Agenci AI W Zielonej Transformacji I Zrównoważonej Automatyzacji Procesów. Szkolenie kończące się uzyskaniem kwalifikacji.
Agenci AI W Zielonej Transformacji I Zrównoważonej Automatyzacji Procesów. Szkolenie kończące się uzyskaniem kwalifikacji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Osób dorosłych, które chcą rozwijać swoje zielone kompetencje w codziennym życiu oraz w pracy zawodowej.
- Osób chcących nabyć praktyczne umiejętności w zakresie pracy z agentami AI wspierającymi ekologiczne decyzje.
- Osób zainteresowanych zbieraniem i analizowaniem danych środowiskowych w celu wspierania zrównoważonego stylu życia i pracy.
- Osób chcących tworzyć automatyzacje i rozwiązania cyfrowe sprzyjające oszczędzaniu zasobów i minimalizowaniu śladu środowiskowego.
- Osób, które chcą rozwijać krytyczne myślenie i odpowiedzialne korzystanie z technologii w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- Osób dorosłych zamieszkujących, pracujących lub uczących się na terenie województwa śląskiego, które poszukują adekwatnej usługi rozwojowej w celu zdobycia kompetencji potrzebnych w sektorze zielonej gospodarki.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji30-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego projektowania i wdrażania agentów AI wspierających zrównoważony rozwój organizacji. Uczestnicy uczą się analizować procesy środowiskowe, tworzyć automatyzacje ograniczające zużycie zasobów oraz integrować narzędzia AI z ekologicznymi działaniami operacyjnymi. Rozwijają zielone kompetencje cyfrowe wspierające transformację w kierunku gospodarki niskoemisyjnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawy działania sztucznej inteligencji i jej znaczenie dla zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcia: sztuczna inteligencja, agent AI, automatyzacja | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje działanie podstawowych modeli AI; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia rolę technologii w zielonej transformacji; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje zielone kompetencje w podejmowaniu codziennych decyzji. | Kryteria weryfikacji rozróżnia działania sprzyjające efektywności energetycznej i ograniczaniu odpadów; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji analizuje przykłady informacji środowiskowych i formułuje wnioski; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje zasady etycznego i odpowiedzialnego korzystania z technologii i AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje sposób działania agentów AI i zasady ich bezpiecznego stosowania. | Kryteria weryfikacji opisuje elementy działania agenta AI (instrukcje, narzędzia, pamięć, logika); | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia zastosowania agentów AI w obszarze ekologii; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje zasady bezpieczeństwa i ochrony danych w pracy z agentami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia proces projektowania prostego agenta AI wspierającego ekologiczne decyzje. | Kryteria weryfikacji opisuje sposób zbierania danych środowiskowych (energia, woda, odpady, nawyki); | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia etapy projektowania agenta AI; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady funkcji realizujących działania prośrodowiskowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje znaczenie danych środowiskowych w budowaniu zachowań proekologicznych. | Kryteria weryfikacji wymienia rodzaje danych możliwych do monitorowania w domu; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji interpretuje przykładowe dane środowiskowe; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje zastosowanie danych do formułowania rekomendacji ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości rozwoju funkcji agenta AI o logikę, pamięć i system rekomendacji. | Kryteria weryfikacji opisuje sposoby rozszerzania funkcjonalności agenta AI; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady funkcji wspierających oszczędność zasobów; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia zasady tworzenia celów ekologicznych i mikro-nawyków. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje automatyzacje wspierające zrównoważony styl życia. | Kryteria weryfikacji opisuje działanie narzędzi niskokodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia sposób integracji automatyzacji z agentami AI; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia przykłady automatycznych alertów, powiadomień i raportów środowiskowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady minimalizmu cyfrowego i ekologicznego korzystania z technologii. | Kryteria weryfikacji opisuje wpływ działań cyfrowych na środowisko; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje sposoby redukowania zbędnych danych i procesów; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia energooszczędne rozwiązania i narzędzia cyfrowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady etyki, odpowiedzialności i społecznego wymiaru zielonych kompetencji. | Kryteria weryfikacji wyjaśnia zasady odpowiedzialnego korzystania z technologii; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady działań prowadzących do greenwashingu; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje zasady zrównoważonego projektowania cyfrowego oraz jego wpływu społecznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, co umożliwi im dostosowanie swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
Szkolenie realizowane jest w formule warsztatowej, łączącej teorię z praktyką. Uczestnicy zdobywają wiedzę w trakcie bloków teoretycznych, a następnie ćwiczą umiejętności użyciem komputerów pod okiem trenera.
Zajęcia będą prowadzone w grupach - na jedno stanowisko przypadają 2 osoby, każda osoba samodzielnie wykona każde ćwiczenie. Ćwiczenia będą wykonywane naprzemiennie.
Łączny czas szkolenia to 20 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 minut), w tym 3,5 godzin teorii i 15,5 godzin zajęć praktycznych. W harmonogramie uwzględniono przerwy, które nie są wliczane w godziny szkolenia.
DZIEŃ 1
Blok 1 – Wprowadzenie do AI i zrównoważonego rozwoju
- Podstawy działania AI, agentów i automatyzacji.
- Rola nowych technologii w zielonej transformacji.
- Świadome korzystanie z technologii i minimalizowanie śladu cyfrowego.
Blok 2 – Zielone kompetencje – fundamenty
- Ekologiczne decyzje w życiu codziennym.
- Efektywność energetyczna, oszczędzanie zasobów, ograniczanie odpadów.
- Krytyczne myślenie i analiza informacji środowiskowych.
- Odpowiedzialność indywidualna i etyczne korzystanie z AI.
Blok 3 – Podstawy pracy z agentami AI
- Jak działa agent: instrukcje, narzędzia, pamięć.
- Przykłady eko-zastosowań agentów.
- Bezpieczeństwo, przejrzystość, ochrona danych.
Blok 4 – Tworzenie pierwszego agenta AI – warsztat
- Budowanie prostego agenta wspierającego ekologiczne decyzje.
- Zbieranie i interpretacja danych (energia, woda, odpady, nawyki).
- Kreatywne projektowanie rozwiązań prośrodowiskowych.
Blok 5 – Dane środowiskowe w praktyce
- Co i jak można monitorować w domu.
- Dane jako podstawa zielonych kompetencji poznawczych.
- Wspieranie zachowań proekologicznych poprzez informację zwrotną.
Blok 6 – Rozwijanie funkcji agenta AI
- Dodawanie logiki, pamięci i funkcji rekomendacyjnych.
- Tworzenie rozwiązań ułatwiających oszczędność zasobów.
- Ustalanie celów ekologicznych i tworzenie mikronawyków.
DZIEŃ 2
Blok 7 – Automatyzacje sprzyjające zrównoważonemu stylowi życia
- Wprowadzenie do narzędzi niskokodowych (Zapier/Make).
- Łączenie automatyzacji z agentem AI.
- Tworzenie automatycznych raportów i alertów środowiskowych.
- Inteligentne przypomnienia dotyczące ograniczania zużycia zasobów.
Blok 8 – Minimalizm cyfrowy i ekologiczne korzystanie z technologii
- Redukowanie niepotrzebnych procesów, danych i obciążenia środowiskowego.
- Wybór energooszczędnych rozwiązań.
- Analiza kosztów i wpływu cyfrowych działań.
Blok 9 – Etyka, odpowiedzialność i społeczny wymiar zielonych kompetencji
- Odpowiedzialne wybory użytkownika technologii.
- Unikanie greenwashingu.
- Zrównoważone projektowanie cyfrowe.
- Wpływ indywidualnych działań na zieloną gospodarkę.
Blok 10 – Projekt końcowy – Osobisty EKO-Agent AI
- Zaprojektowanie i zbudowanie własnego agenta wspierającego ekologiczne działania.
- Integracje, automatyzacje, rekomendacje.
- Prezentacja i analiza wdrożeń.
Blok 11 – Walidacja
Szkolenie zakończy się egzaminem zewnętrznym, umożliwiającym uzyskanie kwalifikacji:
Specjalista ds. Wdrażania Agentów AI w Środowisku Zrównoważonego Rozwoju
Obszar 4: INTELIGENTNE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I KOMUNIKACYJNE
- 4.1 Technologie informacyjne i komunikacyjne
- 4.3 Technologie sztucznej inteligencji
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Blok 1 – Wprowadzenie do AI i zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Blok 2 – Zielone kompetencje – fundamenty | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Blok 3 – Podstawy pracy z agentami AI | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 PRZERWA | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Blok 4 – Tworzenie pierwszego agenta AI – warsztat | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Blok 5 – Dane środowiskowe w praktyce | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Blok 6 – Rozwijanie funkcji agenta AI | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Blok 7 – Automatyzacje sprzyjające zrównoważonemu stylowi życia | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Blok 8 – Minimalizm cyfrowy i ekologiczne korzystanie z technologii | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Blok 9 – Etyka, odpowiedzialność i społeczny wymiar zielonych kompetencji | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 PRZERWA | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Blok 10 – Projekt końcowy – Osobisty EKO-Agent AI | Prowadzący Jerzy Karpel | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Blok 11 – Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jerzy Karpel
Doświadczenie zawodowe:
Właściciel / Konsultant IT, własna działalność gospodarcza (2010 – obecnie)
Ekspert ds. AI i transformacji cyfrowej – projekty m.in. dla Teva (USA), Polfa Tarchomin, Grupa Żywiec, Eurocash (2018 – obecnie)
Ukończone szkolenia / certyfikaty:
2022 – Certyfikat PQM – Programme and Project Quality Management (UK)
2021 – Certyfikat AI w zarządzaniu procesami biznesowymi
2020 – Certyfikat wdrożeń systemów IT w przedsiębiorstwach produkcyjnych
2019 – Certyfikat zarządzania projektami IT
Opis doświadczenia:
Specjalista w zakresie zarządzania projektami IT, wdrażania złożonych systemów informatycznych oraz strategii sztucznej inteligencji w biznesie. Od 2010 roku prowadzi własną firmę, realizującą projekty dla dużych organizacji w Polsce i za granicą. W ostatnich 5 latach współtworzył i nadzorował wdrożenia systemów wspierających sprzedaż, produkcję i logistykę na skalę międzynarodową, a także opracowywał strategie AI i automatyzacji procesów biznesowych. Doświadczony trener i prelegent, autor warsztatów oraz szkoleń z zakresu transformacji cyfrowej i wykorzystania AI w zarządzaniu przedsiębiorstwami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorski skrypt szkoleniowy w formie elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Usługa zostanie zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministra Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO – wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe