Pracownicze oceny okresowe
Pracownicze oceny okresowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji29-04-2027
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest: pogłębienie wiedzy w zakresie tworzenia Systemów Okresowych Ocen Pracowniczych,zintegrowanie rozmów kwalifikacyjnych i oceniających,
zwiększenie praktycznej wiedzy dotyczącej wprowadzania SOOP,
praktyczne umiejętności dotyczące tworzenia arkuszy oceniających,
poprawa techniki przeprowadzania prawidłowych rozmów oceniających,
poznanie technik przeprowadzania rozmów okresowych osób o różnych typach osobowości,
zwiększenie świadomości dotyczących błędów ocen okresowych.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Program
Program
1. PLANOWANIE ZATRUDNIENIA A OCENY
- określenie potrzeb personalnych
- specyfikacja wymagań – budowanie profilu kompetencyjnego kandydata
- ile kosztuje rekrutacja
2. WSTĘPNA SELEKCJA KANDYDATóW
- weryfikacja dokumentów aplikacyjnych – analiza i ocena zawartych w nich informacji
3. PROFESJONALNA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
- określenie celu i kierunku rozmowy
- umiejętność prowadzenia rozmowy i zadawania pytań
- sprawdzanie umiejętności kandydatów, techniki badania ich predyspozycji
- jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas rekrutacji?
4. PODEJMOWANIE DECYZJI O ZATRUDNIENIU
- proces dokonywania wyboru najlepszego kandydata – ocena potencjału
- jakie czynniki brać pod uwagę i zminimalizować ryzyko podjęcia błędnej decyzji?
5. SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKóW
- motywacja a manipulacja – korzyści i niebezpieczeństwa
- diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
- jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
- motywowanie osoby a motywowanie zespołu
- motywacyjne porozumiewanie się
- motywująca krytyka
- jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
- materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
- najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników
6. SYSTEM OCEN PRACOWNICZYCH W PROCESIE ZARZĄDZANIA PERSONELEM
- czym jest system ocen pracowniczych?
- system ocen pracowniczych jako narzędzie polityki personalnej
- cechy dobrego systemu ocen pracowniczych
- rola ocen miesięcznych i okresowych
- planowanie karier oraz podnoszenie kompetencji pracowników
- korzyści i zagrożenia związane ze stosowaniem systemu ocen pracowniczych
- czynniki kształtujące system ocen pracowniczych
7. PROJEKTOWANIE I TWORZENIE SYSTEMU OKRESOWYCH OCEN PRACOWNICZYCH
- tworzenie arkuszy służących do okresowej oceny pracownika
- cechy konstrukcyjne
- prezentacja przykładowych arkuszy ocen
- błędy popełniane w konstrukcji arkuszy
- dostrajanie systemu ocen do potrzeb firmy
- warunki poprawnego działania systemu ocen pracowniczych
- omówienie kryteriów oceny pracowników,
- kryteria do wyboru - jakie wybrać kryteria do oceny na danym stanowisku pracy, aby zagwarantować obiektywność podczas procesu oceniania,
8. WDRAŻANIE SYSTEMU OCEN OKRESOWYCH
- etapy wdrażania
- zaangażowanie kadry kierowniczej i pracowników
- szkolenia
- cykl oceny pracownika – kryteria oceny, zbieranie informacji
- badanie reakcji pracowników na system ocen
9. SPECYFIKA ROZMOWY OCENIAJĄCEJ
- o przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
- cele i funkcje rozmowy oceniającej
- funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
- struktura i scenariusze rozmowy oceniającej
- narzędzia perswazji przydatne podczas rozmowy oceniającej
- konstruktywne chwalenie i krytykowanie pracownika
- jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi podczas rozmowy?
- omówienie zasad przeprowadzenia z ocenianym przez oceniającego rozmowy, dotyczącej wykonywania przez ocenianego jego obowiązków w okresie, w którym podlegał ocenie, trudności napotykane przez niego podczas realizacji zadań
- i spełnienie przez ocenianego ustalonych kryteriów oceny,
- dokumentacja związana z procesem oceny,
- omówienie zasad wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika,
- nauka samodzielnego wypełniania arkusza okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika,
- skutki dokonania negatywnej oceny pracownika,
- procedura odwoławcza
10. BŁĘDY W OCENIANIU – JAK SIĘ ICH USTRZEC?
- mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
- rola pytań stosowanych w rozmowie
- najczęstsze błędy w procesie oceniania
11. ZASTOSOWANIE WYNIKóW OKRESOWYCH OCEN PRACOWNIKóW
- Zakres wykorzystywania wyników ocen okresowych
- Efekty przeprowadzania audytu personalnego
- Program zmian organizacyjnych, wdrażanie zmian w organizacji
- Konstruowanie planu rozwoju i planu naprawczego
12. OSOBOWOŚĆ W TRAKCIE ROZMóW OCENIAJĄCYCH I KWALIFIKACYJNYCH
- Rozpoznawanie typów osobowościowych wg modelu DISC dr W. Marston‘a
- Analiza własnego typu osobowości
- Jak prowadzić rozmowę oceniającą w pracownikiem o określonym typie osobowości.
- Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
- SWOT, czyli silne i słabe strony w negocjacjach poszczególnych modeli zachowań
Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto0,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Klientów indywidualnych prosimy o kontakt z Centrum Innowacji ProLearning, w celu uzyskania bieżącego harmonogramu szkolenia. Istnieje możliwość dostosowania się pod preferencje terminowe Klienta.