Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) 2026 w praktyce – planowane zmiany i nowa liczba przedstawicieli pracowników - forma zdalna
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) 2026 w praktyce – planowane zmiany i nowa liczba przedstawicieli pracowników - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Grupa docelowa usługi
Działy kadr i płac, biura rachunkowe, doradcy podatkowi, komisje socjalne, urzędy, duże podmioty. Osoby, które chcą zapoznać się lub odświeżyć wiedzę dotyczącą stosowania przepisów o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój". Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi zmianami prawnymi dotyczącymi ZFŚS, obejmującymi zasady odpisów oraz prawidłowe wydatkowanie środków funduszu. Uczestnicy zostaną wyposażeni w umiejętność właściwego stosowania przepisów związanych ze świadczeniami socjalnymi oraz ich opodatkowaniem. Celem szkolenia jest także rozwinięcie umiejętności wykorzystania wiedzy i narzędzi dotyczącej tej tematyki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje planowane zmiany nowej liczby przedstawicieli pracowników | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wyjaśnia zasady dotyczące planowanej zmiany liczby przedstawicieli pracowników oraz potrafi zastosować je w praktycznych przykładach związanych z funkcjonowaniem ZFŚS. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje usługi finansowane z ZFŚS | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie opisuje rodzaje usług finansowanych z ZFŚS, wskazuje ich podstawy prawne oraz potrafi rozróżnić, które świadczenia mogą być kwalifikowane do wsparcia z funduszu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje kryteria przyznawania świadczeń socjalnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wyjaśnia kryteria przyznawania świadczeń socjalnych, w szczególności zasadę różnicowania wsparcia według sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej oraz potrafi zastosować je w praktycznych przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia role komisji socjalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo opisuje rolę i zadania komisji socjalnej w procesie zarządzania ZFŚS oraz potrafi wskazać jej kompetencje, zakres odpowiedzialności i wpływ na przyznawanie świadczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Podstawowe zagadnienia dotyczące ZFŚS i planowane zmiany 2026
- Planowane zmiany nowa liczba przedstawicieli pracowników co to oznacza dla pracodawcy
- Działalność socjalna i cel ZFŚS: Cele oraz korzyści z prowadzenia funduszu.
- Podmioty zobowiązane do tworzenia ZFŚS: Które instytucje są zobowiązane do posiadania funduszu.
- Kryteria uprawnień do pomocy z ZFŚS: o Definicja osób uprawnionych, w tym członków rodzin, osób na urlopach oraz emerytów i rencistów.
- Środki przeznaczone na działalność socjalną: Sposób naliczania odpisów, w tym specjalne odpisy dla nauczycieli.
II. Gospodarowanie środkami funduszu
Usługi finansowane z ZFŚS:
- Rodzaje świadczeń, na które mogą być przeznaczane środki:Wczasy pod gruszą,
- dopłaty do wypoczynku,
- imprezy integracyjne,
- paczki dla dzieci,
- pożyczki na cele mieszkaniowe,
- zapomogi, itp.
- Praktyczne zasady tworzenia Regulaminu ZFŚS:Omówienie najczęściej popełnianych błędów, procedury zmian oraz zakresuregulaminu.
III. Zasady przyznawania świadczeń z ZFŚS
- Kryteria przyznawania świadczeń socjalnych:Zasady dokumentowania sytuacji życiowej uprawnionych, w tym programy 800+.
- Rola komisji socjalnej i współpraca ze związkami zawodowymi: Zasady funkcjonowaniakomisji socjalnej oraz współpraca z przedstawicielami pracowników.
IV. Najczęstsze problemy i nieprawidłowości
- Uznaniowość w przyznawaniu świadczeń: Jakie są najczęściej spotykane błędy i jak ich unikać.
- Opodatkowanie świadczeń:Zasady opodatkowania poszczególnych świadczeń (zapomogi, pożyczki, bilety itp.) oraz zwolnienia podatkowe.
- Świadczenia z ZFŚS a składki ZUS: Omówienie wyłączeń oraz zasad oskładkowania świadczeń.
- Wczasy pod gruszą a urlop
- Dyskryminacja
V. Ochrona danych osobowych w ZFŚS (RODO)
- Wymogi RODO w gospodarowaniu środkami ZFŚS: Zakres danych, które może wymagać pracodawca, przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych oraz udzielanie upoważnień.
- Zmiany wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych: Nowe przepisy dotyczące przetwarzania danych.
