Kurs fotografii produktowej i ślubnej z obróbką zdjęć w Adobe Lightroom - tryb indywidualny
Kurs fotografii produktowej i ślubnej z obróbką zdjęć w Adobe Lightroom - tryb indywidualny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie fotografii.
Szkolenie jest skierowane do:
- Właścicieli małych i średnich firm, którzy chcą zwiększyć swoją widoczność w social media i pozyskać nowych klientów.
- Specjalistów ds. marketingu i osób odpowiedzialnych za promocję firmy w social media.
- Przedsiębiorców w branży usługowej, takich jak fryzjerzy, barberzy, kosmetolodzy, trenerzy personalni, którzy chcą skutecznie promować swoje usługi online.
- Osób, które planują rozpocząć działalność online i chcą budować swoją obecność w mediach społecznościowych od podstaw.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi56
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do praktycznego opanowania obsługi profesjonalnego studia fotograficznego, rozpoczynając od prezentacji wyposażenia studia i omówienia jego działania, poprzez metody pracy z oświetleniem, aż do indywidualnej pracy z modelką. Ukończenie tego szkolenia daje duże obycie fotograficzne pozwalające na kreatywną pracę fotograficzną. Nabytą wiedzę i umiejętności kursant będzie potrafił wykorzystać w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza - definiuje niezbędne zagadnienia z kompozycji obrazu, ustawień aparatu oraz oświetlenia. Charakteryzuje wyposażenie profesjonalnego studia fotograficznego, funkcje jego narzędzi oraz zasady pracy z oświetleniem. | Kryteria weryfikacji Definiuje istotne funkcje aparatu, jak czas, przesłona, ISO, oraz takie pojęcia jak kompozycja czy głębia ostrości. Definiuje właściwości lamp błyskowych, akcesoriów do modelowania światła oraz sposoby pracy z aparatami w przestrzeni studyjnej, w tym synchronizację z lampami i wyzwalanie różnych źródeł światła. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności - ustawia aparat fotograficzny we właściwy sposób i tworzy plan zdjęciowy. Potrafi wykonać zdjęcia przedmiotów dobierając odpowiednie oświetlenie. Obsługuje profesjonalne narzędzia studia fotograficznego, dobiera odpowiednie ustawienia oświetlenia do wybranej metody (middle-key, high-key, low-key). | Kryteria weryfikacji Odpowiednio dobiera właściwe ustawienia aparatu i światła, a także sposoby wykonania ujęć dla różnych typów produktów. Wykonuje zdjęcia przy użyciu różnych technik modelowania światła oraz operuje światłem w celu uzyskania pożądanych efektów wizualnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczna- ustala sobie cele i priorytety działania | Kryteria weryfikacji Każdemu działaniu przypisuje priorytet, aby uzyskać założony cel. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zapewniamy dostęp do pakietu programów Adobe.
Obsługa aparatu.
- pomiar światła
- odczyt danych z aparatu
- tryby pracy: Automatyczny, Preselekcja czasu, Preselekcja przesłony, Manual
- pomiar ostrości
- głębia ostrości - czyli jak zdecydować, kto będzie głównym bohaterem zdjęcia?
- balans bieli
- format zapisu zdjęć – RAW czy JPG
- parametry sprzętu – jakie są istotne
Kompozycja obrazu fotograficznego.
- powtórka pracy na trybach manualnych
- złoty podział
- właściwe kadrowanie
- jak zdynamizować zdjęcie, a jak uspokoić?
- kadr pionowy czy poziomy? Kiedy który?
- plany w fotografii
- jak nie zaśmiecać obrazu?
Plener nocny – fotografia w trudnych warunkach oświetleniowych
Wyjście plenerowe, fotografia nocna, w warunkach polowych. Fotografia architektury, wstęp do "eksperymentalnych" form fotograficznych – praca z czasem i światłem. Rozmycia świateł, portret w nocy, architektura nocą. Nastawy aparatu w skrajnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Praca portretowa – studio bez tajemnic
- Portret. Rodzaje portretu, światło sztuczne i zastane. Portret klasyczny, psychologiczny. Obiektywy od rybiego oka po tele - czyli czym robić portrety? Ustawienie świateł, pozy. Ruch w portrecie!
- Prezentacja wyposażenia studia i omówienie jego działania:
- lampy błyskowe/światła ciągłego: parametry, właściwości, obsługa
- akcesoria do lamp: modelowanie światła
- wyposażenie dodatkowe studia (softboxy, blendy itp.)
3. Metody pracy z oświetleniem (wykonywanie zdjęć w poszczególnych metodach):
- middle-key - średni klucz
- high-key - wysoki klucz
- low-key - niski klucz
4. Praca ze światłem z modelką
- zmiękczanie światła (softboxy, parasolki)
- likwidacja cieni przy różnych ustawieniach modela (blenda, ustawienie lamp - proporcje błysku użytych lamp, zmiękczacze)
- modelowanie światła (czasza, strumienica, plaster miodu)
- zdjęcia w kontrze
- operowanie kontrastem oświetleni
Praca z modelką – sesja w plenerze
Praca z modelką w plenerze – sesja w przestrzeni miejskiej, praca z oświetleniem zastanym oraz sztucznym. Ustawienia aparatu, praca z całą sylwetką z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej.
FOTOGRAFIA PRODUKTU
Ćwiczenia: faktury materiałów
- obiekty o czarnej fakturze
- obiekty o mieszanej fakturze
- zwiększenie ekspozycji lamp
- zwiększenie ilości świateł
Ćwiczenia: obiekty trójwymiarowe
- podkreślenie kształtu i konturu
- wskazówki wzrokowe, zniekształcenie perspektywiczne
- obiektywy a zniekształcenia obrazu
- wielkość światła a kontrast
- podkreślenie charakteru światła
- używanie cienia do wprowadzania głębi
- osadzenie przedmiotu, kontrola cienia
- elementy odbijające światło, blenda
- głębia w tle
- kontrola światła wpadającego przez obiektyw
Ćwiczenia: obiekty obłe, tonalność zdjęcia, głębia formy przedmiotu
- oświetlenie płaskie, boczne
- detale powierzchni
Ćwiczenia: metal
- płaski metal
- forma wizualizacji metalu, jasny czy ciemny
- klucz oświetleniowy: jasne odwzorowanie metalu
- klucz oświetleniowy: ciemne odwzorowanie metalu
- gradacja dla oświetlenia metalu
- pudełka o charakterze metalu
- oświetlenie metalu a tło (białe, czarne)
Ćwiczenia: szkło cz.1
- przezroczystość szkła: możliwe problemy
- tworzenie zarysu krawędzi szklanych obiektów
- metoda jasnego tła
- sekwencja pracy ze szkłem: wybór tła, ustawienie światła, ustawienie aparatu, wykonanie zdjęcia
Ćwiczenia: szkło cz.2
- metoda ciemnego tła
- jasne podkreślenia kształtu szkła
- uwydatnienie powierzchni szkła
- plamy światła
- manipulacja tłem i horyzontem
- płyn w obiektach szklanych: niechciana soczewka
- etykiety na szklanych obiektach: papier a szkło
FOTOGRAFIA ŚLUBNA
1. Wprowadzenie do fotografii ślubnej:
- omówienie teorii i prezentacja zdjęć
- wskazówki do reportażu ślubnego - omówienie dnia ślubu krok po kroku od przygotowania panny młodej po ceremonię w kościele i plener
- żelazne kadry
- omówienie sprzętu i akcesoriów oraz jego zabezpieczenie na wypadek awarii
- umowa z klientem i zabezpieczenia prawne
- omówienie pozwoleń dla fotografów (zaświadczenie z kurii)
- dobre nawyki i maniery fotografa ślubnego, czyli jak powinniśmy się zachowywać
2. Robimy zdjęcia, czyli przygotowania panny młodej:
- praca w studio z modelką i modelem
- omówienie makijażu ślubnego, fryzury, dodatków, kwiatów i biżuterii
- strój panny młodej i pana młodego - dopięcie na ostatni guzik
- Ty kierujesz, instruktor doradza
3. Zdjęcia w kościele, czyli czego nie ominąć:
- ceremonia – czego nie można ominą, gdzie stać, ujęcia
- wskazówki: co robić, ukierunkowanie kursantów i pomoc w trakcie zdjęć
- problemy oświetleniowe
- zasięgzewnętrznej lampy błyskowej, przetestujemy go
- fotografia ruchu i próby zamrożenia go - co jest dopuszczalne?
- im bardziej nietypowe ujęcie tym lepiej? A może tylko klasycznie?
4. Plener ślubny w terenie
- Ty kierujesz, instruktor doradza
- plener dostosowany do możliwości pory roku
5. Jak rozmawiać z klientem?
- ustalamy warunki – spisanie umowy
- na co zwraca klient uwagę?
- co należy z nim ustalić?
OBRÓBKA ZDJĘĆ W ADOBE LIGHTROOM
Lightroom – witamy w programie
- interfejs obsługi programu
- krótka prezentacja poszczególnych części programu
- library (biblioteka)
- develope (wywołanie)
- slideshow (pokaz slajdów)
- print (drukowanie)
- web (sieć www)
Z aparatu do programu - prezentacja możliwości pobierania i składania zdjęć w wybranych folderach
- od designu do funkcjonalności - omówienie rozplanowania przycisków oraz okien w części library (biblioteka)
- importowanie zdjęć - ćwiczenia wgrywania zdjęć
- sposoby importu
- organizacja katalogów
- praca bezpośrednia z plikami: przydawanie słów kluczowych, informacji o autorze, prawach autorskich itd.
- przeglądanie zdjęć, miniaturki, podgląd, informacje o wykonanym zdjęciu
Szybkie wywołanie w bibliotece - czyli jak przygotować zdjęcie w kilka minut
- wywołujemy jedno zdjęcie
- wywołujemy kilka, kilkanaście zdjęć na raz! - sposoby szybkiego wywołania
- wywoływanie zdjęć hurtowo
Wywołanie zdjęcia - DEVELOP - podstawy
- navigator, zbliżenia, suwaczki, guziczki, analiza zdjęcia - czyli kuchnia cyfrowej ciemni
- funkcje automatycznego wywoływania
- wywoływanie zdjęcia - ćwiczenia na wybranym przykładzie
- kolorystyka balansu bieli
- kiedy jaki ustawiać, auto, jak na zdjęciu (as shot), żarowe, słoneczne, w cieniu i inne
- jak zrobić wybrany balans bieli (custom white balance)
- jak dobierać balans bieli do pejzażu, a jak do portretu
- modyfikacje zdjęcia:
- ekspozycja
- wyciąganie szczegółów z czerni, oraz bieli
- kontrast czerni
- jasność, kontrast ogólny
- nasycenie koloru, jaskrawość
- wygrubienie
- porównywanie zdjęć: oryginał, nowe zdjęcie
- kadrowanie zdjęcia, podgląd przed i po wykadrowaniu, formaty zdjęć - labowe, własne, jak zrobić kwadrat, itp.
- wyrównywanie horyzontu zdjęcia
Eksport zdjęcia
- okienko eksportu zdjęcia funkcje i układ
- miejsce zapisu, nazywanie nowych plików
- pokazanie możliwości powiększania zdjęć słabej jakości, przygotowanie wielkiego formatu do wydruku
- dodatkowe informacje do umieszczenia w zdjęciu
- przestrzenie kolorystyczne w zdjęciach
- eksportowanie z wyostrzeniem pod: wydruk, ekran monitora itd.
Wywoływanie zdjęcia - ćwiczenia na wybranym przykładzie
- kolorystyka balansu bieli
- kiedy jaki ustawiać, auto, jak na zdjęciu (as shot), żarowe, słoneczne, w cieniu i inne
- jak zrobić wybrany balans bieli (custom white balance)
- jak dobierać balans bieli do pejzażu, a jak do portretu
Modyfikacje zdjęcia
- ekspozycja
- wyciąganie szczegółów z czerni, oraz bieli
- kontrast czerni
- jasność, kontrast ogólny
- nasycenie koloru, jaskrawość
- wygrubienie
Krzywe
Zarządzanie kolorami, niebo bardziej niebieskie, oczy bardziej zielone, itd.
Kolor: nasycenie, barwa, jasność ? czyli jak z oliwki zrobić kanarkowy, kolor w pejzażu i portrecie
Czerń i biel w fotografii cyfrowej,
- sposoby wykonywania zdjęć czarno-białych z kolorowych
- kolory w czerni i bieli
Kolorowe filtry, czyli tonowanie zdjęć
- techniki tonorozdzielcze w fotografii cyfrowej czarnobiałej
- kolorowanie zdjęć kolorowych
- kolorowanie zdjęć w cieniach i światłach, balans cieni i świateł
Ostrość
- co to jest ostrość w zdjęciu, które jest cyfrowym plikiem?
- jak wyostrzać zdjęcia już ostre, jak nieostre i słabej jakości, jak wyostrzać zdjęcia z wysokim iso
- ostrość na krawędziach i dużych fragmentach zdjęcia
- manipulacja ostrością: moc wyostrzenia, grubość wyostrzenia, zasięg wyostrzenia, ochrona partii obrazu nie wymagających ostrzenia
Szumy
- co to są szumy - charakterystyka: ilość, ostrość, kolorystyka
- wygładzanie szumów kolorowych, monochromatycznych
- siła wygładzania, odzyskiwanie detali zbyt wygładzonych
Winietowanie i efekty specjalne, czyli co w najświeższej fotograficznej trawie piszczy
- jak usuwać winietę
- jak dorabiać winietę
- jak modyfikować dla własnych celów, symulacje możliwości, ramki itd.
Kanały kolorystyczne, czyli dlaczego na moich zdjęciach jest zbyt dużo ciepłych tonów itd.
Usuwanie czerwonych oczu
Klonowanie oraz redukcja skaz, znaków, pieprzyków
- wielkość i zasięg działania pędzla
Filtry gradacyjne
- możliwości filtrów: rozjaśnianie, ściemnianie, wyostrzanie, zwiększanie/zmniejszanie nasycenia kolorów, wygładzanie, itp.
- programowanie filtrów
- nadawanie kierunku, ostrości gradacji, oraz zasięgu filtrów
- zmiana i modyfikacja założonych filtrów
Pędzel - punktowy filtr
- rozmiar pędzla, ostrość końcówki, siła działania
- możliwości pędzla: rozjaśnianie, ściemnianie, wyostrzanie, zwiększanie/zmniejszanie nasycenia kolorów, wygładzanie, itp.
- programowanie pędzli
- zmiana i modyfikacja założonych filtrów za pomocą pędzla
Szablony: hurtowe wywoływanie zdjęć
- wykorzystywanie szablonów producenta
- tworzenie szablonów na podstawie obrobionego zdjęcia
- zachowywanie, eksportowanie szablonów
- import szablonów z internetu
Usługa realizowana w formule godzin dydaktycznych 45 min. Przerwy i walidacja wliczają się w czas trwania usługi. Uczestnikowi przysługuje przerwa na każde 4 godzin – 15 minut. Przerwa realizowana jest na prośbę uczestnika.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Obsługa aparatu + kompozycja | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Obróbka zdjęć w Adobe Lightroom cz.1 | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Praca portretowa – studio bez tajemnic cz.1 | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Praca portretowa – studio bez tajemnic cz.2 | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Plener nocny | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Fotografia produktu cz.1 | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Obróbka zdjęć w Adobe Lightroom cz.2 | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Fotografia produktu cz.2 | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Obróbka zdjęć w Adobe Lightroom cz.3 | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Fotografia ślubna | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Jakub Kowalski | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 9 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 177,68 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 177,68 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Montygierd - Łoyba
Jakub Kowalski
Prowadzi własną działalność, realizuje głównie projekty komercyjne. W trakcie kilku lat pracy jako instruktor wyszkolił setki osób, zarówno w trakcie zajęć indywidualnych, jak i grupowych.
2002-2007 Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych - Uniwersytet Opolski (Instytut Sztuki).
W ciągu ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia rozpoczęcia usługi, aktywnie działa w branży zbierając i rozwijając swoje doświadczenie zawodowe oraz podnosząc swoje kwalifikacje.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników w formie prezentacji multimedialnych.
Warunki organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone są indywidualnie , co pozwala na indywidualne podejście do uczestnika.
- Uczestnik będzie miał zapewniony dostęp do pakietu Adobe.
- Uczestnik będzie miał dostęp do profesjonalnego sprzętu studyjnego na potrzeby zajęć praktycznych.
Liczba godzin w podziale na zajęcia:
- teoretyczne - 6 godz. lekc.
- praktyczne - 50 godz. lekc.
Sposób organizacji walidacji:
- Walidacja zostanie przeprowadzona za pomocą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie.
Szkolenie stacjonarne trwa 44 h lekcyjnych, a szkolenie teoretyczne (zdalne w czasie rzeczywistym) trwa 12 h lekcyjnych .
Informacje dodatkowe
Program można dostosować do potrzeb danej osoby
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia dla 2-3 osób i wówczas cena jednostkowa będzie niższa. W przypadku zainteresowania taką opcją prosimy o kontakt telefoniczny
Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania terminów zajęć. W celu uzyskania informacji odnośnie dofinansowania, prosimy o kontakt z wybranym przez siebie operatorem.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- kącik kawowy