Stosowana Analiza Potrzeb w pracy nauczyciela – zrozumienie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
Stosowana Analiza Potrzeb w pracy nauczyciela – zrozumienie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Adresaci szkolenia:
- nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych,
- pedagodzy i psychologowie szkolni,
- wychowawcy świetlic a także specjaliści pracujący z dziećmi ze spektrum autyzmu.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji27-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w praktyczne narzędzia do rozumienia indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem podejścia Stosowanej Analizy Potrzeb (SAP).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą znali elementy Stosowanej Analizy Potrzeb (SAP) w codziennej pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna elementy SAP | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą lepiej rozumieć indywidualne profile uczniów ze spektrum | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna indywidualne profile uczniów ze spektrum | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą znali zasady wdrażania strategii wspierających rozwój dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna podstawy strategii wspierających rozwój dziecka | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili stosować elementy Stosowanej Analizy Potrzeb w codziennej pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opracować i stosować SAP w codziennej pracy z dzieckiem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili wdrażać konkretne strategie wspierające rozwój dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna i stosuje strategie wspierające rozwój dziecka | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili tworzyć bardziej inkluzyjne środowisko klasowe | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje inkluzyjne środowisko klasowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Podstawy Stosowanej Analizy Potrzeb – czym różni się od klasycznej diagnozy i jak wspiera proces edukacyjny.
2. Rozwój dziecka w spektrum autyzmu – charakterystyka funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego.
3. Identyfikacja potrzeb ucznia – metody obserwacji, narzędzia analityczne, praktyczne przykłady.
4. Tworzenie indywidualnego profilu ucznia – jak zapisać oraz interpretować wyniki analizy potrzeb.
5. Dostosowanie środowiska edukacyjnego – organizacja przestrzeni, komunikacji a także programu nauczania.
6. Strategie pracy w klasie – metody wzmacniające zaangażowanie i motywację ucznia.
7. Współpraca nauczyciel–rodzic–specjalista – budowanie zespołowego podejścia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Podstawy Stosowanej Analizy Potrzeb – czym różni się od klasycznej diagnozy i jak wspiera proces edukacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Rozwój dziecka w spektrum autyzmu – charakterystyka funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Identyfikacja potrzeb ucznia – metody obserwacji, narzędzia analityczne, praktyczne przykłady | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Tworzenie indywidualnego profilu ucznia – jak zapisać oraz interpretować wyniki analizy potrzeb | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Dostosowanie środowiska edukacyjnego – organizacja przestrzeni, komunikacji a także programu nauczania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Strategie pracy w klasie – metody wzmacniające zaangażowanie i motywację ucznia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Współpraca nauczyciel–rodzic–specjalista – budowanie zespołowego podejścia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 845,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 102,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 83,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenia dla uczestników, konsultacje online (do 2h po szkoleniu), jedną superwizję – jednej sytuacji trudnej w dwa tygodnie po szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
Frekwencja orz egzamin końcowy.
Informacje dodatkowe
Metody pracy
- mini-wykład,
- analiza przypadków,
- warsztaty w grupach,
- ćwiczenia praktyczne z użyciem narzędzi SAP,
- dyskusja moderowana.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi