Prawo transportowe studia podyplomowe - online (Partner kierunku Kancelaria Prawna Viggen Sp. J.)
Prawo transportowe studia podyplomowe - online (Partner kierunku Kancelaria Prawna Viggen Sp. J.)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pozostałe
- Grupa docelowa usługi
Oferta skierowana jest do osób działających w zakresie szeroko definiowanego prawa transportowego, działających w firmach transportowych oraz spedycyjnych, które chcą kompleksowo poznać praktyczne aspekty stosowania prawa transportowego zajmujących się świadczeniem usług transportowych i przewozem osób i rzeczy w ruchu lądowym na terenie Polski, Unii Europejskiej oraz w ruchu międzynarodowym. Program studiów dedykowany jest zarówno dla właścicieli firm jak również dla osób rozliczających czas pracy kierowców. Studia są realizowane w formule online w czasie rzeczywistym i są skierowane do słuchaczy z całej Polski.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Usługa dostępna również w ramach projektu Regionalny Fundusz Szkoleniowy II.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi184
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Prawo transportowe są skierowane do osób, które chcą przygotować się do wykonywania działalności związanej ze świadczeniem usług transportowych i przewozowych. Program studiów kompleksowo przygotowuje słuchacza do pracy w różnych obszarach szeroko definiowanego prawa transportowego i przewozowego.Partner kierunku: Kancelaria Prawna Viggen Sp.J.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik charakteryzuje standardy i normy obowiązujące w poszczególnych obszarach sektora transportowego, w tym normy jakości i normy pracy, oraz opisuje ich zastosowanie w procesach zarządzania systemami przewozowymi i transportowymi | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje grupy zapisów zamieszczone w ustawie o czasie pracy kierowców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia bloki tematyczne zamieszczone w ustawie o transporcie drogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia ustalenia zamieszczone w rozporządzeniach: 561/2006, 1071/2009, 1072/2009/1073/2009 oraz wskazuje na ich aktualizacje w internecie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice i podobieństwa w Polskim Prawie Przewozowym i w Prawie Przewozowym Międzynarodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik stosuje standardy i normy sektora transportowego i spedycyjnego podczas realizacji zadań związanych z organizacją i funkcjonowaniem procesów transportowych krajowych oraz międzynarodowych, uwzględniając obowiązujące przepisy prawa transportowego. | Kryteria weryfikacji Wylicza wynagrodzenie kierowców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Obsługuje oprogramowanie VTS - TACHO KADRY -PŁACE | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje przepisy polskiego i międzynarodowego prawa transportowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje:Uczestnik ocenia poziom własnych kompetencji, planuje rozwój zawodowy, odpowiedzialnie realizuje powierzone zadania oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, uwzględniając rolę społeczną i zawodową w organizacji | Kryteria weryfikacji Stosuje myślenie krytyczne i indywidualnie podchodzi do analizy i rozwiązania każdego problemu i zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Promuje korzystanie ze zrównoważonego transportu. | Kryteria weryfikacji Promuje korzystanie ze zrównoważonego transportu w celu zmniejszenia śladu węglowego i hałasu oraz zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności systemów transportu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa wyniki dotyczące korzystania ze zrównoważonego transportu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Proponuje przyjazne dla środowiska alternatywne środki transportu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Informacje dodatkowe:
- Czas trwania: 2 semestry (1 rok akademicki)
- Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele, średnio 2 razy w miesiącu, w godzinach 8:00-15:00 (rzadziej do 18:00).
- Zajęcia odbywają się w formule online, w czasie rzeczywistym,
- Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie ocen pozytywnych z dwóch egzaminów kończących semestry.
- Po ukończeniu usługi uczestnik otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
- Liczba godzin usługi podana jest w godzinach dydaktycznych = 184
- Liczba godzin w poniższej tabeli przedstawia godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna zajęć na Uczelni Metropolitalnej = 45 min)
- Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Egzamin | Liczba punktów ECTS |
1 | Podstawy prawa pracy oraz zasad wykładni prawa | 6 | - | 2 | |
2 | Transport zrównoważony w kontekście prawa transportowego | 6 | |||
3 | Ustawa o czasie pracy kierowców | 7 | 3 | 2 | |
4 | Ustawa o transporcie drogowym | 8 | 8 | 2 | |
5 | Rozporządzenie 561/2006 | 10 | - | 2 | |
6 | Pakiet Rozporządzeń 1071/2009, 1072/2009/1073/2009 | 10 | - | 2 | |
7 | Pakiet Mobilności | 8 | 8 | 3 | |
8 | Prawo Przewozowe Polskie | 7 | 7 | 2 | |
EGZAMIN | 2 | ||||
9 | Prawo Przewozowe Międzynarodowe | 7 | 5 | 2 | |
10 | Prawo mocowania ładunków zgodnie z normą EN 12 195-1 | 8 | 10 | 3 | |
11 | Prawo Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego | 8 | 8 | 3 | |
12 | Zasady praktycznego tworzenia Ewidencji czasu pracy kierowców | 4 | 8 | 2 | |
13 | Zasady praktycznego wyliczania wynagrodzeń kierowców | 4 | 8 | 2 | |
14 | Zasady legalnego unikania naruszeń czasu pracy kierowców | 4 | 8 | 2 | |
15 | Zasady obsługi oprogramowania VTS - TACHO KADRY -PŁACE | 3 | 7 | 2 | |
EGZAMIN | 2 | ||||
Razem: | 100 | 80 | 4 | 31 |
Proponowane terminy zjazdów dla 1 semestru (terminy mogą ulec zmianie lub nie wszystkie zostaną wykorzystane):
21 marca 2026 r. (sobota)
22 marca 2026 r. (niedziela)
28 marca 2026 r. (sobota)
29 marca 2026 r. (niedziela)
11 kwietnia 2026 r. (sobota)
12 kwietnia 2026 r. (niedziela)
18 kwietnia 2026 r. (sobota)
19 kwietnia 2026 r. (niedziela)
25 kwietnia 2026 r. (sobota)
26 kwietnia 2026 r. (niedziela)
9 maja 2026 r. (sobota)
10 maja 2026 r. (niedziela)
16 maja 2026 r. (sobota)
17 maja 2026 r. (niedziela)
13 czerwca 2026 r. (sobota)
14 czerwca 2026 r. (niedziela)
20 czerwca 2026 r. (sobota)
21 czerwca 2026 r. (niedziela)
27 czerwca 2026 r. (sobota)
28 czerwca 2026 r. (niedziela)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 26,09 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 26,09 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Mariusz Miąsko
Autor projektów nowelizacji ustaw i Rozporządzeń: ustawy o transporcie drogowym, ustawy o kierujących pojazdami, ustawy o czasie pracy kierowców, ustawy o drogach publicznych, ustawy prawo przewozowe, uregulowania dot. unieruchomienia ładunków, ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, rozporządzenia w sprawie sposobu przewozu ładunków, uregulowań dotyczących zasad uzyskania zaświadczenia A-1 dla pracowników „delegowanych” do krajów UE. Współautor nowego typu umowy cywilnoprawnej – „Umowy o pomocy przy zbiorach” obowiązującej w Polsce od 2018 r., Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie sposobu przewozu ładunku. Wielokrotny uczestnik prac Podkomisji Transportu w Sejmie RP w zakresie nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców i ustawy o transporcie drogowym oraz wielu innych Podkomisji oraz zespołów parlamentarnych. Prelegent sześciu edycji wykładów dla przedstawicieli największych krajowych i międzynarodowych koncernów w zakresie organizacji logistyki wewnątrzzakładowej, procesu załadunków oraz mocowania ładunków.
Nagrody i odznaczenia:
-Laureat nagrody: „Lider Usług Prawnych 2024” – za najwyższą jakość usług prawnych w Polsce (w ramach Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j.)
-Laureat nagrody: „Progres Roku Usług Prawnych 2024” – dla najlepiej rozwijającej się kancelarii usług prawnych w Polsce (w ramach Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j.)
mgr Karolina Grzelec
Od 2024 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej przedmiot "Dokumenty w transporcie i spedycji".
mgr Aneta Kałuża
Zajmuje się także rozliczaniem czasu pracy oraz wynagrodzeń kierowców, prowadzi szkolenia dla nowych użytkowników oraz helpdesk techniczny i merytoryczny dla klientów rozliczających kierowców samodzielnie. Uczestniczy również w audytach dokumentacji oraz przygotowaniach do kontroli w przedsiębiorstwach transportowych, sporządza raporty poaudytowe. Udziela także doraźnych porad prawnych klientom w ramach stałej obsługi prawnej "Silnik Prawny"- głównie w zakresie dokumentacji oraz czasu pracy kierowców, a także w przypadku zdarzeń i kontroli drogowych.
Od 2023 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej takie przedmioty jak "Systemy i procesy transportowe", "Planowanie praktycznych rozwiązań transportowych", "Infrastruktura transportu", "Praktyczne wykorzystanie narzędzia giełd transportowych".
mgr Anna Nieć - Mrzygłód
Od 2023 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej takie przedmiotu jak "Praktyczne wykorzystanie narzędzia giełd transportowych", "Systemy i procesy transportowe", "Infrastruktura transportu", "Planowanie praktycznych rozwiązań transportowych".
mgr Anna Łydka
Od 2024 r. wykłada na Uczelni Metropolitalnej takie przedmioty jak "Systemy i procesy transportowe", "Prawo przewozowe", "Dokumenty w transporcie i spedycji".
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji:
- prezentacje lub
- skrypty lub
- przydatne linki lub
- inne dokumenty przydatne podczas realizacji programu studiów.
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
- Ukończone studia I lub II stopnia lub studia jednolite magisterskie.
Informacje dodatkowe
Program studiów obejmuje realizację 184 godzin zajęć dydaktycznych (138 godzin zegarowych).
Usługi realizowane przez Uczelnię Metropolitalną są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Partner kierunku Kancelaria Prawna Viggen Sp.J.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple