Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uprawnienia wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych (Lądowych, Tłokowych, z załogą jednoosobową) MEP(L)
Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uprawnienia wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych (Lądowych, Tłokowych, z załogą jednoosobową) MEP(L)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedsiębiorstwa sektora lotniczo-kosmicznego, tj.: personel latający (piloci).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1431 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńSzkolenie teoretyczne i praktyczne do uprawnienia na samoloty wielosilnikowe MEP(L)
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia do uprawnienie MEP(L) jest zapoznanie kandydata z procedurami operacyjnymi i użytkowaniem samolotu wielosilnikowego w locie z ciągiem asymetrycznym oraz w przypadku niesprawności silnika w różnych fazach lotu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uzyskanie uprawnienia MEP(L)Walidacja zostanie przygotowana i przeprowadzona przez eksperta "Royal-Star" - osobę niezależną i nie będącą trenerem prowadzącym szkolenie. Efektem nabycia kompetencji oraz ukończenia szkolenia praktycznego jest uzyskanie Zaświadczenia o Ukończeniu Szkolenia "Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uprawnienia wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych (Lądowych, Tłokowych, z załogą jednoosobową) MEP(L)" | Kryteria weryfikacji do rozpoczęcia szkolenia minimalny nalot 70:00 PIC | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi szkolenia praktycznego.
Szkolenie praktyczne obejmuje realizację następujących ćwiczeń i wymiarze godzinowym:
- Szkolenie praktyczne - ćw. 1 Pilotaż (VFR) - 0h 30 min - 23.08.2021
- Szkolenie praktyczne - ćw. 2 Loty po kręgu, podejście i lądowanie - 2h 00 min - 23.08.2021
- Szkolenie praktyczne - ćw. 3 Symulowany lot z ciągiem asymetrycznym - 1h 30 min - 24.08.2021
- Szkolenie praktyczne - ćw. 4 Procedury nienormalne i awaryjne - 2h 00 min - 25.08.2021
Łącznie w szkoleniu praktycznym nie mniej niż: 6 godzin.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 23.08.2021 do 25.08.2021 z uwzględnieniem warunków pogodowych. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Podmiotu Świadczącego.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Budowa i wyposażenie samolotu, ograniczenia, osiągi i planowanie lotu | Prowadzący Tomasz Łazorko | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Załadowanie, wyważenie i obsługa, procedury awaryjne | Prowadzący Tomasz Łazorko | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 13 284,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 1 021,85 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 830,77 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Damian Danecki
Wykształcenie wyższe,
Posiadane uprawnienia w licencji CPL(A): SEP(L), MEP(L), IR/ME, FI,
Posiadane uprawnienia FI/CPL/ME/IR/FI
Mateusz Lewandowski
Wykształcenie wyższe,
Posiadane uprawnienia w licencji CPL(A): SEP(L), MEP(L), IR/ME, FI,
Posiadane uprawnienia FI/CPL/ME/IR/FI
Tomasz Łazorko
Z lotnictwem związany od 2001 roku. Od 2009 instruktor szybowcowy do dnia dzisiejszego z nalotem ogólnym 597 h w tym jako instruktor 222 h . Ponadto od 2014 jako instruktor samolotowy to chwili obecnej.
- Nalot ogólny samoloty: 1702 h
- Nalot PIC: 1541 h
- Nalot FI: 1171 h
Uprawnienia :
- CPL(A)
- SEP(L)
- ICAO level 4
- FI(A) – CPL, FI
- SPL
- FI(S)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Instrukcja użytkowania w locie dla danego typu statku powietrznego
- Wydawnictwo AIP
- Dostęp do serwisu IMGW Awiacja
- Zestaw check-list dla samolotu
Warunki uczestnictwa
Przed przystąpieniem do szkolenia MEP(L) uczeń powinien posiadać licencję PPL(A) lub CPL(A), badania lotniczo-lekarskie min klasy 2, posiadać uzupełnioną książkę pilota oraz nalot dowódczy PIC w ilości 70 godzin, który należy udokumentować przedstawiając podliczone godziny w książce pilota.
Informacje dodatkowe
Usługi Rozwojowe.Szkolenie zwolnione jest ze stawki VAT w przypadku:
- posiadania licencji CPL(A)
LUB:
- finansowania szkolenia ze środków publicznych
Walidacja zostanie przygotowana i przeprowadzona przez eksperta "Royal-Star" - osobę niezależną i nie będącą trenerem prowadzącym szkolenie. Efektem nabycia kompetencji oraz ukończenia szkolenia praktycznego jest uzyskanie Zaświadczenia o Ukończeniu Szkolenia "Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uprawnienia wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych (Lądowych, Tłokowych, z załogą jednoosobową) MEP(L)"
UWAGA:
Istnieje możliwość dostosowania harmonogramu szkolenia do indywidualnuch potrzeb zainteresowanego, Po wiecej informacji proszę o kontakt z Ośrodkiem.
Adres
Adres
Szkolenie praktyczne odbywa się na lotnisku EPML Mielec, gdzie uczniowie mają Bezpośredni dostęp do dwóch pasów startowych położonych na kierunkach N i S oraz W i E, zlokalizowanych na lotnisku w Mielcu z bezpośrednim dostępem, który umożliwia loty przez 365 dni w roku.
Dostęp do pomieszczenia wypoczynku, sali do prowadzenia konsultacji z instruktorem oraz sieci internetowej, certyfikowanego samolotu do wykonywanie lotów praktycznych szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- materiały szkoleniowe, domek pilota, pomieszczenie do prowadzenia zajęć.