Oferta 280 godzinnego szkolenia w zawodzie "Opiekun w żłobku i klubie dziecięcym".
Oferta 280 godzinnego szkolenia w zawodzie "Opiekun w żłobku i klubie dziecięcym".
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby pragnące nabyć uprawnień do wykonywania zawodu opiekuna w żłobku, klubie dziecięcym lub jako dzienny opiekun. Kurs daje też uprawnienia do pracy jako pomoc nauczyciela w przedszkolu -szczególnie z najbardziej wymagającą najmłodszą grupą wiekową.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji30-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi280
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego sprawowania opieki nad dziećmi w wieku od 5ego miesiąca życia do 4- ego roku życia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. W zakresie wiedzy:Uczestnik po zakończeniu usługi: a) charakteryzuje etapy rozwoju dziecka w wieku do lat 3 (fizyczny, psychiczny, społeczny); b) wymienia zasady bezpiecznej organizacji środowiska opieki nad dziećmi c) wyjaśnia podstawy prawne funkcjonowania żłobków i klubów dziecięcych w Polsce; d) identyfikuje objawy chorób wieku dziecięcego oraz zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej; e) definiuje metody stymulacji rozwoju dziecka poprzez zabawę i edukację (np. elementy pedagogiki Montessori, zabawy fundamentalne). | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje, definiuje wyzwania rozwojowe człowieka w pierwszych latach życia. Omawia i ocenia napotykane case study (odnoszące się do realizowanych praktyk zawodowych oraz przedstawianych na zajęciach przypadków). Planuje działania wspierające rozwój dziecka oraz działania wspierające rodziców. Tworzy scenariusze zajęć. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. W zakresie umiejętnościUczestnik po zakończeniu usługi: a) samodzielnie projektuje i realizuje scenariusze zajęć edukacyjno-wychowawczych dostosowanych do wieku grupy; b) wykonuje czynności pielęgnacyjne i higieniczne w sposób bezpieczny i komfortowy dla dziecka; c) rozpoznaje potrzeby rozwojowe i emocjonalne dziecka, odpowiednio na nie reagując; d) wykorzystuje techniki komunikacji interpersonalnej w relacji z rodzicami oraz zespołem współpracowników; e) stosuje techniki pierwszej pomocy przedmedycznej w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia dziecka; f) potrafi zaaranżować przestrzeń do zabawy i wypoczynku, zapewniając dziecku poczucie bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje, definiuje wyzwania rozwojowe człowieka w pierwszych latach życia. Omawia i ocenia napotykane case study (odnoszące się do realizowanych praktyk zawodowych oraz przedstawianych na zajęciach przypadków). Planuje działania wspierające rozwój dziecka oraz działania wspierające rodziców. Tworzy scenariusze zajęć. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się 3. W zakresie kompetencji społecznych.Uczestnik po zakończeniu usługi: a) wykazuje postawę empatii, cierpliwości i odpowiedzialności w codziennej pracy z małym dzieckiem; b) buduje relacje oparte na szacunku, zaufaniu i partnerstwie z opiekunami prawnymi dziecka; c) wykazuje gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i aktualizacji wiedzy pedagogicznej; d) przestrzega zasad etyki zawodowej, dbając o godność i podmiotowość dziecka; e) skutecznie radzi sobie ze stresem i wyzwaniami emocjonalnymi wynikającymi ze specyfiki pracy w żłobku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje, definiuje wyzwania rozwojowe człowieka w pierwszych latach życia. Omawia i ocenia napotykane case study (odnoszące się do realizowanych praktyk zawodowych oraz przedstawianych na zajęciach przypadków). Planuje działania wspierające rozwój dziecka oraz działania wspierające rodziców. Tworzy scenariusze zajęć. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFirma ANNA Anna Gruzla
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoEuropejskie Centrum Jakości i Promocji Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Usługa o charakterze zawodowym
- Kształcenie KUZŚwiadczenie usług opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka
Program
Program
- Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki 20 godzin
1 a Adaptacja jako rezultat rozwoju
- procesy adaptacyjne
- metody adaptacji (modele, zasady, wsparcie dziecka, wsparcie rodzica)
- wymagania narzędzi w procesach adaptacji w zależności od wieku dziecka
- adaptacja jako główny element budowania poczucia bezpieczeństwa,
1 b Przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia
- rozwój dziecka 0-1
- rozwój dziecka 1-2
- rozwój dziecka 2-3
- prawidłowości i nieprawidłowości rozwoju
1 c Uwarunkowania procesu rozwoju jednostki
- proces w kontekście pedagogicznym
- proces w kontekście biologicznym
- proces w kontekście społecznym
1 d Osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki.
