Doświadczenia egzystencjalnie znaczące i logoterapia jako teoria motywacji – rozwój praktyki i kompetencji logoterapeuty - szkolenie
Doświadczenia egzystencjalnie znaczące i logoterapia jako teoria motywacji – rozwój praktyki i kompetencji logoterapeuty - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do specjalistów pracujących w obszarze profesjonalnej pomocy psychologicznej, terapeutycznej i rozwojowej, którzy w swojej pracy stykają się z zagadnieniami sensu, wartości, kryzysów egzystencjalnych oraz motywacji wewnętrznej klientów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji30-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik potrafi pracować z doświadczeniami egzystencjalnie znaczącymi, rozwijazdolność autotranscendencji i autodystansu oraz rozumie logoterapię jako teorię
motywacji, potrafiąc stosować jej elementy w praktyce pomocowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia znaczenie doświadczeń egzystencjalnie znaczących wpracy logoterapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykład doświadczenia egzystencjalnego spośród 4 opisów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dopasowuje definicję doświadczenia egzystencjalnego do opisu przypadku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje rolę osoby pomagacza jako narzędzia pracy i wpływtożsamości na praktykę zawodową. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje element tożsamości wpływający na jakość relacji pomocowej i wskazuje go spośród wymienionych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera przykład postawy pomagacza zgodnej z założeniami logoterapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje autotranscendencję i autodystans jako zasobyrozwojowe logoterapeuty. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawną definicję autotranscendencji spośród podanych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje zachowanie będące przykładem autodystansu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia logoterapię jako teorię motywacji oraz różnicę międzyorientacją na sens a orientacją na przyjemność. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i wybiera przykład zachowania motywowanego wolą sensu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Odróżnia orientację na sens od orientacji na przyjemność spośród podanych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje wartości kierujące decyzjami klienta i ichkonsekwencje motywacyjne. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje wartość do podanego dylematu decyzyjnego z podanych 4 przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje, która decyzja została podjęta w oparciu o wartość, a nie impuls. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje sytuacje z perspektywy sfery wolności i sfery losu. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje, czy przedstawiona sytuacja należy do sfery wolności czy losu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera przykład działania mieszczącego się w obszarze odpowiedzialnościklienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje czynniki wspierające integralność wewnętrzną ispójność działań. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zachowanie zgodne z wartościami i wskazuje je spośród podanych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje czynnik wzmacniający integralność osobistą spośród podanych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki logoterapeutyczne wspierające procesydecyzyjne. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje technikę logoterapii do teoretycznej sytuacji decyzyjnej klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje pytanie wspierające refleksję i odpowiedzialność. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje mechanizmy prokrastynacji i sposobyprzeciwdziałania jej w duchu logoterapii. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykład prokrastynacji egzystencjalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera działanie zgodne z wartością przeciwdziałające odwlekaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje postawę opartą na godności i wspieraniu autonomiiklienta. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zachowanie wspierające autonomię klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje zachowanie naruszające granice lub godność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 — 8 godzin dydaktycznych
Moduł 1 – Osoba pomagacza jako narzędzie pracy (2 godz. dyd.)
Treść:
- Rola własnej osobowości i dojrzałości w pracy pomocowej.
- Kluczowe cechy osoby pomagającej z perspektywy logoterapii.
- Własne doświadczenia jako „materiał” pracy terapeutycznej.
- Autentyczność i spójność w relacji pomocowej.
Metody: mini-wykład, dyskusja, pytania refleksyjne
Moduł 2 – Tożsamość i doświadczenia egzystencjalnie znaczące (2 godz. dyd.)
Treść:
- „Kim jestem jako człowiek?” — autorefleksja w praktyce logoterapii.
- Doświadczenia graniczne (strata, odpowiedzialność, wybór, cierpienie).
- Tożsamość zawodowa a osobista: integracja dwóch obszarów.
- Sens a rozwój wewnętrzny osoby pomagającej.
Metody: case study, praca indywidualna
Moduł 3 – Autotranscendencja, autodystans i wartości w pracy logoterapeuty (2 godz. dyd.)
Treść:
- Autotranscendencja jako zdolność przekraczania siebie.
- Autodystans: dystans wobec własnych uczuć i narracji.
- Rozpoznawanie i realizacja wartości w pracy zawodowej.
- Jak budować przestrzeń wewnętrzną, by „pomagacz” nie spalał się emocjonalnie.
Metody: mini-warsztat, ćwiczenia w grupach
Moduł 4 – Integracja doświadczeń i praktyczne zastosowania (2 godz. dyd.)
Treść:
- Jak przekuć własne doświadczenia w narzędzia pracy.
- Elementy pracy nad poczuciem sensu u siebie i u klienta.
- Świadomość granic, odpowiedzialności i wpływu.
- Wzmacnianie postawy opartej na godności i wartości osoby.
Metody: dyskusja moderowana, praca procesowa
DZIEŃ 2 — 7 godzin dydaktycznych
Moduł 1: Godność człowieka jako fundament pracy (1 godz. dyd.)
Treść:
- Godność jako podstawowa wartość logoterapii
- Rola wartości w budowaniu relacji pomocowej
- Jak godność klienta wpływa na proces motywacyjny
Metody: mini-wykład, dyskusja
Moduł 2: Orientacja na sens a orientacja na przyjemność (1 godz. dyd.)
Treść:
- Dwa podstawowe sposoby motywacji człowieka
- Różnice w podejściu do celu, wysiłku i działania
- Jak rozpoznawać orientację na sens u klienta
Metody: analiza porównawcza, ćwiczenia
Moduł 3: Sfera wolności i sfera losu (1 godz. dyd.)
Treść:
- „Co zależy ode mnie?” — obszar wolności
- „Czego nie mogę zmienić?” — obszar losu
- Wpływ przyjętej perspektywy na poczucie sprawczości i decyzje
Metody: praca w parach, techniki refleksyjne
Moduł 4: Wspieranie integralności osoby (1 godz. dyd.)
Treść:
- Spójność między działaniami a wartościami
- Jak pomagać klientowi wracać do tego, co ważne
- Przeszkody w zachowaniu integralności (chaos, presja, lęk)
Metody: ćwiczenia wartości, praca w grupach
Moduł 5: Poszukiwanie sensu a procesy decyzyjne (1 godz. dyd.)
Treść:
- Jak sens wpływa na jakość decyzji
- Techniki wspierania refleksji i odpowiedzialności
- Dialog sokratejski jako narzędzie doprecyzowania znaczeń
Metody: case study, dialog sokratejski
Moduł 6: Przeciwdziałanie prokrastynacji poprzez sens (1 godz. dyd.)
Treść:
- Mechanizmy prokrastynacji: unikanie, lęk, perfekcjonizm
- Sens jako antidotum na odwlekanie działania
- Praca z priorytetami i odpowiedzialnością
Metody: mini-warsztat, przykłady sytuacyjne
Moduł 7 – WALIDACJA (1 godz. dyd.)
Treść:
- Test wiedzy i umiejętności sprawdzający rozumienie logoterapeutycznych zasad motywacji
- Uczestnicy będą zobowiązani do wypełnienia testu jednokrotnego wyboru, składającego się z minimum 25 pytań
Metody: test ABCD jednokrotnego wyboru
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Osoba pomagacza jako narzędzie pracy | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Tożsamość i doświadczenia egzystencjalnie znaczące | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Autotranscendencja, autodystans i wartości w pracy logoterapeuty | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Integracja doświadczeń i praktyczne zastosowania | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Godność człowieka jako fundament pracy | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Orientacja na sens a orientacja na przyjemność | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Sfera wolności i sfera losu | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Wspieranie integralności osoby | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:25 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Poszukiwanie sensu a procesy decyzyjne | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przeciwdziałanie prokrastynacji poprzez sens | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący Piotr Szczukiewicz | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 535,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 535,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 169,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 169,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Szczukiewicz
Psychologicznej (PTP), szkolenie z zakresu logoterapii V.E. Frankla (KUL) oraz Szkołę Psychoterapii
Par i Rodzin (Laboratorium Psychoedukacji).
Zajmuje się terapią psychologiczną dorosłych i młodzieży oraz terapią małżeńską.
Interesuje się problematyką kryzysów psychicznych i uzależnień.
Z zakresu przedstawionym w karcie usługi w ostatnich 5 latach przeprowadził on ponad 200 godzin
szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 45 minut.
- Przerwy wliczone są do czasu szkolenia.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu.
- Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14).
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Materiały zostaną wysłane klientom mailowo lub otrzymają dostęp do dysku online na którym znajdują się stosowne rzeczy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę, mikrofon i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Parametry łącza sieciowego: szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s. Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 2 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej
b) komputery Mac system Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 2 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego).
Szkolenie prowadzone będzie na platformie Zoom.