Strategia zarządzania i rozwoju biznesu beauty oraz budowanie marki osobistej - szkolenie
Strategia zarządzania i rozwoju biznesu beauty oraz budowanie marki osobistej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Usługa jest skierowana do fryzjerek i stylistek włosów pracujących w salonach lub prowadzących własną działalność w branży hair & beauty. Uczestniczki powinny posiadać podstawowe doświadczenie w świadczeniu usług fryzjerskich oraz w kontaktach z klientami, a także być zainteresowane rozwojem kompetencji związanych z organizacją pracy salonu, budowaniem marki osobistej, profesjonalizacją obsługi oraz zwiększaniem widoczności w mediach społecznościowych. Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób rozwijających już działający salon, jak i dla tych, które chcą uporządkować procesy pracy, poprawić komunikację z klientami i wzmocnić swoją pozycję na rynku usług beauty.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestniczkę/uczestnika do świadomego prowadzenia biznesu beautyw oparciu o procedury, optymalizację kosztów, profesjonalne standardy oraz do tworzenia
spójnej marki osobistej, która wzmacnia pozycję salonu i przyciąga właściwych klientów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje kluczowe elementy zarządzania salonem beauty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje prawidłowy opis modelu systemowego salonu beauty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje kluczowe obszary operacyjne salonu spośród czterech odpowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady delegowania, polityki cenowej i optymalizacji kosztów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera poprawną definicję delegowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje zasadę prawidłowej polityki cenowej w pytaniu testowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje bariery utrudniające profesjonalizm w trudnych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik odróżnia barierę emocjonalną od organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykład zachowania obniżającego profesjonalizm. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje rolę wartości osobistych w zarządzaniu i wizerunku salonu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje poprawną definicję wartości zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje zachowanie zgodne z wybraną wartością. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia proces budowania tożsamości zawodowej stylistki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zaznacza właściwą sekwencję etapów budowania tożsamości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera element wpływający na spójność tożsamości zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady autentycznej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje cechę autentycznej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje komunikat niespójny z zasadą autentyczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje techniki tworzenia przekazu eksperckiego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera element właściwej struktury przekazu eksperckiego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje przykład niepoprawnego przekazu eksperckiego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia, na czym polega świadoma widoczność w social mediach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje prawidłową definicję świadomej widoczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje działanie zwiększające widoczność stylistki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje proces budowania autorytetu i eksperckości w branży beauty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje działanie wzmacniające autorytet. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje błąd obniżający eksperckość. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy podstawową strategię działania salonu beauty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje właściwe elementy strategii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera właściwy cel strategiczny do case study. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje procedury i systemy usprawniające pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera poprawny element mini-procedury. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje działanie zgodne z przyjętą procedurą. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje własne bariery i ograniczenia zawodowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje odpowiedź opisującą barierę wewnętrzną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera adekwatny sposób pracy z konkretną barierą. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyznacza wartości i wizję własnego biznesu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje przykład prawidłowo sformułowanej wizji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera wartość adekwatną do przedstawionej sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik kreuje autentyczny przekaz ekspercki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje poprawny element narracji eksperckiej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje przykład nieautentycznego przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady budowania marki osobistej online. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje działanie zgodne ze spójną marką osobistą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje przykład błędu w komunikacji marki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje komunikację przyciągającą właściwych klientów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera styl komunikacji do modelu klienta z opisu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje element zwiększający atrakcyjność przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik działa odpowiedzialnie i profesjonalnie w kontaktach z klientami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje zachowanie zgodne ze standardami obsługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje reakcję nieprofesjonalną w pytaniu sytuacyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik dba o spójność wizerunku swojego i salonu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje działanie wspierające spójność wizerunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje element zaburzający wizerunek marki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przyjmuje perspektywę lidera opartego na wartościach i systemach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera zachowanie zgodne z podejściem systemowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje decyzję zgodną z wartościami lidera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 — Strategia zarządzania i rozwoju biznesu beauty
1.Podstawy zarządzania salonem beauty – model systemowy (Teoria 1h)
- kluczowe obszary salonu, model systemowy, rola procesów i standardów.
- Forma: mini-wykład, prezentacja, dyskusja.
2.Procedury i standardy: jak budować salon „na autopilocie” (Teoria 1h)
- zasady standaryzacji, tworzenie procedur, checklista.
- Forma: analiza przypadku, praca w parach.
3.Optymalizacja kosztów i polityka cenowa usług (Teoria 1h)
- typy kosztów, rentowność, kalkulacja ceny usługi.
- Forma: wykład + tabelaryczna praca własna.
4. Delegowanie – jak przestać robić wszystko samodzielnie (Praktyka 1h)
- zasady delegowania, podział odpowiedzialności.
- Forma: dyskusja, analiza przypadku, praca w grupach.
5. Profesjonalizm w biznesie beauty – kiedy się traci, kiedy wzmacnia (Teoria 1h)
- standardy profesjonalizmu, komunikacja, zachowania krytyczne.
- Forma: dyskusja moderowana.
6. Bariery utrudniające profesjonalizm: presja, emocje, konflikty (Teoria 1h)
- stres, presja czasu, emocjonalne wyzwania w pracy usługowej.
- Forma: prezentacja, analiza przypadków.
7. Wartości zawodowe – identyfikacja i analiza (Praktyka 1h)
- znaczenie wartości w budowaniu standardów salonu.
- Forma: ćwiczenie indywidualne i dzielenie się w grupie.
8.Tożsamość zawodowa stylistki – wizja, kierunek, rola (Teoria 1h)
- rola, pozycjonowanie, model tożsamości zawodowej.
- Forma: prezentacja, praca indywidualna.
9. Warsztat: tworzenie wizji własnego biznesu (Praktyka 1h)
- jak formułować wizję i kierunek marki.
- Forma: warsztat praktyczny.
DZIEŃ 2 — Budowanie marki osobistej stylistki
1. Autentyczna komunikacja – fundament marki osobistej (Praktyka 1h)
- zasady autentyczności, budowanie zaufania.
- Forma: mini-wykład + ćwiczenia.
2. Jak mówić jak ekspert — struktura przekazu eksperckiego (Teoria 1h)
- narracja ekspercka, wiarygodność, argumenty.
- Forma: prezentacja, praca indywidualna.
3. Widoczność w social mediach — platformy, formaty, częstotliwość (Praktyka1h)
- algorytmy, formaty treści, rodzaje postów.
- Forma: analiza przykładów, praca w parach.
4. Budowanie autorytetu — co daje przewagę stylistce (Teoria 1h)
- elementy autorytetu, spójność ekspercka.
- Forma: case study, dyskusja.
5. Jak przyciągać właściwych klientów — język, wartości, konsekwencja (Teoria 1h)
- język korzyści, dopasowanie komunikacji, grupy klientów.
- Forma: prezentacja, rozmowa na forum
6. Tworzenie przekazu eksperckiego (post, bio, opis usługi) (Praktyka 1h)
- budowa bio, struktura postu, zasady CTA.
- Forma: warsztat.
7. Storytelling stylistki – narracja, która buduje markę (Teoria 1h)
- elementy dobrej historii w beauty.
- Forma: prezentacja
8. Projekt marki osobistej – identyfikacja stylistki (Praktyka 1h)
- kolorystyka, styl treści, wizualna spójność.
- Forma: praca indywidualna + konsultacje.
9. Walidacja – test jednokrotnego wyboru 1 h
- każdy uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do testu jednokrotnego wyboru
- test składa się z minimum 25 pytań z zakresu prezentowanego materiału
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Podstawy zarządzania salonem beauty – model systemowy. | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Procedury i standardy: jak budować salon „na autopilocie” | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Optymalizacja kosztów i polityka cenowa usług | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Delegowanie – jak przestać robić wszystko samodzielnie | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:25 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Profesjonalizm w biznesie beauty – kiedy się traci, kiedy wzmacnia | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Bariery utrudniające profesjonalizm: presja, emocje, konflikty | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Wartości zawodowe – identyfikacja i analiza | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Tożsamość zawodowa stylistki – wizja, kierunek, rola | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Warsztat: tworzenie wizji własnego biznesu | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Autentyczna komunikacja – fundament marki osobistej | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Jak mówić jak ekspert — struktura przekazu eksperckiego | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Widoczność w social mediach — platformy, formaty, częstotliwość | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Budowanie autorytetu — co daje przewagę stylistce | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:25 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Jak przyciągać właściwych klientów — język, wartości, konsekwencja | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Tworzenie przekazu eksperckiego (post, bio, opis usługi) | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Storytelling stylistki – narracja, która buduje markę. | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 przerwa | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Projekt marki osobistej – spójna identyfikacja stylistki | Prowadzący Wioletta Orlecka | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Orlecka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Przerwy wliczone są do czasu szkolenia.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu.
- Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Praktyka w grupie
- Medytacja
- Pokaz na forum
Podstawa zwolnienia z VAT: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14).
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Materiały zostaną wysłane klientom mailowo lub otrzymają dostęp do dysku online na którym znajdują się stosowne rzeczy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).