- osiągnięcia dziecka jakich należy oczekiwać na poszczególnych etapach rozwojowych,
- periodyzacja okresu życia,
- teorie rozwoju,
- rady dla opiekunów w żłobku, rady dla rodziców,
2.Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa 25 godzin
2 a Zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym,
- koncepcje rozwojowe,
- etapy rozwoju poznawczego, moralnego, emocjonalnego, społecznego, osobowości,
- rozwój prenatalny,
- faza noworodka i niemowlęcia,
- okres poniemowlęcy (rozwój motoryczny, poznawczy, mowy i komunikacji, emocjonalny i społeczny, obraz własnej osoby)
2 b Aspekty rozwoju dziecka – charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka,
- omówienie procesów rozwojowych
- omówienie rozwoju poznawczego
- przykłady, zdjęcia z zajęć, opisy nauczycieli - ćwiczenia
2 c Źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3ech,
- zagrożenia rozwojowe, zaniedbania
- zagrożenia zewnętrzne,
- szanse rozwojowe, wspomaganie rozwoju fizycznego, intelektualnego, emocjonalnego,
- szanse zewnętrzne (rodzina, instytucje itp.), zakres wsparcia,
- zajęcia rewalidacyjne z najmłodszymi,
2 d Neurologiczne podstawy rozwoju dziecka,
- podstawy rozwoju neurologicznego człowieka,
- rozwój somatyczny,
- najczęstsze zaburzenia neurologiczne u dzieci, rozpoznawanie
2 e Mechanizmy rozwoju dziecka;
- w obszarze fizjonomii,
- w obszarze rozwoju fizycznego
- w obszarze funkcjonowania emocjonalnego
- w obszarze funkcjonowania społecznego
- w obszarze komunikowania się,
2 f Środowisko rodzinne jako czynnik warunkujący rozwój dziecka;
- w obszarze pedagogizacji rodziców – aspekty ogólnorozwojowe dzieci,
- w obszarze funkcjonowania emocjonalnego,
- w obszarze kompetencji społecznych,
3.Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka 120 godzin
3 a Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka,
- etapy rozwojowe dziecka,
- widełki rozwojowe vs wymagania względem dziecka,
- testy rozwojowe,
3 b Planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czystości higieniczne, odpoczynek, zabawa),
- dzienniki obserwacji, karty rozwoju,
- aranżacje kącików pracy (w odniesieniu do różnych metod edukacyjnych),
- zadania i ćwiczenia budujące,
3 c Kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka,
- rodzina jako najważniejszy element rozwoju dziecka
- empatia u dzieci
- rola rodziny w rozwoju społecznym
- rodzaje wychowania
- instytucje i organizacje wspierające rodzinę,
3 d Opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się, a także nad dzieckiem niepełnosprawnym oraz wymagającym szczególnej opieki, w tym elementy metod terapeutycznych mających na celu stymulowanie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami nowość
- omówienie anatomii, fizjologii, budowy układów pokarmowego, oddechowego, moczowo-płciowy, krwionośnego, narządy zmysłów,
- dysfunkcje rozwojowe: rozpoznawanie i kierowanie do dalszego postępowania,
- pielęgnacja dziecka,
- edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem i zespołem Aspergera,
- narzędzia pracy SI,
- narzędzia pracy testów rozwojowych,
- narzędzia pracy psychologów i psychiatrów dziecięcych,
3 e Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka – zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne,
- cechy i funkcje zabawy
- scenariusze zajęć dostosowane do wieku dziecka,
- zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka, gotowe scenariusze, wierszyki,
- rysunek jako wskaźnik rozwoju,
3 f Wprowadzenie dziecka w kulturę,
- rola kultury,
- tradycje i sztuka ludowa (3 poziomy)
- formy wychowania przez wytwórczość, przez zabawę,
- wrażliwość estetyczna,
- ćwiczenia rytmiczne, muzyczne,
- teatr, pantomima,
- organizacja uroczystości okolicznościowych na terenie placówki (scenariusze zajęć)
3 g Budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka;
- formy współdziałania żłobka z rodzicami,
- formy wsparcia rodzica aby sprawniej mógł reagować na potrzeby własnego dziecka,
- zadania żłobka,
- cele i misja w placówkach
- współpraca z instytucjami ochrony i wsparcia: MOPS, POLICJA, poranie psychologiczno –pedagogiczne, poradnie terapeutyczne,
3 h Umiejętność pracy ze zróżnicowanymi językowo i kulturowo grupami dzieci:
– pochodzących z rodzin należących do mniejszości narodowych lub etnicznych lub rodzin migrantów,
– zagrożonych wykluczeniem społecznym,
– niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki
4 Kompetencje opiekuna dziecka 35 godzin
4 a Odpowiedzialność prawna opiekuna, ochrona praw dziecka,
- omówienie obowiązujących przepisów prawa, przykłady, wzory dokumentów,
- odpowiedzialność prawna opiekuna,
- polityka bezpieczeństwa dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych,
- analizowanie podstawowej dokumentacji Placówki,
- obserwacja codziennych zajęć realizowanych w różnych grupach wiekowych,
- opracowywanie konspektów i samodzielne prowadzenie zajęć,
- ochrona praw dziecka w kontekście obowiązujących przepisów prawa – podstawy,
- ochrona dzieci przed krzywdzeniem,
- procedury dotyczące ochrony praw dziecka: budowanie, przestrzeganie, monitoring,
4 b Podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy),
Kurs Pierwszej Pomocy Przedmedycznej
- omówienie obowiązujących przepisów prawa,
- omówienie różnic w pierwszej pomocy pomiędzy osobami dorosłymi a dziećmi,
- zadania Placówki w zakresie profilaktyki zdrowia
- wzory dokumentów obowiązuje w Placówkach
- procedury postępowania w nagłych przypadkach,
4 c Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy,
- omówienie obowiązujących przepisów prawa,
- przykłady,
- wzory dokumentów
- Umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów,
- definicja stresu,
- wpływ stresu na nasze życie,
- oznaki stresu,
- stresory,
- style radzenie sobie ze stresem
- metody treningu mentalnego
4 d Emisja głosu.
- praca głosem, modulacja,
- zajęcia teatralne,
- inscenizacje,
4 e Umiejętność efektywnej komunikacji z Rodzicem
- typy osobowości vs sposoby reakcji,
- rola opiekuna dla rodzica,
- rola placówki dla rodzica,
- metody umiejętnej współpracy.
Wykłady prowadzone są metodą wyjaśnienia danego bloku tematycznego, następnie aktywizowane są przykłady z praktyki zawodowej prowadzących, konkretne case study, oraz bardzo chętnie pierwsze doświadczenia z praktyk zawodowych kursanta. Pozwala to na praktyczne zrozumienie teoretycznych treści.
W przypadku braku doświadczeń udostępniane są profesjonalne nagrania z badań i testów naukowych odnoszące się do poruszanych kwestii.
Nauka odbywa się stacjonarnie z jednoczesnym wykorzystaniem kamer, w czasie rzeczywistym, aby umożliwić bieżącą interakcję pomiędzy kursantami oraz wykładowcami.
Formy warsztatów i ćwiczeń odbywać się będą na żywo, w czasie rzeczywistym, w przypadku większej grupy kursantów w podzielonych grupach/pokojach dając możliwość aktywności każdemu kursantowi.
Ponadto aktywność na zajęciach jest brana pod uwagę przy ogólnej ocenie oraz ma na celu weryfikację rozumienia przekazywanej treści.
Wyjątek stanowi panel ujęty w pkt.4, lit.b „podstawy medycyny ratunkowej” oraz praktyki zawodowe, które to mają obowiązek odbyć się w formie stacjonarnej.
Kursant ma obowiązek odbycia 80 godzin zegarowych praktyk w trakcie trwania kursu. Harmonogram wykładów obejmuje przerwy umożliwiające elastyczne odbycie praktyk.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 902,44 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 17,14 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 13,94 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 203,25 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 203,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Kościańska
Ukończone kursy i szkolenia w zakresie terapii poznawczo - behawioralnej, psychoterapii I i II stopnia. Ponad 25 lat doświadczeń w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością w tym z autyzmem.
Liczne szkolenia związane z diagnozą i terapią dzieci ze spektrum autyzmu.
Certyfikowany diagnosta ADOS-2 oraz PEP-3-PL.
Piotr Jakubowski
Piotr Orliński
Sprawiedliwości naprawczej: techniki pracy z dziećmi, młodzieżą jak i dorosłymi im towarzyszącymi.
Wsparcia kompetencji twardych / aktywizacji zawodowej : wychodzenia z trudnych sytuacji życiowych osobistych, społecznych: powrotu po odbyciu kary pozbawienia wolności; rozwiązywanie problemów socjalnych, lokalowych, rodzinnych;
Standardów bezpieczeństwa – będących odpowiedzią na Ustawę Ochrony Małoletnich; tu szkolenia w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3ech;
Mariusz Gładkiewicz
Towarzystwo Psychologiczne.
certyfikowany trener biznesu, coach, project manager, absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Opolu na kierunku
„Psychologia w zarządzaniu kapitałem ludzkim”. Ukończył
Akademię Trenerów Biznesu. Absolwent Politechniki Opolskiej na kierunku „Systemy informatyczne”
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne są w wersji pdf jako skrypty oraz podręczniki.
Warunki uczestnictwa
Osoba ubiegająca się o odbycie niniejszego kursu winna być pełnoletnia, posiadać wykształcenie minimum średnie branżowe.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Organizator dla uczestników stacjonarnych zapewnia w pełni dostosowaną salę szkoleniową z wifi, z zapleczem szatni, sanitarnym, kuchennym, własnym parkingiem. Dla osób uczestniczących on-line udostępniona jest platforma google-meet. Wystarcza podstawowy sprzęt (telefon, tablet, komputer) z dostępem do sieci i aktywną kamerą.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- własny parking, zaplecze kuchenno - sanitarne.