kurs Problem wybiórczości pokarmowej u dzieci okiem fizjoterapeuty i terapeuty SI
kurs Problem wybiórczości pokarmowej u dzieci okiem fizjoterapeuty i terapeuty SI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci studiów wyższych magisterskich z następujących kierunków: psychologia, pedagogika (edukacja przedszkolna i edukacja wczesnoszkolna), pedagogika specjalna, logopedia, neurologopedia, rehabilitacja/fizjoterapia.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji05-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjnyUczestnicy dowiedzą się na czym polega wybiórczość pokarmowa i co może być jej przyczyną. Zapoznają się z wpływem zaburzeń integracji sensorycznej na trudności z przyjmowaniem pokarmów. Nabędą wiedzę z zakresu sposoby pomocy dziecku jedzącemu wybiórczo i całej rodzinie. Uczestnicy zapoznają się z modelem responsywnego karmienia. Nabędą wiedzę z zakresu terapii małych kroków i istoty oswajania dziecka z jedzeniem.
Efekty uczenia się
Wiedza:
Uczestnik
definiuje: historię i podstawy teorii integracji sensorycznej
zaburzenia integracji sensorycznej
uzasadnia: model rozwoju procesów integracji sensorycznej
Wymienia etapy rozwoju procesów integracji sensorycznej
definiuje wpływ integracji bodźców sensorycznych różnych modalności na reakcje posturalne, procesy słuchowo-językowe, planowanie motoryczne, procesy uwagi, percepcji wzrokowej, percepcji węchowo-smakowej, grafomotoryki
Zna standardy opracowywania wyników badań i sporządzania raportów
Zna zasady używania poszczególnych sprzętów oraz ich montażu
Umiejętności:
prowadzi ćwiczenia integrujące poszczególne systemy zmysłowe (sensoryczne)
rozróżnia zasady prowadzenia skutecznej terapii
rozróżnia uwarunkowania środowiskowe wpływające na funkcjonowanie osób z zaburzeniami,
rozróżnia wiedzę na temat budowy i fizjologii CUN,
wykonuje podstawy funkcjonowania poszczególnych zmysłów oraz ich dysfunkcje i funkcjonalne następstwa na etapie przedszkolnym
definiuje wiedzę o potencjalnych przyczynach trudności rozwojowych dziecka w praktyce psychologiczno-pedagogicznej
definiuje znaczenie prawidłowego działania systemów zmysłowych dla rozwoju dziecka
Potrafi wymienić objawy zaburzeń integracji sensorycznej
definiuje przyczyny nieprawidłowości w rozwoju integracji sensorycznej
Przeprowadza badania i interpretuje wyniki przy użyciu testów PSTIS i innych narzędzi diagnostycznych
Prowadzi badania przy użyciu prób obserwacji klinicznej
Kompetencje społeczne:
- Potrafi przygotować raport z przeprowadzonych badań
- Prawidłowo identyfikuje zaburzenia integracji sensorycznej dziecka i ustala
- Potrafi zaplanować zajęcia terapeutyczne dla dzieci w różnym wieku i z różnymi rozpoznaniami klinicznymi
- Dobiera ćwiczenia zgodne z rozpoznaniem klinicznym
- Potrafi zaprojektować dietę sensoryczną dla osób z różnymi trudnościami w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych
UMIEJĘTNOŚĆ:
Uczestnik:
- prowadzi badanie pacjenta poprzez poprzez znajomość zasad głównych, technik i wzorców w zależności od jednostki chorobowej
- wykonuje wzorce koncepcji PNF
- rozróżnia i rozpoznaje główne odchylenia normalnego chodu i jego zaburzeń
- planuje odpowiednią terapię dla pacjentów z zaburzeniami spastyczności, zaburzeniami chodu, bólem, pacjentów w fazie ostrej zgodnie z koncepcją PNF
- prowadzi kartę baddania pacjenta
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
identyfikuje zaburzenia integracji sensorycznej dziecka i ustala
Planuje zajęcia terapeutyczne dla dzieci w różnym wieku i z różnymi rozpoznaniami klinicznymi
Dobiera ćwiczenia zgodne z rozpoznaniem klinicznym
Projektuje dietę sensoryczną dla osób z różnymi trudnościami w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Forma zaliczenia:
-
ustna, ocena i analiza przypadków klinicznych, zadania.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Plan kursu
Program szkolenia:
1. Wybiórczość pokarmowa – definicja
2. Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci z ASD – uwarunkowania organiczne i środowiskowe
3. Holistyczna diagnoza pacjenta (ocena trudności dziecka: kwestionariusz wywiadu z rodzicami, dzienniki żywieniowe etc)
5. Wybiórczość pokarmowa a integracja sensoryczna i samoregulacja.
6. Wybiórczość pokarmowa a komunikacja.
7. Plan terapeutyczny
- naturalna kolejność wprowadzania pokarmów u dzieci;
- rozwój umiejętności samoobsługowych;
- organizacja posiłku sprzyjająca samodzielności i współpracy
- metody budowania współpracy i motywacji (wzmacnianie, kontrakt behawioralne)
- formułowanie, wprowadzanie i egzekwowanie zasad;
- działania redukujące lęk przed nowymi potrawami
- jak uatrakcyjnić dziecku posiłek;
- wprowadzanie wycofanych przez dziecko potraw;
- metody wprowadzania nowych potraw do jadłospisu;
8. Oswajanie responsywne kluczem do sukcesu.
9. Akcesoria terapeuty czyli jakich pomocy i narzędzi potrzebujesz do prowadzenia efektywnych zajęć.
10. Odwrażliwianie sfery oralnej
11. Mimika/wzorce PNF
12. Zabawy z jedzeniem, nauka z jedzeniem i nauka o jedzeniu – ciekawe pomysły na zajęcia dodatkowe.
13. Team terapeutyczny – rodzic i terapeuta czyli jak efektywnie wspierać rodzica i przydzielać zadania do domu.
14. Studium przypadku.
15. Dyskusja.
Liczba godzin usługi ( 14 godzin) podana jest w godzinach zegarowych , co stanowi 18 godzin dydaktycznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 290,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto92,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto92,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Zawada
Założycielka Centrum Zaawansowanej Fizjoterapii Tactum Sanitas w Kielcach, gdzie praktykuje wiele zaawansowanych metod terapeutycznych między innymi: metoda Vojty, metoda Integracji Sensorycznej, terapia behawioralna, koncepcja PNF oraz NDT Bobath, jak również trening słuchowy Warnkiego i autorski program pracy z pacjentem z wybiórczością pokarmową.
Holistyczne spojrzenie na pacjenta, dokładność diagnostyczna, wieloprofilowe spojrzenie na pacjenta i współpraca z innymi specjalistami to kluczowe wartości, którymi kieruje się w swojej pracy zawodowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt stanowiący kompendium wiedzy
W celu zapisania się na kurs należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na naszej stronie
www.medicalmoment.pl
https://medicalmoment.pl/kursy-i-szkolenia/kurs/pnf-podstawowy
Uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia i wymiarze jego godzin.
Uczestnicy otrzymują obszerny skrypt stanowiący kompendium wiedzy
Informacje dodatkowe
Zapewnienie bezpieczeństwa przez firmę Medical Moment w trakcie epidemii SARS CoV-2
Wszystkie szkolenia prowadzone są zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju z Głównym Inspektorem Sanitarnym.
http://medicalmoment.pl/aktualnosci/
Uczestnik otrzymuje Certyfikat IPNFA w dwóch wersjach językowych (j. polski, j. angielski), honorowany w większości krajów na całym świecie.
Uczestnicy otrzymują obszerny skrypt stanowiący kompendium wiedzy o PNF-ie
Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie www.medicalmoment.pl
Link do formularza http://www.medicalmoment.pl/kursy-i-szkolenia/kurs/pnf-podstawowy
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi