Studia podyplomowe - Menedżer e-commerce
Studia podyplomowe - Menedżer e-commerce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do kadry zarządzającej oraz specjalistów, którzy chcą profesjonalnie zarządzać sprzedażą w Internecie. Ofertę dedykujemy w szczególności:
- Właścicielom firm i przedsiębiorcom, planującym przeniesienie biznesu do sieci lub skalowanie obecnej sprzedaży online.
- Dyrektorom handlowym i menedżerom marketingu, odpowiedzialnym za rozwój kanałów sprzedaży i strategie omnichannel.
- Pracownikom działów sprzedaży i obsługi klienta, którzy chcą awansować na stanowiska menedżerskie w sektorze e-commerce.
- Osobom odpowiedzialnym za rozwój produktu, logistykę e-commerce oraz wdrażanie innowacji w firmie. Program dostosowano do potrzeb osób aktywnych zawodowo, pozwalając na zdobycie kompetencji niezbędnych do nadzorowania procesów biznesowych w środowisku cyfrowym.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji03-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi190
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest przygotowanie do pełnienia roli Menedżera E-commerce. Uczestnik zdobędzie kompetencje do zarządzania sklepem internetowym i transformacją cyfrową firmy. Nauczy się projektować strategie sprzedaży online, budować trwałe relacje z klientami oraz wdrażać innowacje technologiczne. Absolwent nabędzie umiejętności analityczne niezbędne do optymalizacji procesów, zwiększania konwersji i skutecznego prowadzenia biznesu w gospodarce cyfrowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje kluczowe modele biznesowe e-commerce (B2B, B2C, D2C). Rozumie specyfikę kanałów sprzedaży cyfrowej. Zna podstawową terminologię branżową. | Kryteria weryfikacji Wymienia różnice między modelem B2B a B2C. Charakteryzuje etapy procesu sprzedażowego online. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje trendy rynkowe i zachowania konsumentów. Identyfikuje konkurencję i kluczowych graczy na rynku. Rozumie otoczenie prawne handlu w sieci. | Kryteria weryfikacji Opisuje aktualne trendy w polskim i światowym e-commerce. Wskazuje regulacje prawne istotne dla e-sklepu (Omnibus, RODO). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje kompleksowy biznesplan przedsięwzięcia e-commerce. Planuje budżet, przychody i koszty (P&L). Ocenia opłacalność inwestycji i ryzyka. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje strukturę przychodów i kosztów. Sporządza analizę SWOT dla nowego sklepu. Prezentuje założenia modelu biznesowego. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Dobiera platformy sprzedaży (własny sklep vs Marketplace). Zarządza polityką asortymentową i dostępnością towarów. Optymalizuje procesy zakupowe (checkout). | Kryteria weryfikacji Porównuje wady i zalety sprzedaży na Allegro/Amazon vs własny sklep. Projektuje ścieżkę zakupową klienta. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Tworzy strategię marketingową 360 stopni dla e-sklepu. Dobiera kanały dotarcia (SEM, SEO, Social Ads). Zarządza budżetem promocyjnym. | Kryteria weryfikacji Opracowuje media plan dla kampanii startowej. Wskazuje wskaźniki (KPI) do mierzenia efektywności promocji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Projektuje strukturę organizacyjną działu e-commerce. Rekrutuje specjalistów i deleguje zadania. Motywuje zespół i rozlicza z wyników. | Kryteria weryfikacji Określa kluczowe kompetencje na stanowiskach w e-commerce. Wyznacza cele (KPI) dla członków zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Interpretuje dane z narzędzi analitycznych (np. GA4) w celu optymalizacji konwersji. Diagnozuje błędy użyteczności sklepu. Dba o Customer Experience (CX). | Kryteria weryfikacji Wskazuje miejsca "ucieczki" klientów w lejku sprzedażowym. Proponuje zmiany w UX na podstawie danych. Oblicza współczynnik konwersji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Nadzoruje działania reklamowe w mediach społecznościowych. Ocenia kreacje reklamowe i ich skuteczność sprzedażową. Buduje wizerunek marki w social media. | Kryteria weryfikacji Weryfikuje poprawność ustawień grupy docelowej w kampanii. Ocenia zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) w social media. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje scenariusze Marketing Automation (np. porzucone koszyki). Buduje strategię komunikacji newsletterowej. Dba o retencję klientów (LTV). | Kryteria weryfikacji Opracowuje sekwencję maili ratujących porzucony koszyk. Projektuje proces segmentacji bazy klientów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI do generowania opisów produktów i grafik. Automatyzuje proces tworzenia treści. Nadzoruje jakość contentu tworzonego przez AI. | Kryteria weryfikacji Generuje opisy produktowe przy użyciu AI zgodne z SEO. Tworzy prompty do generowania grafik reklamowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje proste automatyzacje procesów (np. fakturowanie, powiadomienia). Łączy różne aplikacje biznesowe bez udziału programistów. Zwiększa efektywność operacyjną. | Kryteria weryfikacji Buduje scenariusz automatyzacji (np. w Make/Zapier). Integruje formularz zamówienia z arkuszem lub komunikatorem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozumie mechanizmy silników rekomendacji. Projektuje spersonalizowaną ofertę dla segmentów klientów. Zwiększa wartość koszyka poprzez personalizację. | Kryteria weryfikacji Proponuje metody personalizacji strony głównej sklepu. Wskazuje dane potrzebne do wdrożenia hiperpersonalizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje mechanizmy lojalnościowe oparte o grywalizację. Angażuje klientów poprzez systemy punktowe i wyzwania. Zwiększa częstotliwość zakupów. | Kryteria weryfikacji Opracowuje koncepcję programu lojalnościowego. Wymienia elementy grywalizacji wspierające sprzedaż. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Planuje współpracę z influencerami wspierającą sprzedaż. Rozumie działanie algorytmów cross-selling i up-selling. Mierzy efektywność działań influencerskich. | Kryteria weryfikacji Dobiera influencera do specyfiki produktu. Projektuje mechanizm cross-sellingu w karcie produktu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia do monitoringu cen konkurencji (repricing). Zarządza marżą w zależności od popytu. Reaguje na zmiany rynkowe polityką cenową. | Kryteria weryfikacji Oblicza wpływ obniżki ceny na marżowość. Wyjaśnia zasady dynamicznego ustalania cen (dynamic pricing). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje Unikalną Propozycję Wartości (USP). Analizuje cykl życia produktu technologicznego. Pozycjonuje produkt na rynku e-commerce. | Kryteria weryfikacji Opracowuje Value Proposition Canvas dla wybranego produktu. Wskazuje wyróżniki oferty na tle konkurencji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do sprzedaży oraz podstawy sprzedaży elektronicznej,
Charakterystyka branży e-commerce,
Biznesplan sklepu internetowego,
Sprzedaż internetowa,
Promocja e-commerce
Tworzenie i zarządzanie zespołem e-commerce,
Analityka oraz zarządzanie doświadczeniem użytkownika,
Promocja e-commerce poprzez social media,
Strategie e-mailingowe w e-commerce,
Wykorzystywanie AI do produkcji contentu na potrzeby ecommerce,
Automatyzacja no-code,
Personalizacja i hiperpersonalizacja w e-commerce,
Zastosowanie gier i grywalizacja w e-commerce,
Systemy rekomendacji i influencerzy w e-commerce
Dynamiczne strategie cenowe,
Tworzenie wartości produktów i usług technologicznych
Łączna ilość godzin: 190 godzin dydaktycznych (godzina dydaktyczna trwa 45 minut). Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń oraz wykładów.
Przerwy w zajęciach nie wliczają się do godzin dydaktycznych. Przerwę ustala i komunikuje wykładowca.
Walidacja: słuchacz studiów podyplomowych uzyskuje zaliczenie lub ocenę po zakończeniu każdego przedmiotu. Po zakończeniu zajęć dydaktycznych, uzyskaniu zaliczeń z wszystkich przedmiotów dopuszczany jest do egzaminu końcowego. Po pozytywnym zdaniu egzaminu końcowego uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 20,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy student otrzyma:
- Konto pocztowe o pojemności 50Gb.
- Chmurę OneDrive o pojemności 1Tb w której może przetrzymywać dowolne pliki np. materiały do zajęć czy różne projekty.
- Dostęp do aplikacji Word, Excel, Power Point w przeglądarce - dzięki zastosowaniu Chmury OneDrive studenci mogą wspólnie wykonywać prace grupową.
Warunki uczestnictwa
Wykształcenie wyższe (co najmniej licencjat/inżynier)
– wymagane do podjęcia studiów podyplomowych.
Złożenie kompletu wymaganych dokumentów,
- Formularz rekrutacyjny (dostępny w punkcie rekrutacyjnym - czyli dziekanacie PSW lub Internecie na stronie ww.psw.jaslo.pl),
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub oryginalny dyplom. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą kandydat składa oryginał dyplomu oraz jego tłumaczenie na język polski potwierdzony przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikacje dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego,
- dowód wpłaty czesnego i wpisowego
Opłata za udział w studiach
– zgodnie z cennikiem uczelni (z możliwością dofinansowania z BUR, jeśli uczestnik spełnia kryteria).
Aktywne uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie końcowych form sprawdzających
Informacje dodatkowe
Atuty kierunku Menedżer E-commerce:
- Kadra Praktyków: Nasi wykładowcy to aktywni specjaliści z branży, którzy dzielą się realnym doświadczeniem biznesowym, a nie tylko teorią.
- Dla pracujących: Organizacja studiów jest w pełni dostosowana do potrzeb osób pracujących, umożliwiając godzenie rozwoju kompetencji z karierą zawodową.
- Case Studies: Nauka oparta na analizie rzeczywistych przypadków rynkowych i warsztatach.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Uczestnicy muszą posiadać stabilne łącze internetowe o minimalnej prędkości 10 Mbps.
- Wymagany jest komputer, laptop, tablet lub smartfon z dostępem do kamery i mikrofonu.
- Zalecane jest korzystanie z najnowszej wersji przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Edge).
- Zajęcia prowadzone są na platformie Teams
- Platforma e-learningowa zapewnia dostęp do uczestnictwa w zajęciach na żywo oraz konsultacji z wykładowcami.
- Wymagane jest przestrzeganie zasad etykiety online oraz aktywny udział w zajęciach.