Komunikacja w służbie zdrowia a różnorodność pokoleniowa. Budowanie mostów między pracownikami i pacjentami – szkolenie.
Komunikacja w służbie zdrowia a różnorodność pokoleniowa. Budowanie mostów między pracownikami i pacjentami – szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy służby zdrowia – lekarze, pielęgniarki, rejestratorki, optometryści, położne, ratownicy medyczni i cały personel medyczny, który codziennie wchodzi w interakcje z pacjentami i współpracownikami. Kierownictwo placówek medycznych – dyrektorzy, menedżerowie i liderzy zespołów medycznych, odpowiedzialni za zarządzanie personelem oraz procesami w swoich placówkach. Specjaliści ds. HR i szkoleń w placówkach medycznych – osoby zajmujące się organizowaniem szkoleń i rozwoju pracowników. Pracownicy socjalni i terapeuci – specjaliści pracujący z pacjentami i ich rodzinami, którzy muszą umiejętnie zarządzać różnorodnością w kontekście terapii i opieki. Inne osoby zainteresowane komunikacją w kontekście medycznym – osoby pracujące w branżach związanych z opieką zdrowotną, którzy mają bezpośredni kontakt z pacjentami, w tym rejestratorów medycznych i koordynatorów opieki.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Komunikacja w służbie zdrowia a różnorodność pokoleniowa. Budowanie mostów między pracownikami i pacjentami – szkolenie" przygotowuje uczestników do samodzielnego stosowania efektywnych technik komunikacyjnych w środowisku medycznym, uwzględniając różnice pokoleniowe oraz specyfikę pracy w służbie zdrowia. Szkolenie dostarcza praktycznych narzędzi i strategii, które umożliwiają lepsze porozumiewanie się między różnymi grupami wiekowymi w zespole oraz z pacjentami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kształtuje umiejętności aktywnego słuchania i precyzyjnego przekazywania informacji w celu poprawy współpracy i efektywności zespołu. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne style komunikacji i ich wpływ na efektywność wymiany informacji w kontekście międzypokoleniowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zaawansowane techniki komunikacyjne do skutecznego budowania relacji z pacjentami i współpracownikami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje bariery komunikacyjne oraz wyzwania związane z różnorodnością pokoleniową w środowisku medycznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby i oczekiwania różnych pokoleń oraz dostosowuje komunikację, aby zaspokajać te potrzeby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Eliminuje przeszkody w komunikacji i wdraża strategie minimalizujące konflikty i nieporozumienia w relacjach międzyludzkich. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Zwiększa efektywność interakcji między pracownikami oraz z pacjentami poprzez stosowanie praktycznych narzędzi i technik komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe zasady efektywnej komunikacji i implementuje je w codziennej praktyce zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność zastosowanych technik komunikacyjnych i wprowadza niezbędne modyfikacje, aby zapewnić optymalne wyniki w komunikacji międzypokoleniowej i obsłudze pacjentów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Tworzy skuteczne plany komunikacyjne uwzględniające różnorodność pokoleniową i specyfikę potrzeb pacjentów. | Kryteria weryfikacji Planuje skuteczną komunikację w kontekście różnorodności pokoleniowej, aby zminimalizować problemy wynikające z różnic w sposobie komunikowania się. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Omawia znaczenie i praktyczne zastosowanie komunikacji niewerbalnej oraz jej wpływ na efektywność relacji interpersonalnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wzmacnia umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z komunikacją międzypokoleniową, co wpływa na poprawę atmosfery w miejscu pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje zdobyte umiejętności do budowania lepszych relacji w zespole oraz z pacjentami, co prowadzi do zwiększenia satysfakcji i efektywności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Inspiruje do stosowania dyplomatycznych technik komunikacyjnych w trudnych sytuacjach, co przyczynia się do budowania pozytywnego środowiska pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozwija umiejętności budowania mostów między różnymi pokoleniami, co prowadzi do lepszej współpracy i zrozumienia w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby i oczekiwania różnych pokoleń w zakresie komunikacji, co umożliwia dostosowanie sposobów przekazu informacji i budowanie efektywnych relacji międzypokoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Buduje środowisko pracy oparte na szacunku i zrozumieniu różnic pokoleniowych, co sprzyja efektywnej współpracy i zadowoleniu zarówno pracowników, jak i pacjentów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wdraża strategie rozwiązywania konfliktów i efektywnego zarządzania sytuacjami trudnymi w kontekście różnorodności pokoleniowej, co poprawia dynamikę i funkcjonalność zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje zdobyte umiejętności do budowania lepszych relacji w zespole oraz z pacjentami, co prowadzi do zwiększenia satysfakcji i zaangażowania wszystkich stron. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
Program ramowy szkolenia odpowiada na potrzeby związane z zwiększeniem efektywności komunikacji w środowisku medycznym, w kontekście różnorodności pokoleniowej i różnic w sposobie komunikowania się między pracownikami oraz z pacjentami. Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności budowania pozytywnych relacji, eliminowaniu barier komunikacyjnych oraz wdrażaniu najlepszych praktyk w zakresie efektywnej wymiany informacji. Dzięki szczegółowemu programowi uczestnicy zyskują praktyczne narzędzia i strategie, które odpowiadają na wyzwania związane z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi i poprawą jakości interakcji z pacjentami, co prowadzi do poprawy ogólnej atmosfery pracy i satysfakcji pacjentów. Program szkolenia przewiduje prace w parach i w grupach kilku osobowych w zależności od ćwiczenia, a także pracę indywidualną.
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Program szkolenia
Dzień 1. Podstawy skutecznej komunikacji międzypokoleniowej w służbie zdrowia
1. Komunikacja – podstawy:
· komunikacja interpersonalna – proces komunikacji;
· sposoby komunikacji – werbalna i niewerbalna;
· narzędzia stosowane w komunikacji: parafraza, aktywne słuchanie, odzwierciedlenie, podsumowanie, komunikat „ja” i komunikat „ty”, dźwięki paralingwistyczne.
2. Czynniki odgrywające ważną rolę w komunikacji, tj.: akcentowanie, płynność wypowiedzi, parafrazowanie i inne.
3. Komunikacja między pokoleniami BB,X,Y,Z:
· czego w komunikacji oczekują ode mnie inne pokolenia;
· blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowania;
· jak projektować i dostosować przekaz z uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych?
· informacja zwrotna w praktyce: feedback vs. feedforward
4. Bariery komunikacyjne w pracy z pacjentem - rozpoznawanie i eliminacja barier komunikacyjnych.
5. Aktywne słuchanie:
· wyjaśnienie skutecznych metod aktywnego słuchania w kontekście pracy zespołowej;
· trening praktycznych umiejętności aktywnego słuchania, w tym dopytywania, podsumowywania i odzwierciedlania.
6. Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w komunikacji - postawa, mimika, gesty, dystans, ton głosu/brzmienie.
7. Kluczowe zasady skutecznej komunikacji.
Dzień 2: Zaawansowane techniki komunikacyjne i dyplomacja w służbie zdrowia
1. Etapy budowania relacji - poznawanie i stosowanie 4 etapów budowania relacji.
2. Dyplomacja w komunikacji - umiejętność stosowania dyplomacji w trudnych sytuacjach komunikacyjnych.
3. Ukryte poziomy komunikatów:
· odczytywanie ukrytych treści w wypowiedzi rozmówcy;
· model 4 płaszczyzn komunikacyjnych wg Von Thun’a;
· praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi pacjentami.
4. Zwroty, których należy unikać w komunikacji z pacjentami.
5. Precyzja odbioru komunikatu.
6. Podsumowanie i zamykanie:
· podsumowanie kluczowych zagadnień omawianych podczas szkolenia;
· zapewnienie przestrzeni dla uczestników do dzielenia się swoimi refleksjami i wnioskami.
7. Walidacja efektów szkolenia się.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 013,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 188,34 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 153,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Budzińska-Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe * 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 71 lub 71 877 75 25 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi