AUTONOMIA - CONSULTING LUCYNA ŁAWNICZAK
Charakterystyka działalności firmy
AUTONOMIA - CONSULTING LUCYNA ŁAWNICZAK to firma doradczo-szkoleniową, która istnieje na rynku od 28 lat.
W pracy doradczo – szkoleniowej kierujemy się myśleniem systemowym o organizacji. Łączymy wiedzę o twardych aspektach efektywnego funkcjonowania organizacji z wiedzą o prawach psychologicznych rozwoju człowieka.
Ze względu na to, że w AUTONOMIA Consulting lubimy oglądać efekty naszej pracy, patrzymy na firmę klienta z trzech perspektyw: ORGANIZACJI, PROCESÓW i LUDZI. Z doświadczeń naszych wynika, że w firmach istnieje ciąg przyczynowo – skutkowy wpływający na sposób funkcjonowania pracowników i realizację celów biznesowych.
Kierując się sprawdzoną od lat metodologią zawsze analizujemy wnikliwie sytuację klienta, szukamy kluczowych czynników na nią wpływających i wypracowujemy najbardziej adekwatne działania wspierające, naprawcze i rozwojowe.
Koncentrujemy się na rezultatach, które są istotne dla naszego klienta. My wytyczamy ścieżkę dojścia do nich.
Jesteśmy zespołem ludzi o podobnym systemie wartości, którzy widzą swą siłę w różnorodności. Każdy z nas ma inne doświadczenia biznesowe, reprezentujemy różne specjalizacje, różnimy się w perspektywach patrzenia na efektywność. Ta różnorodność daje niepowtarzalną wartość, którą pielęgnujemy i rozwijamy.
Zdobywamy doświadczenia od 1996 roku jako menedżerowie różnych szczebli zarządzania w obszarze sprzedaży, HR, podnoszeniu efektywności organizacji. Pracujemy również od kilkunastu lat jako doradcy biznesowi, trenerzy i coachowie.
Priorytetem dla nas jest doradzanie klientowi takich rozwiązań, które są adekwatne do trafnie rozpoznanych czynników wpływających na sytuację w firmie.
Projekty rozwojowe, które prowadzimy są atrakcyjne dla uczestników, ciekawe i inspirujące, ale przede wszystkim powiązane z celami biznesowymi organizacji. W konsekwencji pomagamy menedżerom oraz działom HR tak projektować działania rozwojowe dla pracowników i całej organizacji, aby efekty zmian przełożyły się na zysk klienta.
Nasza oferta skierowana jest do:: Zarządów i menadżerów odpowiedzialnych za wynik firmy lub poszczególnych działów m.in. Dyrektorów Operacyjnych, Sprzedaży i Marketingu, Produkcji, Logistyki i HR.
OFERTA:
- Podnoszenie sprawności operacyjnej poprzez:
- Formułowanie Strategii Organizacji (Drzewo Strategii i Taktyk)
- Budowanie strategii sprzedaży w oparciu o Lejek Sprzedaży
- Projektowanie procesu i sił sprzedaży (SPE – ang. Sales Process Engineering)
- Zarządzanie ograniczeniami w firmach produkcyjnych i usługowych (wdrażanie 5 kroków usprawniania)
- Wypracowywanie wskaźników rachunkowości przerobowej
- Wdrażanie systemu wynagrodzeń opartego o rachunkowość przerobową
- Mapowanie strumienia wartości (ang. Value Stream Mapping)
- System zarządzania problemami w organizacji
- Księgę Standardów Obsługi Klienta
- Podnoszenie kompetencji pracowników:
Menedżerów:
- Analiza Transakcyjna w organizacji
- Zarządzanie przez cele
- Rozwiązywanie problemów
- Lidership
- Kluczowe kompetencje menedżerskie
- Zarządzanie projektami
Pracownicy operacyjni:
- Zarządzanie obszarem sprzedaży w oparciu o Lejek Sprzedaży
- Realizacja skutecznego procesu sprzedaży
- Podnoszenie efektywności w czasie
- Współpraca w zespole
- 5S
Przykładowe projekty:
Projekt 1. PODNIESIENIE JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA W BRANŻY AUTOMOTIV, importer współpracujący z dealerami
Stan wyjściowy:
- niskie wskaźniki jakości obsługi klienta
- niewystarczająca jakość współpracy pracowników
- podejmowanie sprzecznych decyzji dla klienta przez pracowników działu
- rekomendacja szkolenia rozwijającego umiejętności współpracy
Stan pożądany: podniesienie konkretnych wskaźników jakości obsługi klienta
Rozwiązanie:
- nasza diagnoza czynnika determinującego efektywność (ograniczenie) – procesy obsługi reklamacji nie przystające do wielkości organizacji,
- mapowanie z zespołem strumienia wartości, weryfikacja zakresów odpowiedzialności i uprawnień w realizacji procesów
Czas realizacji – 6 tygodni, wzrost wskaźników w kolejnym okresie
Projekt 2. PODNIESIENIE ZYSKOWNOŚCI W BRANŻY DYSTRYBUCYJNEJ – 4 miesięczna sezonowość sprzedaży – 2 firmy z różnych branż
Stan wyjściowy:
- niewystarczająca zyskowność przedsiębiorstwa
- mała dostępność produktów hitowych
- wysokie stany magazynowe produktów po sezonie
- niewystarczająca współpraca z siecią detaliczną
- handlowcy skoncentrowani na rozwiązywaniu problemów zamiast zwiększaniu sprzedaży
Stan pożądany:
- Wzrost zysków
- Lepsza współpraca z siecią dystrybucji
- Obniżenie stanów magazynowych
Rozwiązanie
- Zdefiniowane wytycznych do strategii (Mapa Celów Pośrednich)
- Drzewo Stanu Obecnego - diagnoza czynnika determinującego efektywność – ilość pieniądza w systemie
- Bardziej efektywny Cash Flow
- Weryfikacja oferty pod względem ilości generowanego przerobu
- Nowy sposób zamawiania towaru u producenta
- Budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej w sieci dystrybucji poprzez:
- Zmianę sytemu dystrybucji z push na pull
- Sformułowanie „mafia offer” współpracy dla dystrybucji
- Szkolenie właścicieli sklepów z metodologii TOC, głównie rachunkowości przerobowej
Rezultaty osiągnięte w najbliższym sezonie, zwielokrotniane w kolejnych sezonach
- Wzrost dostępności produktów hitowych – 94%
- 80% spadek wielkości magazynu
- Lepsze wykorzystanie istniejących zasobów
- Wzrost zysku 200%
Projekt 3: PODNIESIENIE ZYSKOWNOŚCI W BRANŻY MEDYCZNEJ
Stan wyjściowy:
- Firma po okresie dużych inwestycji nie osiągająca wystarczających wyników
- Trudność pozyskiwania lekarzy o atrakcyjnych specjalizacjach
- Trudność zarządzana pracownikami na kontraktach
Stan pożądany:
- Wzrost zysków
- Wzrost sterowności przedsiębiorstwa gwarantujący stały wzrost i wykorzystywanie potencjału rynku
Rozwiązanie:
- Zdefiniowane wytycznych do strategii (Mapa Celów Pośrednich)
- Drzewo Strategii i Taktyk – określenie celów strategicznych i taktyk realizacji
- Diagnoza czynnika determinującego efektywność (ograniczenia) tj. przerób wypracowywany w poszczególnych specjalizacjach – ilość pacjentów
- zastosowanie 5 kroków usprawniania – przykładowe rozwiązania:
- zarządzanie czasem oczekiwania na wizytę, zwiększenie dostępności lekarzy,
- wdrożenie rachunkowości przerobowej w firmie (rozliczanie poszczególnych specjalizacji, sposób określanie priorytetów i kierunków rozwoju)
- zwiększenie jakości obsługi pacjenta na wszystkich etapach procesu
- wzrost kompetencji osób zarządzających działami w firmie
- Mafia offer dla lekarzy
Rezultaty:
- wzrost wypracowywanego przerobu o 200% po 2 miesiącach w 2 kluczowych specjalizacjach
- transparentne jednorodne wskaźniki efektywności dla całej organizacji pozwalające podejmować trafne decyzje korzystne dla rozwoju organizacji
- wzrost koncentracji pracowników na zachowaniach wpływających na jakość dostarczanych usług, wypracowywany przerób w działach oraz zysk firmy
- osiągnięte cele strategiczne w kolejnych latach
Zidentyfikowana potrzeba lub problem:
- Niskie wyniki sprzedaży
- Spadek zaangażowania pracowników DH
- Niska wydajność produkcji z powodu braku właściwej ilości i jakości pracowników produkcyjnych
- Duże stoki magazynowe, brak dostępności hitów
- Niska terminowość dostaw,
- Niewystraczające kompetencje menedżerskie
- Konflikty w zespole, przerzucanie odpowiedzialności
- Niewystarczająca zyskowność w firmie logistycznej
MSUES 2.0 Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno-Szkoleniowych