MBA o profilu Leadership - ścieżka polsko-angielska
MBA o profilu Leadership - ścieżka polsko-angielska
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Program MBA przygotowaliśmy dla kadry menedżerskiej, dla której zdobycie wykształcenia kierunkowego jest konieczne w celu rozwoju kariery, oraz dla osób, które potrzebują nabyć lub podszlifować umiejętności menedżerskie przydatne w typowych sytuacjach biznesowych. Studia pozwalają na ugruntowanie wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania biznesu. Jest to również idealny wybór dla osób na stanowiskach zarządczych, które nie mają wykształcenia menedżerskiego i chcą zdobyć kompetencje właśnie w tym zakresie.
Studia MBA Leadership stworzyliśmy we współpracy z Deloitte oraz amerykańskim Peregrine Leadership Institute. Partnerzy pełnią nie tylko rolę konsultacyjną i mają wpływ na kształt programu. Ich przedstawiciele prowadzą zajęcia i dzielą się swoim doświadczeniem w ramach wybranych modułów. MBA Leadership to unikalny program, w trakcie którego uczestnicy rozwijają miękkie kompetencje menedżerskie oraz zdobywają przekrojową wiedzę z różnych obszarów zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2022
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi450
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel biznesowy
Podstawowym celem Programu MBA jest wyszkolenie menedżerów najwyższego szczebla przygotowanych do bezpośredniego kierowania firmą i szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkoweEfekty uczenia się
Symbol efektów kształcenia na studiach MBA:
K (przed podkreśleniem) kierunkowe efekty kształcenia
W - kategoria wiedzy, U - kategoria umiejętności, _K (po podkreślniku) - kategoria kompetencji społecznych
S2P - efekty kształcenia w obszarze nauk społecznych dla studiów 2 stopnia o profilu praktycznym
01,02, 03 - numer efektu kształcenia
WIEDZA
• K_W01 definiuje i wyjaśnia modele biznesowe firmy; zna współczesne koncepcje zarządzania systemami gospodarczymi i organizacjami oraz narzędzia kooperacji i konkurencji między nimi
• K_W02 wyjaśnia ideę zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, opisuje metody analizy strategicznej organizacji i jej otoczenia
• K_W03 objaśnia podstawowe regulacje prawne ze sfery prawa pracy, prawa podatkowego i prawa gospodarczego;
• K_W04 wyjaśnia istotę zarządzania marką
• K_W05 objaśnia czynniki przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw
• K_W06 interpretuje dane finansowe przy dokonywaniu oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa
• K_W07 określa wskaźniki, narzędzia i metody wykorzystywane w procesie zarządzania przedsiębiorstwem.
• K_W08 wyjaśnia kategorie ośrodków kosztów i ośrodków zysku
• K_W09 wyjaśnia znaczenie zarządzania przez cele, planowania w przedsiębiorstwie, rachunkowości zarządczej
• K_W10 rozróżnia planowanie działalności przedsiębiorstwa na poziomie strategicznym, operacyjnym i dyspozycyjnym
• K_W11 objaśnia metody zarządzania zasobami ludzkimi, identyfikuje strategie negocjacyjne
• K_W12 interpretuje właściwie dojrzałość projektową organizacji
• K_W13 rozpoznaje potrzeby członków zespołów projektowych, opisuje rolę kierowników projektów w organizacji
• K_W14 identyfikuje style przywództwa i ich uwarunkowania; objaśnia istotę i znaczenie delegowania zadań
• K_W15 opisuje systemy motywacyjne
• K_W16 rozróżnia i zna zastosowanie wybranych metod statystycznych wspomagających procesy podejmowania decyzji
• K_W17 zna źródła pozyskiwania kapitałów służących finansowaniu działalności strategicznej i operacyjnej
• K_W18 interpretuje ryzyka finansowe w przedsiębiorstwie
• K_W19 charakteryzuje narzędzia rozwiązywania problemów decyzyjnych występujących w przedsiębiorstwie
• K_W20 zna pojęcia oraz rozumie znaczenia etyki oraz własności intelektualnej (własności przemysłowej oraz praw autorskich i praw pokrewnych), a także rozumie konieczność zarządzania nimi
• K_W21 uzasadnia znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu i wskazuje na jej przejawy w praktyce
• K_W22 identyfikuje i wyjaśnia (w świetle współczesnych ujęć teoretycznych) ekonomiczne i zarządcze skutki różnic kulturowych w skali organizacji
• K_W23 zna podstawy metodologii badań naukowych i zasady tworzenia instrumentów badawczych w zakresie nauk ekonomicznych
• K_W24 zna zaawansowane metody badań w poszczególnych obszarach działalności organizacji
• K_W25 wyjaśnia istotę i znaczenie procesów restrukturyzacyjnych organizacji
• K_W26 wyjaśnia istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju gospodarczego
• K_W27 interpretuje treści współczesnych doktryn ekonomicznych i teorii zarządzania posługując się terminologią nauk ekonomicznych
UMIEJĘTNOŚCI
• K_U01 rozróżnia podejście ekonomiczne od księgowego w odniesieniu do kosztów
• K_U02 potrafi prowadzić negocjacje i mediacje z efektywnym wykorzystaniem komunikacji interpersonalnej w środowisku mono- i wielokulturowym
• K_U03 konstruuje cele strategiczne i operacyjne przedsiębiorstwa; jest w stanie uczestniczyć w procesach podejmowania decyzji strategicznych oraz ocenie proponowanych rozwiązań z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi
• K_U04 analizuje wpływ otoczenia konkurencyjnego na wybór strategii
• K_U05 rozpoznaje przewagi konkurencyjne analizowanego przedsiębiorstwa
• K_U06 wykorzystuje dane analityczne do oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa
• K_U07 planuje, wdraża i kontroluje projekty biznesowe pozwalające na dostarczanie właściwego produktu, za właściwą cenę, we właściwe miejsce, o właściwym czasie.
• K_U08 posiada umiejętność podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorstw, a także działalności organizacji nienastawionych na zysk
• K_U09 dobiera narzędzia i metody zarządzania zasobami ludzkimi; skutecznie przekazuje zadania i udziela informacji zwrotnych zespołowi
• K_U10 ma umiejętność prognozowania, określania i stosowania kryteriów oraz poziomu mierników oceny funkcjonowania organizacji
• K_U11 integruje wiedzę z różnych dziedzin w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań
• K_U12 potrafi dokonać całościowej diagnozy sytuacji oraz analizy i krytycznej oceny możliwych wariantów strategii
• K_U13 dokonuje obserwacji, analizy i interpretacji zjawisk oraz procesów w organizacji; ocenia skutki podjętych projektów, dostępność zasobów i finansów organizacji
• K_U14 identyfikuje i formułuje (strukturalizuje) problemy badawcze pozwalające na analizę złożonych procesów i zdarzeń w skali organizacji
• K_U15 ma umiejętność przewidywania przebiegu wybranych procesów w organizacji
• K_U16 potrafi opracować i wdrażać koncepcję zarządzania zmianami w organizacji, w tym identyfikuje źródła oporów przeciwko zmianom i opracowuje strategie radzenia sobie z nimi
• K_U17 posługuje się przepisami prawa w zakresie działalności gospodarczej w celu podejmowania oraz uzasadniania konkretnych działań i decyzji
• K_U18 posługuje się normami i standardami w procesach zarządzania organizacją
• K_U19 projektuje i wdraża systemy zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji, w tym systemy motywacyjne
• K_U20 właściwie analizuje symptomy, przyczyny i przebieg konkretnych napięć w środowisku pracy
• K_U21 dokonuje wyboru odpowiednich źródeł finansowania na rynku finansowym
• K_U22 dobiera metody i narzędzia służące do opisu oraz analizy problemów i obszarów działalności organizacji i jej otoczenia
• K_U23 prezentuje zdobytą wiedzę i umiejętności w mowie i piśmie z wykorzystaniem m.in. narzędzi informacyjnych
• K_U24 stosuje poznane metody do rozwiązywania problemów decyzyjnych występujących w pracy menadżera
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
• K_K01 wykazuje wysoką efektywność w prowadzeniu spotkań i prezentacji
• K_K02 uwzględnia rolę otoczenia biznesowego w podejmowaniu decyzji
• K_K03 umiejętnie przedstawia swoje argumenty, oczekiwania i cele uwzględniając zasadę win-win
• K_K06 zna swoje prawa i obowiązki jako podatnik, płatnik i inkasent zobowiązań publicznoprawnych
• K_K07 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
• K_K08 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
• K_K09 planuje rozwój własnych kompetencji kierowniczych zgodnie ze swoimi indywidualnymi potrzebami i oczekiwaniami rodzimej organizacji
• K_K10 jest zdolny do kierowania i pracy w zespole
• K_K11 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
• K_K12 rozwiązuje problemy decyzyjne w przedsiębiorstwie, co należy do kluczowych kompetencji współczesnego menedżera
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Każdy moduł realizowany podczas studiów MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku podlega ocenie. Uczestnicy studiów są zobowiązni do zaliczenia każdego przedmiotu. Sposoby egzaminowania: projekty grupowe, projekty indywidualne, egzaminy pisemne. Studia kończą się obroną pracy, napisanej na bazie projektu zaliczeniowego pod okiem mentora (biznesowy partner uczelni).
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Course | Semester | Classroom contact hours | Online contact hours | Total contact hours | ECTS | |
Integration and Leadership Project Introduction | 1st | 18 | 2 | |||
International Economics and Business | 1st | 20 | 3 | |||
Business Law | 1st | 32 | 5 | |||
Ethics and Corporate Social Responsibility | 1st | 16 | 2 | |||
Interpersonal Leadership | 1st | 20 | 4 | 3 | ||
Project and Process Management | 2nd | 36 | 5 | |||
Customer Focus and Marketing | 2nd | 24 | 4 | |||
HR Management and Team Building | 2nd | 16 | 2 | |||
Financial Accounting | 2nd | 16 | 3 | |||
Financial Reporting | 2nd | 16 | 3 | |||
Managerial Coaching | 3rd | 16 | 3 | |||
Corporate Finance Management | 3rd | 24 | 4 | |||
Strategic Management | 3rd | 28 | 4 | |||
Business Negotiations and Conflict Resolution | 3rd | 20 | 3 | |||
Organisational Leadership | 3rd | 20 | 4 | 3 | ||
Communicating with Impact/Presentation Skills | 4th | 16 | 2 | |||
Designing Organizations for Creativity and Innovation | 4th | 16 | 2 | |||
Start-ups - development strategies | 4th | 16 | 2 | |||
Change Management | 4th | 16 | 4 | |||
Managerial decision game | 4th | 20 | 3 | |||
Applied Leadership / 12-Month Project | 3rd/4th | 6 | 10 | |||
Optional Trainings Plus One-Time-Workshops/Seminars | whole cycle | 30 | ||||
Total contact hours | whole cycle | 412 | 8 | 420 | 72 | |
Total contact hours (incl. optional hours) | whole cycle | 442 | 8 | 450 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Szczegółowy harmonogram zjazdów w Biurze MBA kkruszynska@wsb.gda.pl | Data realizacji zajęć 23-10-2022 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto33 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto33 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto73,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto73,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Bucki
Tomasz Kalinowski
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji i negocjacji z partnerami krajowymi i zagranicznymi, międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz Niemiec jako najważniejszego partnera gospodarczego Polski.
Jest doktorem nauk ekonomicznych, profesorem Kijowskiego Uniwersytetu Międzynarodowego oraz wykładowcą Sopockiej Szkoły Wyższej. Wcześniej jako dyplomata był radcą-ministrem, kierownikiem Wydziału Ekonomicznego Ambasady RP w Berlinie, radcą, z-cą kierownika Wydziału Ekonomiczno-Handlowego Ambasady RP w Berlinie oraz kierownikiem Obszaru Badawczego IA (UE, Niemcy) w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową w Gdańsku. Poza tym prowadził liczne szkolenia dla menedżerów (Grupa Siemens Polska, GPEC, Orlen, Nordea, mbank, LOTOS, PKP, Energa), samorządowców oraz spółek z udziałem kapitału zagranicznego.
Posiada wieloletnie doświadczenie jako członek rad nadzorczych, w tym Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Uczestnicy programów MBA w swoich ocenach podkreślają wysoki poziom interakcji w czasie zajęć oraz ich mocno użyteczny charakter, oparty na praktycznych przykładach ze środowiska biznesu międzynarodowego.
Jego pasją jest kuchnia tradycyjna i modernistyczna, enologia oraz fotografowanie.
Ostatnie publikacje:
Współautor publikacji pod red. B. Wyżnikiewicza, Współpraca gospodarcza Polska-Niemcy. IBnGR, Fundacja Konrada Adenauera, Warszawa 2014
Deglomeracja instytucji władz federalnych oraz działalności gospodarczej w Niemczech,
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy stududiów MBA otrzymują reguralne maile na tydzień przed zbliżającym się zjazdem z informacjami organzayjnymi, materiałami. Uczestnicy otrzymują materiały w wersji elektornicznej - wyjątkiem są ćwiczenia oraz gry menedżerskie, których przygotowanie jest po stronie wykładowców.
Warunki uczestnictwa
Wymagany jest dyplom ukończenia studiów wyższych, minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe na szczeblu menedżerskim.
Szczegółowe warunki rekrutacji
https://www.studiamba.wsb.pl/oferta-studiow/gdansk/rekrutacja-i-oplaty
Informacje dodatkowe
Szczegółowe informacje o opłatach znajdują się pod linkiem https://www.studiamba.wsb.pl/oferta-studiow/gdansk/rekrutacja-i-oplaty
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
ul. Chmielna 1, 80-750 Gdańsk
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Zniżki na lunch, który można zamówić w hotelu na dłuższej przerwie podczas zajęć