MBA – Master of Business Administration - studia podyplomowe ON-LINE
MBA – Master of Business Administration - studia podyplomowe ON-LINE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Adresatami usługi są właściciele firm oraz kadry kierowniczej w organizacjach sektora biznesowego, społecznego i publicznego. Z usługi mogą skorzystać również osoby planujące uruchomienie własnej działalności gospodarczej lub rozwinięcie aktywności w trzecim sektorze. Mile widziani będą słuchacze, którzy planują zmiany w swoim życiu zawodowym, na przykład przygotowujący się do konkursów na stanowiska kierownicze, a także poszukujący uporządkowanej wiedzy z obszaru zarządzania oraz możliwości zestawienia własnych doświadczeń z aktualnymi kierunkami rozwoju biznesu – zwłaszcza w odniesieniu do ESG (Environmental, Social, Governance) i wyzwań, jakie niesie dla organizacji dążenie do zrównoważonego rozwoju i troski o środowisko naturalne.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji13-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi248
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "MBA – Master of Business Administration - studia podyplomowe ON-LINE" potwierdza nabycie kompetencji stosowania odpowiednich metod i technik menadżerskich. Potwierdza przygotowanie do samodzielnego podejmowania strategicznych decyzji biznesowych, efektywnego zarządzania zespołami oraz skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego rynku. Usługa jest ukierunkowana na kształcenie przyszłych liderów biznesu, wyposażając ich w niezbędne umiejętności zarządcze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchacz stosuje odpowiednie metody i techniki menedżerskie | Kryteria weryfikacji Korzysta z różnych metod i technik zarządzania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz podejmuje strategiczne decyzje biznesowe | Kryteria weryfikacji Prowadzi negocjacje biznesowe i podejmuje strategiczne decyzje | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz dokonuje krytycznej analizy, oceny i twórczej interpretacji zjawisk i procesów zarządzania, w tym zarządzania finansami, w różnej skali, z wykorzystaniem metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych | Kryteria weryfikacji Analizuje dane i wskaźniki finansowe z uwzględnieniem uwarunkowań kontekstowych.Interpretuje złożone zjawiska w oparciu o metody analityczne i symulacyjne. Formułuje rekomendacje na podstawie przeprowadzonych analiz | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz planuje i kontroluje realizację projektów i programów oraz zarządza portfelem projektów | Kryteria weryfikacji • Przygotowuje założenia i harmonogram projektu.• Monitoruje postęp i modyfikuje plan działań. • Zarządza ryzykiem i zasobami projektowymi | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz dokonuje oceny wpływu otoczenia na zjawiska i procesy zarządzania, opisuje mechanizmy psychospołeczne oraz podejmuje decyzje zarządcze, zwłaszcza strategiczne, uwzględniając nowe trendy w zarządzaniu | Kryteria weryfikacji • Analizuje trendy i otoczenie rynkowe (PESTEL, SWOT).• Uwzględnia uwarunkowania społeczne i psychologiczne w decyzjach. • Argumentuje wybór strategii zarządczej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz dokonuje holistycznej oceny sytuacji (w tym oceny ekonomicznej) | Kryteria weryfikacji • Zintegrowane podejście do analizy – uwzględnienie finansów, HR, logistyki.• Umiejętność oceny ryzyka i korzyści decyzji. • Wskazanie możliwego wpływu technologii na wyniki | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz tworzy zespoły zadaniowe i zarządza nimi posługując się normami i standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli na poziomie zintegrowanym | Kryteria weryfikacji • Dobór członków zespołu w zależności od celu.• Ustanowienie procedur i ról w zespole. • Ocena skuteczności przywództwa i komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz samodzielnie opracowuje i prezentuje projekt końcowy, wykorzystując zdobytą wiedzę i umiejętności w celu rozwiązania konkretnego problemu praktycznego lub teoretycznego | Kryteria weryfikacji • Zastosowana wiedza specjalistyczna jest adekwatna do tematu.• Rozwiązanie problemu (praktycznego lub teoretycznego) jest poprawne i uzasadnione. • Słuchacz udziela odpowiedzi na pytania komisji dotyczące pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz nadzoruje i weryfikuje przestrzeganie przez przedsiębiorstwo regulacji dotyczących ochrony środowiska | Kryteria weryfikacji Słuchacz identyfikuje i formułuje dobre praktyki w zakresie ochrony środowiska, oceniając ich oddziaływanie na funkcjonowanie organizacji oraz otoczenie społeczne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów Master of Business Administration - MBA ON-LINE :
1. | Jak zmienia się świat - zmiana paradygmatów we współczesnym zarządzaniu |
2. | Zarządzanie strategiczne |
3. | Zarządzanie kapitałem ludzkim |
4. | Rachunkowość i finanse |
5. | Kompetencje menedżerskie |
6. | Marketing |
7. | Rozwój osobisty i zawodowy |
8. | Biznes międzynarodowy |
9. | Zarządzanie ryzykiem |
10. | Negocjacje biznesowe |
11. | Zarządzanie projektami |
12. | Psychologia w zarządzaniu i biznesie |
13. | Przywództwo w zarządzaniu |
14. | Cyberbezpieczeństwo |
15. | Zagadnienia dostępności w zarządzaniu |
16. | Źródła inspiracji - katalog dobrych praktyk |
17. | Linkedln jako narzędzie networkingu i budowania marki osobistej |
18. | Społeczna Odpowiedzialność biznesu; Zrównoważony Rozwój z perspektywy zarządzania CSR/ESG |
19. | Warsztaty mentoringowe - przygotowanie do opracowania projektu końcowego |
Łączna liczba godzin dydaktycznych - 248 (są to godziny dydaktyczne; 1 godzina dydaktyczna trwa 45 minut)
Liczba godzin zajęć teoretycznych - 108
Liczba godzin zajęć praktycznych - 140
Usługa przygotowuje do samodzielnego podejmowania strategicznych decyzji biznesowych, efektywnego zarządzania zespołami oraz skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego rynku.
Studia odbywają się w formule zdalnej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.
Liczba semestrów: 2
Minimalna liczba punktów ECTS: 30
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi
Dokument potwierdzający ukończenie studiów: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, średnio co dwa tygodnie.
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów z udziałem trenerów.
Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych MBA jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów oraz przygotowaniem i obroną projektu końcowego.
Walidacja - obrona projektu końcowego - luty 2027 r.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 28,23 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 28,23 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Kinga Rogala-Gutowska
Jestem przedsiębiorczynią. Uczę jak sprzedawać i jak robić to z przyjemnością. Wspieram w rozwoju zarówno indywidualne osoby jak i mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Jestem 100% praktykiem biznesu, od ponad 15 lat pracuję w sprzedaży i rekrutacji. Na co dzień wspieram moich klientów w rekrutacji na stanowiska sprzedażowe, administracyjne i HR. Prowadzę również szkolenia dla firm z zakresu sprzedaży, rekrutacji i budowy dochodowych marek osobistych.
mgr Szymon Włodarczyk
Prezes oraz współwłaściciel Spółki Hemplab, która ze startup’u przekształciła się w silny podmiot na rynku producentów suplementów diety. Od początku kariery zarządzający procesami internacjonalizacji przedsiębiorstw. Swoim doświadczeniem obejmuje branże suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych, FMCG, shopfitting oraz nieruchomościową.
Aktualnie wykładowca przedmiotów z zakresu Marketingu i Zarządzania na WSPA w Lublinie.
mgr inż. arch. Rafał Sadownik
mgr Piotr Waszak
Prowadzący zajęcia MBA.
mgr Marek Świć
mgr Marta Szymańska-Jarosz
dr Anna Spoz
Specjalizuje się w dziedzinie finansów, w szczególności zrównoważonych finansów, finansach przedsiębiorstw, rachunkowości i podatkach. Autor i współautor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu finansów, rachunkowości, sprawozdawczości i zarządzania.
W roku akademickim 2025/2026 wykładowca na kierunku MBA, Rachunkowość budżetowa, Rachunkowość i finanse.
dr Andrzej Borowski
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, absolwent Master of Business Administration w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, absolwent finansów i bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz ekonomii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, a także studiów doktorskich na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi oraz kształcące trenerów biznesu, odbył w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji.
Zawodowo związany z administracją samorządową w Lublinie, gdzie piastuje stanowisko Dyrektora Wydziału Komunikacji. Autor licznych publikacji naukowych, w wydawnictwach zarówno krajowych jak i zagranicznych. Prelegent na wielu konferencjach naukowych. Ekspert ds. Wspólnej Metody Samooceny CAF stosowanej w administracji publicznej.
Swoją wiedzę przekazuje studentom od 2009 r. Prowadzi zajęcia na studiach wyższych i podyplomowych, m. in. z zarządzania zasobami ludzkimi, kultury organizacyjnej, zarządzania finansami, w tym publicznymi, ekonomii oraz seminarium dyplomowe na kierunkach administracja oraz zarządzanie.
Wykładał m. in. w: Pontifical University of Salamanca w Hiszpanii, University of Mauritius na Mauritiusie, Polytechnic Institute of Lisbon w Portugalii, University of Split w Chorwacji, West University of Timisoara w Rumunii.
mgr Bogdan Łukasik
Współtwórca Modern Expo Group – holdingu, który stał się liderem w Europie Środkowej i Wschodniej, dostarczając swoje produkty do ponad 65 krajów i współpracując z największymi światowymi detalistami. Pod jego kierownictwem firma rozwinęła zakłady produkcyjne m.in. w Polsce, na Ukrainie i w Niemczech oraz rozszerzyła ofertę od tradycyjnych mebli sklepowych po innowacyjne rozwiązania cyfrowe i smart dla handlu detalicznego.
Doskonały menedżer, wizjoner i organizator, w którego słowniku nie ma słowa „niemożliwe”. Łączy pragmatyzm w działaniu z odwagą biznesową, inspirując współpracowników pasją i zaangażowaniem. Szczególną wagę przykłada do innowacyjności, pracy zespołowej oraz zrównoważonego rozwoju zgodnego z zasadami ESG.
Od 5 grudnia 2022 roku pełni funkcję Konsula Honorowego Republiki Czeskiej w Lublinie, wspierając rozwój współpracy gospodarczej, kulturalnej i naukowej między Polską a Czechami.
mgr Paweł Prokop
W dalszym ciągu pracuje w WSPA jako wykładowca.
dr Mariusz Sagan
Ekspert i praktyk w zakresie stymulowania rozwoju strategicznego, promowania przedsiębiorczości, opracowywania strategii rozwoju miast i przyciągania inwestorów międzynarodowych.
Od 2009 roku wykładowca w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz w innych uczelniach, w tym na programach MBA.
Autor i współautor ponad 100 publikacji z zakresu rozwoju regionalnego i strategii miast, biznesu międzynarodowego oraz zarządzania przedsiębiorstwem, w tym znacznej liczby artykułów w czasopismach amerykańskich i brytyjskich, m.in. w Cross Cultural Management, Managing Service Quality, Marketing Education Review, Chinese Management Studies. Wyniki swoich badań prezentował na konferencjach w kilkunastu krajach świata, m.in. w Chinach, USA, Rosji, Ukrainie, Gruzji, Portugalii, itp. W latach 2014-2016 członek Global Advisory Board w Center for Leadership and Management na Rutgers University w USA.
dr Waldemar Suszyński
Najważniejsze informacje:
Instruktor Akademii Sieciowej CISCO: CCNA (od 2001), CCNA Security i CCNP (od 2009), Pełen zakres szkoleń Akademii sieciowe CISCO od 2010.
Nagrody: Instructor Recognition „Best of Nation” (Najlepszy Instruktor Akademii Sieciowych CISCO w Polsce) Budapeszt 2011.
Nagroda Akademii Sieciowych CISCO Instructor Excellence Award 2015 i 2017
Certyfikaty zawodowe Enterasys (uczestnictwo w sześcio-tygodniowych szkoleniach w USA – 2013-2014: ECE-Networking, ECE-Network_Security, ECE-Switch_Routing, ECS-Advanced_Routing, ECS-IPv6_Networking, ECS-NAC, ECS-Policy, ECS-Routing ECS-Switching_NMS, ECS-Wireless, ECUI – Enterasys University Instructor.
Opiekun merutoryczny i wykładowca na kierunku Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa oraz wykładowca przedmiotu "Cyberbezpieczeństwo" na studiach podyplomowych MBA w roku akademickim 2025/2026.
mgr Krzysztof Łątka
Posiada certyfikat menedżera zarządzania projektami – PRINCE2 i programami – MSP. Jest akredytowanym trenerem i egzaminatorem Systemu VCC oraz współautorem podręcznika w zakresie zarządzania projektami grantowymi.
W latach 1996–2005 pracował jako dziennikarz, menedżer projektów medialnych i marketingowych. W latach 2004-2005 był redaktorem naczelnym Radia Centrum 98,2 FM.
W latach 2007–2020 pracował w Urzędzie Miasta Lublin. W 2007 roku objął stanowisko Sekretarza Miasta. W latach 2011–2019 był dyrektorem Wydziału Projektów Nieinwestycyjnych, odpowiedzialnym za pozyskiwanie środków grantowych i zarządzanie projektami rozwojowymi. Od 2012 roku współtworzył koncepcję i koordynował program Centrum Kompetencji Wschodnioeuropejskich, w ramach którego odbyło się osiem edycji Kongresu Inicjatyw Europy Wschodniej.
W 2003 roku był współzałożycielem spółki ENZO. Od 2012 roku prowadzi działalność gospodarczą w ramach konsorcjum Most Biznesu, wspierającą przedsiębiorców z Europy Wschodniej. Od 2020 roku jest współwłaścicielem i członkiem zarządu spółki Medimost. Wykładowca na kierunku MBA w roku akademickim 2025/2026.
mgr Aneta Fusiara
dr Małgorzata Jedynak
Psychoterapeuta, coach. Wykładowca na kierunku MBA w roku akademickim 2025/2026.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nagrania VOD. Zajęcia odbywają się zdalnie w czasie rzeczywistym i są nagrywane, w związku z czym istnieje możliwość odtworzenia ich w późniejszym czasie.
Materiały zamieszczone w dowolnym formacie na platformie zdalnego nauczania (poprzez termin materiały dodatkowe należy rozumieć np. prezentacje, pliki pdf., przygotowane przez trenerów dostępne na Platformie, z których Uczestnik może korzystać w trakcie lub po zajęciach).
Oświadczenia i zobowiązania Uczestnika Usługi BUR
1. Uczestnik oświadcza, że przed zawarciem umowy z Dostawcą usługi - WSPA zapoznał się oraz akceptuje treść:
1) Zarządzenia nr 13/R/WSPA/2025-2026 w sprawie ustanowienia "Promocji świątecznej" oraz "Promocji noworocznej" dla kandydatów na studia podyplomowe w roku akademickim 2025/2026 (WAŻNE! Zniżki na studia nie dotyczą zgłoszeń przez BUR);
2) Zarządzenia nr 14/R/WSPA/2025-2026 w sprawie wysokości i terminów opłat wpisowego i czesnego dla Słuchaczy studiów podyplomowych, którzy rozpoczęli naukę w semestrze letnim w roku akademickim 2025-2026;
3) Regulaminu Studiów Podyplomowych.
2. Zarządzenia i Regulamin, o których mowa powyżej zostaną przekazane Uczestnikowi do zapoznania się przed zawarciem Umowy z WSPA, w momencie rejestracji poprzez stronę internetową - https://wspa.pl/rekrutacja/.
3. Zarządzenia i Regulamin, o których mowa powyżej dostępne są także na stronie internetowej Uczelni WSPA – www.https://wspa.pl/
Informacje dodatkowe
Harmonogram zajęć zostanie uzupełniony najpóźniej 7 dni przed pierwszym zjazdem.
Planowany termin walidacji - II połowa lutego 2027 r. Dokładny termin walidacji/obrony projektu końcowego zostanie ustalony w II semestrze.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa WSPA Lublin. Wszystkie zajęcia odbywają się zdalnie w czasie rzeczywistym i są nagrywane, w związku z czym istnieje możliwość odtworzenia ich w późniejszym czasie.
Platforma działa poprawnie w nowych wersjach przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
W przypadku używania starszych wersji, niektóre funkcjonalności mogą działać nieprawidłowo.
Do wyświetlania niektórych treści multimedialnych potrzebny jest Adobe Flash Player.
System dla smartfonów:
Co najmniej Android 10 lub iOS 14
System dla tabletów:
Co najmniej Android 10 lub iPadOS 14
System i oprogramowanie dla komputerów: co najmniej Windows 10 wraz z przeglądarką nie starszą niż Chrome 85 lub Frefox 85
System dla urządzeń Mac (Apple): co najmniej macOS Catalina (10.15.7)
Procesor minimum 2GHz oraz pamięć RAM minimum 4GB
Łącze internetowe o przepustowości - pobieranie minimum 2Mb/s, wysyłanie minimum 1Mb/s