Komunikacja interpersonalna - szkolenie
Komunikacja interpersonalna - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy osoby, które:
- zarządzają zespołem,
- pracują z klientami lub kontrahentami,
- współpracują z innymi działami lub zespołami,
- przekazują swoją wiedzę i doświadczenie innym,
- prowadzą spotkania, zebrania lub konferencje,
- realizują zadania organizacyjne i koordynacyjne.
W usłudze mogą uczestniczyć również osoby z innych projektów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Komunikacja interpersonalna” przygotowuje uczestników do stosowania praktycznych technik pozwalających odczytywać ukryte treści komunikatów, łagodzić napięcia i budować porozumienie za pomocą słów, tonu i gestów. Uczestnicy uczą się także skutecznej komunikacji między działami oraz zarządzania emocjami w rozmowach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje ukryte znaczenia w komunikacji werbalnej i niewerbalnej, interpretując intencje nadawcy oraz kontekst sytuacyjny. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przykładowe komunikaty, identyfikuje ukryte poziomy znaczeń i przedstawia je w formie raportu lub prezentacji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje wypowiedzi w sposób zgodny z intencją, uwzględniając potrzeby i wrażliwość odbiorcy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje scenariusze komunikacyjne, prezentując techniki zapobiegania nieporozumieniom i dostosowanie języka do odbiorcy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje przebieg komunikacji, dbając o jasność i zrozumiałość przekazu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przykłady sytuacji komunikacyjnych, ocenia poziom zrozumienia odbiorców i proponuje usprawnienia procesu. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Komunikacja w zespole projektowym – jak wspólnie wypracować rozwiązanie
- Technika asertywnego zgłaszania własnego pomysłu rozwiązania,
- Jak krytykować pomysły, nie podcinając autorowi skrzydeł – autorska technika przydatna w dyskusjach zespołowych
- Jak reagować z klasą i konstruktywnie, gdy ktoś krytykuje Cię na forum
2. Trening komunikacji w różnych sytuacjach
Twój aktywny trening komunikacji w grupie z bieżącym feedbackiem od trenera i uczestników (dotyczy komunikacji werbalnej i niewerbalnej).
- Komunikacja w sytuacjach konfrontacyjnych
- Udzielanie informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach interpersonalnych
- Proaktywna postawa w komunikacji - branie odpowiedzialności za przebieg i efekt rozmowy
3. Dyplomacja w komunikacji
- Jak udzielać feedbacku korygującego i jak doceniać,
- Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie,
- Jak pospieszać opieszałych,
- Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach,
- Jak zmieniać swoją komunikację, gdy chcesz:
- zmotywować do działania lub podjęcia decyzji,
- zwiększyć zaangażowanie i odpowiedzialność odbiorcy,
- wzmocnić swój autorytet.
4. Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać ani nie słychać, a wpływa na rozmówcę
- Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów™! - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy
- Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne
- Dlaczego słysząc to samo, odbieramy różne komunikaty - model czterech płaszczyzn wg F.S. von Thuna (4 par uszu)
- Praktyczne sposoby komunikacji z różnymi rozmówcami, m.in.:
- kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
- „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
- "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
- przedstawiciele pokoleń Baby boomers, X, Y (Millenialsi), Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?
5. Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej
- Trening interpersonalny z bieżącą informacją zwrotną – od trenera i od innych uczestników szkolenia (do Twojego sposobu komunikowania się werbalnie i mową ciała).
- Techniki wzmacniania komunikacji werbalnej i niewerbalnej, by zwiększać autorytet i zaangażowanie odbiorców
- Aktywne słuchanie - jak radzić sobie gdy rozmówca jest rozgadany „lejący wodę” lub małomówny / zamknięty w sobie:
- dopytywanie, zatrzymywanie, podsumowywanie, odzwierciedlanie,
- parafraza treści i głęboka parafraza z ramą rozwiązania.
- Zadawanie właściwych pytań (zamkniętych, otwartych, coachingowych) w celu kontroli rozmowy, uzyskiwania informacji i budowania odpowiedzialności odbiorcy.
