Ludzie i Relacje – Praktyczne kompetencje przyszłości - studia podyplomowe
Ludzie i Relacje – Praktyczne kompetencje przyszłości - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do osób, które chcą poprawić jakość swojej komunikacji, relacji oraz funkcjonowania w środowisku społecznym i zawodowym. Oferta jest odpowiednia dla osób mających trudności w wyrażaniu potrzeb, emocji i opinii, zmagających się z brakiem asertywności lub niepewnością w kontaktach interpersonalnych. Program będzie pomocny także dla tych, którzy doświadczają problemów we współpracy zespołowej, radzeniu sobie w sytuacjach konfliktowych i stresujących oraz chcą zwiększyć odporność psychiczną. Studia są przeznaczone dla osób poszukujących rozwoju osobistego, pragnących lepiej rozumieć siebie i budować bardziej satysfakcjonujące relacje.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji27-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Ludzie i Relacje – Praktyczne kompetencje przyszłości - studia podyplomowe” potwierdza przygotowanie do świadomego budowania relacji, skutecznej komunikacji oraz efektywnego funkcjonowania w środowisku społecznym i zawodowym. Studia rozwijają kluczowe kompetencje interpersonalne, umiejętność zarządzania emocjami oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Klasyfikuje mechanizmy komunikacji interpersonalnej oraz czynniki wpływające na jakość relacji. | Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ barier komunikacyjnych na przebieg rozmowy.Analizuje znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych kontekstach społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje techniki asertywnej komunikacji oraz zasady wyznaczania granic osobistych. | Kryteria weryfikacji Porównuje różne modele komunikacji asertywnej.Uzasadnia znaczenie granic osobistych dla dobrostanu psychicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy stresu, wypalenia zawodowego oraz podstawy odporności psychicznej. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia reakcje stresowe i ich konsekwencje dla funkcjonowania społecznego.Klasyfikuje techniki wzmacniania odporności i regulacji emocji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji interpersonalnej w sytuacjach zawodowych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Dobiera komunikat do potrzeb odbiorcy i kontekstu sytuacyjnego.Stosuje narzędzia eliminowania barier komunikacyjnych w rozmowie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki asertywności w sytuacjach konfliktowych i wymagających. | Kryteria weryfikacji Formułuje asertywne komunikaty: odmowę, prośbę, wyrażenie oczekiwań.Deeskaluje emocje i utrzymuje konstruktywny dialog w sytuacji napięcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje strategie wspierające dobrostan psychiczny, zarządzanie stresem i równowagę życiową. | Kryteria weryfikacji Opracowuje indywidualny plan wzmacniania odporności psychicznej.Dobiera skuteczne techniki redukcji stresu do wybranego przypadku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Współpracuje w grupie, stosując zasady komunikacji i odpowiedzialności społecznej. | Kryteria weryfikacji Koordynuje zadania w pracy zespołowej zgodnie z przyjętymi zasadami.Ocenia własną rolę w procesach grupowych i modyfikuje zachowanie w oparciu o informację zwrotną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje działania wspierające rozwiązywanie konfliktów i budowanie relacji. | Kryteria weryfikacji Proponuje rozwiązania w sytuacjach konfliktowych z uwzględnieniem potrzeb stron.Uzasadnia wybrane strategie komunikacyjne poprawiające jakość relacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwija postawę proaktywną i odpowiedzialną w pracy nad własnym rozwojem osobistym. | Kryteria weryfikacji Opracowuje indywidualny plan rozwoju i monitoruje postępy.Oceni a wpływ własnych działań na efektywność i dobrostan w środowisku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1. Podstawy komunikacji interpersonalnej
1.1. Mechanizmy i style komunikacji
1.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna – zasady, zastosowania, interpretacje
1.3. Bariery komunikacyjne i techniki ich przezwyciężania
1.4. Dopasowanie komunikatu do odbiorcy i sytuacji komunikacyjnej
