Szkolenie - AI dla Podstaw i Produktywności – praktyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy zawodowej
Szkolenie - AI dla Podstaw i Produktywności – praktyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy zawodowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które chcą rozwinąć podstawowe kompetencje w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji i narzędzi cyfrowych do zwiększenia produktywności, w szczególności do:
- pracowników administracyjnych i biurowych,
- osób wykonujących pracę umysłową i organizacyjną,
- właścicieli i współpracowników mikro i małych firm,
- osób planujących zmianę zawodową lub powrót na rynek pracy,
- osób które chcą zwiększyć swoją samodzielność cyfrową,
- osób korzystających z komputera i internetu w podstawowym zakresie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji01-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestnika do świadomego, bezpiecznego i efektywnego wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji w pracy zawodowej oraz w rozwoju osobistym, w szczególności do: planowania i organizowania własnej pracy z wykorzystaniem AI, formułowania skutecznych poleceń (promptów) i weryfikowania wyników generowanych przez AI, wykorzystywania AI do analizy informacji, tworzenia treści, researchu oraz automatyzacji prostych procesów, budowania własnych asystentów AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją, w tym generatywną AI oraz dużymi modelami językowymi | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcia: AI, generatywna AI, LLM | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia role człowieka i modelu AI w procesie pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje ryzyka związane z halucynacjami AI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i ograniczenia wybranych narzędzi AI wykorzystywanych w pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji opisuje różnice pomiędzy modelami AI o różnym przeznaczeniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady zastosowań AI w pracy biurowej, analitycznej i kreatywnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia konieczność weryfikacji wyników generowanych przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Konstruuje skuteczne prompty dostosowane do celu zadania | Kryteria weryfikacji formułuje prompt zawierający cel, kontekst i oczekiwaną formę odpowiedzi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji modyfikuje prompt w odpowiedzi na niesatysfakcjonujący wynik | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji stosuje iterację w pracy z AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI do organizowania pracy i analizy informacji. | Kryteria weryfikacji generuje podsumowania, listy lub plany działań z użyciem AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji porządkuje informacje z wykorzystaniem narzędzi AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji tworzy ustrukturyzowane zestawienia danych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Projektuje prostego asystenta AI wspierającego powtarzalne zadania | Kryteria weryfikacji definiuje rolę i zakres działania asystenta AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji dobiera kontekst i źródła informacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji testuje działanie asystenta i wprowadza korekty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Planuje własny rozwój kompetencji w zakresie wykorzystania AI | Kryteria weryfikacji formułuje realistyczny plan wdrażania AI | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wykazuje gotowość do uczenia się i adaptacji do zmian technologicznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
AI dla Podstaw i Produktywności – praktyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy zawodowej
Usługa szkoleniowa ma charakter edukacyjny i jest ukierunkowana na rozwój kompetencji cyfrowych oraz produktywności osobistej i zespołowej z wykorzystaniem narzędzi opartych o sztuczną inteligencję. Program został zaprojektowany w oparciu o stopniowe przechodzenie od podstawowych zagadnień do praktycznego i świadomego wykorzystania AI w pracy zawodowej.
Szkolenie realizowane jest w formie zajęć teoretyczno-praktycznych, z wyraźnym naciskiem na ćwiczenia, pracę na przykładach oraz samodzielne wykonywanie zadań z wykorzystaniem narzędzi AI.
Warunki organizacyjne realizacji usługi
Szkolenie realizowane jest w formie zajęć grupowych, w grupie o liczebności umożliwiającej indywidualne wsparcie Uczestników przez trenera.
Każdy Uczestnik pracuje na samodzielnym stanowisku komputerowym lub własnym komputerze, z dostępem do internetu.
W trakcie zajęć Uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne indywidualnie, pod nadzorem osoby prowadzącej.
Dostawca Usług zapewnia:
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej,
- instrukcje krok po kroku do obsługi narzędzi AI,
- bezpieczne środowisko do nauki i zadawania pytań,
- wsparcie trenera na każdym etapie szkolenia.
Walidacja efektów uczenia się
Walidacja efektów uczenia się realizowana jest po zakończeniu części szkoleniowej i obejmuje:
- test teoretyczny
- obserwację w warunkach symulowanych
- Wywiad swobodny
Proces walidacji prowadzony jest przez osobę inną niż prowadząca zajęcia szkoleniowe, co zapewnia rozdzielność procesu kształcenia i walidacji, zgodnie z wymaganiami BUR.
Program szkolenia:
1. Fundamenty AI i interfejsy
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami związanymi ze sztuczną inteligencją, generatywną AI oraz dużymi modelami językowymi (LLM). Omawiana jest rola człowieka w pracy z AI, w tym znaczenie poprawnego formułowania poleceń oraz weryfikacji wyników generowanych przez modele. Moduł obejmuje również zagadnienia związane z halucynacjami AI oraz świadomym wyborem modeli i interfejsów (np. różnice pomiędzy modelami analitycznymi i szybkimi). W części praktycznej uczestnicy pracują z interfejsami czatów AI oraz uczą się wykorzystywać kontekst, w tym załączanie plików i informacji źródłowych.
2. Podstawy skutecznego promptowania
Moduł poświęcony jest zasadom konstruowania skutecznych promptów. Uczestnicy analizują różnice pomiędzy prostymi i zaawansowanymi poleceniami, uczą się budowania instrukcji zawierających kontekst, przykłady oraz oczekiwaną formę odpowiedzi. Omawiane są techniki iteracyjnej pracy z AI, w tym modyfikowanie zapytań oraz praca z tzw. łańcuchem myśli (Chain of Thought). Zajęcia mają charakter warsztatowy.
3. AI w codziennym życiu i nauce
Uczestnicy poznają zastosowania AI jako narzędzia wspierającego uczenie się, planowanie oraz analizę treści. Moduł obejmuje m.in. wykorzystanie AI jako osobistego nauczyciela, generowanie i analizę treści (np. planów, agend, opinii klientów) oraz techniki kreatywne, takie jak burza mózgów czy metapromptowanie.
4. Produktywność z Google Workspace
Moduł koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu AI w pracy biurowej i organizacyjnej. Uczestnicy uczą się wykorzystywać funkcje głosowe, integracje z Kalendarzem Google, Dyskiem oraz Gmail do zarządzania czasem, porządkowania informacji i usprawnienia komunikacji mailowej.
5. Notebook LM – inteligentna baza wiedzy
Uczestnicy poznają narzędzie Notebook LM jako system do pracy z własnymi źródłami wiedzy. Omawiane są zasady importowania dokumentów, zadawania pytań do źródeł, pracy z cytowaniami oraz budowania centralnych baz wiedzy indywidualnej lub zespołowej.
6. Kreatywne formaty i analiza wiedzy
Moduł rozwija umiejętności syntezy i wizualizacji wiedzy. Uczestnicy uczą się generować podsumowania, sekcje FAQ, mapy myśli, osie czasu oraz treści audio i wideo na podstawie zgromadzonych materiałów.
7. Zaawansowany research i weryfikacja danych
Uczestnicy poznają metody zaawansowanego researchu z wykorzystaniem AI, w tym pracę z głębokim przeszukiwaniem źródeł. Moduł obejmuje generowanie ustrukturyzowanych danych (tabele, zestawienia), zasady weryfikacji informacji oraz przygotowanie do spotkań i analiz biznesowych.
8. Tworzenie asystentów AI (Gemy)
Moduł poświęcony jest budowaniu dedykowanych asystentów AI dostosowanych do konkretnych zadań i ról zawodowych. Uczestnicy uczą się definiowania kontekstu, ról oraz tworzenia łańcuchów asystentów wspierających powtarzalne procesy pracy.
9. AI w samorozwoju i planowaniu
Uczestnicy wykorzystują AI jako narzędzie refleksji, planowania i zarządzania zmianą. Omawiane są m.in. techniki AI journalingu, zadawania pytań prowokujących myślenie oraz analiza SWOT w kontekście rozwoju osobistego i zawodowego.
10. Agenci AI, automatyzacja i przyszłość
Moduł końcowy wprowadza uczestników w zagadnienia agentów AI oraz automatyzacji procesów. Uczestnicy poznają różnice pomiędzy asystentami a agentami, podstawy automatyzacji workflow oraz kierunki rozwoju AI i ich znaczenie dla budowania przewagi konkurencyjnej.
11. Walidacja - obserwacja w warunkach symulowanych i test teoretyczny. Walidacja efektów uczenia trwa 1h na osobę.
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych, przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
Liczba godzin Teoretycznych: 7h
Liczba godzin Praktycznych: 14h
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Fundamenty AI i interfejsy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Podstawy skutecznego promptowania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 AI w codziennym życiu i nauce | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Produktywność z Google Workspace | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Notebook LM – inteligentna baza wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Kreatywne formaty i analiza wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Zaawansowany research i weryfikacja danych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Tworzenie asystentów AI (Gemy) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 AI w samorozwoju i planowaniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Agenci AI, automatyzacja i przyszłość | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 310,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 310,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostawca Usług zapewnia:
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej,
- instrukcje krok po kroku do obsługi narzędzi AI,
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi