Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw odpowiedzialni za politykę personalną firmy, zespoły HR oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów biorący udział w projekcie Akademia HR.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wsparcie kadry menedżerskiej i pracowników we wprowadzaniu nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.). Wykorzystanie elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy (gigersi / GIG economy) w rozwoju firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy.Opisuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.). | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę nowych modeli organizacji pracy.Rozróżnia podstawowe założenia modeli pracy agile oraz wykorzystanie w zróżnicowanych zespołach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści i zagrożenia związane z elastycznymi, partnerskimi formami pracy.Wymienia regulacje prawne dotyczące prowadzenia takich form pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające z wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy.Skutecznie udziela wsparcia przedstawicielom kadry menedżerskiej we wprowadzaniu nowych dla nich modeli organizacji pracy związanych na przykład z pracą zwinną (agile). | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników związane z nowymi modelami pracy.Planuje i wdraża wsparcie dla menedżerów w adaptacji do nowych modeli organizacji pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy. Dopasowuje procesy rekrutacyjne (wraz z kwestiami formalno – prawnymi) do (współ)pracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.). Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Montuje procesy rekrutacyjne dopasowane do preferencji pracowników. Definiuje i uzasadnia dostosowania prawne do form pracy. Planuje i kontroluje budowę zróżnicowanych zespołów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdraża systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osób wykorzystujących nowe formy świadczenia pracy.Wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Monitoruje efektywność pracy i dostosowuje systemy monitoringu. Projektuje i wdraża systemy motywacyjne. Planuje i organizuje rozwiązania komunikacyjne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy. Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałe samodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Planuje i przeprowadza sesje informacyjne. Kreuje atmosferę wspierającą samodoskonalenie i naukę. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
Wprowadzenie do nowych modeli organizacji pracy
- Omówienie tendencji rynkowych
- Korzyści i zagrożenia związane z elastycznymi formami pracy
Podstawy pracy zwinnej (agile) w zróżnicowanych zespołach
- Opis założeń pracy zwinnej
- Praktyczne wskazówki dla różnorodnych zespołów
Identyfikacja potrzeb i regulacji prawnych
- Analiza potrzeb kadry menedżerskiej i pracowników
- Przegląd regulacji prawnych dotyczących elastycznych form pracy
Wsparcie kadry menedżerskiej i budowanie zespołów
- Szkolenie menedżerów w zakresie adaptacji do nowych modeli organizacji pracy
- Techniki budowania efektywnych i zróżnicowanych zespołów
Dzień 2:
Dostosowanie procesów rekrutacyjnych i prawnych
- Dopasowanie procesów rekrutacyjnych do różnych form świadczenia pracy
- Adaptacja prawa do elastycznych modeli zatrudnienia
Wdrażanie systemów monitorowania i motywacyjnych
- Implementacja systemów monitorowania efektywności pracy
- Tworzenie motywacyjnych systemów wynagradzania
Komunikacja i informowanie pracowników
- Opracowanie efektywnych narzędzi komunikacyjnych
- Informowanie pracowników o zasadach i celach pracy zespołowej
Wspieranie postaw samodoskonalenia i nauki
- Kreowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej rozwojowi pracowników
- Udostępnianie zasobów i narzędzi wspierających naukę przez całe życie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do nowych modeli organizacji pracy - omówienie tendencji rynkowych; Korzyści i zagrożenia związane z elastycznymi formami pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Podstawy pracy zwinnej w zróżnicowanych zespołach - opis założeń pracy zwinnej, praktyczne wskazówki dla różnorodnych zespołów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Identyfikacja potrzeb i regulacji prawnych - analiza potrzeb kadry menedżerskiej i pracowników, przegląd regulacji prawnych dotyczących elastycznych form pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Szkolenie menedżerów w zakresie adaptacji do nowych modeli organizacji pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Techniki budowania efektywnych i zróżnicowanych zespołów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Dopasowanie procesów rekrutacyjnych do różnych form świadczenia pracy, adaptacja prawa do elastycznych modeli zatrudnienia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Implementacja systemów monitorowania efektywności pracy; Tworzenie motywacyjnych systemów wynagradzania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Opracowanie efektywnych narzędzi komunikacyjnych, Informowanie pracowników o zasadach i celach pracy zespołowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Wspieranie postaw samodoskonalenia i nauki - Kreowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej rozwojowi pracowników | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Udostępnianie zasobów i narzędzi wspierających naukę przez całe życie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w dniu świadczenia usługi rozwojowej, po zakończeniu szkolenia w wersji PDF, tj.: prezentacja multimedialna oraz scenariusze. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zapisanie uczestnika na usługę rozwojową przez profil instytucjonalny.
Uczestnik zobowiązany jest stawić się w wyznaczonym terminie realizacji usługi.
Warunkiem uczestnictwa jest również wyrażenie zgody uczestnika na udział w monitoringu szkolenia, tym samym wyrażają zgodę na utrwalenie swojego wizerunku w formie zrzutów ekranu, które będą wykonywane podczas szkolenia. Zrzuty ekranu wykonywane są na potrzeby kontroli/monitoringu oraz wewnętrznej dokumentacji usługodawcy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do usługi zdalnej:
1. Narzędzie MS Teams (przed rozpoczęciem usługi uczestnik otrzymuje link, który pozwoli dołączyć do szkolenia).
2. Wymagania sprzętowe - komputer z łączem internetowym.
3. Łącze sieciowe 3G, 4G / LTE ; 2,5 Mb/s.
4. Oprogramowanie - nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Link umozliwiający udział w usłudze rozwojowej bedzie aktywny przez cały czas trwania szkolenia.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
1. Sprzęt komputerowy zapewniający dostęp do platform i technologii chmurowych,
2. Materiały dydaktyczne w formacie PDF.