Szkolenie - "Suche igłowanie w dysfunkcjach mięśniowo-powięziowych z elementami anatomii palpacyjnej"
Szkolenie - "Suche igłowanie w dysfunkcjach mięśniowo-powięziowych z elementami anatomii palpacyjnej"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
- Student na kierunku fizjoterapia, medycyna lub absolwent powyższych kierunków
- Technik masażysta
- Osoby wykonujące zawody medyczne lub uczące się w tych kierunkach
Szkolenie dedykowane jest osobom pragnącym nauczyć się terapii różnych dysfunkcji mięśniowo-powięziowych przy wykorzystaniu metody suchego igłowania.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji06-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do bezpiecznego i samodzielnego wykonywania zabiegu suchego igłowania. Uczestnicy poznają wskazania i przeciwwskazania do zabiegu, zasady aseptyki i obsługi narzędzi, a także nauczą się rozpoznawać najczęstsze dysfunkcje mięśniowo-powięziowe, ich objawy oraz zasady przygotowania stanowiska pracy zgodnie z wymogami higienicznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje wskazania i przeciwskazania do zabiegu suchego igłowania oraz określa zasady bezpiecznego wykonania procedury. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia wskazania i przeciwwskazania do zastosowania suchego igłowania w określonych dysfunkcjach mięśniowo-powięziowych.- Opisuje i uzasadnia zasady aseptyki oraz procedury postępowania z narzędziami i materiałami jednorazowymi w kontekście bezpieczeństwa pacjenta i terapeuty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje techniki suchego igłowania w warunkach symulowanych, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, procedurą terapeutyczną i diagnozą funkcjonalną pacjenta. | Kryteria weryfikacji - przygotowuje stanowisko pracy i dobiera odpowiednie narzędzia do rodzaju zabiegu, zachowując zasady higieny i ergonomii.- aplikuje igłę w wybranym obszarze anatomicznym, kontrolując głębokość, kierunek i bezpieczeństwo wkłucia zgodnie z protokołem postępowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje z pacjentem w sposób zapewniający bezpieczeństwo i komfort podczas zabiegu, komunikując cel i przebieg procedury zgodnie z zasadami etyki zawodowej. | Kryteria weryfikacji - informuje pacjenta o przebiegu zabiegu oraz reaguje adekwatnie na jego sygnały i potrzeby w trakcie terapii.- współpracuje z zespołem szkoleniowym i egzaminatorem, stosując zasady profesjonalnej komunikacji i odpowiedzialności zawodowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęKINKO Wioletta Kołodziejczyk
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematyczny usługi.
Szkolenie zawiera część teoretyczną (3 h 15 min ), praktyczną (10 h 15 min) oraz walidację (2 h) i przerwy ( 1h 30 min), które są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Łączny czas trwania szkolenia to 17 godzin zegarowych.
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych.
Szkolenie jest przeprowadzone w lokalu CTM w Tychach. Centrum posiada odpowiednie zaplecze logistyczne oraz wszelkie niezbędne warunki do organizacji i przeprowadzenia szkolenia z zakresu suchego igłowania. W obiekcie znajdują się wydzielone pomieszczenia do części teoretycznej oraz praktycznej szkolenia. Centrum posiada profesjonalne stoły zabiegowe (kozetki) umożliwiające przeprowadzenie zajęć praktycznych w ergonomicznych warunkach. Dostępne są wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, w tym igły do terapii, środki dezynfekujące. Centrum zapewnia spełnienie wszystkich norm i regulacji dotyczących higieny oraz bezpieczeństwa pracy z igłami - uczestnicy szkolenia mają zapewniony dostęp do środków ochrony osobistej oraz sterylnych narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia zajęć praktycznych.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi :
CZĘŚĆ TEORETYCZNA - wykład realizowany przez prowadzącego, ukierunkowany na przedstawienie wstępnych informacji dotyczących zajęć praktycznych. Przygotowana prezentacja multimedialna, wyświetlana na ekranie.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA - zajęcia odbywają się w parach, na kozetkach z użyciem igieł do suchego igłowania. Uczestnicy szkolenia mają zapewniony dostęp do środków ochrony osobistej oraz sterylnych narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia zajęć praktycznych. (patrz WYPOSAŻENIE DODATKOWE - elementy zużywalne)
Dzień I
- Omówienie części teoretycznej: rys historyczny, kwestie formalne wraz z opisem zgody dla pacjenta, mechanizm działania, wskazania i przeciwwskazania do zabiegu, działania niepożądane – przeciwdziałanie im oraz pierwsza pomoc, programowanie rehabilitacji, przypadki kliniczne.
- Pokaz suchego igłowania.
- Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – kończyna dolna (m.in. pośladkowy średni i mały, napinacz powięzi szerokiej, czworogłowy uda, gęsia stopka).
- Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – kończyna górna (naramienny, czworoboczny, dwugłowy ramienia).
Dzień II
- Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – kończyna górna (piersiowy większy, trójgłowy ramienia, prostowniki i zginacze przedramienia).
- Omówienie diagnostyki oraz testów funkcjonalnych stawu ramiennego (stożek rotatorów, zapalenie LHBT, konflikt podbarkowy i inne).
- Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – tułów i głowa (czworoboczny, równoległoboczny, dźwigacz łopatki, MOS, prostowniki kręgosłupa, skroniowy, żwacz).
- Suche igłowanie blizn – etapy gojenia tkanek, zasady pracy z blizną.
- Walidacja: obserwacja w warunkach symulowanych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wstęp, część teoretyczna: rys historyczny, kwestie formalne, mechanizm działania, wskazania i przeciwwskazania, działania niepożądane, pierwsza pomoc, programowanie rehabilitacji, przypadki kliniczne | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – kończyna dolna (pośladkowy średni i mały, napinacz powięzi szerokiej, czworogłowy uda, gęsia stopka) | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – kończyna górna cz. 1 (naramienny, czworoboczny, dwugłowy ramienia) | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – kończyna górna cz. 2 (piersiowy większy, trójgłowy ramienia, prostowniki i zginacze przedramienia) | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Część praktyczna: Nauka wykonania zabiegu suchego igłowania – tułów i głowa (czworoboczny, równoległoboczny, dźwigacz łopatki, MOS, prostowniki kręgosłupa, skroniowy, żwacz) | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Część praktyczna: Suche igłowanie blizn – etapy gojenia tkanek, zasady pracy z blizną | Prowadzący Mateusz Stefański | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 311,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 311,76 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 320,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 320,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Stefański
Doświadczenie w prowadzeniu kursów
Suche Igłowanie w dysfunkcjach mięśniowo-powięziowych z elementami anatomii palpacyjnej - 108h
Suche igłowanie: cz. I, II, III (warsztaty) 210h
Staw kolanowy – diagnostyka i elementy terapii 116h
Staw biodrowy – diagnostyka i elementy terapii 48h
Kompleks barkowy – diagnostyka i elementy terapii 48h
Kręgosłup lędźwiowy 56h
Staw skokowy i stopa 32h
Kręgosłup Piersiowy 32h
T.O.S. 32h
Funkcjonalny Trening Medyczny 96h
Pozostałe warsztaty: staw kolanowy – diagnostyka i terapia, staw ramienny – diagnostyka i terapia, Terapia manualna tkanek miękkich, flossing, rolling 56h
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
WYPOSAŻENIE DODATKOWE | ||
Elementy zużywalne | ||
Rodzaj elementu | Ilość na uczestnika/parę | Ilość dni |
Skrypt | 1x/osoba | 2 |
Certyfikat | 1x/osoba | 2 |
Środki do dezynfekcji (alkopady lub płyn do dezynfekcji + waciki | 1x/para | 2 |
Rękawiczki jednorazowe: rozmiar S | 1op. | 2 |
Rękawiczki jednorazowe: rozmiar M | 1op. | 2 |
Rękawiczki jednorazowe: rozmiar L | 1op. | 2 |
Pojemnik na odpady medyczne 1l | 1 x/para | 2 |
Igły suche 0,2x20mm | 7 op. | 2 |
Igły suche 0,2530mm | 5 op. | 2 |
Igły suche 0,25x40mm | 4 op. | 2 |
Igły suche 0,25x50mm | 4 op. | 2 |
Igły suche 0,3x60mm | 4 op. | 2 |
Igły suche 0,3x75-100mm | 3 op. | 2 |
Igły suche 0,35x135mm | 1 op. | 2 |
Sprzęt potrzebny w trakcie szkolenia | ||
Nazwa sprzętu | Ilość na uczestnika/parę | Ilość dni |
Przenośna kozetka do masażu | 1/para | 2 |
Projektor | 1x | 2 |
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania usługi szkoleniowej na poziomie co najmniej 70% szkolenie jest zwolnione z podatku VAT.
Podstawa prawna: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r. poz. 736).
Adres
Adres
ul. Budowlanych 151 B, 41-100 Tychy, woj. śląskie
Szkolenie odbywa się w Centrum Terapii Manualnej w Tychach – nowoczesnym obiekcie dydaktycznym w pełni przystosowanym do prowadzenia zajęć praktycznych z zakresu fizjoterapii. Sala szkoleniowa wyposażona jest w profesjonalne kozetki zabiegowe oraz niezbędne zaplecze dydaktyczne. Obiekt posiada również wydzieloną przestrzeń do przerw oraz strefę socjalną z dostępem do zaplecza sanitarnego, co zapewnia komfortowe warunki nauki dla uczestników.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Darmowy parking przed obiektem