Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka "krok po kroku" i narzędzia
Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka "krok po kroku" i narzędzia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, R&D, produkcji, sprzedaży i marketingu, logistyki i zakupów, IT; dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do budowy strategii rozwoju firm dzięki poznaniu metodyki i narzędzi sprawdzonych w praktyce doradczej FIG Polska.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie przygotowuje Uczestników do budowy strategii rozwoju firm dzięki poznaniu metodyki i narzędzi sprawdzonych w praktyce doradczej FIG Polska. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizy strategiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza diagnozę strategiczną w formie wniosków KLP/BI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje misję, wizję i wartości firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje i strukturyzuje cele finansowe i biznesowe, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje strategię główną oraz strategie w różnych obszarach przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje różne strategie konkurowania na rynku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje jakość strategii w oparciu o model finansowy DCF. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Czynniki decydujące o sukcesie strategii
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Jak zidentyfikować źródła trwałego sukcesu przedsiębiorstwa? Przykłady strategii sukcesu. – Przykłady
- Czym jest strategia firmy i co tworzy jej wyjątkowość? – Dyskusja moderowana i ćwiczenie
- Etapy budowy strategii firmy. Co zawiera strategia firmy?
- Rola zarządu i top managementu w wyborze, budowie i wdrażaniu strategii. – „Best practice” doradztwa strategicznego
- Strategia grupy kapitałowej a jednostek biznesowych. Czym się różnią? Typy i zadania spółek holdingowych. – Przykłady
- Zmieniające się otoczenie jako układ szans i zagrożeń. Jak analizować trendy i zjawiska oraz wyciągnąć z nich właściwe wnioski? – Ćwiczenie
- Jak ocenić pozycję konkurencyjną firmy? Skwantyfikowana Analiza Strategiczna (SAS) oparta na prognozach.
8.1. Z kim konkurujemy? Badanie struktury rynku z wykorzystaniem „Map Grup Strategicznych” i „Modelu oceny sił konkurencji”.
8.2. Jak odkrywać szanse płynące z rynków? Analiza otoczenia, pomiar wielkości oraz wartości rynków / segmentów (badania ilościowe).
8.3. Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS) w branży. Jak ocenić naszą firmę na tle konkurentów? Wybór metod i zakresu analizy.
8.4. Jak ocenić zdolność firmy do kształtowania przewagi konkurencyjnej? Wykorzystanie wskaźników – KPI’ ów i benchmarków w analizie wewnętrznej firmy. – Case Study, Ćwiczenia - Bilans strategiczny na podstawie skwantyfikowanej analizy strategicznej – zalecane strategie.
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Sztuka wyboru strategii rynkowo-produktowych
- Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium.
- Diagnoza strategiczna, czyli jakie możliwości posiada moja firma na rynku? Definiowanie propozycji działań rozwojowych wykorzystując szanse płynące z otoczenia i mocne strony firmy (Key Leverage Point) oraz propozycji działań naprawczych i poprawy efektywności uwzględniając zagrożenia płynące z otoczenia i słabe strony przedsiębiorstwa (Business Implications). – Ćwiczenie
- Wybór tematów strategicznych w oparciu o diagnozę strategiczną. – Ćwiczenie
- Jak wyrazić aspiracje przedsiębiorstwa? Definiowanie wizji przedsiębiorstwa. – Ćwiczenie
- Jak ukierunkować myślenie strategiczne i zmienić orientację firmy? Definiowanie misji i wartości organizacji. – Ćwiczenie
- Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi? Formułowanie strategicznych celów finansowych zgodnych z metodyką SMART oraz spełniających oczekiwania akcjonariuszy i innych interesariuszy. – Ćwiczenie
- Strategie stymulowania wyników finansowych: strategie wzrostu, efektywności i kombinowane. Poszukiwanie źródeł wzrostu i poprawy wyników finansowych. – Przykłady
- Cele rynkowe i miary ich realizacji (KPI).
- Strategie rynkowe. Które rynki / segmenty gwarantują sukces biznesowy i finansowy? Scenariusze i opcje strategiczne oraz kryteria ich oceny.
9.1. Segmentacja i strategiczne wybory rynków docelowych (target groups).
9.2. Identyfikacja Inicjatyw Strategicznych w obszarach rynkowych. – Ćwiczenie - Strategia produktowa. Jak zbudować atrakcyjne portfolio produktów? Kryteria oceny atrakcyjności produktów i usług.
10.1. Strategia B+R w zarządzaniu innowacjami. – Ćwiczenie - Jak zwiększyć jednocześnie sprzedaż i marże? Budowa propozycji wartości dla strategicznych grup klientów opartych na wyróżnikach z wykorzystaniem Macierzy Wartości. – Warsztat
- Wyróżniki konkurencyjne a strategia konkurowania na rynkach: przywództwa dzięki innowacjom, zażyłości z klientami lub
doskonałości operacyjnej. – Przykłady - Podsumowanie dnia.
Trzeci dzień (9.00 - 16.00)
Budowa modelu biznesowego i programów działań
- Powtórzenie zagadnień z drugiego dnia seminarium.
- Wyróżniki konkurencyjne a model biznesowy. Które procesy w organizacji budują przewagi konkurencyjne? Wybór unikalnego modelu biznesowego opartego na łańcuchu wartości.
2.1. Wybór celów i projektów strategicznych gwarantujących dostarczanie wartości klientom przy optymalnych kosztach.
2.2. Kiedy budować strategie funkcjonalne? Analiza łańcucha wartości. – Ćwiczenie - Strategiczne zasoby i kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie strategii rozwoju firmy.
3.1. Które umiejętności i kompetencje rozwijać, aby osiągnąć trwały sukces finansowy? – Ćwiczenie - Jak opracować „Program Strategicznych Działań” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych? – Przykłady z praktyki
- Mapa strategii jako narzędzie opisujące strategię w formie zbioru celów powiązanych w związki przyczynowo-skutkowe. – Ćwiczenie
- Jak sprawdzić, czy strategia buduje czy niszczy wartość firmy? Biznesplan finansowy jako narzędzie pomiaru wartości strategii. – Ćwiczenie
- Wprowadzenie do Balanced Scorecard jako narzędzia implementacji strategii wzrostu wartości firmy.
- Najczęstsze błędy w procesie budowy i wdrażania strategii. Jak ich unikać? – Doświadczenia z biznesu
- Podsumowanie zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Jak zidentyfikować źródła trwałego sukcesu przedsiębiorstwa? Przykłady strategii sukcesu. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Czym jest strategia firmy i co tworzy jej wyjątkowość? – Dyskusja moderowana i ćwiczenie | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Etapy budowy strategii firmy. Co zawiera strategia firmy? | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Rola zarządu i top managementu w wyborze, budowie i wdrażaniu strategii. – „Best practice” doradztwa strategicznego | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Strategia grupy kapitałowej a jednostek biznesowych. Czym się różnią? Typy i zadania spółek holdingowych. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Zmieniające się otoczenie jako układ szans i zagrożeń. Jak analizować trendy i zjawiska oraz wyciągnąć z nich właściwe wnioski? | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Jak ocenić pozycję konkurencyjną firmy? Skwantyfikowana Analiza Strategiczna (SAS) oparta na prognozach. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Podsumowanie dnia. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Bilans strategiczny na podstawie skwantyfikowanej analizy strategicznej – zalecane strategie. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Diagnoza strategiczna, czyli jakie możliwości posiada moja firma na rynku? Definiowanie propozycji działań rozwojowych wykorzystując szanse płynące z otoczenia i mocne strony firmy | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Wybór tematów strategicznych w oparciu o diagnozę strategiczną | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Jak wyrazić aspiracje przedsiębiorstwa? Definiowanie wizji przedsiębiorstwa. – Ćwiczenie | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Jak ukierunkować myślenie strategiczne i zmienić orientację firmy? Definiowanie misji i wartości organizacji. | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi? Formułowanie strategicznych celów finansowych zgodnych z metodyką SMART oraz spełniających oczekiwania akcjonariuszy i innych interesariuszy. – Ćwiczenie | Prowadzący Piotr Szpindler | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Strategie stymulowania wyników finansowych: strategie wzrostu, efektywności i kombinowane. Poszukiwanie źródeł wzrostu i poprawy wyników finansowych. – Przykłady | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Cele rynkowe i miary ich realizacji (KPI) | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Strategie rynkowe. Które rynki / segmenty gwarantują sukces biznesowy i finansowy? Scenariusze i opcje strategiczne oraz kryteria ich oceny. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Strategia produktowa. Jak zbudować atrakcyjne portfolio produktów? Kryteria oceny atrakcyjności produktów i usług. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Jak zwiększyć jednocześnie sprzedaż i marże? Budowa propozycji wartości dla strategicznych grup klientów opartych na wyróżnikach z wykorzystaniem Macierzy Wartości. – Warsztat | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Wyróżniki konkurencyjne a strategia konkurowania na rynkach: przywództwa dzięki innowacjom, zażyłości z klientami lub doskonałości operacyjnej. – Przykłady Podsumowanie dnia. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Powtórzenie zagadnień z drugiego dnia seminarium. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Wyróżniki konkurencyjne a model biznesowy. Które procesy w organizacji budują przewagi konkurencyjne? Wybór unikalnego modelu biznesowego opartego na łańcuchu wartości. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Strategiczne zasoby i kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie strategii rozwoju firmy. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Jak opracować „Program Strategicznych Działań” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych? – Przykłady z praktyki | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Mapa strategii jako narzędzie opisujące strategię w formie zbioru celów powiązanych w związki przyczynowo-skutkowe. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Jak sprawdzić, czy strategia buduje czy niszczy wartość firmy? Biznesplan finansowy jako narzędzie pomiaru wartości strategii. – Ćwiczenie | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Wprowadzenie do Balanced Scorecard jako narzędzia implementacji strategii wzrostu wartości firmy. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Najczęstsze błędy w procesie budowy i wdrażania strategii. Jak ich unikać? – Doświadczenia z biznesu | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Podsumowanie zajęć. | Prowadzący Tadeusz Woźniak | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 396,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto278,09 PLN
- Koszt osobogodziny netto226,09 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Szpindler
Doświadczony Prezes Zarządu/ Dyrektor Handlowy z udokumentowanymi sukcesami w zakresie kreowania i realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej, inicjowania i zarządzania projektami związanymi z rozwojem produktów oraz optymalizacją działań operacyjnych.
Obecnie zajmuje się doradztwem strategicznym oraz operacyjnym wsparciem Zarządów w zakresie tworzenia i wdrażania strategii.
W latach 2014-2016 Prezes Zarządu/ Członek Zarządu w spółkach Grupy Kapitałowej ZPUE S.A. Współautor strategii rozwoju grupy ZPUE na lata 2016-2020 członek TOP Managementu – grupy osób wybranych ze wszystkich spółek grupy kapitałowej, powołanej do wyboru i ustalenia strategii dalszej ekspansji łącznie z wyborem narzędzi jej realizacji.
Tadeusz Woźniak
Założyciel i Dyrektor Generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska. Ekspert i trener z ponad 30 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego, marketingowego i finansowego.
Jako ekspert i doradca wspiera właścicieli, zarządy i top management w opracowaniu i wdrożeniu strategii rozwoju przedsiębiorstw ukierunkowanych na wzrost wartości oraz programów poprawy efektywności operacyjnej przedsiębiorstw.
Opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw m.in. Agis Fire & Security (Spie), All Windows, Ambra, Boryszew, Browary Perła, Ciech, Eco, EFL Credit Agricole, Egis, Elektrotim, Exatel, Grupa Azoty, Kross, Medisept, Mercor, Met-Eurosystem, MZA w Warszawie, Osadkowski, Pafana, PCO, Pekaes, Pekpol, Pilkington Automotive Poland, PIT Radwar, Raiffeisen Leasing, Rockwool, Scandinavian Tobacco, Stalprodukt, TU Inter, Yawal, Wolters Kluwer, ZPUE.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, skrypt, ćwiczenia, skrypt z bazą wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez Decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres:
biuro@figpolska.pl
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
* Warunkiem przyjęcia zgłoszenia Uczestników korzystających z dofinansowania BUR jest akceptacja specjalnych warunków zgłoszenia (specjalny formularz dostępny na stronie www.figpolska.pl).
UWAGA: Do podanej wyżej ceny szkolenia zostaną doliczone koszty niekwalifikowane wysokości 200zł/dzień szkolenia. Zamawiający otrzyma dwie faktury za usługę w podziale na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane.
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. +48 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, skrypt, ćwiczenia, skrypt z bazą wiedzy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami