Kurs Otwarta buzia u dziecka – diagnostyka i terapia
Kurs Otwarta buzia u dziecka – diagnostyka i terapia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Szkolenia z terapii otwartej buzi u dzieci są kierowane do specjalistów pracujących z niemowlętami i dziećmi w wieku wczesnorozwojowym, w tym:
- fizjoterapeutów,
- logopedów i neurologopedów,
- specjalistów zajmujących się terapią oralną i problemami ssania, połykania oraz oddychania,
- osteopatów i terapeutów manualnych,
- studentów fizjoterapii i medycyny,
- konsultantów laktacyjnych.
Kurs terapii otwartej buzi u dzieci sprawdzi się zarówno u doświadczonych terapeutów, jak i u osób, które chcą pogłębić wiedzę w kierunku terapii niemowląt.
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej, jednak obligatoryjne jest wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
Usługa kierowana jest również do uczestników projektów: Małopolski pociąg do kariery, Przepis na Rozwój, Kierunek Rozwój, Strefa Rozwoju 3.0, Lubuskie Bony Rozwojowe, Apetyt
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu Otwarta buzia u dziecka jest przygotowanie terapeuty do samodzielnej, precyzyjnej i bezpiecznej pracy manualnej z niemowlętami, u których występuje otwarta buzia, zaburzenia toru oddechowego lub napięcia w obrębie twarzoczaszki, szyi i klatki piersiowej.Ten kurs pediatryczny kładzie nacisk na zrozumienie powiązań pomiędzy czaszką, przeponą, szyją i strukturami twarzoczaszki, dzięki czemu uczestnik potrafi ocenić źródłową przyczynę problemu, a nie tylko jego widoczny objaw.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje założenia terapii otwartej buzi u dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje anatomiczne/fizjologiczne uwarunkowania problematyki otwartej buzi u dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia przyczyny strukturalne, czynnościowe i oddechowe otwartej buzi u dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje fizjologiczny wzorzec oddychania u dzieci i powiązania między klatką piersiową, szyją i czaszką | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje budowę i rozwój czaszki dziecka na różnych etapach ontogenezy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo prowadzi diagnostykę i terapię w zaburzeniach funkcji ustno-twarzowych u niemowląt i małych dzieci | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje i przeprowadza ocenę palpacyjną czaszki, szyi i klatki piersiowej dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo stosuje techniki pracy z membranami czaszki i kością potyliczną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo stosuje techniki pracy z przeponą, płucami oraz mobilizacją klatki piersiowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo stosuje techniki pracy z szyją, powięzią głęboką szyi oraz połączeniem C0–C1 | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo stosuje techniki mobilizacji twarzoczaszki oraz pracy z kością sitową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje kompetencje społeczne podczas wykonywania terapii dysfunkcji ustno-twarzowych u niemowląt i małych dzieci | Kryteria weryfikacji Uczestnik komunikuje się z małym pacjentem, uwzględniając aspekty emocjonalne i fizyczne podczas zabiegu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kształcenie ma charakter stacjonarny i trwa 1 dzień. Są to zajęcia teoretyczno-praktyczne. Uczestnicy pracują w parach i wykonują poznane techniki na sobie nawzajem, pracując pod okiem Instruktora przy kozetkach, znajdujących się w sali.
Szkolenia z terapii otwartej buzi u dzieci są kierowane do specjalistów pracujących z niemowlętami i dziećmi w wieku wczesnorozwojowym, w tym:
- fizjoterapeutów,
- logopedów i neurologopedów,
- specjalistów zajmujących się terapią oralną i problemami ssania, połykania oraz oddychania,
- osteopatów i terapeutów manualnych,
- studentów fizjoterapii i medycyny,
- konsultantów laktacyjnych.
Kurs terapii otwartej buzi u dzieci sprawdzi się zarówno u doświadczonych terapeutów, jak i u osób, które chcą pogłębić wiedzę w kierunku terapii niemowląt.
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej, jednak obligatoryjne jest wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
Usługa kierowana jest również do uczestników projektów: Małopolski pociąg do kariery, Przepis na Rozwój, Kierunek Rozwój, Strefa Rozwoju 3.0, Lubuskie Bony Rozwojowe, Apetyt na Rozwój, Sądeckie Bony Szkoleniowe II, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Tarnowskie Bony Rozwojowe, Strefa Rozwoju Łódzkiej strefy ekonomicznej oraz uczestników innych projektów.
Kurs trwa łącznie 10 godzin szkoleniowych, które są ujęte w harmonogramie. Liczba godzin szkolenia została podana w godzinach szkoleniowych (1h szkoleniowa = 45 minut).
Przerwy
Przerwy o łącznym czasie 1 godziny zegarowej i 15 minut nie są wliczone do czasu kursu.
Przerwy ujęte w harmonogramie (niewliczone do czasu kursu) nie zostały ujęte oddzielnie ze względu na praktyczny charakter kursu. Osoba prowadząca szkolenie robi je w momencie zakończenia danego etapu zabiegu. Tempo wykonywania zabiegu może się różnić dla każdego uczestnika, więc nie ma możliwości podania precyzyjnego czasu rozpoczęcia i zakończenia przerwy.
Program
Program szkolenia obejmuje część teoretyczną i praktyczną, w tym tematy:
- Rozpoczęcie kursu, omówienie problematyki z perspektywy możliwości terapeutycznych oraz wstęp do pracy w podjęciu ’ Cranial Field ’.
- Sesja praktyczna:
- ćwiczenie centrowania
- trening zdolności palpacyjnych
- Wykład: Czaszka dziecka na różnych etapach rozwoju oraz wpływ powodu na możliwe dysfunkcje
- Sesja praktyczna:
- topografia czaszki
- technika pracy z membranami czaszki
- technika pracy z kością potyliczną
- Wykład: Klatka piersiowa oraz fizjologiczny wzorzec oddychania u dzieci
- Sesja praktyczna:
- topografia klatki piersiowej
- technika pracy z przeponą
- technika rozprężania płuc u dzieci po ciężkim porodzie
- techniki mobilizacji klatki piersiowej
- Wykład: Szyja oraz połączenie pomiędzy czaszką, a klatką piersiową.
- Sesja praktyczna:
- topografia szyi
- technika pracy z powięzią głęboka szyi
- technika uwalniania połączenia C0-C1
- technika pracy z górnym otworem klatki piersiowej
- Wykład: Twarzoczaszka oraz górne drogi oddechowe.
- Sesja praktyczna:
- topografia twarzoczaszki
- technika pracy z kością sitową – 2 warianty
- technika mobilizacji twarzoczaszki
- Pytania od grupy
- Walidacja
Walidacja. Walidacja w formie testu odbywa się na zakończenie kursu. Obserwacja w warunkach symulowanych odbywa się poprzez zebranie nagrań podczas wykonywania wybranych ćwiczeń praktycznych. Testy i nagrania są sprawdzane przez osobę prowadzącą walidację najpóźniej w dzień następujący po kursie i wtedy znane są wyniki walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 1-4. | Prowadzący Mateusz Mierzejewski | Data realizacji zajęć 04-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 5-6. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący Mateusz Mierzejewski | Data realizacji zajęć 04-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkty 7-8. W bloku szkol. uwzględniono 45 min. przerwy | Prowadzący Mateusz Mierzejewski | Data realizacji zajęć 04-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – punkt 9-11. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. Przerwy | Prowadzący Mateusz Mierzejewski | Data realizacji zajęć 04-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 80,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Mierzejewski
Uczestniczył w wielu kursach z zakresu terapii holistycznej, terapii manualnej oraz akupunktury.
Akupunktura i terapie komplementarne w praktyce fizjoterapeuty
Akupunktura Równoważenia metodą dr Tana moduł I-II
Geodynamiczny Refleksologiczny Algorytm Leczniczy (GRAL) moduł I-II
Visceral manipulations in an applied physiologic approach
Akupunktura ucha w schorzeniach narządu ruchu
Medycyna manualna moduł IV: Stany trudne
Medycyna manualna moduł III: Łańcuchy synkinetyczne
Medycyna manualna moduł II: Pinoterapia i igłoterapia
Medycyna manualna moduł I: Podstawy Medycyny
Body Work: Stabilizacja głęboka
Manipulacje nerwowo-mięśniowe moduł I
Terapia cranio-sacralna
Igłoterapia Sucha
Dietetyka i suplementacja
Strukturalno-funcjonalna terapia trzewi
Pinopresura
Zarządzanie Układem Odpornościowym
Terapia Manualna Kręgosłupa część I-II
Trening funkcjonalny: Odcinek piersiowy kręgosłupa i oddychanie w sporcie i rehabilitacji
MTG
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Do kursu każdy uczestnik otrzymuje:
- obszerny skrypt z materiałami dydaktycznymi
- narzędzia do pracy podczas kursu
- certyfikat ukończenia kursu w języku polskim
- zaświadczenie MEN-III/1
Warunki uczestnictwa
- Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR, prosimy o kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia dostępności miejsc. Prosimy o kontakt mailowy spasja@spasja.pl lub telefoniczny.
- Obowiązkowy jest zapis poprzez stronę https://spasja.pl. Procedura opisana jest na stronie. Tylko zapis na stronie dostawcy usług gwarantuje rezerwację miejsca na kursie.
- Przy zapisie przez stronę www.spasja.pl należy wybrać przelew tradycyjny, ale bez wykonywania go
- W komentarzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
- Po wysłaniu formularza i potwierdzeniu zapisu przez organizatora, można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
- Wymagane jest przeczytanie i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych SPASJA.
Informacje dodatkowe
- Kurs odbywa się w języku polskim
- Zwolnienie z VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)
- Liczba godzin szkolenia została podana w godzinach szkoleniowych (1h szk.= 45 minut)
- Przerwy ujęte w harmonogramie (niewliczone do czasu kursu) nie zostały ujęte oddzielnie ze względu na praktyczny charakter kursu. Osoba prowadząca kurs robi je w momencie zakończenia danego etapu zabiegu. Tempo wykonywania zabiegu może się różnić dla każdego uczestnika, więc nie ma możliwości podania precyzyjnego czasu rozpoczęcia i zakończenia przerwy.
- Walidacja w formie testu odbywa się na zakończenie kursu. Obserwacja w warunkach symulowanych odbywa się poprzez zebranie nagrań podczas wykonywania wybranych ćwiczeń praktycznych. Testy i nagrania są sprawdzane przez osobę prowadzącą walidację najpóźniej w dzień następujący po kursie.
- Koszt szkolenia nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową
- Wymagane uczestnictwo w minimum 80% zajęć
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Sala szkoleniowa spełnia wymogi Sanepidu i Straży Pożarnej: bezpieczne i higieniczne warunki pracy.