Asertywność jako element komunikacji z trudnym pacjentem – szkolenie.
Asertywność jako element komunikacji z trudnym pacjentem – szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Asertywność jako element komunikacji z trudnym pacjentem" jest przeznaczone dla pracowników służby zdrowia, takich jak lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni, rejestratorki medyczne, pracownicy administracyjni, fizjoterapeuci oraz specjaliści medyczni. Szczególnie skierowane jest do osób pracujących w przychodniach, szpitalach, klinikach specjalistycznych oraz domach opieki, gdzie kontakt z pacjentami i ich rodzinami jest kluczowy.
Kurs jest także idealny dla menedżerów placówek medycznych i kierowników zespołów, którzy chcą wspierać swoich pracowników w rozwijaniu umiejętności asertywnej komunikacji. Szkolenie uczy skutecznych technik radzenia sobie z trudnymi pacjentami, wyrażania potrzeb i granic oraz budowania lepszych relacji. Uczestnicy poprawią jakość komunikacji z pacjentami, co przyczyni się do większej satysfakcji pacjentów i redukcji stresu zawodowego, wspierając rozwój indywidualny i zespołowy.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Asertywność jako element komunikacji z trudnym pacjentem – szkolenie" przygotowuje uczestników do samodzielnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych oraz skutecznego komunikowania swoich potrzeb i oczekiwań w kontaktach z trudnymi pacjentami. Dzięki zdobytym umiejętnościom asertywności, uczestnicy będą potrafili utrzymać spokój i profesjonalizm, jednocześnie rozwiązując problemy i budując pozytywne relacje z pacjentami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kontroluje własne emocje w trudnych sytuacjach z pacjentami. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje techniki asertywnej komunikacji w codziennej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia style zachowania tj.: asertywność, agresja i uległość w interakcjach z pacjentami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje zachowania pacjentów, aby lepiej reagować na ich potrzeby. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje własne emocje i stosuje techniki zarządzania stresem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Eliminuje bariery komunikacyjne poprzez aktywne słuchanie i empatię. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe elementy asertywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wzmacnia swoje umiejętności odmawiania w sposób uprzejmy i stanowczy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
Program ramowy szkolenia odpowiada na potrzeby uczestników związane z utrzymaniem i wzmocnieniem wiedzy w obszarze asertywnej komunikacji z pacjentami, zwłaszcza w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Przekazuje praktyczne narzędzia i strategie, które pomagają uczestnikom skutecznie radzić sobie z różnymi typami pacjentów, wyrażać swoje opinie i potrzeby w sposób zdecydowany, jednocześnie utrzymując poziom profesjonalizmu i budując pozytywne relacje z pacjentami. Program szkolenia przewiduje prace w parach i w grupach kilku osobowych w zależności od ćwiczenia, a także pracę indywidualną.
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
- Rejestracja uczestników i wprowadzeniePowitanie uczestników.
- Krótka prezentacja prowadzącego.
- Cel i oczekiwania szkolenia.
- Asertywność. Definicja i znaczenie.Wyjaśnienie pojęcia asertywności.
- Różnice między asertywnością, agresją i uległością.
- Znaczenie asertywności w komunikacji z klientem.
- Elementy asertywności.Wyrażanie uczuć i potrzeb.
- Umiejętność odmawiania.
- Akceptacja siebie i innych.
- Techniki asertywnej komunikacjiTechnika otwartych drzwi, zdarta płyta ...
- Aktywne słuchanie w asertywnej komunikacji.
- Wyrażanie zgody i niezgody w sposób asertywny.
- Ćwiczenia PraktyczneRole-play sytuacji z trudnym klientem.
- Feedback i analiza.
- Zarządzanie Emocjami w Komunikacji z KlientemRozpoznawanie własnych emocji.
- Techniki zarządzania stresem.
- Asertywność a empatia.
- Komunikacja Niewerbalna w Asertywnej PostawiePostawa ciała i gesty w asertywnej komunikacji.
- Kontakt wzrokowy i jego znaczenie.
- Skuteczne Zakończenie Rozmowy z KlientemPodsumowanie kluczowych punktów rozmowy.
- Techniki zamykania rozmowy asertywnie.
- Podsumowanie, Dyskusja i Rozdanie CertyfikatówOmówienie głównych tematów szkolenia.
- Otwarta dyskusja i pytania uczestników.
- Walidacja efektów uczenia się.
- Wręczenie certyfikatów uczestnictwa.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 537,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 192,19 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 156,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Budzińska-Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
nformacje dodatkowe * 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 lub 71 877 75 25 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi