Mediacje pracownicze i rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Mediacje pracownicze i rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- menadżerowie
- mediatorzy
- pracowicy działów HR
- prawnicy
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu kursu dzięki poznaniu nowych metod i interwencji w rozwiązywaniu konfliktów będzie potrafił nie tylko samodzielnie rozwiązać spór, zarządzić nim, ale też poprawi jakość relacji zawodowych w organizacji i firmie.Kompetencje nabyte mogą być także wykorzystane do wspierania programów dot. zarządzania konfliktem i jego profilaktyki w organizacjach i biznesie dla menadżerów, osób zarządzających w organizacji.Kurs przgotowuje do funkcji mediatora w organizacji.
Efekty uczenia się
Wiedza
- Rozróżnia konflikty konstruktywny i destruktywny
- Charakteryzuje różne sposoby reakcji na konflikt i wskazuje plusy i minusy danej reakcji.
- Wie jaką rolę pełnią emocje w przebiegu konfliktu
Umiejętności
- Potrafi zidentyfikować przyczyny konfliktu
- Wskazuje krótko i długoterminowe potencjalne skutki konfliktu
- Generuje różne alternatywy rozwiązania konfliktu.
- Dokonuje wielokryterialnej oceny propozycji rozwiązań konfliktu
- Wykorzystuje mediacje w celu rozwiązania długotrwałych konfliktów
- Prowadzi otwartą komunikację ze wszystkimi stronami konfliktu
- Monitoruje wdrożenie i skuteczność przyjętego rozwiązania konfliktu
Kompetencje społeczne
- Dostrzega pozytywne aspekty sytuacji konfliktowej
- Jest otwarty w szukaniu rozwiązań konfliktu
- Aktywnie słucha wszystkich uczestników konfliktu
- Oddziela emocje od obiektywnej oceny sytuacji
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
- Test wiedzy na temat przyczyn, źródeł i sposobów reakcji na sytuację konfliktów
- Scenka symulacyjne – rozmowa z dwoma strona konfliktu – identyfikacja przyczyn konfliktu oraz poszukiwanie rozwiązania
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Warunki uznania kwalifikacji
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Moduł I
- Konflikty w miejscu pracy - przyczyny i powiązania
- Psychologiczne mechanizmy eskalacji konfliktów
- Powody powstawania konfliktów
- Modele uniwersalne rozwiazywania konfliktow
- Interwencje w sporach pracowniczych
- Działania proaktywne zapobiegające konfliktom
Moduł II
- Mediacje pracownicze
- Efektywne zarządzanie konfliktami
- Kultura mediacji a rozwój organizacji
- Weryfikacja efektów kształcenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 900,00 PLN
- Koszt usługi netto2 900,00 PLN
- Koszt godziny brutto138,10 PLN
- Koszt godziny netto138,10 PLN
- W tym koszt walidacji brutto500,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto500,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto550,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto550,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Barbara Król
Absolwentka SWPS oraz Wydziału Prawa i Administracji UW, ukończyła specjalizacje z zakresu prawa pracy, samorządu terytorialnego, zarządzania, Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe Mediator w Biznesie, Trener biznesu i coachingu. Specjalizuje się w skutecznym rozwiązywaniu konfliktów w organizacji i biznesie pracując od 2013 w modelu mediacji transformatywnych, konsultant metody badania stylów myślenia w konfliktach PCT-A.
Doświadczenie zawodowe:
ekspert rozwiązywania konfliktów i trener mediacji, przeprowadziła w ostatnich 5 latach ponad 1000h szkoleniowych ze środków unijnych z zakresu rozwiązywania konfliktów, mediacji i negocjacji dla pracowników HR, coachów, radców prawnych, menadżerów w organizacji, pracowników poradni pedagogiczo-psychologicznych, właścicieli MiŚP.
Wybrane projekty szkoleniowe:
- Mediacje sądowe i pozasądowe
- Negocjacje i NLP
- Mediacje cywilne i gospodarcze
- Mediacje rodzinne
- Mediacje pracownicze i rozwiązyanie konfliktów w organizacji
Cezary Radomski
Wieloletni współpracownik firm szkoleniowo-doradczych, do których należą m.in. TAW Polska.
Przeprowadził ponad 1400 szkoleń, przeszło 200 sesji doradczo-coachigowych, około 100 usług mających na celu rozwiązywanie konfliktów m.in. w firmach finansowych, firmach branży IT, sieciach handlowych i usługowych, branży automotive, centrach badawczo rozwojowych, przedsiębiorstwach grupy KGHM oraz innych firmach produkcyjnych z różnych branż. Specjalizuje się w rozwiązywaniu konfliktów w sprawach pracowniczych i gospodarczych występując w roli mediatora, trenera rozwiązywania konfliktów, moderatora warsztatów i dyskusji w zespołach pracowniczych. Jest mediatorem sądowym oraz pracuje jako mediator dla Akademii Bliżej oraz Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy.
Doświadczenie zawodowe w obszarze rozwiązywania konfliktów:
przeprowadził w latach 2017-2021 ponad 50 postępowań mediacyjnych, 3 kompleksowe projekty działań doprowadzając do rozwiązania konfliktów w organizacjach, ponad 1000 godzin szkoleń przygotowujących pracowników organizacji do rozwiązywania konfliktów.
Wybrane projekty szkoleniowe:
- Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
- Mediacje sądowe i pozasądowe
- Negocjacje oparte na współpracy
- Mediacje cywilne i gospodarcze
Rafał Kurzawa
Doświadczenie zawodowe:
2022-obecnie specjalista ds HR i rekrutacji konsultant, mediator w organizacji
2019-obecnie wykładowca Akademii WSB Dąbrowa Górnicza na studiach podyplomowych Akademia Mediatora
2018 - obecnie Specjalista ds. HR i rekrutacji Hoist Polska
2017 - 2018 Specjalista ds. planowania i logistyki Przedsiębiorstw Wyrobów Cukierniczych „Odra” S.A.
2017 – obecnie wykładowca Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu z zakresu mediacji i negocjacji
2014 - 2014 wykładowca Wyższej Szkoły Bogdana Jańskiego z zakresu job-coachingu
2013 – obecnie Współpraca z Akademią Bliżej
w szkoleniach dotyczących rozwiazywania konfliktów, mediacji i coachingu. Trener i doradca merytoryczny w programach związanych z procedurami zarządzania konfliktem w organizacji.
2014 – obecnie Koordynator Ośrodka Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia
2022
2014 – 2017 HR Business Partner Zakłady Przemysłu Cukierniczego „Otmuchów” S.A.
kursy i szkolenia:
certyfikowany mediator APM
Akademia Profesjonalnego Mediatora (120h)
Szkoła Trenera (120h)
Akademia coachingu (80h)
Assessment center (20h)
Metoda 360° (15h)
Negocjacje w biznesie (32h)
Pozyskiwanie funduszy unijnych na projekty badawcze (30h)
Podstawy VBA dla Excel (16h)
Controling personalny (24h)
Doświadczenie trenerskie:
prowadzenie kursów VCC Pracownik HR, Akademia Trenera, mediacje pracownicze i rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik
- materiały szkoleniowe
- ćwiczenia
- postęp do testu psychologicznego badającego style reakcji w konfliktach PCT-A kompetencji oosbistych i zawodowych
Informacje uzupełniające:
Na zakończenie szkolenia uczestnik otrzyma certyfikat VCC - warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie egzaminu zewnętrznego VCC
Wiedza kształcenia zostanie zweryfkowana na podstawie pre-testów przed szkoleniem oraz post-testów po szkoleniu.
Zajęcia prowadzone będą metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie modelem Kolba.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik instytucjonalny po otrzymaniu dofinansowania podpisuje na 5 dni przed rozpoczęciem kursu umowę na realizację usługi szkoleniowej.
Należy skontaktować się z Organizatorem:
tel. 530597250
mail: szkolenia.blizej@wp.pl
www.akademia-blizej.eu
www.szkolenia-mediacje.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM (lub 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla, Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki, (ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami). Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.