Doradztwo zawodowe - Kuźnia Optymizmu
Doradztwo zawodowe - Kuźnia Optymizmu
Numer usługi 2025/12/18/7392/3220450
159,90 PLN
brutto
130,00 PLNnetto
13,33 PLNbrutto/h
10,83 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby pełnoletnie
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Poznanie aktualnych trendów na rynku pracy, wzrost świadomości na temat własnych preferencji zawodowych i kompetencji, zrozumienie swoich mocnych stron i zainteresowań, przygotowanie do skutecznego poszukiwania pracy i tworzenie dokumentów aplikacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rynek pracy – warsztat edukacyjny:- Identyfikuje aktualne trendy i wymagania na rynku pracy (lokalnym i krajowym), - Wskazuje zawody deficytowe i nadwyżkowe w swoim regionie, - Analizuje zależność między posiadanymi kompetencjami a wymaganiami rynku pracy, - Wskazuje źródła informacji o ofertach pracy i możliwościach rozwoju zawodowego | Kryteria weryfikacji - prawidłowo wykonuje ćwiczenia analizujące rynek pracy- aktywnie uczestniczy w dyskusji i burzy mózgów, - poprawnie wskazuje źródła informacji o rynku pracy w ćwiczeniu praktycznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Warsztat samopoznania:- Określa swoje zainteresowania zawodowe oraz predyspozycje, - Identyfikuje swoje mocne i słabe strony w kontekście rozwoju kariery, - Wskazuje wartości wpływające na podejmowanie decyzji zawodowych, - Opisuje swoją rolę zawodową i życiową w kontekście samoświadomości | Kryteria weryfikacji - wypełnia i omawia narzędzia diagnostyczne (np. testy zainteresowań, wartości, preferencji),- tworzy własne "mapy kompetencji" lub profilu zawodowego, - uczestniczy w ćwiczeniach indywidualnych i grupowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Samoocena i motywacja:- Oceniа własne umiejętności i kompetencje w sposób realistyczny, - Stosuje techniki wzmacniania motywacji wewnętrznej, - Wyjaśnia wpływ samooceny na aktywność zawodową i proces poszukiwania pracy, - Wyznacza cele zawodowe i planuje działania służące ich realizacji | Kryteria weryfikacji - wykonuje ćwiczenia SMART (wyznaczanie celów),- uczestniczy w symulacji rozmowy motywacyjnej, - wypełnia kwestionariusz motywacyjny i go omawia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Asertywność:- Stosuje podstawowe techniki komunikacji asertywnej, - Formułuje swoje potrzeby i opinie w sposób stanowczy i z szacunkiem wobec innych, - Rozróżnia zachowania uległe, agresywne i asertywne, - Dobiera strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych (np. w rozmowie z pracodawcą). | Kryteria weryfikacji - uczestniczy w scenkach i odgrywaniu ról,- poprawne wykonuje ćwiczenia z komunikacji, - analizuje i omawia przykładowe sytuacje interpersonalne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Autoprezentacja:- Przygotowuje się do rozmowy kwalifikacyjnej z uwzględnieniem treści i formy wypowiedzi, - Stosuje zasady skutecznej autoprezentacji (werbalnej i niewerbalnej), - Przedstawia swoje atuty zawodowe w sposób atrakcyjny i przekonujący, - Analizuje znaczenie pierwszego wrażenia i wdraża działania umożliwiające jego świadome kształtowanie. | Kryteria weryfikacji - prezentuje własną osobę (mini rozmowa kwalifikacyjna),- analizuje nagrania lub feedback grupowy po autoprezentacji, - uczestniczy w ćwiczeniach z zakresu mowy ciała i formułowania wypowiedzi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Moduły tematyczne:
1. Rynek pracy – warsztat edukacyjny (4h)
- Charakterystyka współczesnego rynku pracy (lokalny, krajowy, europejski)
- Zawody deficytowe i nadwyżkowe – jak czytać prognozy
- Nowe kompetencje na rynku pracy (cyfrowe, społeczne, adaptacyjne)
- Źródła informacji o ofertach pracy i możliwościach rozwoju
2. Warsztaty samopoznania (4h)
- Analiza mocnych i słabych stron uczestników
- Identyfikacja preferencji zawodowych i zainteresowań
- Ćwiczenia z zakresu wartości i predyspozycji zawodowych
- Tworzenie indywidualnych profili zawodowych
3. Samoocena i motywacja (4h)
- Wpływ samooceny na aktywność zawodową
- Budowanie wewnętrznej motywacji
- Wyznaczanie celów (metoda SMART)
- Ćwiczenia wspierające rozwój poczucia sprawczości
4. Asertywność (2h)
- Podstawy komunikacji asertywnej
- Zachowania asertywne vs. uległe/agresywne
- Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – ćwiczenia praktyczne
5. Autoprezentacja (2h)
- Krótkie ćwiczenie zapoznawcze: „Jedno zdanie o sobie” (pierwsza autoprezentacja)
- Definicja autoprezentacji – świadome zarządzanie swoim wizerunkiem
- Rola pierwszego wrażenia (zasada 7/38/55 Mehrabiana)
- Błędy w autoprezentacji – czego unikać?
- Elementy skutecznej autoprezentacji (Komunikacja werbalna i niewerbalna, ton głosu, postawa, gesty, ubiór, spójność przekazu – autentyczność vs. Kreacja
- Ocena autoprezentacji na podstawie krótkiego nagrania wideo (analiza w grupach)
- Tworzenie swojej autoprezentacji (struktura wypowiedzi o sobie: kim jestem, co robię, co mnie wyróżnia, dopasowanie autoprezentacji do kontekstu (np. rozmowa kwalifikacyjna, networking, wystąpienie publiczne, przygotowanie 1-minutowej autoprezentacji („elevator pitch”),
- Praktyka autoprezentacji (prezentacja przygotowanych wypowiedzi przez uczestników, informacja zwrotna od grupy i prowadzącego – feedback konstruktywny)
Program obejmuje 16 godzin dydaktycznych liczonych po 45 minut, co przekłada się na 12 godzin zegarowych.
Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem materiałów dla uczestników i doradców wypracowanych w projekcie EQUAL A0518.
Metody: trening umiejętności, burza mózgów, ćwiczenia, praca w grupach, dyskusja.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 159,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 130,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 13,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 10,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Grażyna Pikosz
Posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, wieloletni praktyk, na stałe związany z kształceniem zawodowym. Doświadczenie zawodowe w zakresie doradztwa zawodowego, obejmujące prowadzenie indywidualnych i grupowych spotkań doradczych, wspieranie uczestników w identyfikacji ich kompetencji, zainteresowań oraz celów zawodowych, a także pomoc w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych i planowaniu ścieżki kariery. Wykształcenie wyższe pedagogiczne, ukończone studia podyplomowe z zakresu "Doradztwa zawodowego i przedsiębiorczości" oraz "Pedagogiki specjalnej".
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każda uczestniczka / każdy uczestnik otrzyma skrypt z kartami pracy do realizacji materiału wraz z teczką i długopisem.
Warunki uczestnictwa
- osoby pełnoletnie
Informacje dodatkowe
Usługa doradcza w zakresie doradztwa zawodowego. Uczestnicy/ uczestniczki otrzymają zaświadczenie o ukończeniu warsztatów.
Adres
Adres
ul. Stary Rynek 17
65-067 Zielona Góra
woj. lubuskie
Zakład Doskonalenia Zawodowego w Zielonej górze dysponuje zapleczem technicznym niezbędnym do realizacji tego zadania. Zapewnia odpowiednie warunki bezpieczeństwa oraz warunki jakościowe zgodne z obowiązującymi przepisami. Baza lokalowa w Zielonej Górze umożliwia przeprowadzenie zajęć zarówno teoretycznych jak i praktycznych w jednym miejscu, blisko miejsca zamieszkania uczestników szkoleń. Zapewniamy zajęcia w salach różnej wielkości. Posiadamy pełne zaplecze multimedialne (projektory, komputery, telewizory, DVD, kino domowe, dobre nagłośnienie, dyktafon cyfrowy, kamera), elastyczność i możliwość dostosowania sal do potrzeb klienta, wieloletnie doświadczenie w organizowaniu szkoleń, pełna obsługa przestrzeni (sprzątanie, catering itp.).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
Kontakt
Kontakt
Judyta Serwecińska-Komorek
E-mail
judyta.serwecinska.zdz@gmail.com
Telefon
(+48) 605 454 141