Studia podyplomowe - Zarządzanie zasobami ludzkimi
Studia podyplomowe - Zarządzanie zasobami ludzkimi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do praktyków HR oraz osób przygotowujących się do pełnienia funkcji menedżerskich w działach personalnych. Ofertę dedykujemy w szczególności:
- Kadrze zarządzającej i Dyrektorom HR, odpowiedzialnym za strategię personalną w organizacji.
- Pracownikom działów HR, specjalistom ds. rekrutacji, kadr i płac oraz rozwoju pracowników, dążącym do awansu i aktualizacji wiedzy.
- Szkoleniowcom, trenerom i coachom, chcącym poszerzyć warsztat o nowoczesne metody zarządzania kapitałem ludzkim.
- Menedżerom liniowym i właścicielom firm, którzy chcą skuteczniej kierować ludźmi i budować zaangażowanie w zespołach.
- Absolwentom i osobom zmieniającym branżę, pragnącym zdobyć praktyczne kompetencje niezbędne do rozpoczęcia kariery w HR.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji03-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi190
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest nabycie praktycznych kompetencji menedżerskich w obszarze ZZL. Uczestnik nauczy się skutecznie kierować zespołami, analizować potencjał pracowniczy oraz wdrażać strategie rozwoju personelu. Studia przygotowują do stosowania nowoczesnych narzędzi HR w procesach rekrutacji, motywowania i oceniania. Absolwent będzie potrafił budować zaangażowanie, rozwiązywać konflikty oraz samodzielnie zarządzać kapitałem ludzkim w organizacji zgodnie z najnowszymi trendami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje potrzeby kadrowe organizacji w odniesieniu do strategii firmy. Tworzy plany zatrudnienia i budżety personalne. Przewiduje fluktuację kadr. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan zatrudnienia na dany rok. Oblicza zapotrzebowanie na etaty (FTE). Szacuje koszty rekrutacji i wdrożenia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Projektuje proces rekrutacyjny i dobiera metody selekcji (wywiad, AC/DC). Prowadzi rozmowy kwalifikacyjne oparte na kompetencjach. Minimalizuje błędy poznawcze w ocenie kandydata. | Kryteria weryfikacji Tworzy ogłoszenie o pracę i profil kandydata. Przeprowadza symulowaną rozmowę rekrutacyjną. Wskazuje adekwatne pytania behawioralne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Sporządza opisy stanowisk pracy i profile kompetencyjne. Dokonuje wartościowania stanowisk. Definiuje zakresy obowiązków i odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji Tworzy profesjonalny opis stanowiska pracy. Opracowuje profil wymagań dla danego stanowiska. Wymienia metody wartościowania pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Stosuje przepisy Kodeksu Pracy w zakresie nawiązywania i rozwiązywania umów. Rozróżnia rodzaje umów i czas pracy. Dba o legalność procesów HR. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje kazus prawny dotyczący wypowiedzenia umowy. Oblicza przysługujący urlop wypoczynkowy. Wskazuje różnice między umową o pracę a B2B. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje wskaźniki rynku pracy (bezrobocie, wynagrodzenia). Oblicza całkowite koszty zatrudnienia pracownika. Monitoruje trendy płacowe (raporty płacowe). | Kryteria weryfikacji Interpretuje dane z raportu płacowego. Oblicza koszt pracodawcy ("duże brutto"). Analizuje atrakcyjność oferty na tle rynku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie strategiczną rolę HR w organizacji. Wspiera menedżerów liniowych w zarządzaniu zespołami. Łączy cele biznesowe z polityką personalną. | Kryteria weryfikacji Definiuje rolę HRBP w strukturze firmy. Proponuje rozwiązania HR wspierające konkretny cel biznesowy. Symuluje rozmowę doradczą z menedżerem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje wizerunek pracodawcy z wyboru. Definiuje EVP (Employer Value Proposition). Projektuje działania wizerunkowe wewnętrzne i zewnętrzne. | Kryteria weryfikacji Opracowuje koncepcję kampanii wizerunkowej. Definiuje unikalne wartości pracodawcy (EVP). Wskazuje kanały komunikacji z kandydatami. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Projektuje badania zaangażowania i satysfakcji. Wdraża działania naprawcze budujące motywację. Zna teorie motywacji i systemy benefitowe. | Kryteria weryfikacji Tworzy ankietę badania satysfakcji. Proponuje plan działań zwiększających retencję pracowników. Dobiera benefity do potrzeb grupy docelowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tworzy modele kompetencyjne dla organizacji. Diagnozuje luki kompetencyjne (Skills Gap). Planuje działania rozwojowe oparte na modelu 70-20-10. | Kryteria weryfikacji Opracowuje matrycę kompetencji zespołu. Wskazuje metody niwelowania luk kompetencyjnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Projektuje ścieżki awansu pionowego i poziomego. Identyfikuje talenty w organizacji (High Potentials). Tworzy plany sukcesji na kluczowe stanowiska. | Kryteria weryfikacji Opracowuje Indywidualny Plan Rozwoju (IPR). Tworzy mapę sukcesji dla stanowiska kierowniczego. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Rozróżnia style kierowania i dopasowuje je do dojrzałości pracownika. Buduje autorytet lidera. Wspiera rozwój podległych pracowników. | Kryteria weryfikacji Analizuje studium przypadku dotyczące stylu zarządzania. Wskazuje cechy przywództwa sytuacyjnego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Diagnozuje kulturę organizacyjną. Zarządza komunikacją wewnętrzną. Kształtuje pożądane postawy pracownicze. | Kryteria weryfikacji Opisuje typy kultury organizacyjnej. Rozwiązuje problem komunikacyjny w zespole (case study). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeciwdziała mobbingowi i dyskryminacji. Promuje różnorodność (Diversity & Inclusion). Postępuje zgodnie z kodeksem etyki zawodowej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przesłanki mobbingu. Opracowuje procedurę antymobbingową. Rozwiązuje dylemat etyczny w HR. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Pełni rolę agenta zmiany w firmie. Komunikuje zmiany w sposób minimalizujący opór. Stosuje modele zarządzania zmianą (np. Kotter). | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan komunikacji zmiany organizacyjnej. Identyfikuje źródła oporu wobec zmian. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozpoznaje źródła i rodzaje konfliktów. Prowadzi mediacje pracownicze. Stosuje techniki negocjacyjne (Win-Win). | Kryteria weryfikacji Przeprowadza symulację mediacji między pracownikami. Stosuje technikę aktywnego słuchania w sporze. Osiąga porozumienie w symulowanych negocjacjach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Planowanie zatrudnienia.
Nabór pracowników – rekrutacja i selekcja,
Analiza pracy, ocena wymagań pracy,
Prawo pracy,
Rynek pracy i koszty pracy,
HR Business Partner,
Employer branding,
Budowanie zaangażowania pracowników,
Zarządzanie kompetencjami zawodowymi,
Planowanie ścieżek karier,
Przywództwo,
Kierowanie zachowaniami w organizacji,
Etyczne aspekty kierowania ludźmi,
Zarządzanie zmianami w organizacji,
Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów pracowniczych
Czas trwania: 2 semestry. Umożliwiają uzyskanie 30 punktów ECTS.
Łączna ilość godzin: 190 godzin dydaktycznych (godzina dydaktyczna trwa 45 minut). Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń oraz wykładów.
Przerwy w zajęciach nie wliczają się do godzin dydaktycznych. Przerwę ustala i komunikuje wykładowca.
Walidacja: słuchacz studiów podyplomowych uzyskuje zaliczenie lub ocenę po zakończeniu każdego przedmiotu. Po zakończeniu zajęć dydaktycznych, uzyskaniu zaliczeń z wszystkich przedmiotów dopuszczany jest do egzaminu końcowego. Po pozytywnym zdaniu egzaminu końcowego uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 20,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy student otrzyma:
- Konto pocztowe o pojemności 50Gb.
- Chmurę OneDrive o pojemności 1Tb w której może przetrzymywać dowolne pliki np. materiały do zajęć czy różne projekty.
- Dostęp do aplikacji Word, Excel, Power Point w przeglądarce - dzięki zastosowaniu Chmury OneDrive studenci mogą wspólnie wykonywać prace grupową.
Warunki uczestnictwa
Wykształcenie wyższe (co najmniej licencjat/inżynier)
– wymagane do podjęcia studiów podyplomowych.
Złożenie kompletu wymaganych dokumentów,
- Formularz rekrutacyjny (dostępny w punkcie rekrutacyjnym - czyli dziekanacie PSW lub Internecie na stronie ww.psw.jaslo.pl),
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub oryginalny dyplom. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą kandydat składa oryginał dyplomu oraz jego tłumaczenie na język polski potwierdzony przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikacje dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego,
- dowód wpłaty czesnego i wpisowego
Opłata za udział w studiach
– zgodnie z cennikiem uczelni (z możliwością dofinansowania z BUR, jeśli uczestnik spełnia kryteria).
Aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie końcowych form sprawdzających
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Uczestnicy muszą posiadać stabilne łącze internetowe o minimalnej prędkości 10 Mbps.
- Wymagany jest komputer, laptop, tablet lub smartfon z dostępem do kamery i mikrofonu.
- Zalecane jest korzystanie z najnowszej wersji przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Edge).
- Zajęcia prowadzone są na platformie Teams
- Platforma e-learningowa zapewnia dostęp do uczestnictwa w zajęciach na żywo oraz konsultacji z wykładowcami.
- Wymagane jest przestrzeganie zasad etykiety online oraz aktywny udział w zajęciach.