ITIL4® Foundation - AKADEMIA CERTYFIKOWANEGO KIEROWNIKA PROJEKTÓW: Zarządzanie usługami IT – ITIL – 4-dniowe akredytowane szkolenie z międzynarodowym egzaminem w języku polskim + wstęp do zarządzania projektami
ITIL4® Foundation - AKADEMIA CERTYFIKOWANEGO KIEROWNIKA PROJEKTÓW: Zarządzanie usługami IT – ITIL – 4-dniowe akredytowane szkolenie z międzynarodowym egzaminem w języku polskim + wstęp do zarządzania projektami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- są odpowiedzialne za wdrożenie i utrzymanie procesów ITIL w organizacji, takich jak specjaliści ds. zarządzania incydentami, zarządzania zmianami i zarządzania konfiguracją,
- opierają swoją pracę na rozwiązaniach informatycznych i współpracują z działami Informatyki,
- zajmują się zarządzaniem usługami IT w organizacji, takimi jak menedżerowie, kierownicy projektów i specjaliści ds. zarządzania usługami IT,
- chcą uzyskać certyfikat ITIL 4 Foundation, aby udokumentować swoje umiejętności z zakresu zarządzania usługami IT i podnieść swoje kwalifikacje zawodowe,
- chcą zwiększyć swoją wiedzę na temat najlepszych praktyk zarządzania usługami IT i dowiedzieć się, jak wdrożyć je w swojej organizacji.
- chcą lepiej zrozumieć, jak działają procesy ITIL i jak mogą one pomóc w optymalizacji działania organizacji.
UWAGA! Przed zgłoszeniem / złożeniem wniosku o dofinansowanie na tą usługę skontaktuj się z usługodawcą aby potwierdzić realizacje usługi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zarządzanie usługami – ITIL® 4 Foundation – akredytowane szkolenie z międzynarodowym egzaminem ma na celu wprowadzenie Uczestnika do tematyki zarządzania projektami, a także poznanie i zrozumienie metodyki ITIL® na poziomie podstawowym. Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego, efektywnego i wydajnego zarządzania usługami w oparciu o lepszą komunikację i współpracę zespołu.Efekty uczenia się
Każdy uczestnik:
- definiuje podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem projektami
- rozróżnia popularne metody i metodyki zarządzania projektami
- samodzielnie wykorzystuje model ITIL® 4, zagadnienia związane z metodyką a także w odniesieniu do innych metodyk;
- integruje strategię usług IT ze strategią biznesową oraz potrzebami klientów;
- dostarcza wartości dla klientów poprzez usługi - poprawiając komunikację z klientami oraz potrafi monitorować i optymalizować usługi;
- przeprowadza proces redukcji kosztów w czasie trwania projektu;
- zarządza inwestycjami oraz budżetem a także ryzykiem;
- zarządza wiedzą, zdolnościami i zasobami ludzkimi tak aby dostarczać usługi efektywnie i wydajnie;
- samodzielnie zarządza usługami;
- posługuje się językiem branżowym istotnym w zespole zarządzania usługami.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Efekty uczenia się będą weryfikowane na podstawie przeprowadzonych testów:
- pre-testu - przeprowadzonego na początku pierwszego dnia szkolenia;
- post-testu - przeprowadzonego na końcu ostatniego dnia szkolenia.
Testy składają się z 10 pytań jednokrotnego wyboru (tylko 1 odpowiedź jest prawidłowa). Na rozwiązanie testu przewidziane jest 10 min.
Przeprowadzone testy mają za zadanie zbadanie wiedzy wejściowej i wyjściowej uczestników szkolenia w zakresie ITIL4 Foundation.
Usługa kończy się międzynarodowym egzaminem na platformie ITIL4 Foundation
Informacje dotyczące egzaminu ITIL4 Foundation:
- Egzamin testowy, online, jednokrotnego wyboru, składający się z 40 pytań;
- Do uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu wymagane jest uzyskanie 65% poprawnych odpowiedzi (26 punktów);
- Czas trwania egzaminu: 60 min;
- W czasie trwania egzaminu nie można korzystać z żadnych materiałów;
- Uczestnik, który zdobył wymaganą ilość punktów otrzyma międzynarodowy certyfikat ITIL 4 Foundation wydany przez PeopleCert w formie elektronicznej;
- Certyfikat ITIL 4® Foundation ważny jest 3 lata;
- Istnieje możliwość nabycia certyfikatu papierowego (za dodatkową opłatą).
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPeopleCert
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPeopleCert
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Opis szkolenia:
Szkolenie ITIL® 4 Foundation ma na celu zapoznanie uczestników metodyką metodyki ITIL® na poziomie podstawowym. Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeniach opartych na rozbudowanym studium przypadku. Szkolenie zakończone jest egzaminem certyfikującym. W przypadku otrzymania pozytywnego wyniku uczestnik otrzymuje międzynarodowy certyfikat ITIL® 4 Foundation.
ITIL jest zbiorem dobrych praktyk zarządzania usługami. ITIL powstał 30 lat temu w Wielkiej Brytanii, dziś jest najpopularniejszym podejściem do zarządzania w IT na całym świecie i w Polsce. W 2019 r. miała miejsce premiera ITIL 4. Najnowsze wydanie aktualizuje dobre praktyki opisane w wersji 3, uwzględnia nowe podejścia, jak Lean IT, Agile, DevOps, adresuje nowe wyzwania, na jakie natyka się zarządzanie usługami oraz przedstawia wytyczne wykorzystania najnowszych technologii.
Program szkolenia:
DZIEŃ 1
- Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Ogólna charakterystyka metodyk projektowych;
- Różnice w podejściu PMI®, PRINCE2®, Agile®, SCRUM®;
DZIEŃ 2
- Wprowadzenie do metodyki - wyjaśnienie modelu ITIL® 4, zagadnień związanych z metodyką, odniesienie do innych metodyk w obszarze IT w tym zarządzanie zespołem;
- Struktura i cele szkolenia;
- Wprowadzenie do zarządzania projektami IT;
- Kluczowe koncepcje zarządzania usługami w branży IT - wyjaśnienie zarządzania usługami w tym znaczenia umiejętności komunikacyjnych, wyjaśnienie pojęć - wartości, organizacji, usługodawcy
DZIEŃ 3
- Cztery wymiary zarządzania usługami w sektorze IT w tym budowanie oraz zarządzanie relacją usługową poprzez poprawę umiejętności uważnego słuchania, nadawania, przemawiania;
- System wartości usługi IT;
- Aktywności łańcucha wartości usługi IT
DZIEŃ 4
- Wprowadzenie do praktyk ITIL® 4;
- Zasady ITIL® 4;
- Praktyki zarządzania usługami;
- Główne praktyki zarządzania w branzy IT w tym zebranie wymagań analizy biznesowej - umiejętności miękkie sposoby komunikacji, zarządzanie problemami w tym rozwiązywanie problemów;
- Techniczne praktyki zarządzania usługami IT w tym zarządzanie wdrażaniem
- Egzamin ITIL® 4 Foundation
Cena usługi zawiera w sobie egzamin. Czas szkolenia jest liczony w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Wprowadzenie do zarządzania projektami - ROZMOWA NA ŻYWO, WYKŁAD i ĆWICZENIA | Prowadzący Krzysztof Małus | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Wprowadzenie do szkolenia; Struktura i cele szkolenia; Wprowadzenie do zarządzania projektami IT; Kluczowe koncepcje zarządzania usługami w branży IT – ROZMOWA NA ŻYWO, WYKŁAD i ĆWICZENIA | Prowadzący Grzegorz Poręcki | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Cztery wymiary zarządzania usługami w sektorze IT; System wartości usługi IT; Aktywności łańcucha wartości usługi IT - ROZMOWA NA ŻYWO, WYKŁAD i ĆWICZENIA | Prowadzący Grzegorz Poręcki | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Wprowadzenie do praktyk ITIL® 4; Zasady ITIL® 4; Praktyki zarządzania usługami; Główne praktyki zarządzania; Techniczne praktyki zarządzania usługami IT - ROZMOWA NA ŻYWO, WYKŁAD i ĆWICZENIA | Prowadzący Grzegorz Poręcki | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Egzamin ITIL4® Foundation - zdawany indywidualnie przez każdego z uczestników (dostępnym dniu i godzinie możliwym na zapis na platformie instytucji certyfikującej PeopleCert) | Prowadzący Grzegorz Poręcki | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 22:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto1 990,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto1 990,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Małus
Grzegorz Poręcki
Posiada tytuł MBA przyznany przez University of Illinois w Urbana-Champaign we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim, jak również tytuł mgr inż. Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują akredytowane materiały szkoleniowe (w formacie PDF) najpóźniej w dniu pierwszego spotkania on-line poprzez dysk Google.
Są to:
- prezentacja;
- zestaw ćwiczeń;
- dwa przykładowe arkusze pytań egzaminacyjnych;
- dwa zestawy odpowiedzi i uzasadnień;
- glosariusz.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzyma:
- materiały szkoleniowe (w formacie PDF) najpóźniej w dniu pierwszego spotkania on-line udostępnione poprzez dysk Google.
- zaświadczenie uczestnictwa w usłudze rozwojowej.
Podczas każdego dnia szkolenia zostaną zaplanowane krótkie przerwy, które Trener ustali indywidualnie z Uczestnikami szkolenia - poza wskazanymi przerwami w harmonogramie usługi
UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi powyżej 70% ze środków publicznych usługa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.)
Po zakończeniu szkolenia uczestnik indywidualnie zapisuje się na egzamin na platformie PeopleCert w dostępnym dniu i godzinie. Egzamin maksymalnie do dnia zakończenia usługi w BUR.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WYMAGANIA SYSTEMOWE:
a) używana platforma - ZOOM
b) minimalne wymagania systemowe - macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym lub Windows XP lub nowszy
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
d) wymagania urządzeń audio/wideo - Głośniki i mikrofon (wbudowane lub podłączane na USB lub
bezprzewodowe bluetooth), Kamera internetowa lub kamera internetowa HD (wbudowana lub
podłączana na USB lub, kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo)
e) zalecane przeglądarki - Microsoft Edge 38.14393.0.0 lub wyższa lub Google Chrome 53.0.2785 lub wyższa
f) okres ważności linku rozpoczyna się na 15 min przed rozpoczęciem spotkania online i trwa aż do 30 min ponad ramowy czas spotkania