Rola empatii w kontakcie z pacjentami placówki medycznej oraz techniki zarzadzania emocjami w pracy z trudnym pacjentem - szkolenie.
Rola empatii w kontakcie z pacjentami placówki medycznej oraz techniki zarzadzania emocjami w pracy z trudnym pacjentem - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do personelu medycznego oraz pracowników placówek ochrony zdrowia mających bezpośredni kontakt z pacjentami, w szczególności: rejestratorów/-ek medycznych, pielęgniarek, lekarzy, opiekunów medycznych, terapeutów oraz pracowników administracyjnych. Grupa docelowa obejmuje zarówno osoby rozpoczynające pracę w sektorze medycznym, jak i tych, którzy chcą rozwijać kompetencje miękkie w zakresie komunikacji i zarządzania emocjami w pracy z pacjentem.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji30-08-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego prowadzenia empatycznej komunikacji z pacjentami oraz skutecznego radzenia sobie z emocjami w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Dzięki zdobytym umiejętnościom uczestnicy będą potrafili budować relacje oparte na zaufaniu, utrzymać profesjonalizm w kontakcie z wymagającym pacjentem oraz stosować techniki wspierające spokój i opanowanie w codziennej pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje empatyczne i nieempatyczne zachowania w kontaktach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje, które wypowiedzi są zgodne z empatycznym podejściem do pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zachowania personelu sprzyjające budowaniu relacji opartych na zaufaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady błędnych reakcji na emocje pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Definiuje techniki zarządzania emocjami i dopasowuje je do sytuacji w pracy z trudnym pacjentem. | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednią technikę do konkretnej sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje, które reakcje są impulsywne i nieprofesjonalne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocenia, która technika może zapobiec eskalacji konfliktu w danym przypadku. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje opis sytuacji i wybiera najlepszą strategię zarządzania emocjami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje, które działania pomagają odzyskać spokój i koncentrację w kontakcie z pacjentem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie składa się z dwóch uzupełniających się modułów tematycznych, podzielonych na dwa dni dydaktyczne. Pierwszy dzień koncentruje się na zrozumieniu i praktycznym zastosowaniu empatii w codziennej pracy z pacjentami – zarówno na poziomie komunikacji, jak i postawy zawodowej. Drugi dzień poświęcony jest rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami w kontakcie z tzw. „trudnym pacjentem” – poprzez rozpoznawanie typów zachowań, modelowanie postawy asertywnej oraz wdrażanie technik samoregulacji emocjonalnej. Szkolenie ma charakter warsztatowy, z dużym naciskiem na praktyczne ćwiczenia, symulacje i analizę przypadków. Program szkolenia przewiduje prace w parach i w grupach kilku osobowych w zależności od ćwiczenia, a także pracę indywidualną.
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Dzień 1: Rola empatii w kontakcie z pacjentami placówki medycznej
1. Wprowadzenie do szkolenia
· Rozpoznanie potrzeb uczestników oraz omówienie znaczenia empatii w pracy personelu medycznego.
· Wprowadzenie definicji i pojęcia empatii w kontekście relacji z pacjentami.
2. Empatia – rozumienie i znaczenie
· Rozróżnienie między empatią a sympatią.
· Omówienie wpływu empatii na jakość komunikacji i relacji z pacjentami.
· Przedstawienie korzyści wynikających ze stosowania empatii w kontakcie z osobami chorymi.
3. Techniki rozwijania empatii w praktyce medycznej
· Uzasadnienie potrzeby rozwijania empatycznej postawy w pracy z pacjentem.
· Ćwiczenia wspierające budowanie empatii, analiza sytuacji i przypadków z praktyki medycznej.
4. Empatia w działaniu – zastosowanie w codziennej pracy
· Organizowanie rozmów z pacjentami z wykorzystaniem technik empatycznych.
· Rozwijanie umiejętności monitorowania efektów komunikacji empatycznej w realnych sytuacjach zawodowych.
Dzień 2: Techniki zarządzania emocjami w pracy z trudnym pacjentem
1. Wprowadzenie do tematu zarządzania emocjami
· Przegląd technik radzenia sobie z emocjami w sytuacjach stresujących i konfliktowych.
· Powiązanie typów osobowości z typowymi reakcjami emocjonalnymi.
2. Charakterystyka trudnych pacjentów i sytuacji konfliktowych
· Identyfikacja i rozróżnianie typowych zachowań trudnych pacjentów.
· Diagnozowanie źródeł napięcia i konfliktu w relacji pacjent – pracownik placówki.
3. Techniki zarządzania emocjami i asertywna komunikacja
· Projektowanie strategii radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach.
· Wdrażanie praktycznych metod samoregulacji emocjonalnej.
· Nauka technik asertywnej komunikacji w kontakcie z pacjentem.
· Symulacje i ćwiczenia praktyczne w oparciu o scenariusze sytuacyjne.
4. Podsumowanie i ocena nabytych kompetencji
· Wspólna refleksja nad wpływem empatii i zarządzania emocjami na dobro pacjenta i funkcjonowanie placówki medycznej.
5. Walidacja efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 952,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 184,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Budzińska-Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, notatnik wraz z długopisem, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe * 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:
tel. 508 643 155 71 lub 519 305 416
email: justyna.wania@activemed.pl lub edyta.bmusiall@mbmacademy.pl
Informacje dodatkowe
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:
tel. 508 643 155 71 lub 519 305 416
email: justyna.wania@activemed.pl lub edyta.bmusiall@mbmacademy.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi