Kurs kompetencji ogólnych przygotowujący do egzaminu maturalnego z języka angielskiego poz. rozszerzony
Kurs kompetencji ogólnych przygotowujący do egzaminu maturalnego z języka angielskiego poz. rozszerzony
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby przygotowujące się do egzaminu maturalnego, mające ukończone 18 lat.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi53
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnego posługiwania się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie umożliwiającym zdanie egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym. Uczestnik rozwija umiejętność rozumienia złożonych wypowiedzi ustnych i pisemnych, tworzenia spójnych tekstów, reagowania językowego w różnych sytuacjach komunikacyjnych oraz przetwarzania informacji w języku obcym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Zna i rozumie bogaty zasób środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, frazeologicznych, ortograficznych i fonetycznych. Rozróżnia rejestry i style językowe stosownie do kontekstu komunikacyjnego. Zna zasady budowy tekstów użytkowych, narracyjnych i argumentacyjnych w języku angielskim. Rozumie znaczenie kolokacji, idiomów i wyrażeń charakterystycznych dla języka naturalnego. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i poprawnie stosuje słownictwo oraz struktury gramatyczne w zadaniach testowych i wypowiedziach własnych.Dobiera środki językowe odpowiednio do formy wypowiedzi (formalnej, nieformalnej, publicystycznej itp.). Poprawnie stosuje schematy kompozycyjne i spójniki logiczne w wypowiedziach pisemnych. Wskazuje poprawne użycia idiomów i wyrażeń w kontekście komunikacyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Rozumie ze słuchu złożone, autentyczne wypowiedzi w języku angielskim, w tym nagrania o różnej tematyce i tempie. Rozumie teksty pisane o różnej długości i strukturze, w tym artykuły, eseje, ogłoszenia, fragmenty literackie. Tworzy spójne i logiczne wypowiedzi pisemne: rozprawkę, esej, list formalny i nieformalny, recenzję, opis, opowiadanie. Przetwarza wypowiedzi pisemne – streszcza, parafrazuje, tłumaczy sens informacji. Wykorzystuje strategie uczenia się i samokształcenia językowego. | Kryteria weryfikacji Odpowiada poprawnie na pytania do nagrań, identyfikuje sens ogólny, szczegóły, intencje i emocje rozmówców.Wskazuje główne myśli, rozpoznaje argumenty, odnajduje informacje szczegółowe i wnioskuje z kontekstu. Stosuje odpowiednią strukturę gatunkową, logiczny układ treści, poprawność językową i bogactwo środków wyrazu. Odtwarza treść komunikatu w zmienionej formie, zachowując jego główny sens i intencję nadawcy. Samodzielnie planuje naukę, korzysta z różnorodnych źródeł autentycznych (media, materiały egzaminacyjne, lektury). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Wykazuje postawę ciekawości poznawczej i otwartości na różnorodność językową i kulturową. Przejawia odpowiedzialność za własny rozwój językowy. Współpracuje w grupie w celu rozwiązywania zadań językowych i komunikacyjnych. Używa języka angielskiego w sposób kulturalny i odpowiedzialny w komunikacji interpersonalnej i medialnej. Rozumie znaczenie znajomości języków obcych w życiu osobistym, zawodowym i obywatelskim. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w dyskusjach, wykazuje tolerancję wobec odmiennych opinii i stylów komunikacji.Regularnie uczestniczy w zajęciach, systematycznie przygotowuje się do lekcji i pracuje z materiałami samodzielnie. Uczestniczy w pracy zespołowej, dzieli się wiedzą i wspiera innych w osiąganiu celów edukacyjnych. Stosuje zasady etykiety językowej, unika błędów wynikających z nieporozumień kulturowych. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania znajomości języka angielskiego w dalszej edukacji i pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program został przygotowany na podstawie: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia.
Język angielski PR:
I. Zakres tematyczny środków językowych:
- Człowiek – dane personalne, cechy, emocje, zainteresowania.
- Miejsce zamieszkania – dom, okolica, przeprowadzka.
- Edukacja – szkoła, system oświaty, uczenie się przez całe życie.
- Praca – zawody, rynek pracy, kariera zawodowa.
- Życie prywatne – rodzina, relacje, styl życia.
- Żywienie – posiłki, diety, lokale gastronomiczne.
- Zakupy i usługi – reklama, finanse, reklamacje.
- Podróżowanie i turystyka – środki transportu, bezpieczeństwo w podróży.
- Kultura – twórcy, dzieła, uczestnictwo w kulturze.
- Sport – dyscypliny, wydarzenia sportowe, zdrowy styl życia.
- Zdrowie – choroby, uzależnienia, profilaktyka.
- Nauka i technika – technologie, internet, postęp naukowy.
- Świat przyrody – pogoda, ekologia, katastrofy naturalne.
- Państwo i społeczeństwo – polityka, gospodarka, problemy globalne.
II. Rozumienie wypowiedzi (słuchanie i czytanie):
- Rozumienie głównej myśli, kontekstu i intencji autora.
- Odróżnianie faktów od opinii.
- Wnioskowanie z kontekstu.
- Rozpoznawanie stylu i tonu wypowiedzi (formalny/nieformalny).
III. Tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych:
- Opisy, opowiadania, recenzje, artykuły, rozprawki, listy i e-maile.
- Wyrażanie opinii, argumentowanie, przedstawianie wniosków.
- Stosowanie właściwego rejestru językowego i spójności tekstu.
IV. Reagowanie językowe (ustne i pisemne):
- Prowadzenie rozmów formalnych i nieformalnych.
- Wyrażanie próśb, opinii, emocji, intencji, propozycji, rad.
- Formułowanie reakcji na sytuacje komunikacyjne (zaproszenia, gratulacje, negocjacje).
V. Przetwarzanie tekstu:
- Streszczanie, parafrazowanie, zmiana formy i stylu tekstu.
- Prezentowanie treści z materiałów wizualnych, audiowizualnych lub pisemnych.
VI. Kompetencje kulturowe i międzykulturowe:
- Wiedza o krajach anglojęzycznych, ich kulturze, tradycjach i społeczeństwach.
- Porównywanie kultury własnej i obcej, rozwijanie postawy tolerancji i otwartości.
VII. Samokształcenie i współpraca:
- Samoocena postępów, stosowanie strategii uczenia się (notatki, mnemotechniki, słowniki).
- Praca projektowa, komunikacja w grupie, wykorzystanie TIK w nauce języka.
VIII. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 13-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 10-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Język angielski PR | Prowadzący Katarzyna Kiełczewska | Data realizacji zajęć 24-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 915,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 915,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 55,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 55,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Kiełczewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej.
Informacje dodatkowe
Kurs zakończy się wydaniem uczestnikowi "Zaświadczenia o ukończeniu kursu kompetencji ogólnych" zgodnie ze wzorem MEN.
Zajęcia trwają godzinę lekcyjną (1 godzina to 45 minut) łącznie 53 godziny, przerwy są wliczone w czas trwania zajęć.
Przerwy są planowane elastycznie w uzgodnieniu z uczestnikami. Ich liczba i długość mogą różnić się w zależności od zapotrzebowania grupy.
Uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć.
Metoda walidacji: w ostatnim dniu szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja w formie testu teoretycznego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
W okresach świątecznych, w ferie oraz w nagłych przypadkach przewidziany harmonogram może ulec zmianie o czym uczestnicy oraz prowadzący zostaną poinformowani telefonicznie. Harmonogram w BUR zostanie zaktualizowany po ustaleniu daty spotkania.
W szczególnych przypadkach na podstawie diagnozy nauczyciela prowadzącego uczestnik może skorzystać z indywidualnych konsultacji.