VI. Kontrole i odpowiedzialność pracodawcy
- Kontrole PIP, ZUS, US: Najczęściej kontrolowane aspekty, interpretacje oraz praktyczne wskazówki, jak przygotować się do kontroli.
- Odpowiedzialność pracodawcy: Obowiązki i konsekwencje naruszenia przepisów o ZFŚS.
VII. Świadczenia socjalne a egzekucja komornicza
- Omówienie zasad ochrony świadczeń socjalnych przed egzekucją.
VIII. Pytania i dyskusja
- Podsumowanie najważniejszych wniosków, odpowiedzi na pytania uczestników i
- omówienie praktycznych rozwiązań oraz studiów przypadku
Godziny szkolenia są godzinami zegarowymi, godzina = 60 minut.
przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Planowane zmiany nowa liczba przedstawicieli pracowników co to oznacza dla pracodawcy | Prowadzący Barbara Pawełko Czajka | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przerwa | Prowadzący Barbara Pawełko Czajka | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Podmioty zobowiązane do tworzenia ZFŚS: Które instytucje są zobowiązane do posiadania funduszu. | Prowadzący Barbara Pawełko Czajka | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Przerwa | Prowadzący Barbara Pawełko Czajka | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Rodzaje świadczeń, na które mogą być przeznaczane środki: Wczasy pod gruszą, dopłaty do wypoczynku | Prowadzący Barbara Pawełko Czajka | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 664,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 540,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Pawełko Czajka
Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Stale współpracuje m. in. ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Bankowym Ośrodkiem Doradztwa i Edukacji. Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, dydaktyki akademickiej, doradztwie oraz w wdrażaniu przepisów prawnych z zakresu: ochrony danych osobowych (RODO), prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, umów cywilno-prawnych, prawa ubezpieczeń społecznych w firmach, urzędach i instytucjach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Uczestnik zgłaszając się na nasze szkolenia poprzez bazę usług rozwojowych, akceptuje regulamin PCDK Group Sp. z o.o. dostępny na stronie https://www.pcdk.pl/o-nas/regulamin-szkolen
Najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne.
W przypadku nie otrzymania jakichkolwiek informacji do 4 dni przed zajęciami, prosimy o kontakt telefoniczny, numer telefonu: 690 017 860 lub 22 299 23 23.
Informacje dodatkowe
Informujemy możliwości rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Aby uzyskać zaświadczenie, należy uczestniczyć w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczyć je, zdobywając pozytywny wynik punktów z testu wiedzy.
Osoba walidująca jest zaangażowana jedynie na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników, nie uczestniczy w procesie tworzenia ani uzupełniania dokumentacji walidacyjnej.
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
!! Wszelkie informacje dodatkowe dotyczące zrealizowanego szkolenia dostępne są na naszej stronie internetowej www.pcdk.pl w zakładce szkolenia !!
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Jeśli chodzi o przepustowość, zalecamy pobieranie 1 Mbitów i wysyłanie 0,5 Mbitów. Użytkownicy mogą sprawdzić swoją rzeczywistą przepustowość za pomocą speedtest.net.
Jeśli chodzi o sprzęt, zalecamy dwurdzeniowy procesor z co najmniej 2 GB pamięci. Zalecamy dowolny system operacyjny, który obsługuje najnowsze wersje Google Chrome i Mozilla FireFox.
Jeśli chodzi o przeglądarkę, zalecamy uruchamianie FireFox, Chrome lub najnowszej wersji Edge (opartej na Chromium).
Dlaczego? Przeglądarki te zapewniają doskonałą obsługę komunikacji internetowej w czasie rzeczywistym (WebRTC). W systemie Mac OS X najnowsza przeglądarka Safari również będzie działać, ale FireFox i Chrome zapewnią lepszy dźwięk w warunkach niższej przepustowości.
Krótko mówiąc, jeśli użytkownik ma jakiekolwiek problemy (takie jak zniekształcony dźwięk lub okresowe rozłączanie), zalecamy wypróbowanie FireFox lub Chrome. Jeśli problemy będą się powtarzać, prawdopodobnie jest to problem z siecią. BigBlueButton wyśle im powiadomienia, aby pomóc w rozwiązywaniu problemów.
W przypadku portów TCP klienci muszą być w stanie połączyć się z serwerem na porcie 80/443 (HTTP/HTTPS).
W przypadku portów UDP klienci muszą być w stanie połączyć się na porcie w zakresie 16384-32767 w celu uzyskania dźwięku opartego na WebRTC. (to są te porty które trzeba odblokować jak komuś nie działa dźwięk)