Wycena wartości pojazdu w praktyce - szkolenie
Wycena wartości pojazdu w praktyce - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane dla:
- mechaników i diagności (stanowiska warsztatowe),
- osób odpowiedzialnych za kalkulacje kosztów w serwisach samochodowych,
- osób planujących pracę w dziale obsługi klienta lub likwidacji szkód.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego stosowania aktualnych procedur oceny uszkodzeń, planowania i kalkulacji napraw oraz doboru właściwych technologii napraw blacharsko-lakierniczych w warunkach dynamicznego rozwoju motoryzacji, zaawansowanych systemów sterowania pojazdami i elektromobilności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyszukuje dane techniczne i cenniki części | Kryteria weryfikacji Odnajduje i porównuje ceny części z różnych źródeł | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Selekcjonuje zamienniki i oryginały | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Aktualizuje ceny części w programie kosztorysowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Tworzy szczegółowy kosztorys robocizny | Kryteria weryfikacji Dobiera stawki godzinowe wg producentów i lokalnych regulacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kalkuluje czas pracy wg norm | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Udziela uzasadnienia do decyzji cenowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Analizuje i rozlicza koszty dodatkowe | Kryteria weryfikacji Ujmuje procedury lakiernicze, transportowe, pomocnicze | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia materiały eksploatacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Objaśnia poszczególne pozycje kosztowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Ocenia poprawność i kompletność kosztorysów | Kryteria weryfikacji Weryfikuje spójność pozycji serwisowych i częściowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Porównuje swoje kalkulacje z benchmarkiem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wprowadza korekty przed finalizacją | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Komunikuje kosztorys klientowi i zespołowi | Kryteria weryfikacji Przedstawia pełny kosztorys klientowi w sposób zrozumiały | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Odpowiada na pytania i wyjaśnia pozycje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Reaguje na uwagi i wprowadza zmiany | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cześć teoretyczna:
- Wprowadzenie.
- Oględziny i identyfikacja pojazdu przeznaczonego do wyceny wartości rynkowej.
- Omówienie procedury wyceny wartości rynkowej pojazdów, zakresu stosowania dopuszczalnych korekt podczas wyceny.
- Omówienie procedury wyceny wartości rynkowej pojazdów uszkodzonych w wypadkach drogowych.
Cześć praktyczna:
- Ustalenie wartości rynkowej pojazdów sprawnych technicznie
- i przeznaczonych do sprzedaży.
- Identyfikacja i wybór pojazdu z komputerowych baz danych.
- Korekty wartości rynkowej pojazdu.
- Wpływ kompletacji wyposażenia na wartość rynkową pojazdu.
- Ustalenie wartości pojazdów po wypadku (w stanie uszkodzonym).
- Omówienie protokołu wydruku wyceny.
Walidacja odbywa się po zakończeniu części szkoleniowej w formie obserwacji w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Uczestnicy wykonują samodzielnie zadania praktyczne, m.in.:
- przeprowadzenie oględzin i identyfikacji pojazdu na podstawie danych wejściowych,
- wybór właściwej pozycji z komputerowej bazy danych,
- wykonanie wyceny wartości rynkowej pojazdu sprawnego technicznie,
- wykonanie wyceny wartości pojazdu uszkodzonego po wypadku,
- zastosowanie dopuszczalnych korekt (stan techniczny, wyposażenie, przebieg),
- przygotowanie i interpretacja wydruku wyceny.
Osoba prowadząca walidację obserwuje sposób wykonywania zadań przez każdego uczestnika i na tej podstawie ocenia spełnienie kryteriów weryfikacji przypisanych do efektów uczenia się. Walidację prowadzi inna osoba niż trener realizujący część szkoleniową lub walidacja jest wyraźnie wydzieloną częścią końcową usługi.
Forma, czas trwania i podział godzin
Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej w wymiarze 9 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Łączny czas obejmuje:
- ok. 3 godziny dydaktyczne zajęć teoretycznych,
- ok. 6 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych, w tym czas przeznaczony na walidację efektów uczenia się.
Warunki organizacyjne
Zajęcia odbywają się w sali szkoleniowej wyposażonej w rzutnik multimedialny, ekran/projektor, flipchart oraz dostęp do prądu i Internetu.
Grupa szkoleniowa liczy zazwyczaj 1–10 osób
Każdy uczestnik ma do dyspozycji samodzielne stanowisko komputerowe z dostępem do wykorzystywanego w trakcie szkolenia oprogramowania i baz danych służących do wyceny wartości pojazdów oraz komplet materiałów szkoleniowych (skrypty, przykładowe wydruki wycen).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Wprowadzenie | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Oględziny i identyfikacja pojazdu przeznaczonego do wyceny wartości rynkowej, omówienie procedury wyceny wartości rynkowej pojazdów, zakresu stosowania dopuszczalnych korekt podczas wyceny | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Omówienie procedury wyceny wartości rynkowej pojazdów uszkodzonych w wypadkach drogowych | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Przerwa | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Ustalenie wartości rynkowej pojazdów sprawnych technicznie i przeznaczonych do sprzedaży, identyfikacja i wybór pojazdu z komputerowych baz danych, korekty wartości rynkowej pojazdu | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Wpływ kompletacji wyposażenia na wartość rynkową pojazdu, ustalenie wartości pojazdów po wypadku (w stanie uszkodzonym), omówienie protokołu wydruku wyceny | Prowadzący Michał Sirak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 155,56 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 155,56 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Sirak
w pracach badawczych, co potwierdzają opublikowane artykuły
w czasopismach naukowych oraz liczne wystąpienia z referatami podczas konferencji naukowych. Ustawicznie podnoszę swoje kwalifikację, czego przykładem jest zdobywanie kolejnych dyplomów i certyfikatów. Mocno angażuję się w pracę w stowarzyszeniu rzeczoznawców samochodowych, w którym wykazuję się duża wiedzą teoretyczną, jak również praktyczną z zakresu lakiernictwa samochodowego i techniki samochodowej. Aktualnie jestem trenerem w dużym koncernie motoryzacyjnym, gdzie zapoznaje się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi stosowanymi w motoryzacji.
Prace badawcze
-Badania i ocena wpływu czynników klimatycznych na procesy
zużywania powłok lakierniczych samochodów
Współwykonawca, 2793/24/P, okres realizacji: 2012 ÷ 2014
Kierujący pracą prof. dr hab. inż. Danuta Kotnarowska
-Ocena wpływu czynników eksploatacyjnych na destrukcję powłok
polimerowych
Współwykonawca, 3124/24/M, okres realizacji: 2014 ÷ 2018
Kierujący pracą prof. dr hab. inż. Danuta Kotnarowska
-Badania i ocena kinetyki procesów starzeniowych powłok
akrylowych pod wpływem czynników środowiskowych
Współwykonawca, 3125/24/P, okres realizacji: 2014 ÷ 2018.
Kierujący pracą prof. dr hab. inż. Danuta Kotnarowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma specjalistyczne, drukowane materiały szkoleniowe przygotowane przez zespół ekspertów BETiS w formie skryptu z zakresu procedur przygotowujących do wykonania czynności wyceny i kosztorysowaniu napraw blacharsko-lakierniczych w praktyce.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Kierunek Kariera Zawodowa"
Stawka zwolniona VAT zgodnie §13 ust. 1 pkt. 20 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4.04.2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
Usługa prowadzona jest w formie stacjonarnej w wymiarze 8 godzin zajęć dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna stanowi 45 minut zegarowych).
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi