Kurs Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
Kurs Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- lekarzy,
- pedagogów,
- psychologów,
- logopedów,
- naurologopedów,
- studentów ww. kierunków.
Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji30-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do samodzielnej pracy w zakresie pracy z dziećmi z MPD, definiowania problemów funkcjonalnych i strukturalnych oraz planowaniem terapii ukierunkowanej na cel istotny dla dziecka i rodziny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje z dziećmi z MPD, definiuje problemy funkcjonalne i strukturalne oraz planuje terapię ukierunkowaną na cel istotny dla dziecka i rodziny. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje problemy dzieci z MPD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje skale funkcjonalne i planuje terapię ukierunkowaną na cel funkcjonalny istotny dla dziecka i rodziny | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje różnice między hipertonią, spastycznością a dystonią | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje konsekwencje wynikające z kompensacji i nieprawidłowych wzorców ruchowych dziecka z MPD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa mięśnie wykazujące się największą hipertonią, które należy testować adekwatnie do poziomu pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik kwalifikuje pacjenta z Mózgowym porażeniem dziecięcym do terapii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik diagnozuje problemy funkcjonalne i strukturalne zakresu Mózgowego porażenia dziecięcego oraz diagnozuje mózgowe uszkodzenie widzenia towarzyszące dzieciom z centralnym uszkodzeniem układu nerwowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo bada dziecko z MPD i ustala program i plan terapii dziecka z hipertonią, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik umiejętnie prowadzi 24 godzinne pozycjonowanie dzieci z MPD z niższym poziomem funkcjonalnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposób adaptacji przestrzeni terapeutycznej, aby była jak najbardziej funkcjonalna dla danego dziecka, uczestnik planuje zaopatrzenie ortotyczne, przewiduje zmiany wtórne i przeciwdziała przykurczom i deformacjom. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 17 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
Dzień I
- Mózgowe porażenie dziecięce, podział i rodzaj mózgowego porażenia dziecięcego w zależności od rodzaju uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego
- Ocena funkcjonalna: badanie, podstawowe zasady obserwacji wzorca ruchowego
- Klasyfikacje GMFCS, MACS, FMS, VFCS, SMART
- Określanie poziomu rozwoju funkcjonalnego dziecka - skale funkcjonalne
- Rozwój zaburzeń motorycznych w MPD. Kaskada zmian ruchowych, kompensacji i deformacji u dziecka z MPD
- Założenia do pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym – badanie dziecka z MPD
- Formułowanie celów rehabilitacji (SMART).
- Ustalanie planu terapii dziecka z MPD w oparciu o potrzeby dziecka i rodzica
Dzień II
- Zaburzenia widzenia u dzieci z uszkodzeniem mózgu –CVI, mózgowe uszkodzenia widzenia w ujęciu fizjoterapeutycznym
- Spastyczność, hipertonia, dystonia
- Pozycjonowanie i pionizacja
- Ujęcie w 24 godzinnej perspektywie pacjenta z MPD
- Ortotyka i zaopatrzenie ortopedyczne stosowane w MPD
Kurs trwa 17 godz. dydaktycznych, co stanowi 12 godz. i 45 min zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy oraz walidację, łącznie 1 h 45 min. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień I, punkty 1-3- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień I, punkty 4-6- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień II, punkty 1-3- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień II, punkty 4-5 | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 390,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto81,76 PLN
- Koszt osobogodziny netto81,76 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Beata Wasicka
Absolwentka kierunku fizjoterapii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, wykładowca akademicki, koordynator i założyciel Centrum Dziecka-Wczesna Interwencja Pediatryczna. Karierę zawodową rozpoczynała w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Gdańsku, gdzie pracowała 12 lat. Od początku swojej pracy podążała w kierunku koncepcji NDT Bobath. Pierwszy swój kurs NDT Bobath ukończyła w 2008/2009 i w kolejnych latach pogłębiała swoją wiedzę i praktykę zgodnie z koncepcją Bobath i doszkalała się na licznych kursach i szkoleniach z tematyki rehabilitacji dzieci. Uczestniczyła w wielu szkoleniach zakresu terapii neurorozwojowej i wczesnej diagnostyki zaburzeń rozwoju m in.: Genera lMovements Assessment – metoda Prechtla, TIMP (Test of Infant Motor Performance), szkoleniach z analizy chodu w mózgowym porażeniu dziecięcym oraz dotyczących korowych zaburzeń widzenia i problemów sensorycznych. Jest autorką kursów doszkalających z tematyki fizjoterapii pediatrycznej. W 2019 roku ukończyła kurs NDT Bobath Basic, po którym otrzymała uprawnienia nauczyciela koncepcji NDT Bobath. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przed dokonaniem zapisu na usługę, wymagany jest kontakt z Organizatorem celem potwierdzenia wolnych miejsc.
W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/ pod opisem wybranego szkolenia.
W formularzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po potwierdzeniu wysłaniu formularza zgłoszeniowego i potwierdzenia dostępności miejsc przez organizatora można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Uczestniczki – kobiety, będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora, o ile fakt ten może mieć wpływ na stan zdrowia Uczestniczki lub sposób jej uczestniczenia w kursie.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W sytuacji ogłoszenia stanu epidemii w kraju Organizator wdroży i ściśle będzie przestrzegał procedur bezpieczeństwa zgodnie z zaleceniami KIF oraz wytycznymi Ministerstwa Zdrowia we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym. Kursanci o wszelkich zasadach i wytycznych będą informowani co najmniej na 7 dni przed realizacją usługi. Organizator zapewni środki do dezynfekcji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Sala będzie spełniała bezpieczne i higieniczne warunki pracy