MODUŁ 2. Asertywność i granice osobiste
2.1. Asertywność jako postawa, kompetencja i element etycznej komunikacji
2.2. Kształtowanie i świadome wyznaczanie granic osobistych
2.3. Asertywna komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych
2.4. Odmawianie, proszenie, formułowanie oczekiwań – techniki praktyczne
2.5. Dbanie o własny dobrostan w relacjach interpersonalnych
MODUŁ 3. Budowanie relacji interpersonalnych
3.1. Empatia – mechanizmy, rodzaje i zastosowanie w praktyce zawodowej
3.2. Zaufanie w relacjach prywatnych i zawodowych – budowanie, utrzymywanie, odbudowywanie
3.3. Rozpoznawanie i komunikowanie potrzeb własnych i cudzych
3.4. Tworzenie, podtrzymywanie i rozwijanie relacji satysfakcjonujących i dojrzałych
MODUŁ 4. Informacja zwrotna – udzielanie i przyjmowanie
4.1. Modele konstruktywnego feedbacku (SBI, FUKO, DESC i inne)
4.2. Feedback rozwojowy jako narzędzie wzmacniania zaangażowania i efektywności
4.3. Udzielanie i przyjmowanie „trudnej” informacji zwrotnej
4.4. Budowanie kultury otwartej i wspierającej informacji zwrotnej
MODUŁ 5. Konflikty i komunikacja w sytuacjach trudnych
5.1. Typologia i źródła konfliktów
5.2. Style reagowania na konflikt – diagnoza i rozwój własnego stylu
5.3. Mediacja i negocjacja miękka – podstawy i zastosowanie
5.4. Deeskalacja emocji oraz praca z napięciem i trudnymi reakcjami
MODUŁ 6. Kompetencje społeczne w pracy i życiu
6.1. Normy społeczne i ich wpływ na funkcjonowanie jednostki
6.2. Dynamika grupowa i role pełnione w grupie
6.3. Zachowania prospołeczne i współodpowiedzialność
6.4. Różnorodność i inkluzywność – kompetencje społeczne w środowisku zróżnicowanym
MODUŁ 7. Współpraca i funkcjonowanie w grupie
7.1. Efektywne zachowania zespołowe i zasady pracy grupowej
7.2. Komunikacja w zespołach o zróżnicowanej strukturze i kulturze
7.3. Współpraca w zespołach hybrydowych i rozproszonych
7.4. Zespołowe rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
MODUŁ 8. Odporność psychiczna i regulacja emocji
8.1. Odporność psychiczna – definicje, modele, zakresy
8.2. Techniki wzmacniania odporności i elastyczności psychicznej
8.3. Regulacja emocji w relacjach interpersonalnych i sytuacjach wymagających
8.4. Strategie radzenia sobie w warunkach stresu i presji
MODUŁ 9. Stres i wypalenie zawodowe
9.1. Psychofizjologiczne mechanizmy stresu
9.2. Techniki redukcji stresu w środowisku pracy i życiu codziennym
9.3. Wypalenie zawodowe – diagnostyka, profilaktyka i przeciwdziałanie
9.4. Regeneracja psychiczna i odbudowa energii życiowej
MODUŁ 10. Zaangażowanie i odpowiedzialność osobista
10.1. Psychologiczne determinanty zaangażowania
10.2. Rozwijanie proaktywności, inicjatywy i odpowiedzialności
10.3. Motywacja wewnętrzna i jej podtrzymywanie
10.4. Zaangażowanie a dobrostan – zależności i równowaga
MODUŁ 11. Zarządzanie czasem i organizacja pracy własnej
11.1. Planowanie i priorytetyzacja (m.in. Eisenhower, Pareto, Kanban, SMART)
11.2. Efektywna organizacja pracy i zarządzanie zadaniami
11.3. Zarządzanie energią osobistą – podejście holistyczne
11.4. Ograniczanie rozpraszaczy i kształtowanie nawyków efektywności
MODUŁ 12. Pozytywne myślenie i nastawienie rozwojowe
12.1. Wpływ przekonań na zachowania interpersonalne
12.2. Pozytywne myślenie a myślenie życzeniowe – rozróżnienie i praktyka
12.3. „Growth mindset” – rozwijanie nastawienia na rozwój
12.4. Kształtowanie realistycznego i optymistycznego podejścia do życia
MODUŁ 13. Dobrostan i wellbeing
13.1. Wymiary dobrostanu: fizyczny, emocjonalny, społeczny, zawodowy
13.2. Techniki budowania dobrostanu w ujęciu długofalowym
13.3. Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym (work–life balance)
13.4. Profilaktyka przeciążenia i kształtowanie zdrowych nawyków
MODUŁ 14. Rozwój osobisty i kompetencyjny w praktyce
14.1. Samoświadomość i autorefleksja – narzędzia i ćwiczenia
14.2. Diagnoza własnych kompetencji interpersonalnych i społecznych
14.3. Opracowanie Indywidualnego Planu Rozwoju
14.4. Wzmacnianie mocnych stron i rozwijanie obszarów wymagających poprawy
Warunki zaliczenia: egzamin pisemny
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi w które wliczone są przerwy. Długość przerw może ulec zmianie w porozumieniu między Uczestnikami a wykładowcą.
Ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 1h dydaktyczna = 45 minut (zegarowe).
Czas trwania: 2 semestry.
Dni zajęć: sobota, niedziela w godz. 08:00-16:00, wybrane piątki w godz. 17:00-20:00
Łączna ilość godzin: 160 godzin kontaktowych.
Liczba godzin zajęć teoretycznych: 64 godzin
Liczba godzin zajęć praktycznych: 96 godzin
Program umożliwia uzyskanie 30 punktów ECTS.
KLUCZOWE ATUTY:
- Kompleksowy zakres tematyczny – 14 modułów obejmuje wszystkie kluczowe kompetencje interpersonalne: komunikację, asertywność, współpracę, odporność psychiczną, radzenie sobie ze stresem, budowanie relacji, wellbeing i rozwój osobisty.
- Praktyczny charakter zajęć –nacisk na ćwiczenia, analizę sytuacji, case studies i techniki możliwe do natychmiastowego zastosowania.
- Aktualna wiedza psychologiczna, pedagogiczna, socjologiczna – program oparty na najnowszych badaniach, trendach i modelach, uwzględniający współczesne wyzwania (praca hybrydowa, różnorodność, szybkie tempo zmian).
- Forma online – elastyczne studiowanie z dowolnego miejsca, bez konieczności dojazdów.
- Wysoka użyteczność zawodowa – kompetencje interpersonalne należą do najbardziej poszukiwanych przez pracodawców; studia wspierają budowanie profesjonalnego wizerunku i zwiększają konkurencyjność na rynku pracy.
- Rozwój dobrostanu i umiejętności regulacji emocji – program wykracza poza standardowe szkolenia miękkie, obejmując pracę nad odpornością psychiczną, stresem i wypaleniem zawodowym.
- Indywidualny Plan Rozwoju – uczestnicy opracowują własną ścieżkę rozwoju kompetencyjnego, opartą na diagnozie potrzeb i mocnych stron.
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, rozmów na żywo, analizy kazusów, testów, współdzielenia ekranu oraz dyskusji moderowanych na czacie w czasie rzeczywistym.
Zajęcia są prowadzone przez doświadczoną kadrę praktyków, trenerów, coachów i ekspertów z obszaru psychologii, komunikacji, mediacji oraz rozwoju osobistego.
Aktywizująca Uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiazywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę jak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 34,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 34,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Magdalena Kot-Radojewska
Agnieszka Szotek
Aleksandra Skwara
Magdalena Masłowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne przekazywane są uczestnikom drogą elektroniczną – za pośrednictwem poczty e-mail. Uczestnicy otrzymają materiały bezpośrednio związane z realizowaną usługą rozwojową, takie jak: skrypty, pliki dokumentów przygotowanych w dowolnych formatach.
Warunki uczestnictwa
Na studia przyjmowane są osoby z wyższym wykształceniem.
Zapis w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia jestrejestracja w systemie internetowej rekrutacji, złożenie kompletu wymaganych dokumentów oraz dopełnienie wszystkich formalności.
Informacje dodatkowe
Organizator zapewnia rozdzielność walidacji od procesu kształcenia.
Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów podyplomowych jest Świadectwo ukończenia studiów.
Usługi realizowane przez Akademię (usługi kształcenia realizowane przez uczelnię) są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, cena brutto = netto.
Wszystkie osoby prowadzące posiadają doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat przed wprowadzeniem danych do BUR.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Ms Teams, Zoom.
Minimalne wymagania sprzętowe: Urządzenie z dostępem do Internetu (telefon, tablet, komputer). Sprawny mikrofon i kamera internetowa.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8mb/s,ping15 ms.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie przeglądarki internetowej najnowszej wersji.