Terapeuta TSR. Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach - Zaawansowany kurs kwalifikacyjny z akredytacją PTPTSR.
Terapeuta TSR. Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach - Zaawansowany kurs kwalifikacyjny z akredytacją PTPTSR.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla absolwentów kursu podstawowego TSR: przedstawicieli i studentów wszystkich zawodów pomocowych oraz dla osób ubiegających się o certyfikat terapeuty lub psychoterapeuty TSR.
Zawody, które najbardziej skorzystają z kursu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach to przede wszystkim:
- psycholodzy, psychoterapeuci, lekarze, w szczególności lekarze psychiatrzy,
- pracownicy opieki społecznej,
- mediatorzy, sędziowie, adwokaci i pracownicy innych zawodów wymiaru sprawiedliwości
- policjanci, strażacy, pracownicy ochrony osobistej,
- kuratorzy sądowi i społeczni,
- pracownicy szkół i systemu edukacji (szczególnie psycholodzy szkolni, pedagodzy, nauczyciele),
- dietetycy, psychodietetycy, trenerzy personalni, instruktorzy sportowi,
- masażyści, fizjoterapeuci, rehabilitanci.
Kurs TSR jest świetnym wyborem dla studentów psychologii, psychoterapii, medycyny i zawodów pokrewnych; dla planujących pracę gabinetową z klientem/pacjentem, a także przyszłych psychoterapeutów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi150
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy jako Terapeuta TSR przy użyciu zaawansowanych technik i narzędzi TSR (Solution Focused Brief Therapy) w różnych obszarach zawodowych w ujęciu specjalistycznym.Celem szkolenia jest rozwinięcie warsztatu terapeutycznego o efektywne interwencje pomocowe w zastosowaniach klinicznych (kryzys, trauma, depresja, lęk) oraz w określonych i szczególnych grupach pacjentów (dorośli, dzieci i młodzież, pary, rodziny, grupy terapeutyczne i psychoedukacyjne).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przeprowadzić profesjonalną ocenę ryzyka samobójczego z wykorzystaniem narzędzi C-SSRS i SAD PERSONS Scale, identyfikując kluczowe czynniki ryzyka i planując właściwe interwencje zgodnie z obowiązującymi standardami etyczno-prawnymi. | Kryteria weryfikacji Prawidłowa identyfikacja min. 5 czynników ryzyka; plan interwencji zgodny ze standardami etyczno-prawnymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje Safety Plan z klientem w kryzysie suicydalnym | Kryteria weryfikacji Kompletny Safety Plan zawierający wszystkie kluczowe elementy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje wczesne sygnały i wzorce suicydalne; stosuje adekwatne techniki | Kryteria weryfikacji Zastosuje radar emocjonalny i techniki TSR (pytanie o cud, najgorszy scenariusz, łoże śmierci) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikacja sygnałów ostrzegawczych; stosuje min. 2 techniki TSR; przeformułowuje w kierunku nadziei | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Prowadzi terapię ukierunkowaną na wzmacnianie kontroli i zasobów klienta suicydalnego. | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki: rezerwuar uczuć, bardzo mały krok, skalowanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie mechanizmy lęku i depresji; stosuje cztery filary TSR do wzbudzania nadziei u klientów z zaburzeniami lękowo-depresyjnymi | Kryteria weryfikacji Min. 70% poprawnych odpowiedzi nt. mechanizmów; Zna 4 filary pracy z nadzieją w TSR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik buduje pozycję klienta jako eksperta; identyfikuje dowody na zmiany; prowadzi sesje z klientami z lękiem i depresją | Kryteria weryfikacji Zbudowanie pozycji klienta jako eksperta; identyfikacja min. 3 dowodów zmiany; integracja 4 filarów TSR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik buduje relację terapeutyczną z dziećmi; stosuje techniki kreatywne TSR (piaskownica, rysunek, kolaż, genogram); zachowuje granice poufności | Kryteria weryfikacji Zastosowanie min. 2 technik kreatywnych; właściwa komunikacja niewerbalna; omówienie kwestii poufności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki TSR w terapii rodzinnej; używa pytań relacyjnych i cyrkularnych; wzmacnia sprawczość dzieci i rodziny | Kryteria weryfikacji Zastosowanie min. 3 technik TSR; wzmocnienie sprawczości młodszych członków rodziny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik pracuje z klientem po traumie w paradygmacie TSR; stosuje model 3R (Recovery, Resilience, Resources); uwzględnia koncepcję wzrostu potraumatycznego | Kryteria weryfikacji Plan terapeutyczny w modelu 3R; zastosowanie min. 2 technik wzbudzania nadziei; uwzględnienie wzrostu potraumatycznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik pracuje z klientem uzależnionym zgodnie z TSR; stosuje techniki: Nightmare vs Miracle Question, poszukiwanie wyjątków, skalowanie; wspiera odzyskiwanie godności i kontroli | Kryteria weryfikacji Zastosowanie min. 3 technik TSR; demonstracja wspierania godności i poczucia kontroli klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik przekształca 'problem talk' w 'solution talk'; stosuje techniki: dominująca historia, poszerzenie, pytania relacyjne; identyfikuje przekonania rodzinne | Kryteria weryfikacji Identyfikacja dominującej historii; zastosowanie min. 3 technik; rozpoznanie min. 3 czynników wpływających na związek | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi sesje z parą; stosuje techniki zaawansowane TSR (praca z 'winnym', wspólny cel, różnice w skali); formułuje cele terapeutyczne | Kryteria weryfikacji Zastosowanie min. 2 technik zaawansowanych; rozpoznanie celów uwzględniających komunikację i dojrzałość relacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje terapię grupową TSR; rozumie fazy procesu grupowego; stosuje techniki interwencji grupowych ukierunkowanych na rozwiązania | Kryteria weryfikacji Zna fazy procesu grupowego, rolę terapeuty, zasady; używa min. 2 technik interwencji grupowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPolskie Towarzystwo Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie „Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach – kurs zaawansowany” to intensywny, 150-godzinny kurs akredytowany przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR).
Kurs spełnia warunki w zakresie wymogów certyfikacyjnych dla terapeutów TSR. Realizowany jest w formie warsztatowo-treningowej, zawiera 20h superwizji grupowej, stanowi kompleksowe przygotowanie do pracy terapeutycznej w nurcie TSR także w obszarach klinicznych i w specyficznych grupach klientów.
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej prowadzonej w czasie rzeczywistym. Grupa szkoleniowa może liczyć od 2 do 25 osób.
Program obejmuje zarówno zajęcia teoretyczne, pozwalające zrozumieć zaawansowaną filozofię i strukturę metody, jak i intensywne ćwiczenia praktyczne rozwijające warsztat prowadzenia rozmów z klientem oraz superwizje prawdziwych przypadków klientów. Uczestnicy uczą się formułowania celów, zadawania pytań o zasoby i wyjątki, prowadzenia sesji zgodnie z zasadą „jeśli coś działa, rób tego więcej”, a także poznają sposoby reagowania w sytuacjach trudnych i tzw. „klientów przymusowych”.
Kurs kładzie nacisk na:
- poszerzenie wiedzy klinicznej dotyczącej rozpoznawania niektórych zaburzeń,
- umiejętność rozpoznania granic własnych kompetencji w pracy terapeutycznej,
- umiejętności pracy interdyscyplinarnej (współpraca z lekarzem lub personelem szpitala, ośrodkiem pomocy społecznej, komisją rozwiązywania problemów alkoholowych, szkołą, sądem rodzinnym, i in.),
- rozwijanie warsztatu terapeutycznego poprzez trening różnych scenariuszy, w tym sytuacji "skrajnych",
- uczenie się poprzez doświadczenie – praca w małych grupach, symulacje sesji, superwizje.
Szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych trenerów TSR posiadających certyfikaty PTPTSR.
RAMOWY PLAN SZKOLENIA
SZKOLENIE ZAAWANSOWANE TSR - ZASTOSOWANIA SPECJALISTYCZNE
ZJAZD I
TSR w interwencji kryzysowej - zapobieganie samobójstwom i praca z NSSI
- Ocena ryzyka samobójczego - narzędzia C-SSRS i SAD PERSONS Scale
- Rozpoznawanie sygnałów suicydalnych i proces samobójczy
- Safety Plan i interwencja kryzysowa w TSR
- Techniki TSR w kontekście samobójstw - pytanie o cud, najgorszy scenariusz, technika Łoże śmierci
- Trening prowadzenia sesji z klientem suicydalnym
- Dobrostan terapeuty pracującego z kryzysem
ZJAZD II
TSR w pracy z klientami z lękiem i/lub depresją
- Mechanizmy i funkcje lęku oraz depresji
- Cztery filary TSR - wzbudzanie nadziei, zaangażowanie pozytywnych emocji, klient jako ekspert, dowody na zmiany
- Techniki pracy z lękiem i depresją w paradygmacie TSR
- Trening reaktywowania pozytywnych emocji i odkrywania zasobów
- Kompleksowa praktyka prowadzenia sesji z klientem z zaburzeniami lękowymi i/lub depresją
ZJAZD III
TSR w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzinami
- Specyfika rozwojowa i dostosowanie technik TSR do dzieci
- Budowanie relacji terapeutycznej z najmłodszymi klientami
- Techniki kreatywne - piaskownica, rysunek, kolaż, genogram
- Pytania relacyjne i cyrkularne w terapii rodzinnej
- Modyfikacje pytania o cud dla dzieci
- Zasady terapii rodzinnej TSR
- Symulacja prowadzenia sesji z dzieckiem i rodziną
ZJAZD IV
TSR w pracy z traumą i uzależnieniami
- Model 3R w pracy z traumą - Recovery, Resilience, Resources
- Techniki odzyskiwania kontroli, normalności i siły po traumie
- Wzrost poraumatyczny i odporność wewnętrzna
- Założenia TSR w pracy z uzależnieniami - self-changers, nadzieja na zmianę
- Nightmare vs Miracle Question w kontekście uzależnień
- Poszukiwanie wyjątków, sukcesów i teachable lessons
- Odzyskiwanie godności i kontroli w procesie zdrowienia
- Trening prowadzenia sesji z klientem po traumie i z uzależnieniami
ZJAZD V
TSR w pracy z parami, związkami i w terapii grupowej
- Specyfika terapii partnerskiej TSR - od "problem talk" do "solution talk"
- Kluczowe techniki - dominująca historia, poszerzenie, pytania relacyjne
- Dynamika rodzinna - triangulacja, parentyfikacja, przemoc w relacji
- Języki miłości, komunikacja i czynniki trwałości związku
- Techniki zaawansowane - praca z "winnym", wspólny cel, różnice w skali
- Trening prowadzenia sesji z parą
- TSR w terapii grupowej - fazy procesu, rola terapeuty, techniki interwencji
- Symulacja pełnego procesu grupowego TSR
ZAKRES TEMATYCZNY
I: TSR w interwencji kryzysowej i zapobieganiu samobójstwom
- Epidemiologia i czynniki ryzyka samobójczego - ACE, proces samobójczy
- Narzędzia oceny ryzyka - C-SSRS (Columbia-Suicide Severity Rating Scale), SAD PERSONS Scale
- NSSI (Non-Suicidal Self-Injury) - różnice między DBT a CBT w podejściu do samouszkadzania
- Safety Plan - struktura, elementy, środki zabezpieczające
- Interwencja Ericksonowska w kryzysie suicydalnym
- Techniki TSR - pytanie o cud, najgorszy scenariusz, technika Łoże śmierci, rezerwuar uczuć
- Rozpoznawanie sygnałów suicydalnych - radar emocjonalny klienta
- Wzmacnianie kontroli i zasobów - bardzo mały krok, skalowanie
- Aspekty etyczno-prawne pracy z klientem suicydalnym
- Efekt Wertera i dobrostan terapeuty - wtórna traumatyzacja, superwizja
II: TSR w pracy z lękiem i depresją
- Mechanizmy psychologiczne lęku - funkcja adaptacyjna, równowaga emocjonalna
- Objawy i mechanizmy depresji - współwystępowanie z lękiem, wyuczona bezradność
- Cztery filary TSR w praktyce: wzbudzanie nadziei, zaangażowanie pozytywnych emocji, klient jako ekspert odkrywający zasoby, znajdowanie dowodów na zmiany
- Techniki pracy z lękiem i depresją w TSR
- Poszukiwanie wyjątków i bardzo małych kroków
- Kompleksowa praktyka sesji z klientem lękowym/depresyjnym
III: TSR w pracy z dziećmi i rodzinami
- Specyfika rozwojowa - kategorie wiekowe i dostosowanie technik
- Budowanie relacji z dzieckiem - obniżanie lęku, język niewerbalny
- Tajemnica zawodowa i granice poufności w pracy z dziećmi
- Techniki kreatywne TSR: piaskownica terapeutyczna, rysunek i kolaż, genogram
- Pytania relacyjne i cyrkularne w terapii rodzinnej
- Poszukiwanie wyjątków w systemie rodzinnym
- Pytanie o cud dla dzieci - modyfikacje kreatywne
- Skalowanie i wzmacnianie sprawczości dziecka
- Zasady terapii rodzinnej TSR - podejście systemowe
IV: TSR w pracy z traumą i uzależnieniami
- Trauma w TSR - obalanie mitów, resilience
- Model 3R: Recovery (zdrowienie), Resilience (odporność), Resources (zasoby)
- Techniki pracy z traumą - odzyskiwanie kontroli, normalności i siły
- Przewidywanie przyszłości i pełne uzdrowienie
- Współczucie, wdzięczność i wzrost potraumatyczny
- Uzależnienia w TSR - self-changers, założenia o możliwości zmiany
- Nightmare vs Miracle Question w kontekście uzależnień
- Poszukiwanie wyjątków, sukcesów i teachable lessons
- Skalowanie postępów w zdrowieniu
- Odzyskiwanie godności i kontroli przez klienta
V: TSR w terapii par i grup
- Specyfika terapii partnerskiej TSR - relacja i system partnerski
- Od "problem talk" do "solution talk" - przeformułowanie narracji
- Kluczowe techniki w terapii par: dominująca historia i jej przekształcanie, technika poszerzenia, pytania relacyjne, cykl życia rodziny
- Dynamika rodzinna: triangulacja, parentyfikacja, model miłość i przemoc w relacji
- Przekonania rodzinne i czynniki wpływające na związek
- Obszary relacji - komunikacja, reguły domowe, języki miłości
- Dojrzałość w relacji i oczekiwania małżonków
- Techniki zaawansowane: praca z "winnym", wspólny cel pomimo różnic, różnice w skali, "różnice które robią różnicę"
- TSR w terapii grupowej: zastosowanie i rola terapeuty, fazy procesu grupowego, zasady i rytuały, techniki interwencji grupowych
- Praktyka pełnego procesu grupowego TSR
VI: Integracja i praktyka kliniczna
- Typowe pułapki i trudności w zastosowaniach specjalistycznych TSR
- Superwizja przypadków klinicznych
- Doskonalenie warsztatu terapeuty TSR w kontekstach specjalistycznych
- Etyka i granice kompetencji w pracy z trudnymi przypadkami
- Rozwój zawodowy i dbałość o dobrostan terapeuty
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Liczba godzin zawiera również proces walidacji, lekcje prowadzone są w systemie 45 min w modułach po minimum 2 lekcje. Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej:
Liczba godzin teoretycznych: 40h
Liczba godzin praktycznych: 90h
Liczba godzin superwizji: 20h
Liczba godzin zdalnych w czasie rzeczywistym: 150h
WALIDACJA
Walidacja efektów uczenia się wliczona jest w czas trwania szkolenia i prowadzona jest zdalnie w czasie rzeczywistym - trwa 2,5 h zegarowych. Wykorzystywane metody walidacyjne to: Obserwacja w warunkach symulowanych, test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 105 Z1.1. Zapobieganie samobójstwom: dowody naukowe, statystyki, DBT vs CBT w NSSI, definicje (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 105 Z1.2. Proces samobójczy i ocena ryzyka: motywy, czynniki ryzyka, ACE, C-SSRS (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 105 Z1.3. C-SSRS w praktyce: ćwiczenia w parach, wywiad z użyciem skali, trudności i kluczowe pytania (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 105 Z1.4. SAD PERSONS Scale aspekty etyczno-prawne: case studies w grupach, pytania doszczegółowiające (ćwiczenia w grupach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 105 Z1.5. Interwencja Ericksonowska i Safety Plan - krok po kroku, środki zabezpieczające (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 105 Z1.1. Rozpoznawanie sygnałów suicydalnych: kluczowe minuty, radar emocjonalny, klasyfikacja i rozpoznawanie (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 105 Z1.2. Techniki TSR w kontekście samobójstw: pytanie o cud, najgorszy scenariusz (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 105 Z1.3. Perspektywy długoterminowe: technika Łoże śmierci (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 105 Z1.4. Wzmacnianie kontroli i zasobów: rezerwuar uczuć, bardzo mały krok, skalowanie (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 105 Z1.5. Symulacja sesji. Dobrostan terapeuty. Follow-up, monitorowanie, efekt Wertera (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 02-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 09-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 105 Z2.1. Kluczowe przesłania TSR w pracy z lękami i depresją (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 105 Z2.2. Lęk - mechanizmy, funkcja adaptacyjna, równowaga emocjonalna (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 105 Z2.3. Depresja - objawy, mechanizmy, współwystępowanie z lękiem (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 105 Z2.4. Wzbudzanie nadziei - cztery filary TSR, techniki i praktyka (ćwiczenia w trójkach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 105 Z2.5. Zaangażowanie pozytywnych emocji - techniki, demonstracje i podsumowanie (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 105 Z2.1. Praktyka zaangażowania pozytywnych emocji (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 105 Z2.2. Klient jako ekspert odkrywający zasoby - techniki (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 105 Z2.3. Znajdowanie dowodów na zmiany - techniki i praktyka (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 105 Z2.4. Praktyka kompleksowa - symulacje sesji, rotacja ról (ćwiczenia w grupach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 105 Z2.5. Integracja wiedzy - cztery filary TSR w syntezie, podsumowanie (rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 09-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 105 Z3.1. Specyfika pracy TSR z dziećmi - kategorie wiekowe, podejścia (rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 45 z 105 Z3.2. Budowanie relacji z dzieckiem - obniżanie lęku, język niewerbalny (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 46 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 47 z 105 Z3.3. Tajemnica zawodowa i granice poufności w pracy z dziećmi (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 48 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 49 z 105 Z3.4. Techniki kreatywne TSR - piaskownica, rysunek, kolaż, genogram (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 50 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 51 z 105 Z3.5. Pytania relacyjne i cyrkularne w terapii rodzinnej, podsumowanie (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 52 z 105 Z3.1. Poszukiwanie wyjątków w terapii rodzinnej (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 53 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 54 z 105 Z3.2. Pytanie o cud dla dzieci - modyfikacje kreatywne (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 55 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 56 z 105 Z3.3. Skalowanie i wzmacnianie sprawczości - techniki kreatywne (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 57 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 58 z 105 Z3.4. Analiza przypadków i symulacje sesji z dzieckiem/rodziną (ćwiczenia w grupach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 59 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 60 z 105 Z3.5. Zasady terapii rodzinnej TSR, krytyczna refleksja, podsumowanie (rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 61 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 30-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 62 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 63 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 64 z 105 Z4.1. Definicje. Trauma w TSR - mity, stereotypy, resilience (rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 65 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 66 z 105 Z4.2. Model 3R - Recovery, wzbudzanie nadziei, techniki (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 67 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 68 z 105 Z4.3. Techniki pracy z traumą - kontrola, normalność, siła (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 69 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 70 z 105 Z4.4. Przewidywanie przyszłości i pełne uzdrowienie - techniki TSR (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 71 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 72 z 105 Z4.5. Współczucie, wdzięczność, wzrost potraumatyczny i podsumowanie (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 73 z 105 Z4.1. Uzależnienia w TSR - mity, self-changers, założenia (rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 74 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 75 z 105 Z4.2. Nightmare vs Miracle Question - nadzieje i cele (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 76 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 77 z 105 Z4.3. Poszukiwanie wyjątków, sukcesów i teachable lessons (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 78 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 79 z 105 Z4.4. Skalowanie postępów, odzyskiwanie godności i kontroli (ćwiczenia w parach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 80 z 105 Przerwa | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 81 z 105 Z4.5. Analiza przypadków, integracja wiedzy i podsumowanie (ćwiczenia w grupach, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Angelika Maria Piątkowska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 82 z 105 Superwizja grupowa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 83 z 105 Z5.1. Wprowadzenie do terapii partnerskiej TSR - relacja i terapia par, specyfika pracy (wykład, dyskusja, case study) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 84 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 85 z 105 Z5.2. TSR w terapii pary - założenia, cele, interwencje, przeformułowanie "problem talk" w "solution talk" (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 86 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 87 z 105 Z5.3. Kluczowe techniki w terapii par - dominująca historia, poszerzenie, pytania relacyjne, cykl życia rodziny (wykład, ćwiczenia w parach) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 88 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 89 z 105 Z5.4. Dynamika rodzinna i przemoc - triangulacja, parentyfikacja, TSR a terapia strategiczna, model miłość i przemoc w relacji (wykład, analiza przypadków) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 90 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 91 z 105 Z5.5. Przekonania i zależności w związku - przekonania rodzinne, czynniki wpływające na związek, zależność emocjonalna (wykład, dyskusja) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 92 z 105 Z5.1. Obszary relacji - komunikacja, reguły domowe, języki miłości, czynniki trwałości związku (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 93 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 94 z 105 Z5.2. Dojrzałość i oczekiwania - dojrzałość w relacji, oczekiwania małżonków, TSR a podejścia poznawcze (CBCT) (wykład, dyskusja) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 95 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 96 z 105 Z5.3. Praktyka prowadzenia sesji z parą - kto na sesji, preferowana przyszłość, kłótnie, pytania relacyjne, formułowanie celów (ćwiczenia praktyczne w parach) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 97 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 98 z 105 Z5.4. Techniki zaawansowane: wspólny cel, skala dla pary, pytania relacyjne i cyrkularne (ćwiczenia, symulacje sesji) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 99 z 105 Przerwa | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 100 z 105 Z5.5. Demonstracja sesji z parą - uszczegółowianie, praca z depresją partnera, wzmacnianie zmian (demonstracja, omówienie) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 101 z 105 Z5.1. TSR w terapii grupowej - zastosowanie, rola terapeuty, fazy procesu, zasady i rytuały, techniki interwencji (wykład, dyskusja) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 102 z 105 Z5.2. Symulacja procesu grupowego - sesja 1: utworzenie grupy, zasady, nadzieje, cele (symulacja, obserwacja, refleksja) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 19-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 103 z 105 Z5.3. Symulacja procesu grupowego - sesja 2: wyjątki, zasoby, pytanie o cud, skalowanie, interakcje (symulacja, obserwacja, refleksja) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 26-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 104 z 105 Z5.4. Symulacja procesu grupowego - sesja 3: pytania o postępy, podtrzymywanie, interakcje (symulacja, obserwacja, refleksja) | Prowadzący Irena Jaczewska | Data realizacji zajęć 02-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 105 z 105 Walidacja. Egzamin PTPTSR (symulacja sesji w grupie na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 21:30 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 52,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 52,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 500,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Stępień
W praktyce zawodowej specjalizuje się w terapii osób dorosłych znajdujących się w trudnym momencie swojego życia, doświadczających kryzysów emocjonalnych, wypalenia zawodowego, problemów w relacjach biznesowych, poszukujących wsparcia w radzenia sobie w środowisku pracy. Wspiera w procesie odbudowywania poczucia własnej wartości, podnoszeniu samooceny, pewności i wiary w siebie, budowaniu odporności psychicznej oraz zerwaniu z poczuciem winy. Pracuje z powodzeniem nad motywacją, sprawczością i rozwojem potencjału menedżerskiego, a także z osobami, które po prostu chcą coś poprawić w swoim życiu.
Pracuje w nurcie Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) z wykorzystaniem elementów terapii akceptacji i zaangażowania ACT. Wierzy, że w procesie współpracy z klientem niezwykle ważna jest relacja, która jest nośnikiem zmiany w procesie mentoringu, coachingu, czy terapii.
Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Rafał Tarkowski
Politolog społeczny, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego 2003. Uzyskał stopień magistra w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalność prawno-kryminologiczna. W trakcie studiów magisterskich z psychologii na kierunku psychologia sądowa.
Odbywał liczne kursy z zakresu interwencji kryzysowej, pracy w środowisku rodzinnym z problemem przemocy domowej, etc. Posiada minimum 10-letnie doświadczenie z pracy z ludźmi jako Społeczny Kurator Sądowy przy Sądzie Rejonowym dla Warszawy Pragi Południe Wydział Karny.
Doświadczenie trenerskie Rafała Tarkowskiego obejmuje ponad 2000 godzin warsztatów, konsultacji i szkoleń, w tym z zakresu radzenia sobie ze stresem, pracy terapeutycznej i wypalenia zawodowego. Współpracował m. in. z policjantami, funkcjonariuszami Służby Więziennej, pracownikami Ośrodków Pomocy Społecznej. Działał w Komisjach ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Zespołach Interdyscyplinarnych ds. Przeciwdziałania Przemocy i kuratorów sądowych.
Warsztaty prowadzi metodami aktywnymi i każdorazowo odpowiada na dynamikę grupy. Potrafi dostosowywać przebieg szkolenia do potrzeb uczestników. Posiada wiedzę i doświadczenie terapeutyczne z zakresu psychologii, prawa i przeciwdziałania przemocy oraz procedur prawnych w tym zakresie. Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Jadwiga Mazur
Wykładowca CKKMIP
Profesor WSB z siedzibą w Poznaniu, wykładowca akademicki, wieloletni praktyk, wykwalifikowany terapeuta TSR; z wykształcenia psycholog, socjolog. Od lat z powodzeniem łączy solidne przygotowanie naukowe z praktyką wspierania ludzi w ich rozwoju osobistym i w przezwyciężaniu życiowych trudności. Ukończyła studia magisterskie z psychologii oraz socjologii, a swoją karierę naukową związała z Uniwersytetem Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, gdzie przez wiele lat pełniła funkcję kierownika katedry i nadal aktywnie działa jako profesor.
Jej wieloletnia działalność akademicka przekłada się nie tylko na bogatą wiedzę, lecz także na rozwiniętą wrażliwość pedagogiczną i zrozumienie dla ludzkich potrzeb. Przez lata pracy dydaktycznej wypromowała wielu licencjatów, magistrów i doktorów, dzięki czemu potrafi z wyczuciem towarzyszyć w procesie zmiany – zarówno w roli nauczyciela akademickiego, jak i terapeuty. Jej podejście opiera się na szacunku, cierpliwości i umiejętności budowania relacji opartej na zaufaniu.
Jako terapeuta TSR koncentruje się na zasobach klienta i realnych rozwiązaniach. Pracuje z osobami z grup zawodowych szczególnie narażonych na przeciążenia psychiczne – takich jak nauczyciele, lekarze, pracownicy socjalni czy funkcjonariusze służb mundurowych. Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Mikołaj Nowicki-Pilecki
Mikołaj przeszedł kompleksową ścieżkę szkoleniową w Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach obejmującą: szkolenie podstawowe i zaawansowane – 210 godzin; szkolenie trenerów TSR w Centrum Kształcenia Kadr Medycznych i Psychoterapii - 100 godzin.
Jako członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR), regularnie uczestniczy w superwizjach, konferencjach i szkoleniach specjalistycznych, nieustannie pogłębiając swoją wiedzę i umiejętności. Jest wykładowcą TSR łączącym praktyczne doświadczenie kliniczne z pasją do dzielenia się wiedzą. Kompetencje trenerskie Mikołaja opierają się na solidnym fundamencie pracy klinicznej i edukacyjnej. Prowadzi terapię indywidualną, par oraz grupy psychoedukacyjne, co pozwala mu przekazywać praktyczną, sprawdzoną wiedzę. Pracuje z młodzieżą od 16. roku życia, osobami dorosłymi, parami oraz osobami starszymi, posiadając doświadczenie w szerokim spektrum zagadnień terapeutycznych. Prowadzi szkolenia w języku polskim i angielskim. Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Irena Jaczewska
Pracuje jako certyfikowany superwizor i wykładowca TSR.
Ukończyła Całościowy Kurs Psychoterapii (1200h) akredytowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Sekcji Naukowej PTP, a także Polskiego Towarzystwa Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Pracuje w nurcie terapii systemowej oraz poznawczo-behawioralnej. Realizuje sesje psychotraumatologiczne EMDR oraz pracuje technikami transowymi (hipnoza kliniczna).
Od 2000 roku prowadzi szkolenia i warsztaty z różnych dziedzin zarządzania oraz psychologii i psychoterapii, obecnie jako wykładowca i superwizor w CKKMIP, gdzie prowadzi specjalistyczne szkolenia z zakresu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR).
Posiada doświadczenie w prowadzeniu interwencji kryzysowych oraz w pracy z klientami sądów oraz z klientami pozostającymi w relacjach przemocowych, w tym w przemocy ekonomicznej. Ma także doświadczenie w pracy z osobami i rodzinami w sytuacji okołorozwodowej. Bogate doświadczenie praktyczne łączy z umiejętnością przekazywania wiedzy na warsztatach i kursach. Prowadzi psychoterapię dorosłych, młodzieży, rodzin, par oraz terapię grupową. Pracuje ze służbami mundurowymi. Prowadzi też sesje dla menedżerów i treningi umiejętności przywódczych.
Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi
Angelika Maria Piątkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają w wersji elektronicznej:
- Plik z prezentacją z każdego zjazdu (5 prezentacji)
- Transkrypcje sesji z różnymi klientami
- Bank pytań do modułu lęk i depresja
- Arkusze pracy z osobą z uzależnieniem
- Bank pytań TSR do pracy klinicznej
Warunki uczestnictwa
Ukończenie podstawowego szkolenia z terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach w wymiarze min. 70h dydaktycznych (do 50% wymaganej liczby godzin szkolenia podstawowego możliwe jest zaliczenie szkoleń z terapii ericksonowskiej i/lub systemowej).
Zatrudnienie lub wykształcenie w zawodach takich jak:
- medycyna, pielęgniarstwo, ratownictwo,
- psychologia, pedagogika,
- resocjalizacja, opieka społeczna,
- prawo, mediacje,
- dietetyka, psychodietetyka, treningi personalne, rehabilitacja, fizjoterapia,
- oraz inne związane z pracą z drugim człowiekiem.
Zapraszamy także studentów ostatnich lat studiów wyższych wymienionych kierunków oraz osoby planujące przystępować do procesu certyfikacji terapeuty lub psychoterapeuty TSR.
Informacje dodatkowe
PODSTAWA PRAWNA ZWOLNIENIA Z VAT: na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 29 ustawy o podatku od towarów i usług. Realizator nie finansuje kosztów dojazdu, wyżywienia, ani zakwaterowania.
Usługa jest nagrywana dla celów kontrolnych i archiwizacyjnych. Wymagane jest min. 90% obecności potwierdzonych raportem logowań.
Przystąpienie do walidacji usługi jest obligatoryjne, uczestnik każdorazowo otrzyma zaświadczenie o odbyciu kursu z informacją o wyniku walidacji.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy ZOOM. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do dołączenia do szkolenia. Link ten jest ważny przez cały czas trwania szkolenia, tj. we wszystkie dni szkoleniowe i po każdej zaplanowanej przerwie uczestnicy łączą się przez ten sam link. Uczestnictwo w szkoleniu w czasie rzeczywistym wymaga łącza internetowego w komputerze lub tablecie. Nie rekomendujemy uczestnictwa przez smartfon z uwagi na wielkość ekranu, ale jest to także możliwe.
Do prawidłowego działania ZOOM rekomendujemy skorzystanie z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari. Uczestnicy w czasie rzeczywistym śledzą to, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści (prezentacje i filmy) udostępniane na komputerze prowadzącego. Wszyscy mogą zadawać pytania - rekomendujemy używanie czatu w spotkaniu ZOOM. Uczestnicy mogą komunikować się bezpośrednio z prowadzącym i innymi uczestnikami za pomocą mikrofonu.
Podczas szkolenia będziemy pracować podczas ćwiczeń w podgrupach za pomocą tzw. "oddzielnych pokoi" ZOOM. Czas pracy w grupach ustala prowadzący. Uczestnicy widzą na ekranie komputera zaproszenie do osobnego pokoju, a 60 sekund przed końcem ćwiczenia, że za chwilę nastąpi powrót do głównej sesji. Prowadzący może wysyłać wiadomości do wszystkich pokoi jednocześnie.
Niezbędna jest kamera internetowa (może być wbudowana w sprzęt np. tablet) oraz stabilne łącze internetowe i brak blokad firmowych.
Minimalna przepustowość łącza internetowego: pobieranie 10Mb/s, wysyłanie 5Mb/s.
Sprzęt komputerowy: minimum dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz lub wyższy, min. 2GB RAM.
Obowiązkowe jest włączenie kamery i obecność uczestnika w jej zasięgu podczas całego udziału w szkoleniu. Organizator nie odpowiada za brak możliwości wzięcia udziału w szkoleniu z uwagi na niską przepustowość łącza po stronie uczestnika. Jeśli umowa z operatorem
nie zawiera
limitu nieobecności upoważniających do zaliczenia szkolenia, limit ten ustalany jest na poziomie 20%, przy czym godzinysuperwizji grupowych
oraz procesu grupowego muszą być ukończone na poziomie 100% lub odpracowane w innych terminach uzgodnionych z Organizatorem.Usługa jest nagrywana dla potrzeb ew. kontroli i archiwizacji.