Mechaniczne Diagnozowanie i Terapia metodą McKenziego- CZĘŚĆ A : ODCINEK LĘDŹWIOWY KRĘGOSŁUPA (SPECJALIZACJA GR.II)
Mechaniczne Diagnozowanie i Terapia metodą McKenziego- CZĘŚĆ A : ODCINEK LĘDŹWIOWY KRĘGOSŁUPA (SPECJALIZACJA GR.II)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
- Fizjoterapeuci z prawem wykonywania zawodu na terenie RP
- Studenci ostatniego roku studiów magisterskich z zakresu fizjoterapii (potwierdzone dokumentem z uczelni)
- Lekarze z prawem wykonywania zawodu na terenie RP
- Studenci ostatniego roku studiów z zakresu medycyny (potwierdzone dokumentem).
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs koncentruje się na przedstawieniu zasad Mechanicznego Diagnozowania i Terapii (MDT) w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uważne uczestnictwo w kursie i jego ukończenie zapewni uczestnikowi wstępną wiedzę oraz podstawowe umiejętności i zdolności w zakresie Metody McKenziego, które będzie mógł zastosować u pacjenta z objawami w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. | Kryteria weryfikacji WIEDZA:- opisuje główne czynniki epidemiologiczne ZBK - charakteryzuje główne czynniki ryzyka - uzasadnia i opisuje różnice pomiędzy MDT a innymi sposobami leczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji UMIEJĘTNOŚCI: Będzie umiał: - przeprowadzić szczegółowy wywiad i badanie przedmiotowe pacjenta - klasyfikować objawy do odpowiednich zespołów klinicznych - edukować w zakresie autoterapii - dobierać i nauczać indywidualnie dobranych ćwiczeń - monitorować postępy i modyfikować plan terapii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - jest zdolny do efektywnej komunikacji z pacjentem - umiejętnie motywuje pacjentów do autoterapii - wykazuje empatię i zrozumienie dla potrzeb pacjenta - umiejętnie pracuje w zespole interdyscyplinarnym - posiada zdolności do edukacji pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Digitalizacja procesu dokumentowania medycznego w systemie MDT. | Kryteria weryfikacji WIEDZA: - zna przepisy regulujące zasady dokumentowania medycznego - potrafi je zastosować w praktyce przy użyciu narzędzi cyfrowych - rozumie potrzebę samoedukacji w tym zakresie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji UMIEJĘTNOŚCI: - implementuje i informatyzuje proces medyczny - zarządza zebranymi bazami danych, szczególnie w zakresie oceny efektów terapii - projektuje coraz lepsze ich wykorzystywanie - edukuje pacjenta przy ich zastosowaniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- jest zdolny do efektywnej komunikacji z pacjentem - umiejętnie motywuje pacjentów do autoterapii - wykazuje empatię i zrozumienie dla potrzeb pacjenta - umiejętnie pracuje w zespole interdyscyplinarnym - posiada zdolności do edukacji pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas: 36 godzin dydaktycznych.
PROGRAM KURSU :
1. Epidemiologia i wprowadzenie do MDT.
2. Klasyfikacja MDT i definicja terminów.
3. Zrozumienie czynników powodujących ból i niesprawność oraz ich związek z klasyfikacją MDT.
4. Względy patoanatomiczne, ruch i obciążenia kręgosłupa lędźwiowego istotne dla MDT.
5 .Wywiad i badanie przedmiotowe.
6. Dowody naukowe popierające MDT w kręgosłupie.
7. Ocena obrazów klinicznych.
8.Wprowadzenie do procedur MDT.
9.Procedury MDT - praktyka.
10. Postępowanie w przypadku Zespołu Derangement.
11. Wprowadzenie do zarządzania klasyfikacjami MDT.
12. Wizyty kontrolne.
13.Zapobieganie nawrotom.
14.Walidacja.
Planuje się przeprowadzenie szkolenia w grupach od 16-32 osób. Uczestnicy będą siedzieli przy stołach terapeutycznych, po 2-3 osoby przy każdym.
Na pierwszej części kursu dokładnie przedstawimy podstawy koncepcji Mechanicznego Diagnozowania i Terapii (MDT) w odniesieniu do odcinka lędźwiowego. Korzystając z logicznego systemu oceny, nauczysz się niezawodnie dzielić swoich pacjentów na odpowiednie kategorie i na tej podstawie wyprowadzać najskuteczniejsze leczenie.
Podstawową zasadą jest: najpierw ustalamy, czy i co pacjenci mogą zrobić przy użyciu własnej siły (ruch, pozycje statyczne). Tylko jeśli to konieczne, używamy procedur manualnych. To stopniowanie siły mechanicznej zapewnia bezpieczeństwo pracy z pacjentem. Podczas kursu pacjenci będą badani "na żywo" przez instruktora i omawiani z grupą. Zaplanowano również sesje kontrolne tych pacjentów.
Poznanie metody McKenziego daje jeszcze więcej: pozwala zidentyfikować czynniki psychospołeczne i uwzględnić je w postępowaniu. Ukierunkowane wykorzystanie komunikacji jest ważną częścią kursów. Ma to trwały pozytywny wpływ na pracę z pacjentami.
Kurs trwa 36 godz. dydaktycznych, co stanowi 27 h zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 5 h. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia.
1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 10 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 26 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Moduł 1. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Moduł 2. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Pacjent A (badanie). Moduł 9. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Pacjent B (badanie). Moduł 9. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 24-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Moduł 3. Moduł 4. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Moduł 5, cz.I | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Pacjent C (badanie), Moduł 9. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Moduł 5. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Kahoot. Moduł 6. Moduł 7. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Moduł 8. Moduł 9. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Moduł 8. Moduł 9. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Wizyty kontrolne pacjenta A i B. Moduł 12. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Moduł 10. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Przerwa. | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Moduł 13 | Prowadzący Jacek Tuz | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 88,61 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 88,61 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Tuz
Używając narzędzi cyfrowych, nieustanie różnicuje, definiuje, charakteryzuje, uzasadnia treści, które przekazuje oraz modyfikuje ich sposób przekazu. W pracy wykorzystuje dwa oprogramowania elektroniczne, które mają zastosowanie do dokumentacji medycznej. Na szkoleniach używa narzędzi cyfrowych w procesie diagnozowania i leczenia pajentów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje:
- materiały szkoleniowe
- zaświadczenie w języku polskim (opcjonalnie na prośbę kursanta, w jęz. angielskim)
- notatnik/długopis.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, 1 kozetka na trzech uczestników.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi