Handmade jako biznes – praktyczne szkolenie z budowania i skalowania działalności rękodzielniczej
Handmade jako biznes – praktyczne szkolenie z budowania i skalowania działalności rękodzielniczej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do właścicielek i właścicieli mikro, małych i średnich firm działających w obszarze rękodzieła, rzemiosła i handmade, a także do osób planujących rozpoczęcie działalności biznesowej w tej branży. Udział w szkoleniu będzie wartościowy dla twórczyń i twórców sprzedających produkty handmade, prowadzących lub planujących prowadzenie warsztatów, osób zainteresowanych monetyzacją działań twórczych poprzez sprzedaż produktów cyfrowych, model influencerski lub hybrydowe formy działalności. Szkolenie jest również przeznaczone dla osób, które chcą uporządkować aspekty finansowe, marketingowe i prawne swojej działalności handmade oraz wzmocnić podejście biznesowe i decyzyjne w pracy twórczej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do samodzielnego i skutecznego planowania, prowadzenia oraz rozwijania działalności gospodarczej opartej na rękodziele i produktach handmade. Szkolenie przygotowuje do wyboru i wdrażania odpowiednich modeli biznesowych w branży handmade, samodzielnego organizowania sprzedaży produktów i usług, prowadzenia warsztatów rękodzielniczych, wykorzystywania kanałów online i offline w marketingu oraz podejmowania decyzji cenowych i finansowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje modele biznesowe w branży handmade i dobiera je do założeń własnej działalności. | Kryteria weryfikacji – rozróżnia podstawowe modele biznesowe w branży handmade (sprzedaż produktów, warsztaty, model influencerski, produkty cyfrowe, modele hybrydowe), | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji – charakteryzuje zalety i ograniczenia poszczególnych modeli biznesowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji – wskazuje model biznesowy adekwatny do określonego przykładu działalności handmade. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Planuje sprzedaż produktów i usług handmade z wykorzystaniem kanałów online i offline. | Kryteria weryfikacji – rozróżnia platformy sprzedażowe online (marketplace, własna strona internetowa, sklep), | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji – identyfikuje możliwości sprzedaży stacjonarnej i alternatywne kanały sprzedaży, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji – wskazuje właściwy kanał sprzedaży dla opisanego przypadku biznesowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady wyceny produktów handmade w zależności od przyjętego modelu biznesowego. | Kryteria weryfikacji – charakteryzuje elementy wpływające na koszt i cenę produktu handmade, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji – rozróżnia podejścia do wyceny w różnych modelach biznesowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji – interpretuje przykładową kalkulację ceny produktu handmade. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje działania marketingowe i organizacyjne w branży handmade z uwzględnieniem aspektów mindsetowych i formalnoprawnych. | Kryteria weryfikacji – rozpoznaje podstawowe kanały marketingowe stosowane w branży handmade, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji – identyfikuje dostępne formy prowadzenia działalności w branży handmade, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji – wskazuje zależności pomiędzy podejściem mindsetowym a decyzjami biznesowymi w przykładzie sytuacyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Jednym z gorących trendów na rynku pracy, który aktualnie można zaobserwować w Polsce, jest coraz większa popularność modeli biznesowych opartych o rękodzieło. To wygodny sposób na biznesowy start, zwłaszca dla kobiet z doświadczeniem macierzyństwa, zmiany zawodowej, chęci odejścia od korporacyjnej ściezki kariery.
Wzrost świadomości na temat zmieniającego rynku pracy sprawia, że obserwujemy światowe trendy i mamy swiadomość potencjału branży handamde jako regularnej pracy zarobkowej, nie tylko popularnego hobby.
Praca oparta o to, co uwielbiamy robić to nie tylko trend, ale strategiczny sposób na rozwijanie firmy na bazie osobistych wartości i preferencji.
Wykorzystaj moje ponad 10-letnie doświadczenie budowania marek w tej branży, by zbudować solidne fundamenty lub zweryfikować, co warto poprawić w dotychczasowej działalności opartej o rękodzieło
To szkolenie to aż 4 pełne dni dostępu do mojej wiedzy i doświadczeni. Wspólnie przyjżymy się najpopularniejszym modelom biznesowym w handmade, by umożliwić Ci świadomy wybór Twojego. Skupimy się na prawidłowej wycenie Twoich produktów i/lub usług i dopasowaniu odpowiedniej strategii marketingowej do ich promocji. Podczas szkolenia pracujemy również warsztatowo. Poznasz konkretne kroki, które możesz od razu wdrażać, nie tylko w teorię, którą poznasz podczas każdego dnia tego szkolenia.
Dzień 1: Rękodzieło jako model biznesowy
Moduł 1 – Rękodzieło jako biznes: rynek i modele działania
- rękodzieło, rzemiosło i handmade jako obszar działalności biznesowej
- aktualne dane i trendy rynku handmade
- przegląd modeli biznesowych w branży handmade
- sprzedaż produktów handmade
- prowadzenie warsztatów rękodzielniczych
- model influencerski w handmade
- zaopatrzenie i produkcja
- produkty cyfrowe w branży handmade
- modele hybrydowe i innowacyjne podejścia
Moduł 2 – Sprzedaż produktów handmade
- platformy sprzedaży online – rynek międzynarodowy i polski
- marketplace’y zewnętrzne a własna strona internetowa i sklep
- zalety i ograniczenia poszczególnych kanałów sprzedaży
- sprzedaż stacjonarna: eventy, komisy, sklepy
- alternatywne kanały sprzedaży i współprace
Moduł 3 – Zaopatrzenie i produkcja w handmade
- organizacja zaopatrzenia w działalności handmade
- modele produkcji w zależności od skali biznesu
- wpływ procesów produkcyjnych na koszty i jakość produktów
Dzień 2: Usługi, produkty cyfrowe i innowacje
Moduł 4 – Warsztaty rękodzieła jako źródło przychodu
- warsztaty stacjonarne i online jako model biznesowy
- organizacja i struktura warsztatów rękodzielniczych
- grupa docelowa i oferta warsztatowa
Moduł 5 – Model influencerski, produkty cyfrowe i innowacje
- model influencerski w branży handmade
- produkty cyfrowe jako element skalowania biznesu
- hybrydowe połączenia modeli biznesowych
- innowacyjne rozwiązania w działalności handmade
Dzień 3: Finanse i marketing w handmade
Moduł 6 – Wycena produktów i usług handmade
- sposoby wyceny w zależności od modelu biznesowego
- marżowość poszczególnych modeli biznesowych
- mindset w branży handmade: produkt luksusowy a mit „biednego artysty”
- omówienie kalkulatora wyceny w arkuszu Excel
- część praktyczna: proces wyceny na podstawie wybranego case study
Moduł 7 – Marketing w branży handmade
- przegląd najpopularniejszych platform internetowych
- promocja stacjonarna produktów i usług handmade
- poczta pantoflowa i afiliacja
- część praktyczna: przykład strategii marketingowej na podstawie case study
Dzień 4: Mindset i formalne aspekty działalności handmade
Moduł 8 – Mindset i struktura biznesowa w handmade
- mindset w branży rękodzieła
- formy prawno-księgowe w branży handmade
- działalność nierejestrowa
- jednoosobowa działalność gospodarcza
- spółka z o.o.
- zarządzanie kreatywnym flow a struktura biznesowa
- zyskowność a inwestowanie w firmę handmade
- narzędzia wykorzystania technik handmade do pracy z mindsetem w biznesie
- odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Walidacja efektów uczenia się | Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
---
- Szkolenie prowadzone jest w grupach do 15 osób.
- Warunkiem koniecznym do osiągnięcia celu szkolenia jest 80% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika.
- Usługa realizowana jest w 32 godzinach dydaktycznych (godzina dydaktyczna = 45 minut).
- Zajęcia praktyczne: 4 godzin dydaktycznych / zajęcia teoretyczne: 28 godzin dydaktycznych
- Przerwy nie wliczają się do godzin usługi.
- Metoda weryfikacji obecności Uczestnika: eksport raportu logowań aplikacji Zoom.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Dzień 1. Moduł 1. Rękodzieło jako biznes (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Dzień 1. Moduł 2. Sprzedaż produktów handmade (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Dzień 1. Przerwa | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Dzień 1. Moduł 3. Zaopatrzenie i produkcja (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Dzień 2. Moduł 4. Warsztaty rękodzieła (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Dzień 2. Przerwa | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Dzień 2. Moduł 5. Model influencerski i produkty cyfrowe (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Dzień 3. Moduł 6. Wycena handmade (teoria/praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Dzień 3. Przerwa | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Dzień 3. Moduł 7. Marketing handmade (teoria/praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Dzień 4. Moduł 8. Mindset i struktura biznesowa (teoria/praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Dzień 4. Przerwa | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Dzień 4. Walidacja efektów uczenia się | Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący AGNIESZKA GACZKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 280,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 280,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 165,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 165,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
AGNIESZKA GACZKOWSKA
Mentorka biznesowa. Certyfikowana coach ICF, Mówczyni TEDx i twórczyni własnej metody prowadzenia warsztatów rękodzieła.
Założycielka Oplotki.pl – gdzie wspomaga twórców handmade w biznesie.
Dzieli się biznesowym doświadczeniem z przedsiębiorcami z różnych branż (https://oplotki.pl/mastermind/ ) ze szczególną uwagą dla handmade (https://oplotki.pl/akademia-rekodzielnika/ ).
Jej podcast OPLOTKI o tematyce związanej z kobiecym biznesem opartym o rękodzieło, trafił na listę polecanych przez Forbes Women Polska.
W ciągu ostatnich 5 lat prowadziła szkolenia biznesowe między innymi dla Miasta Poznań, jednostek samorządowych, dużych korporacji oraz jednostek z sektora NGO.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w formie prezentacji i workbook'ów
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT, pod warunkiem że dofinansowanie pokrywa co najmniej 70% kosztów szkolenia. W przypadku mniejszego wsparcia finansowego, do ceny netto usługi dodawany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Przepis na podstawie którego stosowane jest zwolnienie od podatku: Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity: Dz.U. z 2025 r. poz. 832).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa
- Platforma Zoom (https://zoom.us/)
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu.
- Procesor: Minimalnie jednordzeniowy 1 GHz, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (np. Intel i3/i5/i7 lub AMD ekwiwalent).
- Pamięć RAM: Minimalnie 2 GB, zalecane 4 GB lub więcej.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować uczestnik
- Minimalna prędkość łącza: 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- System operacyjny: Windows 7 lub nowszy, macOS 10.10 lub nowszy, Linux, iOS, Android.
- Zainstalowana aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
- Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania, ale dostęp do aplikacji Zoom może poprawić jakość połączenia.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu online
- Link jest ważny do momentu zakończenia spotkania lub webinaru.
Zalecane parametry łącza internetowego
- Łącze internetowe o minimalnej przepustowości 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Dla grupowych połączeń wideo zalecane 1,0 Mb/s dla wideo wysokiej jakości i do 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Udostępnianie ekranu bez miniaturki wideo wymaga 50–75 kb/s, z miniaturką 50–150 kb/s. Audio VoIP: 60–80 kb/s, Zoom Phone: 60–100 kb/s.