Zrównoważone projektowanie cyfrowe w Canva – grafiki, animacje i wideo zgodne z zasadami green design
Zrównoważone projektowanie cyfrowe w Canva – grafiki, animacje i wideo zgodne z zasadami green design
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są osoby zainteresowane rozwijaniem praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia treści wizualnych, projektowania grafik oraz opracowywania materiałów cyfrowych z wykorzystaniem narzędzia Canva. Szkolenie skierowane jest do osób początkujących oraz użytkowników amatorskich, którzy chcą poznać zasady pracy z interfejsem Canva, kompozycją, kolorystyką, typografią, animacją i tworzeniem krótkich materiałów wideo.
Projekt dedykowany jest uczestnikom pragnącym rozwijać swoje kompetencje w obszarze komunikacji cyfrowej, marketingu internetowego oraz projektowania treści wizualnych, a także osobom chcącym podnieść kwalifikacje zawodowe w zakresie nowoczesnych narzędzi ICT. Szkolenie przeznaczone jest również dla osób zainteresowanych tworzeniem treści zgodnych z zasadami green design, optymalizacją plików oraz budowaniem ekologicznej i odpowiedzialnej komunikacji wizualnej – zarówno na potrzeby zawodowe, jak i własne.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji25-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do tworzenia zoptymalizowanych środowiskowo treści cyfrowych w Canva, obejmujących grafiki, animacje i wideo. Uczestnik nabędzie praktyczne kompetencje ICT oraz zielone umiejętności, takie jak projektowanie zgodne z zasadami green design, minimalizacja zużycia zasobów i świadoma, ekologiczna komunikacja wizualna, a także planowanie i organizowanie projektów cyfrowych w sposób odpowiedzialny i zasobooszczędny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia elementy interfejsu Canva oraz definiuje podstawowe zasady kompozycji, kolorystyki i typografii. | Kryteria weryfikacji rozróżnia panele i narzędzia Canva, definiuje zasady hierarchii wizualnej, modele kolorystyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady green design oraz czynniki wpływające na środowiskową optymalizację treści cyfrowych. | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcie green design, rozróżnia elementy projektu generujące większy ślad środowiskowy i charakteryzuje sposoby minimalizowania zużycia zasobów cyfrowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje zasady projektowania treści promocyjnych i wideo, w tym elementy ekologicznej komunikacji wizualnej. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje etapy przygotowania materiałów wideo i rozróżnia elementy odpowiedzialnej komunikacji ekologicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje grafiki, animacje i krótkie materiały wideo w Canva, stosując zasady kompozycji i spójności wizualnej. | Kryteria weryfikacji przedstawia zaprojektowane materiały, organizuje projekt zgodnie z zasadami estetycznymi | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik optymalizuje treści cyfrowe zgodnie z zasadami green design, minimalizując rozmiar, format i złożoność plików. | Kryteria weryfikacji Przedstawia zoptymalizowane grafiki lub wideo i uzasadnia zastosowane techniki redukcji zużycia zasobów, ocenia wpływ projektu na ślad środowiskowy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy treści promocyjne wspierające postawy proekologiczne, dobierając odpowiednie elementy wizualne i komunikacyjne. | Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór stylistyki i przekazu, organizuje treści zgodnie z zasadami odpowiedzialnej komunikacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady odpowiedzialnej i proekologicznej komunikacji wizualnej | Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór rozwiązań wizualnych w kontekście ich wpływu na środowisko, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwija kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Wdraża nabyte umiejętności, w tym: komunikuje się w grupie, organizuje pracę w grupie | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do Canvy i rola ICT w zielonej transformacji
- Canva jako narzędzie pracy kreatywnej i edukacyjnej
- Interfejs: panele, warstwy, biblioteki, szablony
- Zarządzanie zasobami: logo, zdjęcia, materiały marki
- Cyfrowa zrównoważoność – wprowadzenie
- Jak projektować ekologicznie w przestrzeni cyfrowej
Transformacja cyfrowa RSI, str. 34 ( „Transformacja cyfrowa”)
ICT jako inteligentna specjalizacja RSI, str. 77 (specjalizacja: Technologie informacyjne i komunikacyjne)
Zielona gospodarka – powiązanie ICT z efektywnością zasobową RSI, str. 181–182 (charakterystyka zielonej gospodarki)
ICT – technologie informacyjno-komunikacyjne
Moduł 2: Podstawy projektowania graficznego
- Formatowanie projektów pod social media
- Kompozycja: siatki, marginesy, hierarchia wizualna
- Teoria koloru i jej znaczenie w komunikacji
- Dobór czcionek: hierarchia, czytelność, spójność
- Estetyka projektowania marketingowego
Kompetencje dla innowacji – znaczenie kompetencji projektowych RSI, str. 49 („Kompetencje na rzecz rozwoju innowacji”)
Zrównoważony model konsumpcji i produkcji – projektowanie jako element zielonej gospodarki RSI, str. 181–182 (domeny zielonej gospodarki, w tym zrównoważone wzornictwo)
Moduł 3: Green Design i ekologiczne tworzenie treści cyfrowych
- Czym jest green design i jak stosować go w projektach
- Optymalizacja plików graficznych i video (rozmiar, format, kompresja)
- Minimalizacja zasobów: jak projektować „lżej” i bardziej efektywnie
- Używanie kolorów, fontów i grafik zgodnie z zasadami eko-projektowania
- Redukowanie śladu środowiskowego treści cyfrowych
Zielona gospodarka – efektywność zasobowa, niskoemisyjność, czystsza produkcja RSI, str. 181–182
Europejski Zielony Ład – ekoprojektowanie, zasobooszczędność RSI, str. 17 (cele klimatyczne, ochrona środowiska, efektywność zasobów)
Obszar technologiczny Zielona gospodarka – technologie efektywności zasobowej
Moduł 4: Tworzenie materiałów promocyjnych w Canva
- Projektowanie postów, stories i grafik reklamowych
- Praca z obrazami, ikonami i elementami brandingu
- Spójność wizualna komunikacji
- Projektowanie treści promujących zielone postawy
Promocja ekoinnowacji i działań środowiskowych RSI, str. 115–117 (projekty flagowe: zielona gospodarka, promocja eko-rozwiązań)
Zielona gospodarka – CSR, zrównoważona konsumpcja, edukacja ekologiczna RSI, str. 181–182
Obszar technologiczny ICT + komunikacja społeczna dla zielonej transformacji
Moduł 5: Animacje i wideo w Canva
- Animowanie elementów i całych stron
- Dodawanie muzyki i efektów dźwiękowych
- Praca z przejściami i montaż krótkich materiałów
- Eksport wideo w optymalnych parametrach
- Wykorzystanie treści ruchomych w komunikacji ekologicznej
Transformacja cyfrowa – rozwój kompetencji multimedialnych RSI, str. 34
Ekoinnowacje i ich promocja – treści wideo jako narzędzie upowszechniania RSI, str. 115–117
Obszar technologiczny ICT – multimedia i cyfrowe narzędzia komunikacji
Moduł 6: Budowanie marki osobistej i wizerunku organizacji z wykorzystaniem Canva
- Podstawy budowania marki osobistej i organizacyjnej w komunikacji cyfrowej.
- Tworzenie spójnej identyfikacji wizualnej w Canva (kolor, typografia, key visual).
- Projektowanie materiałów brandowych: logo, szablony, grafiki do social media.
- Zasady green design w komunikacji marki i ekologiczne podejście do kreacji treści.
- Budowanie rozpoznawalności i spójności wizualnej w kanałach cyfrowych
Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) – wykorzystanie cyfrowych narzędzi do projektowania identyfikacji wizualnej i materiałów marketingowych.
Zielona gospodarka – projektowanie przyjaznych środowisku treści oraz wzmacnianie odpowiedzialnej komunikacji organizacji
Moduł 7: Warsztaty praktyczne (projekt własny)
Zadania do wyboru:
- Post lub stories wspierający postawy proekologiczne
- Plakat/ulotka dotycząca zielonego działania lub edukacji środowiskowej
- Krótki materiał video typu reel promujący eko-ideę
- Projekt komunikacji wizualnej kampanii o zrównoważonym rozwoju
Wynik modułu: ukończony projekt zgodny z zasadami green design oraz zoptymalizowany pod kątem środowiskowym.
Promocja zielonej gospodarki i ekoinnowacji RSI, str. 115–117 (projekty flagowe)
Kompetencje wspierające innowacje i ICT RSI, str. 49 (kompetencje dla innowacji)
Zielona gospodarka – działania proekologiczne RSI, str. 181–182
Obszar technologiczny Zielona gospodarka + ICT
8. Moduł - Walidacja
Sprawdzenie testów i analizy dowodów i deklaracji
Szkolenie obejmuje 8h teoretycznych, 7h praktycznych.
Każdy dzień szkoleniowy obejmuje 1 przerwę 15-minutową, która nie wlicza się w czas trwania zajęć. Czas trwania każdego dnia szkoleniowego rozdzielony jest na jednostki dydaktyczne, z których każda wynosi 45 minut, zgodnie ze standardami edukacyjnymi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie do Canvy i rola ICT w zielonej transformacji | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Podstawy projektowania graficznego | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 przerwa | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Green Design i ekologiczne tworzenie treści cyfrowych | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Tworzenie materiałów promocyjnych w Canva | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Tworzenie materiałów promocyjnych w Canva | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Animacje i wideo w Canva | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 przerwa | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Budowanie marki osobistej i wizerunku organizacji z wykorzystaniem Canva | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Warsztaty praktyczne (projekt własny) | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 268,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 284,55 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Kot
Na co dzień pracuje z Canva, tworząc materiały wizualne, grafiki, animacje i treści multimedialne na potrzeby komunikacji cyfrowej oraz różnych projektów biznesowych. W praktyce wykorzystuje zasady kompozycji, identyfikacji wizualnej oraz optymalizacji środowiskowej treści cyfrowych zgodnych z ideą green design.
Od ponad 5 lat prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu komunikacji online, marketingu cyfrowego i adaptacji do zmian technologicznych. W programach szkoleniowych integruje zasady zrównoważonego rozwoju, ucząc uczestników tworzenia treści o niskim śladzie środowiskowym i rozwijania zielonych umiejętności.
Posiada szerokie doświadczenie we współpracy z biznesem, instytucjami oraz klientami indywidualnymi. Projektuje procesy rozwojowe dopasowane do współczesnych wyzwań, obejmujących zarówno transformację cyfrową, jak i ekologiczną. Stale poszerza swoją wiedzę w międzynarodowych programach dotyczących przywództwa, komunikacji i nowoczesnych narzędzi ICT, co pozwala mu skutecznie wspierać uczestników
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały w postaci skryptu szkoleniowego, notatnika oraz długopisu.
Ujęte godziny szkolenia są godzinami dydaktycznymi tj. 1 godz. = 45 minut
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Informacja o zwolnieniu z podatku VAT
Usługa szkoleniowa może korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług (VAT), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego, wyłącznie w przypadku, gdy osoba otrzymująca usługę spełnia wszystkie przesłanki wymagane do zastosowania zwolnienia.
Aby skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT, uczestnik zobowiązany jest do przedłożenia dostawcy usługi dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia. Brak wymaganych dokumentów skutkuje opodatkowaniem usługi VAT według właściwej stawki.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskania 80% punktów z testu przyrostu wiedzy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi