Akademia Managera
Akademia Managera
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji27-02-2027
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- Skuteczne delegowanie zadań- Efektywne kierowanie zespołem
- Zwiększenie zaangażowania dozoru- funkcja dozorowo zarządcza
- Zdyscyplinowanie
- Zainteresowanie pracą współpracowników- monitoring
- Skuteczne przekazywanie informacji- łatwość przekazu; skuteczna komunikacja
- Zwiększenie świadomości bycia odpowiedzialnym
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Program
Program
Istnieje możliwość realizacji wybranych zagadnień.
Moduł I: Budowanie współpracy i kierowanie zespołem
Główne obszary działania kierownika zespołu – rola menedżera w realizowaniu procesów:
- pojęcie przywództwa (leadership) w organizacji oraz rola menedżera/lidera zespołu,
- podstawowe funkcje kierownika (budowanie zespołu, komunikowanie się z pracownikami),
- rozwijanie pracowników (delegowanie i coaching).
Style pracy w zespole – struktura zespołu:
- Analiza wpływu własnego stylu działania i stylu pracowników na pracę zespołu,
- Rodzaje zachowań i ich wpływ na efekt działań zespołu,
- Interakcje wewnątrz zespołu,
- Wpływ stosunków interpersonalnych na pracę zespołu.
Jak budować skuteczny zespół:
- efektywna organizacja zadań na poszczególnych etapach pracy z grupą,
- planowanie działań wspomagających rozwój zespołu,
- atmosfera i współpraca- wspieranie i zarządzanie.
Metody i techniki kierowania zespołem:
- Najnowsze tendencje w kierowaniu zespołem, dopasowanie działań własnych do dojrzałości zespołu;
- Różnice pomiędzy kierownikiem, liderem a coachem;
- Zarządzanie zespołem rozproszonym;
- Komunikacja za pomocą nowoczesnych technologii;
Trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem:
- Asertywność w kontaktach z pracownikami;
- Zarządzanie kryzysem w zespole;
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole;
- Zarządzanie frakcjami w zespole;
- Przekazywanie trudnych informacji;
- Zwalnianie członka zespołu;
Moduł II: Skuteczne delegowanie zadań.
Czym jest delegowanie zadań? Istota, celowość i korzyści delegowania zadań.
Warunki skutecznego delegowania zadań:
- dopasowanie zlecanych zadań do kompetencji pracownika,
- każdy z nas jest inny – uwarunkowania osobowościowe pracowników przy delegowaniu zadań,
- znaczenie właściwego komunikowania delegowanych zadań – artykulacja oczekiwań,
- daj coś od siebie – decyzyjność jako uprawnienie pracowników,
- motywacja pracownika, a delegowanie zadań – istota korelacji,
- „wiesz co i jak masz robić?” – zadbaj o informację zwrotną.
Delegowanie zadań krok po kroku:
- wyjaśnienie celu i nazwanie zadania,
- podanie terminu realizacji,
- przekazanie wytycznych do zadania,
- monitoring postępów i wykonania zadania,
- rozliczenie zadania,
- opieka i wsparcie na każdym etapie.
Bariery skutecznego delegowania zadań:
- Po stronie szefa:
- brakuje mi umiejętności menedżerskich,
- nie lubię delegować zadań,
- wolę zrobić to sam, przynajmniej mam pewność co do efektu,
- boję się, że stracę władzę nad zespołem.
- Po stronie pracownika:
- Nie chcę brać na siebie dodatkowych obowiązków,
- Czy podołam tej odpowiedzialności? Co w przypadku, gdy zawiodę?
Zadanie wykonane - porozmawiajmy o tym. Ocena pracownika po wykonanym zadaniu:
- tworzenie sprzyjającego klimatu do rozmowy,
- techniki prowadzenia rozmowy oceniającej,
- pochwała jaka narzędzie okazywania zadowolenia z pracy,
- gdy nie jesteś zadowolony z efektu – umiejętność konstruktywnej krytyki.
Moduł III Komunikacja asertywna
Asertywność a inne rodzaje zachowań:
- Czym jest asertywność?
- Zasadnicze różnice pomiędzy zachowaniem asertywnym, a agresywnym i uległym,
Moja asertywność:
- Czy jestem osobą asertywną?
- Co utrudnia mi przyjęcie postawy asertywnej?
- Analiza asertywności – określenie poziomu asertywności w różnych sferach życia.
Ćwiczymy zachowania asertywne:
- Odmawianie,
- wykorzystywanie komunikatu „ja” do wyrażania własnych opinii,
- wyrażanie krytyki,
- stawianie granic i akcentowanie własnych potrzeb,
- przechodzenie od komunikacji negatywnej (narzekanie, roszczenia, negacja, unikanie) do konstruktywnej (proponowanie i poszukiwanie rozwiązań, empatyczne słuchanie, samokontrola emocji, nastawienie na współpracę i kompromis),
- asertywna komunikacja w sytuacjach stresujących i konfliktowych,
- asertywność w komunikacji w ramach zespołów rozproszonych.
Moduł IV Motywowanie pracowników
Motywowanie jako narzędzie profesjonalnego menedżera:
- czym jest motywacja i jakie są jej źródła,
- znaczenie roli motywacji we współczesnym biznesie,
- co motywuje i demotywuje pracowników;
Rola pracownika w strukturze organizacji:
- analiza potrzeb pracownika,
- identyfikacja pracownika z firmą jako klucz do zbudowania trwałej relacji,
- jak komunikować cele organizacji, aby stały się celami zawodowymi pracownika,
- znaczenie dopasowania kompetencji pracownika do wymagań stanowiska pracy.
Gdy motywacji brak – rozpoznawania spadku motywacji u pracowników:
- dlaczego nie mam ochoty pracować? Przyczyny spadku motywacji do pracy,
- czynniki potęgujące spadek motywacji,
- objawy obniżonej motywacji do pracy,
- rozpoznawanie i przeciwdziałanie czynnikom demotywującym.
Skuteczne motywowanie zespołu:
- specyfika typów osobowościowych a czynniki motywujące pracowników,
- motywacja finansowa i pozafinansowa,
- rola lidera i jego wpływ na postawy i motywację pracowników,
- budowa zaangażowania zespołu w wykonywane czynności.
Do rzeczy: jak motywować? Motywowanie poprzez efektywne komunikowanie:
- rozprawa o karach i nagrodach, czyli jak ganić i chwalić, by zrealizować cele organizacji
i zyskać szacunek pracownika – konstruktywna krytyka i twórcza pochwała, - moc informacji zwrotnej jako podstawy pozytywnej relacji na linii przełożony – pracownik,
- stymulowanie pracowników do twórczej i zespołowej pracy na rzecz realizacji wspólnego celu,
- zadanie skrojone na miarę – jak dobrać rodzaj zadania do umiejętności i predyspozycji pracownika,
- rozmowy korygujące zachowania i oceniające prace – schemat rozmów.
Moduł V Profesjonalna autoprezentacja jako element budowania wizerunku
Sztuka udanych wystąpień publicznych:
- skuteczna komunikacja,
- tworzenie scenariusza dobrej prezentacji,
- spójność przekazu w treści, głosie, gestykulacji i mimice twarzy,
- techniki budowania kontaktu i podtrzymywania uwagi odbiorców.
Znaczenie emocji w wystąpieniach publicznych – praktyczne sposoby walki z tremą:
- panowanie nad sobą w warunkach silnego stresu,
- sposoby szybkiego tonizowania nastroju,
- praca z oddechem (oddychanie przeponowe),
- wizualizacja jako narzędzie ochrony przed stresem.
Budowanie wizerunku:
- efekt pierwszego wrażenia,
- podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- prezencja jako element kreowania wizerunku.
Moduł VI Zarządzanie konfliktem
Istota konfliktu:
- Czym jest konflikt? Jakie są jego źródła?
- rodzaje konfliktów,
- negatywne i pozytywne skutki konfliktu.
Czy konfliktem da się sterować:
- wskaźniki pozwalające rozpoznać symptomy konfliktu,
- co muszę wiedzieć o sobie i pracownikach w momencie wybuchu konfliktu? Wpływ typu osobowości osób uwikłanych w konflikt na ich reakcję w sytuacjach konfliktowych,
- style reagowania na konflikt,
- techniki wywierania wpływu pozwalające kierować konfliktem w pożądanym kierunku.
Wychodzenie z sytuacji konfliktowej – ćwiczenia praktyczne:
- kierowanie emocjami celem wygaszenia negatywnych emocji,
- dobór warunków brzegowych do pracy z konfliktem,
- plan działania walki z konfliktem,
- elementy mediacji jako sposobu rozwiązywania konfliktów.
Moduł VII Zarządzanie stresem
Wprowadzenie, czyli kilka słów o stresie:
- definicja pojęcia stresu,
- pozytywne i negatywne skutki oddziaływania stresu,
- zrozumienie stresu – źródła i przyczyny powstawania,
- symptomy stresu w różnych obszarach (myślenie, zachowanie, emocje, ciało),
- poziomy stresu – zależność między stresem a wydajnością,
- rodzaje sytuacji stresujących, przyczyny stresu w miejscu pracy.
Techniki radzenia sobie ze stresem:
- zmiana w systemie przekonań i nastawieniu do świata,
- efektywna organizacja i zarządzanie czasem jako skuteczne metody redukcji stresu,
- fizyczne metody redukcji stresu (ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne, wizualizacja, medytacja),
- eliminacja stresu z własnego otoczenia.
Efektywna komunikacja jako element redukcji stresu:
- przyczyny powstawania zniekształceń i nadinterpretacji,
- wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych,
- bariery komunikacyjne,
- wypracowanie własnego modelu komunikacji,
- praca z gniewem.
Rozwijanie w sobie odporności na stres a wypalenie zawodowe:
- jak rodzić sobie z presją czasu i otoczenia,
- sposoby unikania sytuacji stresogennych,
- metody radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- wewnętrzna organizacja pracy,
- frustracja i wypalenie zawodowe: czynniki, symptomy, sposoby unikania.
Moduł VIII Zarządzanie sobą i zespołem w procesie zmiany
Psychologia zmiany:
- czym jest zmiana i kiedy warto ją przeprowadzić,
- zmiana jako szansa i proces,
- przygotowanie do zmiany – im więcej wiemy tym mniej się boimy.
Etapy zarządzania w procesie zmiany:
- ustalenie ogólnego celu organizacyjnego, obszaru zmiany,
- rozważanie ważności i wielkości zmiany,
- kierowanie wdrażaniem zmiany,
- opór do zmiany – jak go przezwyciężyć,
- wdrażanie zmiany jako projekt,
- kreatywne zarządzanie zmianą.
Pracownicy a zmiany:
- rola komunikacji w procesie zmiany,
- postawy i emocje wobec zmian – wpływ zmian na zachowania pracowników,
- jak włączyć pracowników w proces zmian – przełamywanie niechęci wobec zmiany,
- sposoby motywowania jednostek do zmian przy użyciu indywidualnych motywatorów.
Rola menedżera w zarządzaniu procesem zmiany, jej kreowaniu i wprowadzaniu:
- jak być liderem w każdej sytuacji?,
- rola lidera w obliczu zmiany,
- dobór narzędzi i technik do zarządzania zmianą,
- budowanie zaufania i akceptacji zmian organizacyjnych,
- jak przekonywać ludzi do zmiany.
Studium przypadku – wdrożenie zmiany w zespole.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 706,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto0,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Klientów indywidualnych prosimy o kontakt z Centrum Innowacji ProLearning, w celu uzyskania bieżącego harmonogramu szkolenia. Istnieje możliwość dostosowania się pod preferencje terminowe Klienta.