6. Neurolingwistyka w komunikacji (NLP) – jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami - Metamodel
- Jak rozpoznawać i radzić sobie z chwytami językowymi, generalizacjami, zniekształceniami i pomijaniem informacji
- Prowadzenie rozmówcy do „gry w otwarte karty” dzięki pytaniom z Metamodelu,
- Zmiana dynamiki rozmowy z niekonstruktywnej na pozytywną poprzez odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Komunikacja w zespole projektowym – jak wspólnie wypracować rozwiązanie | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Trening komunikacji w różnych sytuacjach | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Lunch | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Dyplomacja w komunikacji | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Dyplomacja w komunikacji - ciąg dalszy | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać ani nie słychać, a wpływa na rozmówcę | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Lunch | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Podnosimy efektywność Twojej komunikacji interpersonalnej - ciąg dalszy | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Neurolingwistyka w komunikacji (NLP) – jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami - Metamodel | Prowadzący Karolina Prusińska | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 118,13 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Prusińska
Prowadziła kluczowe programy rozwojowe, m.in. Akademię Rozwoju Menedżerów i TOP 15. Jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji stworzyła cykl szkoleń dla menedżerów dotyczących komunikacji w zmianie, współpracy zespołowej i prowadzenia efektywnych spotkań.
Projektuje i realizuje szkolenia z komunikacji, asertywności, zarządzania emocjami, obsługi klienta i efektywności osobistej. Pracowała z różnymi poziomami organizacji, dzięki czemu trafnie odpowiada na zróżnicowane potrzeby uczestników. Jej programy realnie poprawiały współpracę oraz jakość relacji w zespołach.
Wprowadziła coaching grupowy jako narzędzie wspierające kompetencje komunikacyjne menedżerów i kulturę dialogu. Ma doświadczenie w projektach team-buildingowych i wyprawach rozwojowych łączących pracę nad relacjami z procesami coachingowymi.
W pracy szkoleniowej dba o trafną diagnozę potrzeb, jasne cele i angażujący proces oparty na cyklu Kolba. Korzysta z metod aktywizujących, narzędzi coachingowych oraz wiedzy psychologicznej, tworząc atmosferę bezpieczeństwa i współpracy. Ukończyła m.in. Profesjonalnego Trenera, Szkołę Coachów Biznesu i Zen Coaching Training.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają drukowane materiały szkoleniowe zawierające ćwiczenia oraz opis omawianych zagadnień, a także dodatkowe handouty. Każdy z nich uzyska również dostęp do platformy online, na której znajdą pliki do druku, komplet ćwiczeń, prezentację ze szkolenia oraz listę polecanej literatury.
Informacje dodatkowe
Gwarancja terminu
Szkolenie odbywa się w gwarantowanym terminie po zapisaniu się minimum 4 uczestników.
Co otrzymasz dodatkowo?
Ty i trener
- W ciągu roku od ukończenia szkolenia Zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników otrzymasz 90 minut indywidualnego treningu – spotkanie jeden na jeden z trenerem, twarzą w twarz, w naszym biurze.
- Nielimitowany kontakt telefoniczny z trenerem – abyś mógł/mogła skonsultować wyzwania pojawiające się już po szkoleniu.
Troska o Twoje potrzeby przed szkoleniem
Trener skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 dni od zgłoszenia, aby poznać Twoje potrzeby, wyzwania oraz kontekst zawodowy, tak by dopasować szkolenie do realnych sytuacji, z którymi się mierzysz.
Wygodne fotele :)
Stworzyliśmy w Warszawie własną salę szkoleniową, zapewniającą komfort i wysoką jakość pracy – w tym naprawdę wygodne fotele.
*Około 90% szkoleń odbywa się w sali 4GROW.
Więcej informacji: https://4grow.pl/szkolenia/komunikacja-szkolenie-z-komunikacji-interpersonalnej
Adres
Adres
Przystanek Wola-Ratusz
Tramwaje: 10, 13, 15, 20, 23, 26
Autobusy: 190, 520, 157
Metro
• Ratusz Arsenał – ok. 6 min komunikacją miejską
• Rondo Daszyńskiego – ok. 10 min (komunikacja miejska + krótki spacer)
• Rondo ONZ – ok. 8 min komunikacją miejską
Dworce kolejowe (ok. 12 min komunikacją miejską):
• Warszawa Centralna
• Warszawa Śródmieście WKD
• Warszawa Ochota
Możliwość parkowania
W okolicy al. Solidarności, oprócz miejsc parkingowych przy ulicy, dostępne są również prywatne parkingi. Przykładowo, przy ul. Żytniej 20 znajduje się płatny parking. Z dostępnych miejsc parkingowych można także skorzystać w Hotelu Ibis Warszawa Centrum, położonym ok. 200 m od naszej sali (koszt: 60 zł za dobę).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi