA
- Wizerunek i autoprezentacja coacha.
Zajęcia mają charakter treningu grupowego, który polegać będzie na doskonaleniu umiejętności autoprezentacyjnych w sposób praktyczny (ćwiczenia, symulacje, weryfikacja umiejętności poprzez scenki).
- Promocja i marketing usług coachingowych
Celem zajęć jest przybliżyć uczestnikom studiów istotę posiadania i rozwijania sieci kontaktów i rekomendacji jako narzędzi marketingu i sprzedaży swoich usług coachingowych oraz podstawowych zasad rekomendacji. Przedstawione zostaną różne aspekty networkingu i polecania oraz obszary ich zastosowania. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 600,00 PLN
- Koszt usługi netto4 600,00 PLN
- Koszt godziny brutto24,47 PLN
- Koszt godziny netto24,47 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Renata Wrona
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji cyfrowej udostępniane uczestnikom w chmurze
Warunki uczestnictwa
Kandydat musi posiadać minimum wykształcenie wyższe, ukończone na poziomie:
- studiów I stopnia nadających tytuł zawodowy licencjata lub inżyniera;
- studiów II stopnia nadających tytuł zawodowy magistra
- jednolitych studiów magisterskich
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu. Zajęcia zdalne prowadzone za pośrednictwem aplikaccji MS Teams