Kurs Instruktor - Edukator
Możliwość dofinansowania
Kurs Instruktor - Edukator
Numer usługi 2025/12/18/181837/3221400
3 500,00 PLN
brutto
3 500,00 PLNnetto
194,44 PLNbrutto/h
194,44 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Pracujesz długo w swojej profesji? Masz doświadczenie i kompetencje? Czujesz, że jesteś gotów, aby przekazać swoją wiedzę i doświadczenie nowym adeptom? Poszerz swoje kwalifikacje i zostań instruktorem/ edukatorem. Naucz się jak efektywnie przekazywać wiedzę, jak budować relację, tworzyć harmonogramy i przygotowywać materiały edukacyjne.
Zajęcia prowadzone są w grupie bądź indywidualnie. Wymogiem przystąpienia do kursu jest posiadanie udokumentowanych kwalifikacji i minimum 3 letnie udokumentowane doświadczenie w wybranej dziedzinie.
Nauczysz się jak prowadzić zajęcia dla osób dorosłych, tak aby najefektywniej przekazać wiedzę z Twojej profesji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Efektywnego Przekazywania WiedzyBudowania Relacji i Motywacji
Zarządzania Procesem Nauczania
Rozwijania Kompetencji Interpersonalnych
Pracy z Grupą i Indywidualnie
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie Roli InstruktoraUczestnicy będą w stanie zdefiniować i zrozumieć kluczowe obowiązki i odpowiedzialności instruktora. Rozwinięcie Kompetencji Dydaktycznych Uczestnicy nauczą się planować i prowadzić zajęcia edukacyjne, korzystając z efektywnych metod nauczania. Skuteczna Komunikacja Uczestnicy będą potrafili komunikować się jasno i skutecznie z grupą, dostosowując styl komunikacji do potrzeb odbiorców. Budowanie Relacji i Motywowanie Uczestnicy rozwiną umiejętności budowania pozytywnych relacji z uczestnikami kursów oraz motywowania ich do aktywnego uczestnictwa. Tworzenie Materiałów Edukacyjnych Uczestnicy zdobędą umiejętność tworzenia i adaptacji materiałów dydaktycznych odpowiednich do różnych form nauczania. Praca z Grupą i Indywidualnie Uczestnicy będą potrafili efektywnie pracować zarówno z grupami, jak i indywidualnymi uczestnikami, dostosowując metody nauczania. Ocena i Feedback Uczestnicy nauczą się oceniać postępy uczestników i udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej. Zarządzanie Procesem Edukacyjnym Uczestnicy będą w stanie tworzyć harmonogramy zajęć i zarządzać czasem oraz zasobami w procesie nauczania. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy obejmujący kluczowe obowiązki i odpowiedzialności instruktora. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Zwiększenie KonkurencyjnościRozwijanie unikalnych kompetencji, które wyróżniają firmę na rynku edukacyjnym.
Podniesienie Jakości Usług
Zwiększenie jakości szkoleń poprzez wyszkolenie instruktorów w nowoczesnych technikach dydaktycznych.
Rozbudowa Oferty Szkoleniowej
Poszerzenie zakresu oferowanych kursów i programów edukacyjnych.
Zwiększenie Satysfakcji Klienta
Poprawa doświadczeń uczestników kursów, co prowadzi do wyższej satysfakcji i lojalności klientów.
Optymalizacja Zasobów
Efektywniejsze wykorzystanie zasobów ludzkich i materiałowych dzięki lepszemu zarządzaniu procesem edukacyjnym.
Rozwój Kadry Instruktorskiej
Inwestowanie w rozwój pracowników, co zwiększa ich zaangażowanie i retencję w firmie.
Zwiększenie Zysków
Poprawa wyników finansowych poprzez zwiększenie liczby uczestników i podniesienie jakości świadczonych usług.
Efekt usługi
- Zwiększenie Kompetencji Uczestników
- Uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia własnych szkoleń i kursów.
- Przygotowanie do Roli Instruktora
- Kursanci są gotowi do pełnienia roli instruktora, potrafiąc efektywnie przekazywać wiedzę i motywować innych.
- Rozwój Umiejętności Dydaktycznych
- Uczestnicy potrafią tworzyć angażujące materiały edukacyjne i planować efektywne sesje szkoleniowe.
- Poprawa Umiejętności Komunikacyjnych
- Kursanci rozwijają umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, niezbędne w pracy instruktora.
- Zdolność do Adaptacji i Rozwiązywania Problemów
- Uczestnicy potrafią dostosowywać metody nauczania do różnych grup i sytuacji.
Kryteria Weryfikacji Efektu Kursu
- Testy i Egzaminy Pisemne
- Ocena wiedzy teoretycznej zdobytej podczas kursu.
- Obserwacja Praktyczna
- Ocena umiejętności praktycznych poprzez symulacje i prowadzenie próbnych zajęć.
- Informacja Zwrotna od Uczestników
- Opinie i feedback od uczestników dotyczące jakości kursu i jego użyteczności.
- Analiza Materiałów Szkoleniowych
- Ocena jakości i skuteczności materiałów edukacyjnych przygotowanych przez uczestników.
- Samoocena i Refleksja Pisemna
- Pisemne refleksje uczestników na temat ich własnego rozwoju i zdobytych kompetencji.
- Opinie Rówieśników
- Feedback od innych uczestników kursu dotyczący współpracy i komunikacji.
- Poziom Zaangażowania i Uczestnictwa
- Ocena aktywności i zaangażowania uczestników podczas kursu.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
- Egzaminy i Testy Pisemne
- Przeprowadzanie testów oceniających wiedzę teoretyczną zdobywaną podczas kursu.
- Obserwacja Praktyczna
- Ocenianie umiejętności praktycznych uczestników poprzez symulacje prowadzenia zajęć.
- Feedback od Uczestników
- Zbieranie informacji zwrotnej od uczestników dotyczącej ich satysfakcji z kursu i jego przydatności.
- Samoocena Uczestników
- Uczestnicy dokonują samooceny swoich postępów i zdobytych umiejętności.
- Analiza Prac i Materiałów Edukacyjnych
- Sprawdzanie jakości i efektywności materiałów stworzonych przez uczestników.
- Prezentacje Końcowe
- Uczestnicy prezentują swoje umiejętności podczas końcowych wystąpień, co pozwala na ocenę ich przygotowania.
- Opinie Rówieśników
- Zbieranie opinii od innych uczestników kursu na temat współpracy i komunikacji.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
- Wprowadzenie
- Instruktor i jego rola
- Kompetencje
- Komunikacja
- Relacje
- Przekazywanie wiedzy
- Egzamin testowy
- Prowadzenie zajęć
- Praca z grupą
- Praca indywidualna
- Tworzenie programu
- Tworzenie harmonogramu
- Przygotowanie materiałów edukacyjnych
- Egzamin testowy
- Sprawdzanie wiedzy
- Motywacja
- Budowanie autorytetu
- Feedback
- Ćwiczenia
- Prezentacja
- Egzamin testowy
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 20
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wprowadzenie - Omówienie celów kursu i planu zajęć. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Instruktor i jego rola - Zrozumienie roli instruktora i jego wpływu na proces edukacyjny. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Kompetencje - Identyfikacja kluczowych kompetencji instruktora. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Komunikacja - Techniki efektywnej komunikacji w edukacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Relacje - Budowanie i utrzymywanie relacji z uczestnikami. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przekazywanie wiedzy - Strategie efektywnego przekazywania informacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Egzamin testowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Prowadzenie zajęć - Metody prowadzenia angażujących i efektywnych zajęć. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Praca z grupą - Techniki pracy z grupą, zarządzanie dynamiką. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Praca indywidualna - Dostosowanie metod nauczania do potrzeb jednostki. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Tworzenie programu - Opracowywanie struktury programu edukacyjnego. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Tworzenie harmonogramu - Planowanie czasu i zasobów w edukacji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przygotowanie materiałów edukacyjnych - Tworzenie i adaptacja materiałów dydaktycznych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Sprawdzanie wiedzy - Metody oceny i monitorowania postępów. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Motywacja - Techniki motywowania uczestników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Budowanie autorytetu - Tworzenie i utrzymywanie autorytetu jako instruktora. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Feedback - Sztuka dawania i przyjmowania konstruktywnej informacji zwrotnej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Ćwiczenia - Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej wiedzy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Prezentacja - Przygotowanie i prezentacja końcowa przez uczestników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Egzamin testowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 194,44 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 194,44 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Podręcznik Kursu - konspekt wiedzy przygotowany przez instruktora
- Zawiera teoretyczne aspekty roli instruktora, kompetencje oraz metody komunikacji.
- Szablony Programów
- Przykłady i szablony do tworzenia własnych programów edukacyjnych.
- Arkusze Pracy
- Narzędzia do planowania harmonogramów i przygotowania materiałów edukacyjnych.
- Karty Metodologiczne
- Zestaw kart z technikami prowadzenia zajęć, motywacji i budowania relacji.
- Przykłady Egzaminów Testowych
- Wzory testów do sprawdzania wiedzy uczestników.
- Lista Zasobów Edukacyjnych
- Rekomendacje książek, artykułów i materiałów online.
- Dostęp do Platformy Online
- Materiały dodatkowe, nagrania z wykładów oraz forum do dyskusji.
Podsumowanie
- Materiały te wspierają uczestników w efektywnym nauczaniu oraz rozwijaniu umiejętności instruktorskich.
Adres
Adres
ul. Pocztowa 10/2/U
Szczecin
woj. zachodniopomorskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Grażyna Kobierska
E-mail
info@penelope.edu.pl
Telefon
(+50) 505 089 671