Studia podyplomowe online "Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera (4 sem.)" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Studia podyplomowe online "Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera (4 sem.)" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe adresowane są do absolwentów szkół wyższych, nauczycieli różnych specjalności zatrudnionych w placówkach szkolnictwa specjalnego i w szkolnictwie ogólnodostępnym, pedagogów, psychologów i oligofrenopedagogów zainteresowanych podniesieniem kwalifikacji w zakresie pedagogiki specjalnej lub przygotowujących się do pracy na rzecz osób potrzebujących wsparcia i opieki ze szczególnym uwzględnieniem osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz ich rodzin.
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi896
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest ukazanie specyfiki procesu kształcenia i wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera.Słuchacz zdobędzie wiedzę i umiejętności praktyczne umożliwiające podejmowanie skutecznych działań rewalidacyjnych, dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i
Studia są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Forma realizacji studiów: e-learning/samokształcenie.
Efekty uczenia się
Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacz posiada wiedzę z zakresu Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera:
- Planuje dydaktykę specjalną
- Nadzoruje diagnostykę w pedagogice specjalnej
- Charakteryzuje pedagogikę specjalną.
- Definiuje subdyscypliny pedagogiki specjalnej
- Rozróżnia podstawowe regulacje prawne
- Planuje elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Ogranizuje diagnostykę psychopedagogiczną
- Rozróżnia elementy pedagogiki osób ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Uzasadnia diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu.
- Definiuje medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Organizuje psychiatrię i neurologię dziecięcą.
- Charakteryzuje wspomaganie rodziny osób ze spektrum autyzmu
- Rozróżnia medyczne i psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Uzasadnia kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej.
- Definiuje psychologicznospołeczne problemy funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera
- Nadzoruje terapię, edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną z uwzględnieniem stopnia niepełnosprawności.
- Organizuje pomoc psychologiczno pedagogiczną i rewalidacyjną oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Uzasadnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną i rewalidacyjną oraz wczesnego wspomagania rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu, szkole i placówce
- Prowadzi działania profilaktyczne, edukacyjne, terapeutyczne i wspomagające osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu z elementami andragogiki specjalnej
- Nadzoruje stymulację zmysłów, terapię integracji sensoryczno-motorycznej u osób z ASD.
- Monitoruje alternatywne i wspomagające metody komunikacji
- Charakteryzuje bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza szkołą; pierwsza pomoc.
- Definiuje rolę komputera, mediów i nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Projektuje metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Metody wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
- Rozróżnia specyfikę kształcenia uczniów z zaburzeniami sfery intelektualnej. Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu integracyjnym i włączającym
- Kontroluje metodykę nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej. Kontroluje organizację i specyfikację kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym
- Organizuje metody pracy dydaktycznej z uczniami ze spektrum autystycznym (w tym z zespołem Aspergera)
- Ocenia metodykę nauczania i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym. Ocenia metodykę pracy rewalidacyjno-wychowawczej osób ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Ocenia metodykę pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera
- Kontroluje metody terapii i wsparcia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Kontroluje metody diagnozy, terapii i wsparcia rodziny dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
- Rozróżnia metodykę zajęć rewalidacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Metodyka zajęć rewalidacyjnych i rehabilitacyjnych osób ze spektrum autystycznym.
- Monitoruje metody terapii zaburzeń rozwoju mowy, wspomagające i alternatywne metody komunikacji
- Organizuje wspieranie rozwoju zawodowego osób ze spektrum autyzmu. Metodyka treningów umiejętności społecznych
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
- Teoretyczne testy cząstkowe
- Teoretyczny test generalny
- Praca dyplomowa
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Warunki uznania kwalifikacji
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Dodatkowe pliki
Program
Program
Tematyka zajęć prowadzonych na studiach podyplomowych Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera (4 sem.)
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Pedagogika specjalna. Subdyscypliny pedagogiki specjalnej
- Podstawowe regulacje prawne
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Diagnostyka psychopedagogiczna
- Elementy pedagogiki osób ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Psychiatria i neurologia dziecięca. Wspomaganie rodziny osób ze spektrum autyzmu
- Medyczne i psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej. Psychologicznospołeczne problemy funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera
- Terapia, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną z uwzględnieniem stopnia niepełnosprawności. Organizacja pomocy psychologicznopedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu, szkole i placówce
- Działania profilaktyczne, edukacyjne, terapeutyczne i wspomagające osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu z elementami andragogiki specjalnej
- Stymulacja zmysłów, terapia integracji sensoryczno-motorycznej u osób z ASD.
- Alternatywne i wspomagające metody komunikacji
- Bezpieczeństwo uczniów w szkole i poza szkołą; pierwsza pomoc. Rola komputera, mediów i nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Metody wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
- Specyfika kształcenia uczniów z zaburzeniami sfery intelektualnej. Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu integracyjnym i włączającym
- Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej. Organizacja i specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym
- Organizacja i metody pracy dydaktycznej z uczniami ze spektrum autystycznym (w tym z zespołem Aspergera)
- Metodyka nauczania i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym. Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej osób ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera
- Metody terapii i wsparcia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Metody diagnozy, terapii i wsparcia rodziny dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
- Metodyka zajęć rewalidacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Metodyka zajęć rewalidacyjnych i rehabilitacyjnych osób ze spektrum autystycznym.
- Metody terapii zaburzeń rozwoju mowy, wspomagające i alternatywne metody komunikacji
- Wspieranie rozwoju zawodowego osób ze spektrum autyzmu. Metodyka treningów umiejętności społecznych
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego zastrzega sobie do prawo do dokonywania zmian w harmonogramie studiów podyplomowych.
Czas trwania IV semestralnych studiów to 896 h. (w tym 300 h praktyk)
Forma studiów podyplomowych: e-learning (online)
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 490,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto6,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto6,13 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
- e-podręczniki
- materiały audio
- materiały wideo.
Warunki uczestnictwa
- Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
- Realizacja praktyk w trakcie kształcenia.
- Utworzenie indywidualnego konta słuchacza na stronie WSKZ www.studia-online.pl
Informacje dodatkowe
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego to Uczelnia wyższa, która wprowadziła studia podyplomowe w postaci e-learningu (studia online). Ta innowacyjna forma studiów podyplomowych pozwala słuchaczom odbywać studia podyplomowe w wybranym i dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Nauka jak i testy sprawdzające wiedzę odbywają się online.
Każdy z absolwentów Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzającą nabyte umiejętności i będącą legalnym dokumentem wydawanym na podstawie tych samych przepisów prawnych, co w przypadku studiów stacjonarnych.
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego posiada Certyfikat Jakości ISO9001:2015.
Jeżeli są Państwo zainteresowani studiami podyplomowymi z tej karty lub innym z dofinansowaniem z PARP prosimy o kontakt mailowy na adres: dotacje@studia-online.pl lub telefoniczny pod numerem: 22 153 04 31.
Dodatkowo zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie: www.studia-online.pl
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik realizuje studia podyplomowe na innowacyjnej platformie dydaktycznej: https://studia-online.pl
- Słuchacz dostaje indywidualny dostęp do materiałów dydaktycznych poprzez zalogowanie się na indywidualnym koncie
- Słuchacz powinien posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pixeli.
- Do prawidłowej funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
- Uczestnik powinien posiadać łącze sieciowe minimalnej o prędkości - 10 Mb/s.