Strategia środowiska pracy. Od danych do decyzji transformacyjnych.
Strategia środowiska pracy. Od danych do decyzji transformacyjnych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób dorosłych, zamieszkujących na terenie podregionu warszawskiego, zainteresowanych z własnej inicjatywy nabyciem, podniesieniem lub dostosowaniem kompetencji. W szczególności zapraszamy: Workplace Managerów, Office Managerów, HR Business Partnerów, analityków biznesowych, menedżerów odpowiedzialnych za strategie nieruchomości i środowiska pracy oraz liderów projektów transformacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi69
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie przez uczestników kompetencji w zakresie tworzenia strategii środowiska pracy (workplace strategy) opartej na danych. Uczestnicy nauczą się samodzielnie diagnozować potrzeby organizacji, dobierać narzędzia badawcze, interpretować dane oraz komunikować rekomendacje zarządcze, co przyczyni się do ich rozwoju zawodowego i zwiększenia konkurencyjności na rynku pracy.Zarządzanie środowiskiem pracy (workplace) jest w ramach usługi traktowane jako element polityki HR .Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Identyfikuje rolę Workplace Managera w procesach zarządzania zmianą w organizacji. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje kluczowe role i odpowiedzialności w procesie zmiany; poprawnie wskazuje etapy zarządzania zmianą; przyporządkowuje interesariuszy do właściwych ról decyzyjnych; identyfikuje typowe źródła oporu wobec zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 2. Identyfikuje elementy strategii środowiska pracy oraz ich powiązanie z celami organizacji. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje elementy strategii workplace; wskazuje zależności pomiędzy strategią środowiska pracy a strategią organizacji; odróżnia podejście strategiczne od operacyjnego; identyfikuje konsekwencje błędnego zdefiniowania celów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 3. Dobiera dane jakościowe i ilościowe do diagnozy potrzeb organizacji. | Kryteria weryfikacji klasyfikuje dane jakościowe i ilościowe; wskazuje właściwe źródła danych do opisanego celu; rozpoznaje ograniczenia poszczególnych metod badawczych; identyfikuje ryzyka wynikające z niepełnych danych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 4. Rozpoznaje narzędzia badawcze i wskaźniki wspierające podejmowanie decyzji. | Kryteria weryfikacji przyporządkowuje narzędzia badawcze do celów analitycznych; odróżnia wskaźniki efektywności od wskaźników satysfakcji; identyfikuje błędy w doborze wskaźników; wskazuje konsekwencje niewłaściwego pomiaru | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 5. Rozpoznaje modele współpracy z dostawcami usług FM oraz zasady projektowania KPI i SLA. | Kryteria weryfikacji odróżnia modele współpracy z dostawcami; identyfikuje poprawne elementy KPI i SLA; rozpoznaje błędy w monitorowaniu jakości usług; wskazuje działania korygujące w sytuacjach problemowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 6. Identyfikuje potrzeby pracowników wynikające z różnorodności poznawczej i funkcjonalnej. | Kryteria weryfikacji rozróżnia fakty i mity dotyczące neuroróżnorodności; przyporządkowuje potrzeby do opisanych sytuacji; identyfikuje bariery środowiskowe i organizacyjne; rozpoznaje rozwiązania zgodne z zasadami projektowania włączającego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 7. Rozpoznaje workplace jako element strategii biznesowej i projekt zmiany. | Kryteria weryfikacji wskazuje cele transformacji środowiska pracy; identyfikuje mierniki efektów zmiany; rozpoznaje ryzyka transformacyjne; przyporządkowuje działania zapobiegawcze do opisanych zagrożeń | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 8. Identyfikuje etapy cyklu życia projektu oraz podstawowe elementy analizy kosztów. | Kryteria weryfikacji przyporządkowuje działania do etapów projektu; rozpoznaje elementy uproszczonego modelu finansowego; identyfikuje różnice między kosztami inwestycyjnymi i operacyjnymi; wskazuje konsekwencje błędnych założeń finansowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1: Rola Workplace Managera w procesach transformacyjnych
Rola Workplace Managera w inicjowaniu i prowadzeniu zmiany organizacyjnej. Definiowanie zakresu zmiany we współpracy z interesariuszami oraz identyfikacja różnych podejść do jej wdrażania. Analiza perspektyw kluczowych grup interesariuszy i wypracowywanie rozwiązań kompromisowych. Monitorowanie i interpretacja kluczowych wskaźników wspierających proces zmiany, w tym analiza danych ilościowych w kontekście organizacyjnym. Priorytetyzacja danych i tworzenie hybrydowych modeli decyzyjnych łączących dane ilościowe i jakościowe. Wpływ transformacji środowiska pracy na styl pracy w organizacji.
MODUŁ 2: Strategia środowiska pracy
Definicja strategii środowiska pracy jako elementu strategii organizacji. Diagnoza potrzeb organizacji z wykorzystaniem danych jakościowych i ilościowych. Agregacja danych i przechodzenie od obserwacji do wniosków oraz rekomendacji zarządczych. Dobór narzędzi badawczych i wskaźników wspierających proces decyzyjny. Interpretacja danych i ocena ich użyteczności w kontekście strategicznym. Zasady komunikowania wyników analiz i rekomendacji interesariuszom.
Warsztat: budowanie strategii środowiska pracy w warunkach niepełnej informacji.
MODUŁ 3: Współpraca z dostawcami usług FM
Redefiniowanie celów usług facility management w kontekście strategii organizacji. Przegląd procesu zakupowego, w tym przetargów i RFP. Analiza modeli współpracy z dostawcami oraz roli Workplace Managera jako koordynatora i integratora działań. Projektowanie wskaźników KPI i SLA oraz egzekwowanie jakości usług. Audyt i analiza efektywności usług FM na podstawie danych. Studium przypadku dotyczące transformacji modelu świadczenia usług FM.
Warsztat: współpraca na styku technologii i facility management.
MODUŁ 4: Głęboka różnorodność w miejscu pracy
Wykorzystanie wiedzy z zakresu neuronauki w projektowaniu środowiska pracy. Definicja neuroróżnorodności oraz jej znaczenie dla efektywności zespołów. Analiza trzech filarów współpracy: sensoryki, poznania i komunikacji. Przegląd przykładów opartych na aktualnych badaniach naukowych. Zmienność potrzeb pracowników i płynność stanów funkcjonowania w pracy. Diagnozowanie rzeczywistych potrzeb pracowników oraz projektowanie rozwiązań włączających zgodnie z zasadami Universal Design. Rola Workplace Managera jako partnera strategicznego w dialogu z interesariuszami.
Warsztat: przejście od wiedzy do działań wdrożeniowych.
MODUŁ 5: Workplace jako projekt zmiany
Proces inicjowania decyzji o zmianach w środowisku pracy. Workplace jako element strategii biznesowej organizacji. Współpraca w układzie zarząd – HR – workplace. Prowadzenie rozmów z interesariuszami i przekładanie wizji na realia organizacyjne. Definiowanie celów transformacji i mierzenie jej efektów. Analiza relacji pomiędzy danymi ilościowymi a sygnałami jakościowymi. Projektowanie narzędzi do zbierania i analizy danych. Identyfikacja ryzyk transformacji i planowanie działań zapobiegawczych.
MODUŁ 6: Zarządzanie projektem i finansami
Skalowanie projektów transformacyjnych oraz dobór modelu zarządzania i budżetowania. Cykl życia projektu zmiany. Kluczowe dokumenty strategiczne wspierające podejmowanie decyzji. Analiza opcji strategicznych i scenariuszy. Modelowanie kosztów i budowa uproszczonych modeli finansowych. Interpretacja wyników analizy finansowej i formułowanie wniosków zarządczych.
Warsztat: analiza studium przypadku.
MODUŁ 7: Globalne trendy i strategie oparte na danych
Analiza czynników makroekonomicznych wpływających na funkcjonowanie organizacji. Wpływ oczekiwań pracowników, regulacji i rynków na strategie HR i środowiska pracy. Wprowadzenie do modelu informacyjnego Workplaced. Mapowanie narzędzi analitycznych na pytania biznesowe. Monitorowanie realizacji celów ESG z wykorzystaniem danych.
Warsztat: zastosowanie modelu informacyjnego w praktyce decyzyjnej.
MODUŁ 9: Podsumowanie – prezentacje i walidacja
Przygotowanie i prezentacja krótkich wystąpień typu elevator pitch, prezentujących rekomendacje uczestników. Egzamin testowy weryfikujący osiągnięcie efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1 | Prowadzący Nina Jasiewicz | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł 2 | Prowadzący Karolina Dudek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 3 | Prowadzący Maciej Banaszak | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 4 | Prowadzący Anna Connor-Łakomy | Data realizacji zajęć 13-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł 5 | Prowadzący Asael Akkerman | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Moduł 6 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 9 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Moduł 7 | Prowadzący Jan Pawlik | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 144,93 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 144,93 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Dudek
Nina Jasiewicz
Sharp & Dohme
Nina Jasiewicz jest prawniczką z ponad 10-letnim doświadczeniem w obszarze facility
management, wokplace management i Corporate Real Estate. Swoją wiedzę na temat usług
facility zdobyła, pracując m.in. w firmie Unilever, gdzie zarządzała nieruchomościami w Europie
Środkowo-Wschodniej oraz krajach nordyckich. Obecnie, jako Associate Director w firmie
Merck & Co., odpowiada za wdrażanie globalnych strategii dotyczących najmu, optymalizacji i
projektowania powierzchni biurowych w Niemczech oraz krajach Europy Wschodniej.
Szczególnie interesują ją kwestie związane z zarządzaniem przestrzeniami biurowymi,
uwzględniając zmieniające się potrzeby pracowników oraz lokalne uwarunkowania kulturowe.
Anna Connor-Łakomy
W latach 2013-2017 zarządzała międzynarodowymi zespołami w ramach Nielsen Innovation Practice i hubie operacyjnym MoneygGram International. W 2017-2022 odpowiedzialna za stworzenie i rozwój linii diagnostyki organizacyjnej w dziale projektów konsultingowych ICAN, twórca i lider NeuroLab® - współpraca z ekspertami akademickimi i branżowymi nad przełożeniem neuronauki na środowisko biznesowe. W ciągu ostatnich 10 lat zrealizowała ponad 1000 projektów zindywidualizowanych badań, oceny i rozwoju kompetencji w Polsce i za granicą
Socjolożka, absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych oraz PR i Marketingu na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystka Northeastern Illinois University w Chicago. Doktorantka na Uniwersytecie Complutense w Madrycie
Jan Pawlik
Wcześniej pracowałem jako Kierownik Projektów w ISS, prowadząc transformacje środowisk pracy i zarządzając zespołami. Mam także doświadczenie w projektowaniu aranżacji biur dla firm z sektora IT – zdobyte w Massive Design – oraz w prowadzeniu własnej pracowni architektonicznej, gdzie realizowałem projekty z zakresu architektury i urbanistyki. Na początku swojej kariery miałem okazję współpracować z międzynarodowym zespołem OMA, przyczyniając się do powstania prestiżowych projektów, takich jak muzeum PRADY w Mediolanie.
Maciej Banaszak
Przed dołączeniem do firmy Amazon był dyrektorem w firmie JLL, gdzie odpowiadał za budowanie operacji zarządczych dla portfeli biurowych globalnych klientów korporacyjnych. Do firmy JLL dołączył jako Audytor Wewnętrzny, wcześniej specjalizując się w dziedzinie zarządzania ryzykiem biznesowym jako konsultant w firmie EY. Maciej jest absolwentem Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Studiował w Nijmegen School of Management oraz na Johannes Gutenberg-Universtaet w Mainz. Posiada dyplom Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Asael Akkerman
Ostatnio Asael doradzał firmom takim jak Coca Cola Europacific Partners przy kompleksowej przebudowie siedziby EMEA w Rotterdamie, Uber przy tworzeniu i wdrażaniu pierwszych globalnych wytycznych dot. miejsca pracy, a także Bayer w opracowaniu post-pandemicznych strategii optymalizacji portfela nieruchomości.
Asael jest także autorem licznych publikacji branżowych, prezentujących innowacyjne podejście do hybrydowych modeli pracy i dynamiki na linii inwestor-najemca. Jego najnowsze opracowania to m.in. "Workplace - an inconvenient truce" (2023) we współpracy z Memoori i Spacewell oraz "Work beyond Place" (2024) napisane wraz z prof. dr. Nickiem Nunningtonem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają przed szkoleniem pakiet materiałów w formie elektronicznej (prezentacja, szablony, case studies).
Jedna godzina szkoleniowa odpowiada 45 minutom (godzina dydaktyczna). Łączna liczba godzin usługi została wyliczona w oparciu o godziny dydaktyczne. Harmonogram zajęć przedstawia czas trwania spotkań w godzinach zegarowych, natomiast rozliczenie usługi następuje w godzinach dydaktycznych.
Zarządzanie środowiskiem pracy (workplace) jest w ramach usługi traktowane jako element polityki HR i narzędzie wspierające procesy zarządzania zmianą, efektywnością i dobrostanem pracowników.
Warunki uczestnictwa
Obecność na minimum 80% zajęć.
Aktywny udział w ćwiczeniach warsztatowych.
Uzyskanie pozytywnego wyniku (min. 60% poprawnych odpowiedzi) z testu końcowego sprawdzającego wiedzę.
Informacje dodatkowe
Dokument potwierdzający ukończenie: Uczestnicy, którzy spełnią powyższe warunki, otrzymają imienne zaświadczenie o ukończeniu usługi, zawierające szczegółowy opis osiągniętych efektów uczenia się.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do aktywnego udziału w usłudze realizowanej zdalnie na platformie Web to Learn niezbędne jest posiadanie przez uczestnika:
- Komputera stacjonarnego lub laptopa z aktualną wersją przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Edge).
- Stabilnego łącza internetowego o przepustowości min. 5 Mbit/s.
- Sprawnych słuchawek (lub głośników) oraz mikrofonu.
- Aktywnej kamery internetowej, której włączenie jest warunkiem uczestnictwa w części warsztatowej.
Przed rozpoczęciem usługi uczestnicy otrzymają drogą mailową link do wirtualnego pokoju szkoleniowego wraz z instrukcją dołączenia.