AKADEMIA HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
AKADEMIA HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana dla:
- Specjalistów ds. HR
- pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firm
- menedżerów i kandydatów na menedżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-05-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "AKADEMIA HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową" pozwoli uczestnikom zdobyć umiejętności zarządzania wiekiem oraz efektywnej współpracy międzypokoleniowej poprzez zrozumienie różnic generacyjnych, budowanie empatii i kompetencji interpersonalnych, oraz promowanie wzajemnego zrozumienia i wsparcia pomiędzy różnymi grupami wiekowymi w środowisku osobistym i zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji • Definiuje znaczenie procesów demograficznych zachodzących w Polsce i Europie dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Analizuje wpływ procesów demograficznych na funkcjonowanie i rozwój własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji • Racjonalizuje efektywne wykorzystanie zasobów ludzki w przedsiębiorstwach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia potrzeby i możliwości pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji • Wypracowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Definiuje wpływ różnic wiekowych na styl pracy i ewentualne nieprozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji • Weryfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnieniu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Analizuje korzyści wynikające z zatrudniania pracowników starszych, takie jak: doświadczenie zawodowe, lojalność, stabilność oraz różnorodność perspektyw i umiejętności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Identyfikuje potencjalne wyzwania lub bariery związane z zatrudnianiem osób starszych, takie jak: stereotypy wiekowe, potrzeba dostosowania warunków pracy czy konieczność przekwalifikowania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji • Przystosowuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Wykazuje zrozumienie problemu nierówności szans pracy dla osób powyżej 50. roku życia, w tym świadomość istniejących barier oraz potrzeb tej grupy społecznej na rynku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji • Rozpoznaje potrzeby różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Wdraża rozwiązania mające na celu zaspokojenie zidentyfikowanych potrzeb różnych grup wiekowych pracowników, w tym propozycje dotyczące dostosowania warunków pracy, oferowania programów zdrowotnych, czy też innych form wsparcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Identyfikuje potrzeby zdrowotne różnych grup wiekowych pracowników oraz rozumie znaczenie zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń zdrowotnych na miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje różnice oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników, biorąc pod uwagę czynniki takie jak doświadczenie zawodowe, etap życia, cele zawodowe oraz osobiste preferencje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Analizuje i wdraża rozwiązania mające na celu zaspokojenie oczekiwań i aspiracji rozwojowych różnych grup wiekowych pracowników, obejmujące takie działania jak programy szkoleniowe, możliwości awansu, czy też wsparcie w rozwoju kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji • Analizuje potencjał różnych grup wiekowych pracowników • | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Potrafi zagospodarować potencjał pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji • Wykazuje zrozumienie różnic wiekowych w zespołach, w tym różnic w doświadczeniu zawodowym, stylach pracy, preferencjach komunikacyjnych oraz podejściach do pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Identyfikuje i wspiera różnorodne potrzeby rozwojowe członków zespołu z uwzględnieniem ich różnic wiekowych, poprzez oferowanie odpowiednich szkoleń, mentoringu oraz innych form wsparcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji • Kształtuje środowisko pracy sprzyjające wymianie kompetencji i doświadczeń między przedstawicielami różnych pokoleń, poprzez promowanie otwartej komunikacji, współpracy i szacunku dla różnorodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Wykorzystuje nowoczesne technologie i narzędzia cyfrowe do ułatwienia wymiany kompetencji i doświadczeń między różnymi pokoleniami pracowników, np. poprzez platformy e-learningowe, fora dyskusyjne czy aplikacje do dzielenia wiedzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji • Wprowadza rozwiązania tożsame z wiedzą, doświadczeniem i kompetencjami pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Monitoruje, ile wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników przedemerytalnych zostało zachowanych i przekazanych innym pracownikom lub zespołom w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji • Wdraża systemy pozwalające na wykorzystanie potencjału pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Ocenia stopień współpracy między pokoleniami oraz budowanie pozytywnych relacji w zespołach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji • Analizuje poziom satysfakcji zawodowej pracowników, zwłaszcza tych w starszym wieku,. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Wdraża działania mające na celu zapobieganie wypaleniu zawodowemu wśród pracowników, w szczególności starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje stopień różnorodności wiekowej w poszczególnych zespołach pracowniczych w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Analizuje wzrost kreatywności i innowacyjności w zespołach pracowniczych, które składają się z pracowników różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Ocenia jakość komunikacji i współpracy między członkami zespołów należącymi do różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje jakość dialogu i wymiany poglądów między pracownikami różnych pokoleń w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Weryfikuje stopień zaangażowania pracowników różnych pokoleń w procesach podejmowania decyzji w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Analizuje wyniki prac zespołowych i projektów, w których uczestniczą pracownicy reprezentujący różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji • Komunikuje się w skuteczny sposób z pracownikami z różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Rozwiązuje i wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Monitoruje poziom redukcji nieporozumień w pracy po wprowadzeniu skutecznych procesów wyjaśniania i rozwiązywania konfliktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji • Wprowadza praktyki związane z pozytywną atmosferę w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Monitoruje poziom zaangażowania pracowników w wykonywanie swoich obowiązków | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Analizuje poziom zaangażowania pracowników po wprowadzeniu działań integrujących. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Pokolenia na rynku pracy – charakterystyka pokoleń Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z) w zakresie stylu pracy oraz oczekiwań
2. Zarządzanie różnorodnością wiekową w przedsiębiorstwie
3. Komunikacja międzypokoleniowa – wewnątrz i na zewnątrz organizacji
4. Prawne aspekty zatrudnienia pracowników zróżnicowanych wiekowo – zatrudnienie młodocianych oraz osób starszych
5. Analiza potrzeb pracowników w kontekście pokoleń – ocena oczekiwań, aspiracji oraz potencjału pracowników
6. Efektywny zespół wielopokoleniowy – jak wspierać działanie zespołu oparty na wymianie poglądów, doświadczeń oraz kompetencji pracowników oraz stworzyć inkluzywny zespół?
7. Monitorowanie i ocena skuteczności działań związanych z zarządzaniem wiekiem i współpracą międzypokoleniową
8. Weryfikacja osiągniętych efektów kształcenia - ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 1. Pokolenia na rynku pracy – charakterystyka pokoleń Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z) w zakresie stylu pracy oraz oczekiwań | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 2. Zarządzanie różnorodnością wiekową w przedsiębiorstwie | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 3. Komunikacja międzypokoleniowa – wewnątrz i na zewnątrz organizacji 4. Prawne aspekty zatrudnienia pracowników zróżnicowanych wiekowo – zatrudnienie młodocianych oraz osób starszych | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 5. Analiza potrzeb pracowników w kontekście pokoleń – ocena oczekiwań, aspiracji oraz potencjału pracowników | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 6. Efektywny zespół wielopokoleniowy – jak wspierać działanie zespołu oparty na wymianie poglądów, doświadczeń oraz kompetencji pracowników oraz stworzyć inkluzywny zespół? | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 7. Monitorowanie i ocena skuteczności działań związanych z zarządzaniem wiekiem i współpracą międzypokoleniową | Prowadzący Agata Waligórska | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 8. Weryfikacja osiągniętych efektów kształcenia - ćwiczenie / studium przypadku oparte o zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 970,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 970,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto174,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto174,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agata Waligórska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formacie pdf takie jak prezentacja, case study oraz ćwiczenia praktyczne.
Informacje dodatkowe
Usługa zostanie przeprowadzona w wymiarze 17 godzin dydaktycznych (45 min) co daje 12 godzin 45 minut zegarowych (60 min) wynikających z harmonogramu usługi.
W trakcie usługi będą wykorzystywane metody interaktywne i aktywizujące rozumiane jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie - takie jak: ćwiczenia praktyczne, brain storming z trenerem, case study, mapa myśli, symulacja.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
TABELA MINIMALNYCH WYMOGÓW SPRZĘTOWYCH DLA UCZESTNIKA SZKOLENIA
Lp. |
Wymagany parametr |
Opis parametru |
1 |
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - w przypadku usług doradczych dopuszcza się możliwość korzystania z komunikatorów dostępnych rynkowo, umożliwiających kontakt face to face, przy zapewnieniu rozwiązań umożliwiających monitoring realizowanej usługi |
Platforma wspierająca szkolenie: Microsoft Teams |
2 |
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji |
|
3 |
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik |
|
4 |
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów |
System operacyjny Windows 7/8/10 w przypadku PC/laptopów, Android w wersji 5.0 w przypadku tabletów,
|
5 |
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line |
Link umożliwiający udział w spotkaniu/szkoleniu będzie dostępny dla zgłoszonej uczestniczki w okresie zaplanowanym na spotkanie/szkolenie |