Szkoła Coachingu online
Szkoła Coachingu online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkoła Coachingu to program przygotowujący do samodzielnej pracy w roli coacha. Umiejętności i kompetencje nabywane przez uczestników w ramach programu są również niezwykle użyteczne w pracy menedżerów wszystkich szczebli, szczególnie w obecnych, pełnych wyzwań czasach.
Do udziału w Szkole zapraszamy:
- menedżerów, kadrę zarządzającą,
- osoby zainteresowane pracą w charakterze coacha, zarówno wewnątrz organizacji, jak i poza nią,
- osoby pracujące w charakterze coacha, chcące zweryfikować swoje umiejętności i przygotować się do akredytacji ICF,
- osoby chcące rozwinąć swoje umiejętności menedżerskie o umiejętności coachingowe,
- osoby chcące rozwinąć swoje umiejętności interpersonalne,
- osoby zainteresowane pracą w zakresie rozwoju swoich klientów – między innymi: trenerów, psychologów, psychoterapeutów, doradców zawodowych, rehabilitantów, trenerów personalnych, dietetyków, pracowników służb medycznych, pracowników opieki społecznej.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi113
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestnika do samodzielnej pracy w roli coacha.Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i radzenia sobie z emocjami własnymi i rozmówcy, prowadzących do budowania lepszych relacji z klientami coachingowymi bądź osobami wewnątrz organizacji. Poszerzenie warsztatu menedżerskiego o coachingowy sposób pracy, wspierający samodzielność i zaangażowanie w pracę podwładnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Prowadzi profesjonalne sesje coachingowe | Kryteria weryfikacji realizuje proces, zasady i strukturę coachingu zgodnie z metodologią ICF | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji wykazuje 8 kompetencji coacha ICF | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji prowadzi sesje coachingowe zgodnie z etyką pracy coacha | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji prowadzi proces coachingowy przy użyciu różnorodnych narzędzi i metod coachingowych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie - spotkanie (05.09.2024 r.) - 1h, online
I Zjazd (14-15.09.2024 r.)
Bazowy program szkoły, podstawy coachingu - 16h, online
W trakcie tego zjazdu uczestnicy zapoznają się z kodeksem etycznym ICF i kejsami – przykładami zastosowania go w obszarze biznesu. Dowiadują się, jak ustalać cele w coachingu zgodne z indywidualnym rozwojem klienta, jak i planowaną ścieżką rozwoju przewidzianą przez organizację.
Poruszane obszary:
- Czym jest coaching? Jakie są różnice między coachingiem, a innymi formami rozwoju?
- Kodeks Etyczny Coacha. Zawieranie kontraktu z klientem i z organizacją /sponsorem
- Kluczowe kompetencje Coacha w kontekście osobistych zasobów uczestników
- Standardy ICF w kwestii: budowania relacji z klientem, bezpośredniej komunikacji, zadawania pytań oraz dawania informacji zwrotnej
- Jak planować i wyznaczać cele metodą SMART
- Praca ze skalą
- Doświadczenie prowadzenia indywidualnych sesji
Praca na platformie edukacyjnej - 6h
II Zjazd (19-20.10.2024 r.)
Podstawowe kompetencje i wartości coacha - 16h, online
W trakcie tego zjazdu uczestnicy dowiadują się, jak wygląda charakterystyka procesu coachingowego. Uczą się prowadzenia profesjonalnej sesji coachingowej. Poznają kluczowe kompetencje coacha wg International Coach Federation, takie jak: umiejętność słuchania i zadawania pytań, umiejętność zarządzania postępami i zaangażowaniem klienta, przekazywanie informacji zwrotnej, obecność coachingowa i umiejętność budowania świadomości klienta. Moduł ten pozwala również na nabycie umiejętności i narzędzi do pracy z wartościami i celami klienta, będącymi podstawą wewnętrznej motywacji.
Poruszane obszary:
- Rozwój kluczowych kompetencji coacha;
- Model sesji coachingowych - GROW, STRZAŁA ericksonowska;
- Narzędzia pracy z klientami (koło życia, mapa marzeń, lustro);
Praca na platformie edukacyjnej - 6h
Moduł „Ja jako coach – w oparciu o model Extended Disc®” (29.10.2024) - 3h
Sesje mentorskie grupowe online (13.11.2024) – 2h
III Zjazd (16-17.11.2024 r.)
Kwintesencja coachingu - 16h, online
W trakcie tego zjazdu uczestnicy uczą się pracować z emocjami, postawami i przekonaniami klienta. Poznają narzędzia do pracy z obawą i wewnętrznym konfliktem, narzędzia do pracy z przekonaniami klienta. Uczą się, jak wzmacniać przekonania wspierające i niwelować przekonania ograniczające. Nabywają umiejętności pomagające wspierać klienta w odkrywaniu własnego potencjału i zasobów.
Poruszane obszary:
- Praca z przekonaniami, postawami i emocjami klienta;
- Narzędzia do pracy z obawą i wewnętrznym konfliktem;
- Rozwój wybranych kompetencji coacha w kontekście standardów ICF przy pomocy różnych narzędzi, w tym: obraz, metodę VAKOG, model GROW, praca z krytykiem wewnętrzny
- Wartość – podstawowa motywacja do działania – definiowanie osobistych wartości (motywacji).
- Pytania pogłębiające i sięgające sedna w pracy z klientem.
Praca na platformie edukacyjnej - 6h
Sesje mentorskie grupowe online (03.12.2024) – 2h
Sesje mentorskie grupowe online (04.12.2024) – 2h
IV Zjazd (14-15.12.2024 r.)
Doskonalenie warsztatu coacha - 16h, online
Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat narzędzi NLP, RTZ (racjonalna terapia zachowań) oraz innych narzędzi wspierających proces rozwoju klienta. Dzięki nim uczestnicy doskonalą swój warsztat, a także rozwijają kompetencje coachingowe. Uczestnicy uczą się, jak budować świadomość klientów poprzez:
- Zmianę perspektywy, pracę z metaforą, obrazem (narzędzie Points of You);
- Zwiększanie motywacji i efektywności (zadawanie pytań transformujących);
- Poznanie strategii pozwalających na diagnozę aktualnego stanu, przeszkód i możliwości, a także kreowanie efektywnych rozwiązań możliwych do wdrożenia od zaraz.
Praca na platformie edukacyjnej - 6h
Sesje mentorskie grupowe online (07.01.2025) - 2h
Sesje mentorskie grupowe online (08.01.2025) - 2h
V Zjazd (11.01.2025 r.)
Coach i co dalej? - 8h, online
Podczas sesji „Coach i dalej” uczestnicy będą mogli zastanowić się i wypracować ścieżkę związaną z planowaniem swojej przyszłości w roli coacha. To czas przeznaczony na skonfrontowanie swoich wyobrażeń z coraz bardziej konkretną wizją przyszłości i przygotowaniem swojego planu działań.
Poruszane obszary:
Część 1. Zacznij od siebie i zdefiniuj czego naprawdę chcesz?
- Co mam do zaoferowania jako coach (kim jestem jako coach), kim i gdzie są moi klienci?
- Jakie są moje cele i co chcę osiągnąć?
Część 2. Różne drogi dalszego działania
- Budowanie eksperckiej pozycji w organizacji
- Budowanie pozycji poza organizacją
- Decyzja należy do Ciebie – co z tym zrobisz? (moje cele i potrzeby)
Część 3. Jak wyróżnić się na rynku pełnym coachów
- Jak dotrzeć do rynku – 2 drogi dalszego działania
- Internet jako przestrzeń promocji własnej
- Media społecznościowe – jak z nich korzystać, by dotrzeć do potencjalnych klientów? Dyskusja wokół najpopularniejszych mediów – Instagram, Facebook, Linkedin. 2 zasady działania, dzięki którym możesz osiągnąć sukces w mediach społecznościowych
- Mój Action Plan.
Proces walidacji obejmuje analizę materiału z sesji coachingowej prowadzonej przez uczestnika kursu z własnym Klientem (poza czasem realizacji szkolenia). Każdy z uczestników ma 30 dni na przesłanie trzech nagranych sesji coachingowych wraz z transkrypcją.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie do Szkoły coachignu | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Zjazd I – Podstawy coachingu (dzień 1) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Zjazd I – Podstawy coachingu (dzień 2) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Zjazd II - Podstawowe kompetencje i wartości coacha (dzień 1) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Zjazd II - Podstawowe kompetencje i wartości coacha (dzień 2) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Moduł "Ja jako coach" w oparciu o Extended DISC | Prowadzący Katarzyna Bachorzewska | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Sesje mentoringu grupowego | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 13-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Zjazd III – Kwintesencja coachingu (dzień 1) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Zjazd III – Kwintesencja coachingu (dzień 2) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Sesje mentoringu grupowego | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Sesje mentoringu grupowego | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Zjazd IV - Doskonalenie warsztatu coacha (dzień 1) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Zjazd IV - Doskonalenie warsztatu coacha (dzień 2) | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Sesje mentoringu grupowego | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Sesje mentoringu grupowego | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 08-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Zjazd V - Coach i co dalej? | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Zjazd V - Coach i co dalej? | Prowadzący Izabela Kluzek-Kot | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto15 867,00 PLN
- Koszt usługi netto12 900,00 PLN
- Koszt godziny brutto140,42 PLN
- Koszt godziny netto114,16 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Izabela Kluzek-Kot
Trener Biznesu. Ukończyła liczne szkolenia z obszaru HR (m.in. Profesjonalne rekrutacje, Strategia HR, Zarządzanie rozwojem i szkoleniami). Uczestnik kursów na MIT w zakresie Teorii U (Otto Scharmer). Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmie doradczo-szkoleniowej. Przez ponad 15 lat zajmowała się zarządzaniem zespołem konsultantów i trenerów, pełniła również funkcje managera projektów i HR Managera. Od lat pełni funkcję dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu. Jest też kierownikiem merytorycznym Szkół Coachingu i Team Coachingu oraz kilku studiów podyplomowych.
Prowadzi szkolenia, warsztaty i power speach z zakresu przywództwa a także projekty transformacyjne, rozwojowe i doradcze wspomagając organizacje. Prowadzi procesy indywidualne i grupowe, pracuje autorskimi metodami podnoszącymi efektywność zespołów poprzez rozwój kompetencji liderskich (inteligencja emocjonalna, zarządzanie zmianą, komunikacja, innowacyjność itp.)
Katarzyna Bachorzewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały edukacyjne takie jak: filmy instruktażowe, podcasty, ćwiczenia, gotowe materiały w fromacie pdf do pobrania.
Stosowane metody
- Szkoła coachingu zaprojektowana została w taki sposób, aby podczas interaktywnych sesji warsztatowych online uczestnicy w maksymalnym stopniu koncentrowali się na rozwoju umiejętności i warsztatu coacha w bezpośredniej interakcji z trenerem i innymi uczestnikami, a dedykowana platforma e-learningowa wspierała ich w łatwym i szybkim dostępie do potrzebnych materiałów i narzędzi edukacyjnych.
- Zajęcia warsztatowe prowadzone są w małych grupach (dwójkach, trójkach uczestników) z wykorzystaniem interaktywnych prezentacji, materiałów filmowych, case studies, ćwiczeń rozmów coachingowych, dyskusji, sesji superwizyjnych i wymiany doświadczeń. Pomiędzy sesjami warsztatowymi prowadzone są indywidualne sesje z mentorem z bezpośrednią informacją zwrotną od mentora dla każdego uczestnika.
Warunki uczestnictwa
- Przed rozpoczęciem zajęć przeprowadzana jest rozmowa kwalifikacyjna, która potwierdza możliwość udziału w szkole. W trakcie rozmowy weryfikowane są predyspozycje, postawa oraz gotowość do pracy potencjalnego uczestnika. Rozmowa pozwala także na upewnienie się zainteresowanych o zgodności ich oczekiwań z tym, co oferuje Szkoła.
- Warunkiem uczestnictwa w Szkole jest podpisanie Umowy. Umowę przesyłamy e-mailem, pocztą lub faksem po otrzymaniu zgłoszenia za pomocą Formularza zgłoszeniowego lub drogą mailową
- O rezerwacji miejsc w danej edycji decyduje kolejność zgłoszeń; liczebność grupy - 15 osób
- Uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w całych zajęciach. W sytuacjach, gdy uczestnik jest nieobecny na min. 3 godzinach zajęć danego dnia lub więcej jest to równoznaczne z nieobecnością. Koszt ponownego uczestnictwa w szkoleniu wynosi 615 zł netto za dzień.
Informacje dodatkowe
Pozostałe warunki uczestnictwa i ukończenia Szkoły:
- Warunkiem ukończenia Szkoły, a tym samym otrzymania dyplomu, jest udział w minimum 100 godzinach zajęć oraz sesjach mentorskich oraz wniesienie całości opłaty
- W przypadku udziału w Szkole w wymiarze mniejszym niż wskazany powyżej, uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w Szkole ze wskazaniem liczby godzin odbytych zajęć
- Uczestnik ma 30 dni od daty zakończenia sesji mentorskiej grupowej na dostarczenie 3 nagrań sesji indywidualnych (wraz z ich transkrypcjami). Nagrania przesłane po tym terminie będą odsłuchane za dodatkową opłatą w wysokości 184,50 zł netto za każdą sesję.
- Do czasu uregulowania płatności za Szkołę w pełnej wysokości Organizator ma prawo wstrzymać wydanie Uczestnikowi certyfikatu ukończenia Szkoły.
- Certyfikat nie zostanie wydany także w przypadku nieobecności oraz niedostarczenia wszystkich sesji wraz z ich transkrypcjami.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do usługi
Usługa zostanie przeprowadzona na platformie Zoom. Dostęp w postaci linku uczestnik otrzyma za pośrednictwem maila na 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Dostęp do platformy e-learningowej otrzyma każdy uczestnik przed rozpoczęciem usługi.
Minimalne wymagania techniczne:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD) wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE) Głośniki i mikrofon –wbudowana lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth
Kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub podłączana na USB lub kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo.
Nagrywanie
Szkoła będzie rejestrowana/nagrywana tylko jeśli będzie to wymagane w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie wizerunku w wyżej wymienionych celach.