Stres i wypalenie zawodowe – jak zachować balans w życiu i nie wypalić się zawodowo
Stres i wypalenie zawodowe – jak zachować balans w życiu i nie wypalić się zawodowo
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową dla szkolenia na temat "Stresu i wypalenia zawodowego – jak zachować balans w życiu i nie wypalić się zawodowo”:
- Personel medyczny: lekarze, pielęgniarki, położne, technicy medyczni.
- Pracownicy administracyjni pracujący w przychodniach.
- Kadra zarządzająca i dyrekcja placówek medycznych.
- Osoby odpowiedzialne za obsługę pacjentów, w tym recepcjoniści i pracownicy działu obsługi klienta.
- Pracownicy służby zdrowia zainteresowani zachowaniem równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom wiedzy i umiejętności potrzebnych do skutecznego zarządzania stresem oraz radzenia sobie z wypaleniem zawodowym w środowisku medycznym. Uczestnicy zdobędą zrozumienie natury stresu, jego faz i reakcji organizmu. Przygotujemy ich do rozpoznawania różnych rodzajów stresu i identyfikacji stresorów w miejscu pracy. Dostarczymy praktyczne narzędzia i strategie radzenia sobie ze stresem oraz techniki relaksacyjne. Ostatecznym celem jest nie tylko zwiększeniEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Po zakończeniu szkolenia uczestnicy nabędą szereg kluczowych kompetencji, umożliwiających im skuteczne zarządzanie stresem i prewencję wypalenia zawodowego w pracy medycznej, które pozwolą | Kryteria weryfikacji Obecność | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżniać różne fazy stresu, analizując ich wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiować różne rodzaje stresu, charakteryzując je pod kątem specyfiki środowiska medycznego | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadniać wybór konkretnych strategii radzenia sobie ze stresem w zależności od sytuacji | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystywać różnorodne techniki relaksacyjne, umożliwiające im skuteczną profilaktykę wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitorować poziom stresu w pracy i planować działania profilaktyczne, aby minimalizować ryzyko wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektować działania, które wspierają zespół pracy w radzeniu sobie ze stresem i zapobieganiu wypaleniu zawodowemu | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kontrolować i oceniać skuteczność zastosowanych technik zarządzania stresem i profilaktyki wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nadzorować własny stan psychiczny i podejmować działania prewencyjne w przypadku sygnałów wczesnego wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji Obecność, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Zrozumienie Stresu:
- wprowadzenie do stresu:definicja i rozumienie stresu;
- rola stresu w życiu zawodowym
- fazy stresu:omówienie etapów stresu;
- zrozumienie, jak organizm reaguje na różne fazy;
- rodzaje stresu:kategoryzacja stresu: pozytywny vs. negatywny;
- Stres krótkotrwały vs. chroniczny;
- reakcje na stres:indywidualne style radzenia sobie ze stresem;
- analiza skutków emocjonalnych i fizycznych;
- konsekwencje chronicznego stresu:skutki długotrwałego narażenia na stres;
- związek między stresem a zdrowiem psychicznym;
- sposoby walki ze stresem:techniki radzenia sobie ze stresem w pracy;
- skuteczne strategie zarządzania codziennym stresem.
Dzień 2: Zapobieganie wypaleniu zawodowemu:
- wypalenie zawodowe – diagnoza i symptomy:definicja wypalenia zawodowego;
- rozpoznawanie objawów wypalenia zawodowego;
- czynniki wypalenia zawodowego w zespole:indywidualne, interpersonalne i organizacyjne elementy wpływające na wypalenie zawodowe;
- zrozumienie dynamiki zespołu wypalenia zawodowego;
- fazy wypalenia zawodowego:analiza etapów rozwoju wypalenia zawodowego:
- identyfikacja kluczowych cech każdej fazy:
- profilaktyka i zarządzanie wypaleniem zawodowym:
- objawy wypalenia zawodowego:wnikliwa analiza symptomów wypalenia zawodowego;
- studium przypadków;
- techniki relaksacyjne – profilaktyka wypalenia zawodowego:praktyczne nauki technik relaksacyjnych;
- integracja technik w codziennym życiu zawodowym;
- podsumowanie i plan działania.
Program szkolenia ma na celu nie tylko zrozumienie natury stresu i wypalenia zawodowego, ale także dostarczenie uczestnikom konkretnych narzędzi i strategii, które pozwolą im utrzymać zdrowy balans w życiu zawodowym.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 952,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 184,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Budzińska-Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 71 lub 71 733 60 85 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi