AUTONOMIA - CONSULTING LUCYNA ŁAWNICZAK

Możliwość dofinansowania
Logo AUTONOMIA - CONSULTING LUCYNA ŁAWNICZAK
ul. Lęborska 60
60-454 Poznań
Usługa szkoleniowa / Usługa doradcza
Liczba zrealizowanych usług: 319
Aktualne usługi
Charakterystyka działalności firmy

AUTONOMIA - CONSULTING LUCYNA ŁAWNICZAK to firma doradczo-szkoleniową, która istnieje na  rynku od 21 lat.

W pracy doradczo – szkoleniowej kierujemy się myśleniem systemowym o organizacji.  Łączymy wiedzę o twardych aspektach efektywnego funkcjonowania organizacji z wiedzą o prawach psychologicznych rozwoju człowieka.

 Ze względu na to, że w AUTONOMIA Consulting lubimy oglądać efekty naszej pracy, patrzymy na firmę klienta z trzech perspektyw: ORGANIZACJI, PROCESÓW i LUDZI. Z doświadczeń naszych wynika, że w firmach istnieje ciąg przyczynowo – skutkowy wpływający na sposób funkcjonowania pracowników i realizację celów biznesowych.

Kierując się sprawdzoną od lat metodologią zawsze analizujemy wnikliwie sytuację klienta, szukamy kluczowych czynników na nią wpływających i wypracowujemy najbardziej adekwatne działania wspierające, naprawcze i rozwojowe.

 Koncentrujemy się na rezultatach, które są istotne dla naszego klienta. My wytyczamy ścieżkę dojścia do nich.

Jesteśmy  zespółem ludzi o podobnym systemie wartości, którzy widzą swą siłę w różnorodności. Każdy z nas ma inne doświadczenia biznesowe, reprezentujemy różne specjalizacje, różnimy się w perspektywach patrzenia na efektywność. Ta różnorodność daje niepowtarzalną wartość, którą pielęgnujemy i rozwijamy.

Zdobywamy doświadczenia od 1996 roku jako menedżerowie różnych szczebli zarządzania w obszarze sprzedaży, HR, podnoszeniu efektywności organizacji. Pracujemy również od kilkunastu lat jako doradcy biznesowi, trenerzy i coachowie.

Priorytetem dla nas jest doradzanie klientowi takich rozwiązań, które są adekwatne do trafnie rozpoznanych czynników wpływających na sytuację w firmie.

Projekty rozwojowe, które prowadzimy są atrakcyjne dla uczestników, ciekawe i inspirujące, ale przede wszystkim powiązane z celami biznesowymi organizacji. W konsekwencji pomagamy menedżerom oraz działom HR tak projektować działania rozwojowe dla pracowników i całej organizacji, aby efekty zmian przełożyły się na zysk klienta.

Nasza oferta skierowana jest do:: Zarządów i menadżerów odpowiedzialnych za wynik firmy lub poszczególnych działów m.in. Dyrektorów Operacyjnych, Sprzedaży i Marketingu, Produkcji, Logistyki i HR.

OFERTA:

  1. Podnoszenie sprawności operacyjnej poprzez:
  • Formułowanie Strategii Organizacji (Drzewo Strategii i Taktyk)
  • Budowanie strategii sprzedaży w oparciu o Lejek Sprzedaży
  • Projektowanie procesu i sił sprzedaży (SPE – ang. Sales Process Engineering)
  • Zarządzanie ograniczeniami w firmach produkcyjnych i usługowych (wdrażanie 5 kroków usprawniania)
  • Wypracowywanie wskaźników rachunkowości przerobowej
  • Wdrażanie systemu wynagrodzeń opartego o rachunkowość przerobową
  • Mapowanie strumienia wartości (ang. Value Stream Mapping)
  • System zarządzania problemami w organizacji
  • Księgę Standardów Obsługi Klienta
  1. Podnoszenie kompetencji pracowników:

Menedżerów:

  • Analiza Transakcyjna w organizacji
  • Zarządzanie przez cele
  • Rozwiązywanie problemów
  • Lidership
  • Kluczowe kompetencje menedżerskie
  • Zarządzanie projektami

Pracownicy operacyjni:

  • Zarządzanie obszarem sprzedaży w oparciu o Lejek Sprzedaży
  • Realizacja skutecznego procesu sprzedaży
  • Podnoszenie efektywności w czasie
  • Współpraca w zespole
  • 5S

Przykładowe projekty:

Projekt 1. PODNIESIENIE JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA W BRANŻY AUTOMOTIV, importer współpracujący z dealerami

Stan wyjściowy:

  • niskie wskaźniki jakości obsługi klienta
  • niewystarczająca jakość współpracy pracowników
  • podejmowanie sprzecznych decyzji dla klienta przez pracowników działu
  • rekomendacja szkolenia rozwijającego umiejętności współpracy

Stan pożądany: podniesienie konkretnych wskaźników jakości obsługi klienta

Rozwiązanie:

  • nasza diagnoza czynnika determinującego efektywność (ograniczenie) – procesy obsługi reklamacji nie przystające do wielkości organizacji,
  • mapowanie z zespołem strumienia wartości, weryfikacja zakresów odpowiedzialności i uprawnień w realizacji procesów

Czas realizacji – 6 tygodni, wzrost wskaźników w kolejnym okresie

Projekt 2. PODNIESIENIE ZYSKOWNOŚCI W BRANŻY DYSTRYBUCYJNEJ – 4 miesięczna sezonowość sprzedaży – 2 firmy z różnych branż

Stan wyjściowy:

  • niewystarczająca zyskowność przedsiębiorstwa
  • mała dostępność produktów hitowych
  • wysokie stany magazynowe produktów po sezonie
  • niewystarczająca współpraca z siecią detaliczną
  • handlowcy skoncentrowani na rozwiązywaniu problemów zamiast zwiększaniu sprzedaży

Stan pożądany:

  • Wzrost zysków
  • Lepsza współpraca z siecią dystrybucji
  • Obniżenie stanów magazynowych

Rozwiązanie

  • Zdefiniowane wytycznych do strategii (Mapa Celów Pośrednich)
  • Drzewo Stanu Obecnego - diagnoza czynnika determinującego efektywność – ilość pieniądza w systemie
  • Bardziej efektywny Cash Flow 
  • Weryfikacja oferty pod względem ilości generowanego przerobu
  • Nowy sposób zamawiania towaru u producenta
  • Budowanie trwałej prrzewagi konkurencyjnej w sieci dystrybucji poprzez:
  • Zmianę sytemu dystrybucji z push na pull
  • Sformułowanie „mafia offer” współpracy dla dystrybucji
  • Szkolenie właścicieli sklepów z metodologii TOC, głównie rachunkowości przerobowej

Rezultaty osiągnięte w najbliższym sezonie, zwielokrotniane w kolejnych sezonach

  • Wzrost dostępności produktów hitowych – 94%
  • 80% spadek wielkości magazynu
  • Lepsze wykorzystanie istniejących zasobów
  • Wzrost zysku 200%

Projekt 3: PODNIESIENIE ZYSKOWNOŚCI W BRANŻY MEDYCZNEJ

Stan wyjściowy:

  • Firma po okresie dużych inwestycji nie osiągająca wystarczających wyników
  • Trudność pozyskiwania lekarzy o atrakcyjnych specjalizacjach
  • Trudność zarządzana pracownikami na kontraktach

Stan pożądany:

  • Wzrost zysków
  • Wzrost sterowności przedsiębiorstwa gwarantujący stały wzrost i wykorzystywanie potencjału rynku

Rozwiązanie:

  • Zdefiniowane wytycznych do strategii (Mapa Celów Pośrednich)
  • Drzewo Strategii i Taktyk – określenie celów strategicznych i taktyk realizacji
  • Diagnoza czynnika determinującego efektywność (ograniczenia) tj. przeroób wypracowywany w poszczególnych specjalizacjach  – ilość pacjentów
  • zastosowanie  5 kroków usprawniania – przykładowe rozwiązania:
  • zarządzanie czasem oczekiwania na wizytę, zwiększenie dostępności lekarzy,
  • wdrożenie rachunkowości przerobowej w firmie (rozliczanie poszczególnych specjalizacji, sposób określanie priorytetów i kierunków rozwoju)
  • zwiększenie jakości obsługi pacjenta na wszystkich etapach procesu
  • wzrost kompetencji osób zarządzających działami w firmie
  • Mafia offer dla lekarzy

Rezultaty:

  • wzrost wypracowywanego przerobu o 200% po 2 miesiącach w 2 kluczowych specjalizacjach
  • transparentne jednorodne wskaźniki efektywności dla całej organizacji pozwalające podejmować trafne decyzje  korzystne dla rozwoju organizacji
  • wzrost koncentracji pracowników na zachowaniach wpływających na jakość dostarczanych usług,  wypracowywany przerób w działach oraz zysk firmy
  • osiągnięte cele strategiczne w kolejnych latach

Zidentyfikowana potrzeba lub problem:

  • Niskie wyniki sprzedaży
  • Spadek zaangażowania pracowników DH
  • Niska wydajność produkcji z powodu braku właściwej ilości i jakości pracowników produkcyjnych
  • Duże stoki magazynowe, brak dostępności hitów
  • Niska terminowość dostaw,
  • Niewystraczające kompetencje menedżerskie
  • Konflikty w zespole, przerzucanie odpowiedzialności
  • Niewystarczająca zyskowność w firmie logistycznej

MSUES 2.0 Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno-Szkoleniowych

Certyfikaty i referencje
Kontakt
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
E-mail
l.lawniczak@autonomia-consulting.pl
Telefon
(+48) 607 613 009