Zielony Social Media: Tworzenie profesjonalnych treści wideo do social mediów Instagram/Tiktok/Youtube - Budowanie marki osobistej z wykorzystaniem narzędzi AI
Zielony Social Media: Tworzenie profesjonalnych treści wideo do social mediów Instagram/Tiktok/Youtube - Budowanie marki osobistej z wykorzystaniem narzędzi AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób indywidualnych, które z własnej inicjatywy chcą rozwijać swoje umiejętności i kompetencje zawodowe oraz cyfrowe, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki. Obejmuje ono obszary komunikacji, sprzedaży i marketingu z wykorzystaniem mediów społecznościowych oraz AI
Grupę docelową stanowią osoby zainteresowane pracą w sektorze zielonej gospodarki, pracownicy firm ekologicznych i branż związanych ze zrównoważonym rozwojem, specjaliści ds. CSR, osoby zaangażowane w edukację ekologiczną oraz te, które planują otworzyć własną działalność w tej dziedzinie. Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie marketingu w mediach społecznościowych, niezbędne do efektywnego promowania ekologicznych produktów i inicjatyw.
Niniejsza usługa rozwojowa dot. kształcenia zawodowego/przekwalifikowania zawodowego i prowadzi do nabycia zielonych kompetencji.
Podsumowanie Grupa docelowa:
- osoby indywidualne
- osoby bezrobotne
- osoby zatrudnione w MŚP
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego tworzenia profesjonalnych treści wideo w social mediach (Instagram, TikTok, YouTube) zgodnie z aktualnymi trendami i zasadami zrównoważonego rozwoju. Uczestnik zdobędzie wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie: wideomarketingu i budowania marki osobistej z wykorzystaniem AI, stosowania zasad ekologii i efektywności energetycznej w produkcji wideo, promowania zielonej gospodarki i ekoinicjatyw w mediach społecznościowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia rodzaje treści wideo i ich zastosowanie w promocji zielonej gospodarki | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej 3 formaty wideo (film korporacyjny, vertical video, reklama lifestyle) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa zastosowanie każdego formatu wideo w promocji produktów/usług ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia treści wideo (krótkie i długie) w aspekcie budowania świadomości ekologicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady energooszczędnej produkcji treści audiowizualnych | Kryteria weryfikacji Opisuje co najmniej 3 sposoby ograniczenia zużycia energii przy produkcji filmów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje praktyki minimalizujące odpady produkcyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ energooszczędnej produkcji na środowisko i koszty | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie zielonych kompetencji i zielonych miejsc pracy | Kryteria weryfikacji Podaje poprawną definicję pojęć | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 2 przykłady zawodów w sektorze zielonej gospodarki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie zielonych kompetencji w rozwoju rynku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje strategie komunikacji wspierające ekoinicjatywy w social mediach | Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 2 przykłady kampanii CSR/ekologicznych | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Omawia cele i przekaz tych kampanii | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Analizuje elementy komunikacji wspierające zieloną gospodarkę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje i organizuje scenariusz wideo promującego zielone produkty i usługi | Kryteria weryfikacji Tworzy storyboard zawierający min. 5 kluczowych ujęć | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Określa strukturę narracji z elementami ekologicznymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Planuje harmonogram działań z uwzględnieniem efektywności energetycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady optymalnego wykorzystania światła i energii przy produkcji wideo | Kryteria weryfikacji Dobiera źródła światła w sposób ograniczający zużycie energii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między tradycyjnym a energooszczędnym oświetleniem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje nagranie i montaż filmu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Realizuje nagranie zgodnie ze scenariuszem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Montuje film z zastosowaniem energooszczędnych praktyk | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Eksportuje plik w formie zoptymalizowanej (zredukowanym rozmiarze) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole przy planowaniu i realizacji treści wideo | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w pracy zespołowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Dzieli się zadaniami i odpowiedzialnością | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Przestrzega zasad zrównoważonego zarządzania zasobami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje duże modele językowe AI do planowania treści t | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Negocjuje i komunikuje się z klientem, uwzględniając zielone wartości | Kryteria weryfikacji Prezentuje rozwiązania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór proponowanych działań | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Odpowiada na obiekcje klienta w duchu zielonej komunikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Buduje relacje i wspiera działania proekologiczne w organizacji | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady działań proekologicznych do wdrożenia w organizacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby angażowania zespołu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Analizuje potrzeby klienta w zakresie promocji zielonych produktów/usług | Kryteria weryfikacji Dobiera adekwatny format wideo do potrzeb | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje grupę docelową i jej oczekiwania | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje analizę potrzeb klienta w formie briefu przy użyciu dużych modeli językowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Omówienie kluczowych kompetencji zielonych i cyfrowych podczas tworzenia treści wideo w celu budowania social mediów oraz marki osobistej. Część teoretyczna będzie trwała około 2h, część praktyczna 10h. Szkolenie prowadzone jest w godzinach zegarowych, przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia. Szkoleniem jest skonstruowane w taki sposób, że od uczestników nie wymaga się żadnego doświadczenia, prowadzący przekaże całą niezbędną wiedzę podczas szkolenia.
Dzień 1 – część teoretyczno-praktyczna
- Wprowadzenie do zielonych kompetencji i preprodukcja
- definicja zielonych kompetencji i zielonych miejsc pracy,
- rola wideomarketingu w promocji zielonej gospodarki,
- analiza przykładów działań CSR i komunikacji ekologicznej w social mediach.
- (efekty: rozróżnia rodzaje treści, definiuje zielone kompetencje, identyfikuje strategie komunikacji)
- Analiza potrzeb klienta i wycena projektów
- rozmowy z klientem na temat promocji zielonych produktów i usług,
- przygotowanie oferty i kosztorysu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju,
- planowanie działań marketingowych ograniczających ślad środowiskowy przy użyciu dużych modeli językowcyh AI
- (efekty: analizuje potrzeby klienta, ocenia możliwe rozwiązania, komunikuje zielone wartości)
- Praca w grupach nad dokumentacją i planem
- przygotowanie planu działań, wizja lokalna i notatki, praktyczne wykorzystanie GEMINI oraz NotebookLM
- współpraca w zespole i dzielenie się odpowiedzialnością,
- stosowanie zasad efektywnej i ekologicznej organizacji pracy.
- (efekty: współpracuje w zespole, organizuje plan działań, wspiera innych)
- Tworzenie koncepcji i scenariuszy
- analiza przykładu filmu komercyjnego, struktura narracji i kluczowe punkty,
- indywidualne opracowanie koncepcji filmów promujących zielone inicjatywy (film korporacyjny, vertical video, reklama lifestyle),
- projektowanie treści z uwzględnieniem zasad energooszczędnej produkcji.
- (efekty: projektuje i organizuje scenariusz wideo, charakteryzuje zasady energooszczędnej produkcji)
- Budżetowanie i rozwój kompetencji miękkich
- przygotowanie kosztorysu projektu,
- przekazanie zwrotnej informacji klientowi,
- rozwijanie kompetencji negocjacyjnych i komunikacyjnych w kontekście zielonej gospodarki.
- (efekty: negocjuje i komunikuje się z klientem, buduje relacje, wspiera działania proekologiczne)
Dzień 2 – część praktyczna
- Praca na planie w studiu
- obsługa kamery, aparatu i telefonu,
- realizacja nagrań przy minimalizacji zużycia energii i zasobów (wykorzystanie światła dziennego, energooszczędnych akumulatorów),
- stosowanie praktyk ograniczających odpady i nadprodukcję materiałów.
- (efekty: stosuje zasady energooszczędnej produkcji, wykonuje nagranie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju)
- Praca ze światłem i mikrofonami
- dobór sprzętu do warunków nagraniowych,
- wykorzystanie energooszczędnych źródeł światła,
- współpraca z klientem przy realizacji ujęć.
- (efekty: stosuje zasady optymalnego wykorzystania światła i energii, współpracuje w zespole)
- Digitalizacja i postprodukcja
- organizacja materiałów i plików w sposób ograniczający zużycie pamięci i energii,
- montaż nagranego materiału, nagranie lektora, dobór muzyki, ułożenie ścieżki dźwiękowej, wstęp do ELEVEN LABS oraz CAPTIONS AI
- koloryzacja i eksport finalnych klipów przy zachowaniu zasad efektywności energetycznej.
- (efekty: wykonuje montaż filmu, stosuje zasady zrównoważonego rozwoju w pracy cyfrowej)
- Uruchomienie kanału YouTube i promocja treści
- zakładanie i konfiguracja kanału,
- publikacja treści wspierających zieloną gospodarkę,( dobre praktyki)
- omawianie kluczowych kompetencji zielonych i cyfrowych w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- (efekty: opisuje strategie komunikacji proekologicznej, wspiera działania proekologiczne, buduje relacje wokół zielonej gospodarki)
- Podsumowanie i walidacja
- omówienie zdobytej wiedzy, umiejętności i kompetencji,
- test teoretyczny i praktyczna walidacja umiejętności,
- refleksja nad dalszym rozwojem zawodowym w sektorze zielonej gospodarki.
- (efekty: rozróżnia, charakteryzuje, stosuje i współpracuje – zgodnie z pełną listą efektów uczenia się)
Zakres zielonych kompetencji podlegających walidacji
- Wiedza – znajomość zasad zrównoważonego rozwoju i zielonej gospodarki:
- rozróżnianie formatów wideo i ich roli w promocji ekoinicjatyw,
- znajomość pojęcia zielonych kompetencji i zielonych miejsc pracy,
- znajomość zasad energooszczędnej produkcji treści audiowizualnych.
- Umiejętności – praktyczne wykorzystanie wiedzy w procesie produkcji:
- analiza potrzeb klienta w zakresie promocji proekologicznej,
- projektowanie i realizacja scenariusza wideo wspierającego zieloną gospodarkę,
- stosowanie energooszczędnych metod produkcji (światło dzienne, LED),
- montaż i eksport materiałów w sposób zoptymalizowany pod kątem zużycia energii i pamięci.
- Kompetencje społeczne – postawy i zachowania wspierające zielone wartości:
- współpraca w zespole z uwzględnieniem zasad efektywnego i odpowiedzialnego zarządzania zasobami,
- prowadzenie negocjacji i komunikacji z klientami w duchu zielonej gospodarki,
- proponowanie działań proekologicznych w organizacji i motywowanie innych do ich wdrażania.
Metody walidacji zielonych kompetencji
- Test teoretyczny – sprawdza wiedzę dotyczącą definicji zielonych kompetencji, zasad energooszczędnej produkcji i przykładów kampanii CSR.
- Obserwacja w warunkach rzeczywistych – podczas pracy w studiu uczestnik stosuje zasady ograniczania zużycia energii i materiałów oraz współpracuje w zespole zgodnie z zielonymi wartościami
- Prezentacja – podczas pracy w studiu uczestnik stosuje zasady ograniczania zużycia energii i materiałów oraz współpracuje w zespole zgodnie z zielonymi wartościami
ZIELONE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI:
- Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych w kontekście promowania zielonej gospodarki.
- Tworzenie i edycja materiałów wideo z wykorzystaniem zasad wideomarketingu.
- Tworzenie treści oraz materiałów wizualnych wspierających ideę ekologii i zrównoważonego rozwoju.
- Świadomość ekologiczna i szacunek dla środowiska naturalnego.
- Zbieranie, przechowywanie i analiza danych dotyczących efektywności energetycznej, redukcji odpadów i ograniczania emisji gazów cieplarnianych.
- Wdrażanie strategii zwiększających efektywność energetyczną.
- Redukcja, zarządzanie i optymalizacja procesów związanych z odpadami.
- Planowanie działań i ocena efektywności pracowniczej w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- Umiejętność pracy w zespole z naciskiem na ekologiczne cele i wartości.
- Rozwinięte umiejętności komunikacyjne niezbędne w promowaniu zielonych idei.
- Planowanie oparte na logicznym myśleniu i zrównoważonych zasadach zarządzania.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, co umożliwi im dostosowanie swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
Uczestnicy będą mieć do dyspozycji w pełni wyposażone studio wideofilmowe oraz podcastowe.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie i preprodukcja – omówienie zielonych kompetencji i trendów w komunikacji – Typowe rozmowy z klientem, wycena projektów – Praca w grupach Praca w grupach - teoria/praktyka | Prowadzący Paweł Wojtasiński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Planowanie i koncepcja – przygotowanie storyboardu i scenariuszy promujących zieloną gospodarkę - teoria/praktya | Prowadzący Paweł Wojtasiński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Przerwa | Prowadzący Paweł Wojtasiński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Scenariusze projektów – opracowanie koncepcji do 3 formatów (film korporacyjny, vertical video, reklama lifestyle | Prowadzący Paweł Wojtasiński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Budżetowanie i kompetencje miękkie – negocjacje, komunikacja, współpraca w kontekście zielonych wartości | Prowadzący Paweł Wojtasiński | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Nagrania w studiu – praca z kamerą/aparatem/telefonem, energooszczędne wykorzystanie światła -praktyka | Prowadzący Paweł Wojtasiński | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Kanał YT, Postprodukcja i publikacja – montaż, nagranie lektora, dobór muzyki, koloryzacja i eksport | Prowadzący Paweł Wojtasiński | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja - Test wiedzy, prezentacja, obserwacja w warunkach rzeczywistych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 384,62 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 384,62 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Wojtasiński
W ostatnich pięciu latach (2020–2025) zdobył bogate doświadczenie we współpracy z firmami ekologicznymi, startupami zielonej gospodarki oraz organizacjami realizującymi projekty CSR. Realizował kampanie reklamowe promujące zrównoważony rozwój, w których stosował energooszczędne rozwiązania podczas pracy w studiu – m.in. wykorzystanie światła dziennego i minimalizację odpadów produkcyjnych. Prowadził szkolenia i doradztwo w zakresie komunikacji ekologicznej, wdrażania zielonych kompetencji w biznesie oraz efektywnego wykorzystania social mediów do promocji działań proekologicznych.
Jego specjalistyczne umiejętności obejmują m.in. obsługę pakietu Adobe (Premiere Pro, Illustrator, Photoshop, InDesign, Lightroom), narzędzi marketingowych (Wordpress, GetResponse, SEO, Google Ads, Facebook Ads) oraz fotografię produktową i wizerunkową. Dzięki temu łączy wiedzę techniczną z praktyką biznesową, co pozwala uczestnikom zdobywać realne umiejętności zgodne z wymaganiami współczesnego rynku pracy.
Posiada wykształcenie wyższe – tytuł magistra zarządzania zdobyty na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja w formie pdf
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- przykłady moodboardów i storyboardów proekologicznych
- zadania praktyczne w trakcie szkolenia
- ankieta ewaluacyjna po szkoleniu
Szkolenie zwolnione z podatku VAT na podstawie Par.3 ust.1 pkt.14 rozporządzeniu MF z dnia 20.12.2013r
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi