Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy- szkolenie
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w różnych sektorach biznesu, które chcą skutecznie rozwijać kompetencje pracowników, planować ich ścieżki rozwoju oraz tworzyć zrównoważone, angażujące i inkluzywne środowisko pracy.
W szkoleniu mogą wziąć udział:
• menedżerowie i liderzy zespołów odpowiedzialni za rozwój talentów i ocenę kompetencji,
• specjaliści HR planujący polityki rozwojowe i systemy wynagrodzeń,
• koordynatorzy i team leaderzy wdrażający działania rozwojowe i projekty specjalne,
• przedsiębiorcy budujący zrównoważone i zaangażowane zespoły.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija kompetencje zawodowe i miękkie uczestników, ucząc tworzenia indywidualnych planów rozwoju, efektywnego samokształcenia, mentoringu oraz zarządzania zespołem w zrównoważonym środowisku pracy. Uczestnicy poznają strategie motywacji, partycypacji, równości, inkluzji i odpowiedzialności społecznej, aby wspierać rozwój osobisty i organizacyjny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe zmiany na rynku pracy; analizuje wpływ tych zmian na pozyskiwanie pracowników; uzasadnia trudności związane z utrzymaniem pracowników w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Wymienia metody oceny potencjału zawodowego; charakteryzuje każdą metodę oceny; dobiera odpowiednie metody do kontekstu firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Opisuje obecne potrzeby firmy; prognozuje przyszłe potrzeby firmy; porównuje bieżące zasoby z przyszłymi potrzebami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy wewnętrznego zróżnicowania pracowników; analizuje korzyści wynikające z tego zróżnicowania; ilustruje przykłady pozytywnego wpływu zróżnicowania na firmę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Opracowuje program rekrutacji i selekcji; tworzy plan wdrożenia nowych pracowników; monitoruje efektywność wdrożonych programów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie narzędzia HR; implementuje procesy monitoringu rozwoju kompetencji; regularnie ocenia i dostosowuje narzędzia do zmieniających się potrzeb organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Projektuje narzędzia HR; testuje rozwiązania w praktyce; dokonuje regularnej ewaluacji i optymalizacji wdrożonych narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje ścieżki kariery; wprowadza programy rozwoju; ocenia efektywność programów na podstawie postępów pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wymienia aspekty zróżnicowania wewnętrznego; ocenia potencjał wynikający z każdego aspektu; implementuje strategie wykorzystania tego potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Organizuje programy wymiany wiedzy; monitoruje proces przekazywania wiedzy ukrytej; minimalizuje ryzyko utraty wiedzy poprzez odpowiednie działania zabezpieczające. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (reskilling). | Kryteria weryfikacji Projektuje działania motywujące do rozwoju; prowadzi kampanie edukacyjne w firmie; monitoruje poziom zaangażowania pracowników w reskilling. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Promuje wartości wspierające kulturę Learning Agility; organizuje szkolenia i warsztaty; regularnie ocenia poziom otwartości pracowników na zmiany i nowe wyzwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1 DZIEŃ. ROZWÓJ KOMPETENCJI 8 godz. teoretycznych
1.Analiza kompetencji
- Określanie kompetencji potrzebnych w organizacji aktualnie i w perspektywie rozwoju strategicznego.
- Metody identyfikowania obecnych umiejętności i obszarów do doskonalenia.
2.Plan rozwoju osobistego
- Indywidualny plan rozwoju uwzględniający:
- cele krótko- i długoterminowe pracownika,
- dopasowanie do celów organizacji.
- Cechy efektywnego planu rozwoju osobistego
- elastyczność,
- dostosowywanie do postępów i zmian w środowisku pracy.
3.Szkolenia i kursy
- Dlaczego udział w szkoleniach, kursach, konferencjach i warsztatach związanych z obszarem zawodowym pracownika nie przynosi oczekiwanych zmian?
- Jak efektywnie zarządzać aktualizacją wiedzy i nowymi umiejętnościami pracowników?
4.Rozwój umiejętności miękkich
- Dlaczego umiejętności miękkie są często równie istotne jak kompetencje techniczne?
- Sposoby wspierania rozwoju umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, zdolność do pracy zespołowej, przywództwo, rozwiązywanie problemów i adaptacja do zmian.
5.Samokształcenie
- Metody i narzędzia przydatne w samokształceniu
- korzystanie z platform edukacyjnych online,
- udział w projektach społecznościowych,
- aktywność w organizacjach branżowych.
- Budowanie środowiska pracy zachęcającego pracowników do samokształcenia.
6.Mentorstwo i coaching
- Umożliwienie pracownikom korzystania z mentorstwa lub coachingowego wsparcia.
- Rozwijanie w organizacji coachingowego stylu zarządzania.
7.Projekty specjalne i zadania rozwojowe
- Przydzielanie pracownikom projektów specjalnych lub zadań, które pozwalają na rozwijanie konkretnych umiejętności i zdobywanie doświadczenia w nowych obszarach.
8.Feedback i ocena wyników
- Regularne udzielanie konstruktywnego feedbacku pracownikom na temat ich postępów i osiągnięć.
- Przeprowadzanie regularnych ocen wyników w celu zidentyfikowania obszarów do dalszego rozwoju.
9.Dostosowywanie do trendów branżowych
- Śledzenie trendów i zmian w branży.
- Dostosowywanie planów rozwoju kompetencji do wymagań rynku pracy.
2 DZIEŃ. ZRÓWNOWAŻONE ŚRODOWISKO PRACY 7,45 godz. teoretycznych; 15 minut praktycznych (walidacja)
1.Zrównoważone wynagrodzenia
- Sprawiedliwość wynagrodzeń
- Zapewnienie sprawiedliwego i równego wynagradzania pracowników, eliminacja dyskryminacji płacowej i zapewnienie transparentności w zakresie polityki płacowej.
- Minimalne wynagrodzenia
- Płacenie pracownikom wynagrodzenia wystarczającego do pokrycia podstawowych potrzeb życiowych, tak aby zapewnić godne warunki życia.
- Wynagradzanie za wyniki
- Stworzenie systemów wynagradzania, które premiują osiągnięcia i efektywność pracowników, co sprzyja motywacji do osiągania lepszych wyników.
- Benefity socjalne i świadczenia
- Oferowanie korzystnych pakietów świadczeń, takich jak ubezpieczenia zdrowotne, plany emerytalne, płatny urlop, co przyczynia się do dobrostanu pracowników.
- Zrównoważona skala wynagrodzeń
- Utrzymywanie umiarkowanej różnicy w wynagrodzeniach między najniższymi a najwyższymi szczeblami hierarchii organizacyjnej w celu zmniejszenia nierówności.
- Zarządzanie wartościami
- Kształtowanie polityki płacowej zgodnie z wartościami organizacji, tak aby wynagradzanie było zgodne z zasadami etycznymi i społecznie odpowiedzialnymi.
- Analiza ryzyka społecznego
- Ocena potencjalnych skutków społecznych wynagrodzeń na pracowników i społeczność, zwłaszcza w kontekście reorganizacji, redukcji zatrudnienia czy innych decyzji biznesowych.
- Dostosowywanie do trendów rynkowych
- Monitorowanie trendów płacowych w branży i na rynku pracy, aby dostosować poziomy wynagrodzeń do obowiązujących standardów.
- Edukacja finansowa pracowników
- Wspieranie edukacji finansowej pracowników, aby pomóc im w zarządzaniu swoimi finansami, oszczędzaniu i inwestowaniu.
- Zrównoważony wpływ na środowisko
- Uwzględnianie aspektów ekologicznych w polityce wynagrodzeń, na przykład premiowanie działań proekologicznych czy redukcji śladu węglowego.
2.Zaangażowanie i motywacja
- Tworzenie warunków do zaangażowania pracowników poprzez:
- klarowną komunikację,
- udział w procesie podejmowania decyzji,
- docenianie ich wkładu i umożliwianie udziału w projektach istotnych dla firmy.
- Regularne monitorowanie i analizowanie poziomu zaangażowania pracowników, satysfakcji z pracy oraz innych kluczowych wskaźników, aby dostosowywać strategie zarządzania zasobami ludzkimi.
3.Partycypacja pracowników
- Umożliwienie pracownikom uczestnictwa w procesie podejmowania decyzji, zwłaszcza w sprawach dotyczących ich warunków pracy.
- Wzmacnianie kompetencji managerów z zakresu przywództwa włączającego.
4.Dywersyfikacja zespołu
- Dążenie do różnorodności w zespole, zarówno pod względem płci, wieku, jak i kultury.
- Tworzenie bardziej kreatywnego i innowacyjnego środowiska pracy.
- Równość i inkluzja
- Promowanie równości i inkluzji w miejscu pracy poprzez eliminowanie dyskryminacji, tworzenie różnorodnych zespołów.
- Zapewnianie równych szans i warunków dla wszystkich pracowników.
5.Zrównoważona redukcja zatrudnienia
- W przypadku konieczności redukcji zatrudnienia, dążenie do podejścia etycznego, przemyślanego i zrównoważonego, zapewniającego wsparcie dla pracowników i minimalizującego negatywne skutki.
6.Odpowiedzialność ekologiczna
- Wdrażanie praktyk biznesowych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, takich jak:
- ograniczanie zużycia energii, recykling, redukcja emisji
- Zrównoważony transport
- Zachęcanie do zrównoważonych środków transportu, takich jak rower, komunikacja publiczna czy carpooling, w celu redukcji negatywnego wpływu na środowisko.
7.Walidacja
Walidacja odbywa się w formie testu teoretycznego realizowanego na ostatnim etapie szkolenia. Test ma na celu weryfikację stopnia przyswojenia wiedzy przekazanej podczas zajęć oraz zrozumienia zasad i technik omawianych w poszczególnych modułach szkoleniowych.
Narzędziem walidacyjnym jest test jednokrotnego wyboru w formie papierowej zawierający pytania zamknięte. Test przeprowadzany jest bezpośrednio po zakończeniu części szkoleniowej, w obecności trenera prowadzącego lub wyznaczonej osoby odpowiedzialnej za weryfikację efektów uczenia się. Warunkiem uzyskania pozytywnego wyniku walidacji jest udzielenie co najmniej 80% prawidłowych odpowiedzi. Za przygotowanie pytań do testu odpowiedzialny jest walidator, natomiast osoba prowadząca rozdaje testy na miejscu szkolenia. Testy po zakończeniu usługi są sprawdzane przez walidatora.
Czas przeznaczony na test: 15 minut.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Szkolenie trwa 16 x 60 minut = 16 godz. zegarowych. Harmonogram szkolenia uwzględnia przerwy w łącznym wymiarze jednej godziny w każdym dniu szkoleniowym.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 1. Analiza kompetencji | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 2. Plan rozwoju osobistego08 | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 3. Szkolenia i kursy | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 4. Rozwój umiejętności miękkich | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 5. Samokształcenie | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 6. Mentorstwo i coaching | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 7. Projekty specjalne i zadania rozwojowe | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 8. Feedback i ocena wyników | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 9. Dostosowywanie do trendów branżowych | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 1. Zrównoważone wynagrodzenia | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 2. Zaangażowanie i motywacja | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 3. Partycypacja pracowników | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 4. Dywersyfikacja zespołu | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 5. Zrównoważona redukcja zatrudnienia | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 6. Odpowiedzialność ekologiczna | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 7. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Gieras
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi